![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() reincarnatie
opnieuw geboren worden, terugkomen in een ander lichaam verschillende culturen geloven dat dit kan zoals bij de boedisten en hindoeisten enz.. Is er leven na de dood, bestaat het reincarnatie en is een 'deja-vu' één of ander bewijs van reincarnatie of is het gewoon een fabel/excuus om de dood niet onder ogen te durven zien? ‘Genie is ervaring.Sommigen schijnen te denken dat het gave of een talent is, maar het is de vrucht van vele ervaringen in vele levens.’ Henry ford Laatst gewijzigd door nubian : 12 september 2006 om 23:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Volgens mij is het niets meer dan een fabeltje om de angst van de dood weg te nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Er zijn zeer sterke aanwijzingen dat reïncarnatie bestaat. Iedereen, zelfs de mensen die niet in reïncarnatie geloven kunnen in trance gebracht worden en dingen uit vorige levens terughalen, die zelfs verifieerbaar zijn. Zie daarvoor o.a de serie "wie was ik?" Je kan het online bekijken op de KRO.
Sommigen denken ook dat we als dier kunnen terugkomen maar dit blijkt niet zo te zijn.
Laatst gewijzigd door exodus : 13 september 2006 om 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Iedereen, ik en u kunnen vorige levens herinneren. Zefls dingen die we nooit gezien hebben. En verzinsel zijn het ook niet want het is verifieerbaar. Iemand in die serie zei zich een leven in de 19de eeuw in de Franse stad paux te herinneren onder trance, alhoewel ze die stad niet eens kende, en ze geen echte band heeft met Frankrijk. Ze kon zodanig veel details geven dat de lokale historicus paf stond van verbazing. Ze kon de kerk beschrijven zoals hij op oude foto's te zien was die alleen in het archief van de stad te vinden zijn. Iedereen, keer op keer.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Niettegenstaande dit subjectief gevoel onmogelijk, want het was de eerste keer dat ik de stad bezocht. Voor deja vu (ik doe geen uitspraken over reïncarnatie) zijn er alvast diverse wetenschappelijke verklaringen voorhanden, zonder te moeten teruggrijpen naar metafysica. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
Wat ik hierboven schreef was zo'n geval, en het kan met iedereen gereproduceert worden. Op zich is dit geen bewijs dat het vorige levens zijn, men zou bv ook de herinneringen kunnen oppikken van iemand die allang gestorven is, maar dit verklaar neit hoe de personen ook karaktertrekken van zichzelf herkennen van het leven dat ze overschouwen in de regressie. Ook herkennen ze soms mensen uit hun huidige leven in hun vorig leven. Blijkt dat zielen geclusterd zitten en een getrouwt koppel zal bv. al veel vorige levens tesamen kunnen gehad hebben. Hetzelfde geldt voor beste vrienden ouders... sommige zielen verwisselen eens van geslacht in het ouder zijn, zielen hebben geen geslacht maar de meeste zielen zijn geneigd zijn voor 75% van de incarnaties naar één geslacht over te hellen.
Laatst gewijzigd door exodus : 13 september 2006 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() "The truth is out there" ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() maar zou het zijn dat diegene onder hynose is ,het verhaal voorgeschoteld krijgt van de hypnotisuer,ivm reincarnatie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Nee, het is de taak om zo weinig mogelijk vragen te stellen waarin er antwoorden gegeven worden. Meestal stellen ze simpele vragen zoals "wat zie je" , "hoe oud ben je", enzovoort.
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Dat is het inderdaad. Ofwel kan je besluiten dergelijke fenomenen kritish maar open-minderd zonder vooroordelen te onderzoeken. Ofwel kan je het negeren en stellen dat het zever is, en dat "er wel verklaringen zijn" want het is tohc niet mogelijk. Ik kies voor het eerste.
![]() |
![]() |
#12 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Ja, met in het achterhoofd dat een wetenschappelijke verklaring mogelijk is. Het probleem is dat de wetenschap soms geen antwoorden heeft (bv. mensen zonder hersenactiviteit die een bijna dood ervaring hebben, blinden die plots kunnen zien). En dat de verklaringen ook niet overtuigend zijn soms. Soms is de metafysische verklaring de meest passende en sluitende. Gewone logica zegt dit. Maar dan moet je natuurlijk niet vasthangen aan je wereldbeeld, want als je niet bereid bent die in vraag te stellen, dan kom je niet ver.
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Hier nog enkele gevallen van regressietherapie waarbij de therapeut enkel vorige levens bespreekt van clienten van hem.
Citaat:
[/quote]
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Ik sta er ook open voor, maar er is een probleem bij trances
en dat is dat er een 'staande golf' tussen de hypnotiseur en de gehypnotiseerde kan optreden in het meisner-veld. Hierdoor kan informatie overdracht plaatsvinden die de boel 'vervuild'. btw DNA zit in het meisner veld, de dna in het lichaam is een back up hiervoor. maar die wetenschappertjes, het zijn altijd de wetenschappertjes, die beginnen meteen te zaniken over angst voor de dood blah blah blah. Om maar niet na te hoeven denken over reincarnatie dogma's heet dat geloof ik ![]() Pin d'Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Nu, op zich zijn deze verhalen geen bewijs van reincarnatie, deze verhalen zouden ook kunnen komen uit een soort van collectief bewustzijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat het logisch is als je ziet dat je bewustzijn los staan of kan staan van je lichaam. Maar je moet uitkijken bij het onderzoek Volgens Horowitz zijn DNA antennes die golven kunnen opvangen. hieruit kan ook en en ander verklaard worden. Maar het zal me worst zijn of het wetenschappelijk verklaard kan worden de wetenschap is gewoon een goocheldoos, die je kan laten denken wat je wil als je die wetenschappertjes te serieus neemt. Gebruik gewoon alle twee je hersenhelften en je komt verder dan de gemiddelde wetenschapper. Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 5 oktober 2006 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Hier een artikel over het bewijs voor reïncarnatie:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Gesprekken op deze fora met exodus beginnen altijd zo:
Citaat:
Verder antwoord op de titel van deze draad: "Ik geloof er niet in (lees: ik hoop er niet op) maar moest het toch zo zijn is dat wel leuk meegenomen ondertussen profiteer ik verder van dit leven". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |