Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2007, 17:42   #1
Winterhamer
Banneling

Standaard Migratie blijft keihard stijgen

Migratie blijft keihard stijgen
Ondanks het hoerageroep van Verhofstadt en zijn paarse leerlingen dat de migratiestromen eindelijk onder controle zijn en dat ons land ook deze problematiek aardig beheerst, spreken de harde cijfers de paarse wensdromen ook op dit vlak volledig tegen.

Zopas publiceerde de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) haar “feitenboek 2007”, waaruit blijkt dat de migratie naar de OESO-landen in 2004 opmerkelijk gestegen is. De Tijd (03.04.2007) meldt: “De migratie naar de OESO-landen neemt almaar duidelijker toe. In vergelijking met het referentiejaar 2000 steeg de globale migratie in 2001 met 9,4%, in 2004 lag het migratiecijfer al 22% hoger”.

België rijdt voorop in het Europese peloton van de OESO-landen. Tegenover het referentiejaar 2000 was er in 2001 een stijging in dit land merkbaar van 15,1%, terwijl dat in 2004 al 26,4% bedroeg. Ondanks de sussende woorden van Verhofstadt en andere beroepsleugenaars zijn de migratiestromen hoegenaamd niet onder controle én liggen de cijfers zelfs boven het Europese gemiddelde. En ze blijven maar stijgen.

Al even opmerkelijk in dit OESO-rapport is dat twee landen in Europa in dezelfde periode een d�*lende tendens noteerden: Denemarken en Nederland. Het zijn niet toevallig landen waar een sterke rechts-nationale partij de regering steunt of steunde of waar een nieuwe rechts-nationalistische wind door het land waaide.

Bron: http://vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=3105
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 19:06   #2
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

In Nederland komt dat vooral omdat de Nederlanders massaal het land verlaten. Zo kun je dus ook zeggen dat ze hun eigen land voor bekeken houden...

Aantal emigranten binnen enkele jaren verdubbeld
Telegraaf 4-4-2007

Nederland loopt harder leeg dan Oost-Europa. Nederland loopt leeg. Zelfs in Polen en Bulgaren emigreren niet zo veel mensen als in ons land. Het aantal emigranten is dan ook fors gestegen de afgelopen jaren.

Wanneer het aantal nieuwkomers en het aantal vertrekkers worden opgeteld, verlieten vorig jaar ruim 35.000 Nederlanders ons land, ofwel een percentage van 0,22. Het aantal emigranten is daarbij de afgelopen jaren verdubbeld tot inmiddels dik 160.000 per jaar. Velen vertrekken naar Zuid-Europa, Scandinavië of verdere bestemmingen als Noord-Amerika en Australië. België is al jaren favoriet. Volgens statistisch bureau Eurostat groeit de Nederlandse bevolking weliswaar nog steeds licht, maar is ons land de enige lidstaat waar dit louter komt omdat jaarlijks bijna vijftigduizend kinderen meer worden geboren dan dat er mensen overlijden.

Tendens

Terwijl de totale bevolking in de 27 EU-landen vorig jaar gemiddeld met een kleine 0,4 procent toenam, haalt Nederland - dat op 1 januari 16,35 miljoen inwoners telde - alles optellend nog geen vijfde van dit percentage. Indien de huidige tendens zich doorzet, zal het inwonertal binnen enkele jaren zelfs afnemen.

De situatie in ons land steekt daarbij schril af bij enkele andere lidstaten, waar niemand vertrekt en die juist enorm in trek zijn bij emigranten. Vooral landen als Ierland en Spanje, maar ook België en Oostenrijk, ontvingen in 2006 vele honderdduizenden nieuwkomers. In de Europese cijfers vallen verder de verschillen van het aantal overledenen en geborenen op. Zo daalt bijvoorbeeld de bevolking in Duitsland sinds kort in absolute zin omdat er relatief weinig kinderen geboren worden. In Frankrijk daarentegen is de situatie exact omgekeerd en zagen per saldo bijna driehonderdduizend baby's meer het licht dan er Fransen overleden.

