![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Volgens de Marxistische Studenten van Vonk zou onze vriend Stalin haast de schepper van het islamfundamentalisme zijn.
Waarschijnlijk verklaart dit waarom de moslimterroristen meestal op zeer veel begrip van de meeste communisten kan rekenen (en dat is wel het minste wat men kan zeggen). ![]() Hier legt Kris Merckx van de PVDA broederlijk de hand op de schouder van de stichter van de AEL. Samen vormden ze de lijst RESIST... In juni 2003 richtte de AEL de 'Moslim Democratische Partij' (MDP) op, ten gevolge van de nederlaag van RESIST. Hieronder vindt U enkele punten uit 'Marxisme en islam' van het VWS: De negatieve ervaringen met het stalinisme, maar ook de relatieve zwakte van de arbeidersklasse als autonome kracht in de zogenaamde Derde Wereld, schiepen de bestaansvoorwaarden voor de stroming die we als reactionair islamistisch of islamfundamentalistisch zouden kunnen omschrijven. Bron Op dit forum is alleszins duidelijk te zien dat de fans van Stalin de moslimfundamentalisten en -terrosisten als het ware omhelzen... ![]() Het verklaart mss ook waarom de moslimfundamentalisten over het algemeen weinig kritiek krijgen in ons land van... de roden en de groenen... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 25 maart 2007 om 22:35. Reden: Bronvermelding |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, niet het communisme maar wel de VS schiep het moderne fundamentalisme. Niet alleen is het geboorteland van het wahabisme, Osama Bin Laden en Al-Quaida geleid door tirannen die de beste maatjes zijn met de Bush-familie en tevens doorwinterde businesspartners, maar de VS hebben in Afghanistan in de jaren '80 de crème de la drème van de internationale islamterroristische scene gefinancierd, onder wie Osama zelve, maar ook terroristen die zich over alle uithoeken van de wereld verspreid hebben. Het was een echte kweekschool van islamterroristen, gesponserd door Amerikaans belastingsgeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De politieke islam is het geesteskind van het stalinisme, en is o.a. onstaan in egypte ten tijde van Nasser (zelf een extreme sos)
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 25 maart 2007 om 23:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naast Iran is vooral Saudi-Arabië een bakermat van fundamentalisme, genaamd wahabisme, dat eigenlijk veel extremer is dan de leer van Ayatollah Khomeini. Saudi-Arabië financiert overal, ook in Europa, fundamentalistische moskeeën en medresen, waar zonder uitzondering gebrainwachte fundamentalisten uit voortkomen. Ook de Taliban ontstonden in deze door SA gefinancierde scholen en moskeeën. Saudi-Arabië, laat ik het terwille van antoon nogmaals herhalen, is een bondgenoot van de VS die voor miljarden gesofisticeerd wapentuig ontvangt en de regerende families van beide landen zijn behalve persoonlijke vrienden ook nauwe zakenpartners in de olieindustrie. Laatst gewijzigd door tomm : 25 maart 2007 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Seffens wordt nog ontkend dat de communisten en de moslimfundamentalisten goede vriendjes zijn... Laatst gewijzigd door Chipie : 25 maart 2007 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Het islamfundamentalisme stamt uit de koran en gaat terug tot de Assassijnen. Nu hebben zij de VS en de Westerse wereld geviseerd als de vijand, maar daar liggen hun roots bijlange niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Uw theorie klopt niet vriendje ![]()
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
SA heeft hier maar bitterweinig mee te maken, tenzij met subsidies maar zoals je eerder zei, deze geven ze overal ter wereld (niks speciaals dus voor afghanistan). De madrassa's in Afghanistan zijn voor het gros gebouwd door pakistan (en pakistan gebaseerdere organisaties) De talibani waren trouwens geen wahabi, maar sunnie fundamentalisten(etnische pashtuns ).
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() leer lezen, ik zeg juist dat Nasser geen moslimfundamentalist was, wel een links-nationalist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tomm : 26 maart 2007 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Mern zou denken dat onze Stalinliefhebber, CO², of Kaatdje de juiste toedracht zouden weten te vertellen...
Maar ja... ze zullen aan de kaviaar zitten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Doe geen moeite tomm
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Ja het Stalinisme schiep het islamfundamentalisme.
En nu kunt ge iedereen die niet met uw fascisme akkoord is gelijkschakelen met islamfundamentalisten. Tof hé! Zo doen de neo-cons dat. In de VS hebben ze dat zelfs letterlijk gedaan. De Patriot Act daar wordt bij uitbreiding al gebruikt tegen iedereen die niet de fascistische status-quo verdedigt - iedereen die links, groen, humanistsch, democratisch of redelijk is. In het gemiddelde nazi-concentratiekamp zaten joden, zigeuners, intellectuelen, communisten, artiesten en democraten. Dus Chipie, ge moet zo'n omwegen niet maken jongen. Kom toch gewoon voor uw eigen aard uit. Zeg het volmondig: ja, ik ben een echte fascist. Ja ik sta in een lange traditie van totalitarisme. Ja ik ben fier op mijn angstige levensvisie. Ja ik ben een kneuterig jongetje! Come out of the closet dude. Laatst gewijzigd door C2C : 26 maart 2007 om 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Een populair verhaaltje in extreem linkse kringen die het nog steeds niet kunnen verkroppen dat de Sovjet-agressors in Afghanistan ook eens goed op hun bakkes gekregen hebben, maar helaas een fabeltje. De VS heeft enkel binnenlandse Afghaanse strijders gesteund. Buitenlandse strijders, waaronder Bin Laden, hebben geen cent van Amerika ontvangen of er zelfs maar contact mee gehad. Al hun steun kwam uit het Midden-Oosten. Bin Laden, die toen al extreem anti-Amerikaans was, had ten eerste hun steun niet nodig en zou die ten tweede nooit aanvaard hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Fundamentalisme bestaat in elke godsdienst en mijn inziens is er niet direct 1 "veroorzaker" of tijdstip voor aan te duiden.
Wat het moslim-fundamentalisme betreft zijn er bijvoorbeeld de kruistochten (ja ik weet het: passé), de situatie in het midden oosten en de machtsverhoudingen tov het christendom. Al wil ik ook persoonlijk gewin niet uitsluiten. Want meestal komen fundamentalistische ideeën van een stel machtsgeile rotzakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Het islam fundamentalisme is een ideologische & intellectuele discipline. Het staat absoluut haaks op machtsgeilheid.
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 27 maart 2007 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg het nogmaals: islamfundamentalisme komt rechtstreeks uit de KORAN en is terug te voeren tot de ASSASSIJNEN (vanwaar het Engelse woord 'assassin' is afgeleid) Laatst gewijzigd door Dycore : 27 maart 2007 om 18:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Ik dacht dat 'assasin' van hasj(isj) kwam?
|
![]() |
![]() |