Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2004, 14:05   #1
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik beluisterde zopas de bepreking van de nieuwjaarsrecepties van de politieke partijen op VRT
Partijen met minder dan 5% kwamen aan bod, maar één partij met 18% die de laatste weken niet weg te denken viel werd 'vergeten'. Het is duidelijk voor wie het regime schrik heeft. Wie zich ergert aan de eeuwige transfers van Vlaanderen naar wallonië, aan de dictaten van de PS, aan de kwalijke aspekten van de multiculturele samenleving, weet dat alleen een stem voor het Vlaams Blok begrepen wordt.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 14:23   #2
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 14:24   #3
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik beluisterde zopas de bepreking van de nieuwjaarsrecepties van de politieke partijen op VRT
Partijen met minder dan 5% kwamen aan bod, maar één partij met 18% die de laatste weken niet weg te denken viel werd 'vergeten'. Het is duidelijk voor wie het regime schrik heeft. Wie zich ergert aan de eeuwige transfers van Vlaanderen naar wallonië, aan de dictaten van de PS, aan de kwalijke aspekten van de multiculturele samenleving, weet dat alleen een stem voor het Vlaams Blok begrepen wordt.
Niet druk om maken! Die gaan er aan dood! "C'est le ridicule qui tue!"
Oud 26 januari 2004, 14:40   #4
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

dé, dé, hét, hét, eeuwig,... Een zender met een beetje nuanceringsgevoel laat geen ongenuanceerd gebral aan bod komen. We leven niet in Nazi-Duitsland.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 14:43   #5
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
dé, dé, hét, hét, eeuwig,... Een zender met een beetje nuanceringsgevoel laat geen ongenuanceerd gebral aan bod komen. We leven niet in Nazi-Duitsland.
Waarom lieten ze dan hoofdzakelijk het antidemocratische en puur populistische gebral van Stevaert aan bod komen?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 14:51   #6
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Citaat:
Waarom lieten ze dan hoofdzakelijk het antidemocratische en puur populistische gebral van Stevaert aan bod komen?
Omdat U daar hier deze commentaar over zou kunnen schrijven .
Wat is uw definitie van antidemocratisch en populistisch btw?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 14:58   #7
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina

Omdat U daar hier deze commentaar over zou kunnen schrijven .
Wat is uw definitie van antidemocratisch en populistisch btw?
Antidemocratisch: zeggen dat alle ministerpostjes terug zullen uitgedeeld worden na de Vlaamse verkiezingen, ook die van de federale regering terwijl de burger toch het signaal had gegeven om die mensen voor de volledige ambtstermijn aan te stellen. Je gaat niet stemmen om 2jaar invloed te hebben op het federale beleid maar wel voor de volledige ambtstermijn. Dit is gewoon kiezersbedrog: als de Vlaamse en federale verkiezingen gescheiden zijn moet de aanstelling van de ministers ook gescheiden zijn. Er is geen enkele kiezer die door te stemmen voor het Vlaams parlement iets wil wijzigen aan de federale regering, daar zijn er federale verkiezingen voor.

Populistisch: zitten te orakelen over het afschaffen van een belasting alsof dit gigantische veranderingen teweeg zou brengen terwijl die belasting al volledig in de vergeetput was geraakt en nog maar door een marginaal deel van de gemeenten werd toegepast. Ook nog uitpakken met het feit dat meisjes met een hoofdoek niet meer dan het gemiddelde in de criminaliteitsstatistieken vertegenwoordigd zijn terwijl de discussie over de hoofddoek niets te maken heeft met criminaliteit.
Oud 26 januari 2004, 15:00   #8
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Allee, omdat ik toch nog democraat ben moet ik dus op de enige échte Opperdemocratische Partij stemmen. Het Vlaams Blok.

Oud 26 januari 2004, 15:00   #9
luc broes

Standaard

Citaat:
Heel merkwaardig! Volgens Foundation komen in Nazi-Duitsland alle meningen aan bod.
Oud 26 januari 2004, 15:05   #10
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Allee, omdat ik toch nog democraat ben moet ik dus op de enige échte Opperdemocratische Partij stemmen. Het Vlaams Blok.

Alpina "vergeet" er bij te zeggen dat mijnheer Frank Vanhecke de senaat zal verlaten om naar Europa te gaan. Stevaerts populisme is inderdaad schrijnend, maar het VB moet zeker niet onderdoen met z'n alleszaligmakende ongenuanceerde retoriek
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 15:18   #11
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