Turkije, dat nog geen EU-lid is, spant op dit gebied binnen Europa echter de kroon met een natuurlijke aanwas in 2006 van maar liefst 910.000 personen, ofwel 1,25 procent.

Laatst gewijzigd door uwagan : 4 april 2007 om 19:06.
uwagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 21:20   #3
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Migratie blijft keihard stijgen

...

België rijdt voorop in het Europese peloton van de OESO-landen. Tegenover het referentiejaar 2000 was er in 2001 een stijging in dit land merkbaar van 15,1%, terwijl dat in 2004 al 26,4% bedroeg. Ondanks de sussende woorden van Verhofstadt en andere beroepsleugenaars zijn de migratiestromen hoegenaamd niet onder controle én liggen de cijfers zelfs boven het Europese gemiddelde. En ze blijven maar stijgen.

...
Bron: http://vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=3105

Wat blijft het weer opvallend stil uit de hoek van de poco's... of ze zullen weer zeggen van "ja, wat een objectieve bron....".
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 21:50   #4
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2007, 01:05   #5
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Zonlicht's schermafbeelding

Standaard

Verklaar de term "poco" eens.
Ik ben niet echt vertrouwd met sommige neologismen...
Betekent 'poco' niet 'weinig' in t Spaans of Italiaans?
Zonlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2007, 01:14   #6
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Standaard

En dat de migratie groeit, is een fenomeen dat over heel de wereld bezig is. De grote migratiestroom moet zelfs nog beginnen.
Is immigratie verbieden en migranten toegang tot het grondgebied ontzeggen de oplossing? Volgens mij niet.

Maar in ieder geval om migratie zoveel mogelijk tegen te houden, kan er ontwikkelingshulp op een zeer efficiente manier worden gedaan dan nu het geval is. (praktisch alle projecten mislukken tegenwoordig)
Europa zou de sociale zekerheid, dat nu eigenlijk bijna exclusief een Europees fenomeen is, moeten exporteren naar de Derde Wereld. De "pensionering van de Derde Wereld" beginnen. Op basis daarvan kan de welvaart er stijgen, volgens een slimme prof van de UGent. Kan kloppen denk ik.
Oud 6 april 2007, 02:11   #7
Winterhamer
Banneling

Standaard

De architectuur, het klimaat, de mensen, het vormt allemaal een twee-eenheid met elkaar. De voorouders van de échte Amsterdammers hebben alles gebouwd wat je in de stad ziet. Als je tussen die bebouwing ontelbare nationaliteiten hebt wonen, is het plaatje niet meer compleet. Als er alleen maar Pietjes, Jantjes, Klaasjes enz. zouden wonen tussen de moskeeën en tempels van Turkije, zou ik precies hetzelfde zeggen!

Globalisatie

Dan zou de aarde haar schoonheid/diversiteit helemaal verloren hebben! Echt één grote grijze massa... Is dat wat je wil? Alleen voor de multinationals is zoiets interessant.

Laten we eens gaan beseffen dat de aarde zélf al een multiculturele samenleving is. En er ook alle ruimte voor heeft. Als je zoiets wilt gaan naspelen in een klein landje, denk je heel kleinschalig. Al het unieke en de diversiteit verdwijnt erdoor, of verliest in kwaliteit!

De toenemende globalisering is een feit, maar dat wil niet zeggen dat je de wereldbevolking ook dramatisch moet verspreiden of mengen. Als de wereldbevolking vrij zou zijn om te gaan wonen waar men wil, zou 50% naar Hawaii trekken, en 50% naar de Canarische Eilanden. Dat zou een dolle boel worden!

Laten we de landen en culturen alsjeblieft zo puur mogelijk houden. Dan komen ze optimaal tot hun recht.
Oud 6 april 2007, 10:27   #8
Zonlicht
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Laten we de landen en culturen alsjeblieft zo puur mogelijk houden. Dan komen ze optimaal tot hun recht.
Is daar een (1) echt goeie reden voor? Niemand kan die geven hoor; probeer maar.

