![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Kamerlid Govaerts:
Brussel l VB-Kamerlid Marleen Govaerts ziet, diep ontgoocheld, af van een plaats op de Limburgse VB-Kamerlijst. "Ik wil de partij geen schade toebrengen. Ik sta achter het programma, maar het gaat me te veel om postjes en zetels." Marleen Govaerts wijst op de actieve rol die ze de voorbije jaren in de Kamer speelde. "Ik ben bij de hardste werkers, maar blijkbaar wordt dat niet beloond en verkiest men dat mensen zwijgen en niets doen. Ik kan dat niet. In augustus heb ik gevraagd naar de plannen voor de Kamerlijst, maar helaas geen antwoord gekregen. In oktober, na de gemeenteraadsverkiezingen, was het nog steeds te vroeg voor een antwoord. Pas in december is Frank Vanhecke met mij komen praten. Tot enkele dagen geleden bleef hij bij zijn standpunt dat voor hem de tweede plaats oké was. Maar plots kreeg Gerolf Annemans de volmacht omdat Limburg er, traditiegetrouw, maar niet in slaagde een lijst samen te stellen. Ik had gehoopt dat Frank Vanhecke me er wel zou kunnen doortrekken, maar hij heeft hier in Limburg, net zoals in Antwerpen bakzeil gehaald. Gerolf Annemans zegt gewoon niets. Mijn familie lijdt onder die onduidelijkheid. Daarom hak ik zelf de knoop door. Ik begrijp dat er ruzie is, dat zal wel in alle partijen zo zijn, maar ik verdraag het niet langer. Ik wil het niet zo ver laten komen als bij Guido Tastenhoye." Het VB-Kamerlid blijft wel zetelen in de gemeenteraad van Sint-Truiden waar de partij vier zetels binnen haalde. "Ik weet niet of ik daar nog als VB'er zal zetelen", klinkt het. "Ik ben overtuigd Vlaams-nationalist, maar ik wil nadenken over mijn toekomst." Dat Gerolf Annemans alsnog met een verkiesbare plaats over de brug komt, sluit Marleen Govaerts uit. "Hij zou komen als hij mijn dochter (Roosmarijn Beckers, die ooit hoge ogen gooide als 'jeune premier' bij Bracke&Crabbé, ToC) erbij zou krijgen. Maar zij is slimmer dan dat. Ze doorziet, veel beter dan ikzelf de strategieën en de bedoelingen die niet altijd zo nobel zijn." (ToC) bron: De Morgen Een duidelijke zaak weeral. En waarom huilen alle Blokkers uit bij De Morgen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...37&postcount=5
Dubbel. 'Crosspostings' zijn niet toegelaten op dit forum, wist je dat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik begrijp het wel hoor: doet het zo'n pijn uw afgoden te zien afgaan als ordinaire foefelaars ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eh, ik beslis zelf wel wie mijn 'afgoden' zijn, Decoorne. Daar heb ik jouw advies niet voor nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Decoorne, kunnen jij en drosophila in het vervolg samen postings openen? Dan moeten we jullie gefrustreerde gekanker niet overal lezen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien tegelijk ook aan Hans en Feremans vragen. Die zijn de laatste dagen ook weer goed op dreef.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 14 maart 2007 om 13:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beste vriend, wat ik postte is van uitermate groot belang. Het toont aan hoe smerig politiek wel is, en het Blok voor niemand een oplossing is. Zeker niet voor een beter Vlaanderen. Allemaal in hetzelfde beddeken ziek: "eigen belang en eigen zak eerst." Ik begrijp dat u hiervan niet graag de bewijzen voor de ogen ziet, het zij zo... ![]() Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 14 maart 2007 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Uitermate...?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
Maar voor de rest: "Spreken is zilver en zwijgen is goud". Neem toch een voorbeeld aan je führers: die zeggen niets, die zwijgen? En Marlene: wat is dat ? "Hard werken voor het VB". Vostaat het niet om postjes en potjes te pakken? Moest jij nu gaan aan stielbederver doen? Ik denk dat je te actief bent om een echt blokbeest te zijn. Misschien ben je wel "over-qualified"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mijn beste, zoals ge weet speelt dat voor de (potentiële) VB-kiezer geen enkele rol. Enkel de "hoe hard kan ik paars raken"-factor speelt een doorslaggevende rol. En op die schaal scoort het VB imho nu hoger dan vier jaar geleden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Politiek is idd. smerig, maar dat is niet eigen aan het VB maar aan het politieke bedrijf op zich. Postjes heb je vaak meteen beet als je uit de goede wieg komt. Denken we maar aan Dillen senior en junior , Maar dat zie je ook bij Martens senior en junior , De clan Dewael , De gucht's zoon , Detiege , Anciaux , en als ik wilde kon ik nog een tijdje zo doorgaan. Maar dat is zo in elke partij. Ik denk wel dat in het Vb , een relatief jonge partij die nog geen 150 jaar oud is bij wijze van spreken dat fenomeen relatief beperkter is dan bij de rooien , blauwen , of tsjeven. Ik spitste me even toe op de postjes en het bijhorende nepotisme maar in andere zaken ( invloed binnen partijen en zo ) zie je dit evengoed en moet het vrees ik toch gezegd dat het VB misschien niet beter is als andere partijen maar zeker ook niet slechter. mvg. Sint Ignacius van Loyola
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 14 maart 2007 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Klopt exact. Jammer genoeg is het de verkeerde motivatie, we worden er met ons allen niet beter van. Straks kijken we op een regenboogformule (tripartite uit noodzaak) en staan we nog meer voor schut. Zolang de traditionele partijen onderling inwisselbaar waren (een meerderheid met twee, in de beide landsdelen) moesten ze rekening houden met de kiezer, straks is dit zo goed als overbodig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
Elke parlementair op zich wenst verkozen te worden. Indien zijn partij teloor gaat, omdat een andere vooruit gaat is het een ramp voor hem/haar. Dat de democratie verdwijnt omdat meerdere partijen deelnemen is dus een drogreden, meestal door de oppositie aangehaald om zich "onmisbaar" te tonen en belangrijk. De kiezer bepaalt door een voorkeur te geven aan één partij, en zelf door dit te doen via het geven van een naamstem heel wat meer dan de oppositie wil laten uitschijnen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Brugge Veilig en Leefbaar : 14 maart 2007 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Dan kan je even goed zeggen dat je de snelste sprinter bent van de luiaards ![]() marleentje heeft na jarenlange leugens en bedrog voor het VB nu ZELF "de zwarte piet" ![]() What goes around , comes around ![]() voorts vraag ik me af in welke mate deze beslissing gebaseerd is op de groeiende realisatie binnen VB kringen dat ze "eraan zijn" om hun philippe te citeren , in casu dat het cordon gewoon intact blijft en zal blijven.
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2 Laatst gewijzigd door bruut geweld : 14 maart 2007 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik lees nergens een alternatief...
Citaat:
Maar ik ken genoeg mensen die nog geen VB stemmen omdat ze het over hun hart niet kunnen krijgen, maar verder 100 pct aan het profiel van de VB-stemmer uit anti-paarsheid beantwoorden. Als alleen de helft daarvan over de brug komt, zit het VB morgen aan 40 pct. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik Ken, Als dan, zou , eventueel ![]() ![]() Met dezelfde kinderlijke dromen ging Philippe dewinter ook zeker burgemeester van Antwerpen worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#20 | |