![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Een brief aan het centrum brengt geen soelaas: geen antwoord what-so-ever.
Hoewel ik hun officiële standpunt hierover wel eens zou willen kennen. Ik merk tegenwoordig veel meer "positieve discriminatie"; als werkzoekende, maar ook als startende zelfstandige: ik kreeg geen vergunning om een bistro-taverne te openen op een ideale locatie te Antwerpen, maar ik moet achteraf met lede ogen aanzien hoe er in hetzelfde pand 2 weken erna weeral een nachtwinkel/telefoonwinkel wordt geopend. Het is dat we nog niet genoeg nachtwinkels of telefoonwinkels hebben... Wordt het voor allochtonen dan allemaal zoveel makkelijker gemaakt? Of gebeurt het allemaal in het zwart? Enkele maanden ervoor werd in mijn gezicht gezegd door een filiaalmanager van kledingsketen dat ze liever een allochtoon aannemen, omwille van de wettelijke verplichtingen... (en dus de subsidies nvdr.) Nog dit: Ik ben zeker geen racist en toch wordt ik racist genoemd. Ik heb namelijk twee honden die ik elke dag moet uitlaten. De meeste allochtonen hebben (omwille van hun godsdienst en opvoeding) de doodse schrik van honden en tijdens het uitlaten ervan kan dat wel eens gevolgen hebben: het is blijkbaar vaak voldoende om mij racist te noemen en daar ik wel wat Marokkaans (ik ben ooit jeugdwerker geweest) versta ik best wat die mensen mij toegooien. Die mensen willen niet begrijpen dat een hond houden een gewoonte kan zijn in de Westerse beschaving; net als bij hen hun sluiers, bidden en thee drinken. Ik wil dat gerust allemaal respecteren, maar respect moet wederzijds zijn. Zou het CRGK hier ook iets aan doen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En in mijn buurt heb je al geen pand meer nodig om een zaak te starten. De nieuwe mode is hier: garage vol tweedehandsrommel laden, poort openzetten en verkopen. Blijkbaar mag het allemaal zonder probleem. Maar een Belgische vrouw die enkele spullen te koop adverteerde met een affiche aan haar raam, kreeg een boete omdat er geen zegel op stond. En op het CGKR zou ik niet rekenen. Het is dankzij hen dat deze dingen in de hand gewerkt worden. Ik heb ook twee honden en geloof me dat ze de schrik van de buurt zijn. De houding van de allochtonen laat inderdaad zijn sporen na. En tja, ik schaam me er niet voor om mezelf een racist te noemen. Ik ben het geworden door omstandigheden, maar dat begrijpen de multipamperaars niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat betreft die hond heb ik ooit echt op mijn tanden moeten bijten om nie spontaan in ne lach te schieten, Wij haden nen Berner van ne kilo of 50, mee en ontmoeten wij op verlof in de alpen, 2 volle bussen met Engelse Alochtonen, hadden die allemaal schrik van dien hond, 't was precies mozes die de rode zee deed opengaan, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
eerste vraag , heeft die nachtwinkel wel een verguning, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Nachtwinkels, belwinkels, tweedehandsrommelwinkels en ga zo verder, passen beter in het decadente multiculimago van dit land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bert Ansjauvis , maakt daar tijdens zijn tv optreden op VTM een opmerking over Siberische vrouwen, ... geen CGKR dit keer, ook niemand die hem daar blijkbaar aan stoort, ... Nochtans had die opmerking over een Marokaanse of Turkse gemaakt, was dat zeker en vast, een rel van gekomen.
Maw, wel degelijk positieve discriminatie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() "Kunt u mij uitleggen hoe u weet dat dit door positieve disciminatie kwam? Er zijn namelijk genoeg andere redenen om een bistro geen vergunning te verlenen."
Ik heb maanden voor ik de aanvraag heb gedaan, alles degelijk nagecheckt: er was geen enkel bezwaar om daar een bistro te openen. Meer nog, het pand was al uitgerust met een professionele keuken! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Terechte vraag, maar de vergunning voor een horecabedrijf is moeilijker te verkrijgen dan de vergunning voor een winkel. Het zou dus kunnen dat die extra eisen voor horeca verklaren waarom er geen vergunning is verleend.
![]() |
![]() |
#12 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Of het een verband heeft weet ik niet, maar sinds wij onze honden hebben is mijn vriendin nooit meer lastig gevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Degenen die ik het meest racisme en discriminatie hoor roepen zijn de extreem-rechtsen.
![]() |
#15 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Na een aangetekende brief, ben ik enkel te weten gekomen dat er vrij veel bezwaarschriften (oa voor geluidsoverlast?! ) zijn ingediend en dat ik evt. daartegen "in beroep" kon gaan... Maar tegen de tijd dat ik beroep kon tekenen, was de telefoonwinkel/nachtwinkel al open! Laatst gewijzigd door StoorZender : 23 maart 2007 om 13:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Waarom richt de overheid geen centrum voor bestrijding van politieke discriminatie op. Democratie mijn kloten ja. We leven in een minidictatuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat ik me wel afvraag is: Hoe heeft die belwinkel zo snel kunnen reageren?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U had beter een e-mail gestuurd onder een valse naam zoals Mohammed ofzo...dan krijg je gegarandeerd antwoord. Ben ook al x aantal maanden aan het wachten op wat antwoorden ![]() Over die honden...hadden ze maar even grote schrik van 'onze' meisjes van 13jaar ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben benieuwd wat daar zo in staat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ik zou ook de blindenliga eens op het matje roepen: ik ben niet blind en krijg geen hond. Is dat geen discriminatie? Ik kan nog beter voor een hond zorgen dan een blinde!
|
![]() |
![]() |