Ik vind niet dat iedereen ter wereld naar hier moet komen, maar dat zal ook nooit gebeuren; das even onnozel als geloven in Sinterklaas of zo.
Oud 6 april 2007, 11:25   #9
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Is daar een (1) echt goeie reden voor? Niemand kan die geven hoor; probeer maar.

Ik vind niet dat iedereen ter wereld naar hier moet komen, maar dat zal ook nooit gebeuren; das even onnozel als geloven in Sinterklaas of zo.
Ik ben helemaal geen nazi of hitler aanhanger maar in die reportage van telefacts heb ik 1 ding gehoord waar die ene nazi groot gelijk in heeft;had hitler de oorlog gewonnen dan zou er nooit zo'n miserie als nu zijn geweest,hitler wist dat en terecht.
1 cultuur,1 rijk/land enz.......
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 11:31   #10

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Ik ben helemaal geen nazi of hitler aanhanger maar in die reportage van telefacts heb ik 1 ding gehoord waar die ene nazi groot gelijk in heeft;had hitler de oorlog gewonnen dan zou er nooit zo'n miserie als nu zijn geweest,hitler wist dat en terecht.
1 cultuur,1 rijk/land enz.......
Culturen worden meestal "rijker" als ze zich vermengen, maar ik vind ook dat de volksverhuizingen een groot probleem van de dag van vandaag zijn. Ons sociaal stelsel zal dat niet kunnen blijven opvangen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 11:46   #11
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Culturen worden meestal "rijker" als ze zich vermengen, maar ik vind ook dat de volksverhuizingen een groot probleem van de dag van vandaag zijn. Ons sociaal stelsel zal dat niet kunnen blijven opvangen.
Culturen worden in mijn ogen net helemaal niet rijker.Elk in hun eigen land hun ding doen,dat verrijkt de wereld.
Het enige wat de culturen door elkaar al heeft geleid is een grote puinhoop en miserie en deze blijft erger worden en zal er ook niet op verbeteren.

De mensen die hun wijk ontvluchten door de onveiligheid,criminaliteit door vooral toch wel allochtone jongeren is zeer onrustwekkend.
Ook het te kort aan speelruimte en dergelijke meer zorgt ervoor dat mensen met kinderen verhuizen uit de grootsteden.Er zijn uiteraard tal van uiteenlopende redenen waarom mensen verhuizen.

Ik heb geen problemen mee dat er hier bv chinezen en dergelijke wonen maar ik merk helemaal niets van een verrijking zenne,sorry.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 11:52   #12
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar in ieder geval om migratie zoveel mogelijk tegen te houden, kan er ontwikkelingshulp op een zeer efficiente manier worden gedaan dan nu het geval is. (praktisch alle projecten mislukken tegenwoordig)
Europa zou de sociale zekerheid, dat nu eigenlijk bijna exclusief een Europees fenomeen is, moeten exporteren naar de Derde Wereld. De "pensionering van de Derde Wereld" beginnen. Op basis daarvan kan de welvaart er stijgen, volgens een slimme prof van de UGent. Kan kloppen denk ik.
ssst... ssst.... Damagjeniezeggen! Is een programmapunt van Vlaams Belang!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 19:26   #13
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat gaf ik al aan

Dan zou de aarde haar schoonheid/diversiteit helemaal verloren hebben! Echt één grote grijze massa... Is dat wat je wil? Alleen voor de multinationals is zoiets interessant.
Oud 6 april 2007, 19:30   #14
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
ik vind een epidemie van moorden verkrachtingen groepsverkrachtingen en islamiseren niet iets wat je kan bestempelen als het rijker worden van een cultuur.
Oud 6 april 2007, 19:37   #15
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Poco loco...is een 'donker' etablissement in Aarschot waarom sommigen kunnen vinden wat ze te kort komen misschien.
Afgekort...poco

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 6 april 2007 om 19:38.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2007, 17:50   #16
Winterhamer
Banneling