en stevaert die verleden jaar op 2 lijsten stond,en op beiden verkozen werd,maar geen van beide mandaten opnam,is dat geen kiezers bedrog,den hypocriet.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 15:21   #12
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik stemde sowieso al niet op de SPA, dus ge zult met andere argumenten moeten afkomen om van mij een blok-stemmer te maken.
Oud 26 januari 2004, 15:21   #13
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Alpina "vergeet" er bij te zeggen dat mijnheer Frank Vanhecke de senaat zal verlaten om naar Europa te gaan. Stevaerts populisme is inderdaad schrijnend, maar het VB moet zeker niet onderdoen met z'n alleszaligmakende ongenuanceerde retoriek
Dan is het gedrag van het VlaamsBlok al even triestig, het enigste probleem is dat ik dus niets van hen gehoord heb op de radio, daarom ook dat ik hen moeilijk antidemocratische reflexen kon aanwrijven. Bovendien ben ik helemaal geen fan van het Vlaams blok, dit toch even voor alle duidelijkheid. De holle retoriek van het blok is inderdaad ook geen voorbeeld maar dat wil nog niet zeggen dat men hen mag weren van een door de overheid gesubsidieerde zender.
Oud 26 januari 2004, 15:22   #14
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
en stevaert die verleden jaar op 2 lijsten stond,en op beiden verkozen werd,maar geen van beide mandaten opnam,is dat geen kiezers bedrog,den hypocriet.
Over-en-weer gevoetbal... En ook nog: wie zonder zonde is, werpe de eerste steen! (Dank u, kerk, voor zo'n prachtige uitspraak).

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 15:23   #15
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:

Alpina is geen Vlaams Blokker, tsjeef. Wat ga je hem dan de positie van Frank Vanhecke en het VB verwijten?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 15:25   #16
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Wie zich ergert aan de eeuwige transfers van Vlaanderen naar wallonië, aan de dictaten van de PS...
Moet zeker niet op het Vlaams Blok stemmen. We hebben wel gezien de laatste weken hoe gedienstig die zich naar de meerderheid plooiden en Brussel-Halle-Vilvoorde lieten vallen...

Als d�*t de grote kampioenen van de Vlaamse zaak zijn, geef je mij maar de N-VA. Die stemmen namelijk daadwerkelijk tegen als ze verklaren ergens tegen te zijn.
Zo blijft het wel wat duidelijker, niet?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 15:33   #17
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
FVH als VB-kopman trekt de Europese lijst en zal ook zetelen. Waarom zou dat populistisch zijn!?
Dehaene en Verhofstadt trekken ook de lijst van hun partij, en zetelen niet. Hoe noem je dat?
Seba 'vergeet' ook het partijvoorzittersdebat enkele weken geleden. Tegenstrevers zeiden hier toen dat FVH indruk maakte door onberispelijk voorkomen en genuanceerde standpunten.
Oud 26 januari 2004, 16:43   #18
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
FVH als VB-kopman trekt de Europese lijst en zal ook zetelen. Waarom zou dat populistisch zijn!?
Dehaene en Verhofstadt trekken ook de lijst van hun partij, en zetelen niet. Hoe noem je dat?
Seba 'vergeet' ook het partijvoorzittersdebat enkele weken geleden. Tegenstrevers zeiden hier toen dat FVH indruk maakte door onberispelijk voorkomen en genuanceerde standpunten.
en u vergeet blijkbaar dat ik ik één van die tegenstrevers was die dat zei over FVH, straf hé?
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 17:30   #19
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Back on topic vooraleer dat hier weer in de zoveelste 'alles wat het VB doet is goed' vs 'Het VB willen de concentratiekampen terug invoeren ' discussie geraakt.

Ik denk niet dat er iemand (buiten de extreem kortzichtige linkiewinkies of fervente 'belgicisten' ) tevreden is over de 'objectiviteit' van onze openbare omroep. Het is niet enkel het steevast benadelen van het VB, daarnaast worden SP-A en Groen! ook nog eens steevast overgerepresenteerd.

Seba kan hier dan misschien wel wat op het VB komen sch**ten, maar als hij iets verder zou kunnen zien dan zou hij ook wel beseffen dat de CD&V ook niet bepaald in de hoogste lade ligt bij de VRT top.

VLD... hun rechtervleugel wordt er ook in beschimpt dat het niet meer normaal is, de 'goeie, linkse' VLD'ers krijgen wel enige aandacht.

N-VA heeft in verhouding tot hun stemmenaantal misschien nog niet te klagen, maar wordt toch ook vooral ten tonele gevoerd om het VB zwart te maken, het eigenlijke programma van N-VA interesseert de vrt geen bal.

Wat ik vooral hemeltergend vind is hoe ze kritiek spuien op Poetin of Berlusconi, maar zelf minstens even erg zijn...

Enfin, ik ben er vrij zeker van dat als de sossen eens niet meer in de regering zitten er nogal wat 'reorganisaties' zullen gebeuren bij de VRT, het is heus niet enkel het VB dat benadeeld wordt. (alhoewel zij wel veruit het ergst benadeeld worden).
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2004, 18:14   #20
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
en u vergeet blijkbaar dat ik ik één van die tegenstrevers was die dat zei over FVH, straf hé?
Inderdaad, heel straf. Gister was het onberispelijk voorkomen en genuanceerde standpunten, en vandaag alleszaligmakende ongenuanceerde retoriek. Zeg nu nog dat het VB niet flexibel is. Of zijn de critici nogal wispelturig?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be