Standaard

Geen wonder dat Groen! al het natuur om Antwerpen heen zit te KAPPEN voor woningen voor die bruine jurkdragers

dag natuur, Groen! kan zijn naam beter veranderen in Groen?
Oud 8 april 2007, 20:37   #17
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is een afkorting van politiek correct. Dus de politiek correcten, of beter gezegd: diegene die met het knuffelsysteem sympathiseren, noemen we politiek correcten, verkort: poco's.
Oud 8 april 2007, 21:09   #18

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vind een epidemie van moorden verkrachtingen groepsverkrachtingen en islamiseren niet iets wat je kan bestempelen als het rijker worden van een cultuur.
Da's natuurlijk de donkere kant van het verhaal. Iedere cultuur brengt nochtans wel rijkdom mee. Kijk maar eens naar de Engelse taal bijvoorbeeld, dat is de taal met de rijkste woordenschat van de hele wereld. Die rijke woordenschat hebben ze enkel en alleen maar te danken aan het gegeven dat ze zowat overal op de wereld zich zijn gaan bemoeien (en dus woorden uit alle culturen hebben opgedaan) en de helft van de wereld hebben gekolonialiseerd in het verleden.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2007, 10:30   #19
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:

Kijk, NU kunnen we nog steeds genieten van de verschillen die verschillende werelddelen/landen te bieden hebben. De mensen leven zoals het HUN uitkomt. Ieder organiseert zijn maatschappij volgens zijn gewoontes en omstandigheden. Dat is de rijkheid aan diversiteit, en waarvan we de verschillen kunnen apprecieren. ,Neem gewoon maar de muziek. Om kort bij huis te blijven : de Dominicaanse Republiek: die geeft oons de Bachata en de Merengue. Cuba de Salsa enzovoort.

Als we iedereen met iedereen overal gaan vermengen, krijgen we op de duur géén kleurverschillen meer, en wordt alles één grote eenhoudsworst, waar we allen van moeten eten. De echte diversiteit ligt dus NIET in het alles samenbrengen, maar de culturen de culturen laten, niks opdringen, en iedereen laten kiezen wat hij/zij tof vind op een ander.

Trouwens: het is niet echt multicul waar we hier in Belgie mee te kampen hebben, maar MONOkul van de islamstaten die ons hier komen vertellen hoe WIJ onze staat moeten inrichten: naar HUN goesting. Awel, er zijn landen genoeg die wetten hebben naar HUN goesting... dat ze emmigreren naar daar... Wij willen ONZE cultuur ook wel graag behouden.

Om onze cultuur te behouden zouden er wetten moeten uitgevaardigd worden, die zulks ondersteunen. Zoals : géén hoofddoeken in het straatbeeld, want dat veranderd de perceptie van onze cultuur. In duitsland moet er zoveel procent duitse muziek op de radio én in discotheken was dat ook het geval toen ik jong was , maar heb geen idee hoe dat er nu voorstaat...

Nu wil ik niet pleiten om een bepaald percentage Vlaamse muziek op de vlaamse zenders, maar toch: toen ik nog voor een vrije radio werkte, in de pionierstijd, deed ik toch wel ernstige pogingen om de eigen muziek te promoten. En die waren niet zonder gevolg.

Dit alle maar om te zeggen dat we een eigen cultuur HEBBEN, dat we graag al eens gaan kijken/luisteren/proeven bij andere culturen, maar dat het wel de moeite loont een eigenheid te kunnen bewaren, en dat die eigenheid ernstig in gevaar wordt gebracht door één bepaalde monocultuur, die niet van aanpassen wil weten, en ons leven dagelijks verstoort.

Dat is NIET een verrijking, maar een VERARMING

.

Laatst gewijzigd door Eddy B : 9 april 2007 om 10:31.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2007, 13:02   #20
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
poco betekent inderdaad "weinig" in het Spaans.Hier is het de afkorting voor Politiek Correct. De Spaanse betekenis zou korrekt zijn, indien we er "verstand" achterzetten...Poco= weinig verstand
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be