![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Verkiezingen hebben steeds gedraaid om topics, waar men achteraf niks meer van hoort.
Zo zal het op 13 juni waarschijnlijk ook gaan... Toch moeten we eerlijk durven zijn en kijken wat de werkelijke inzet van de verkiezingen zal zijn en ons geen rad voor de ogen laten draaien door de komende weken van propaganda-offensieven... Het eerste punt zal werkgelegenheid zijn. De huidige federale en regionale regeringen hebben de kiezers veel beloofd, maar de resultaten zijn omgekeerd evenredig aan de grootte van hun beloften. De werkloosheid is gestegen en staat op het hoogste punt sinds jaren. De regeringen hebben op de economische conjunctuur gegokt én verloren. De graad van faillissementen is schrikbarend. De partij die echt voor de mensen wil werken, zal met dringende, concrete en drastische maatregelen moeten komen. Het tweede punt zal de compleet mislukte integratiepolitiek zijn. De allochtone gemeenschap radicaliseert en de beleidsmakers sluiten voortdurend de ogen. Zij blijven geloven dat alles goed gaat in dit land, zolang ze maar meer privileges geven aan de vreemdelingen, zonder er effectief voorwaarden aan te koppelen. Daarom moeten we dringend werk maken van een open en grondig integratiebeleid, met oog voor de waarden en normen in ons land. Daarom is het hoog tijd dat de nieuwe beleidsmakers de zaken bij de naam gaan noemen. Een criminele allochtoon mag best als ongewenst bestempeld worden en als dusdanig behandeld worden. Een samenlevingsconflict mag als dusdanig benoemd worden en als dusdanig behandeld worden. Hoog tijd dat er dus krijtlijnen getekend worden, die duidelijk zijn voor zowel autochtoon als allochtoon. Een derde punt is de vergrijzing van de bevolking en de daarbij horende financiering van de sociale zekerheid. Het wordt hoog tijd om naar structurele oplossingen te zoeken. Het sprookje van de Belgacomfondsen voor het Zilverfonds werd reeds doorprikt. Tijd dus voor echte oplossingen. Dat is in mijn ogen de inzet. Ik denk ook dat het Liberaal Appel voor deze zaken goede oplossingen heeft. Iemand een ander idee? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar leest U rustig verder, Niels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar VLD-Vivant? NFW.
![]() |
![]() |
#7 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Laten ze er dan wel een milieubewuste rechts liberaal, maar vooral toch ook milieu- en veiligheid-van-de-burger-bewuste partij van maken he. groen + liberaal + rechts. ![]() Helaas vind ik in die Vivantische programma-aanbieding niet veel terug over een concreet en zorgzaam milieubeheer: wel vind ik hen - een partij die zich zogezegd opwerpt ten gunste van betere levenskwaliteiten nota bene- een nogal stiefdochterlijke benadering vertonen ten opzichte van groen- en recreatiebehoud. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vivant ? La vita e bella ? vooral als ge stinkend rijk zijt en de anderen de crisis laat betalen
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Onafhankelijk Vlaanderen, bekwame en consequente betuurders, lastenverlagingen, totale immigratiestop, deportatie van illegalen, goudzoekers, criminele vreemdelingen en niet-integratiebereidwilligen, met of zonder belziek paspoort. Dat is de inzet. Eigen volk eerst, op alle vlakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Faillissementen van de dag (28/01/2004)
Aantal vandaag: 64 Jobs, jobs, jobs! Bullshit, bullshit,bullshit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verkiezingen brengen in ons land meestal geen grote verschuivingen met zich mee. De inhoud van de campagnes buiten beschouwing genomen (ze vertellen toch maar wat), de inzet en prognose zijn als volgt:
1) Een strijd tussen VLD en SP.A om de grootste te zijn. Beide partijen zullen min of meer zoals vorig jaar scoren, maar ik denk dat SP.A het dit keer haalt. 2) De score van CD&V zou net iets beter kunnen zijn dan de vorige keer, waardoor de hemoragie der kiezers eindelijk is gestopt, maar ik denk niet dat ze groot genoeg worden om de coalitie te breken. Tenzij SP.A en VLD ruzie maken. 3) Het Blok gaat weer vooruit tot ongekende hoogte, maar wordt weer geboycot waardoor ze in de oppositie blijft zitten. 4) NV-A haalt net de kiesdrempel, of net niet. 5) Groen! verdwijnt ook hier van het toneel. 6) Liberaal Appel, PVDA en andere mini-spelers blijven gewoon mini-spelers. Topics voor de verkiezingen? Laat me niet lachen. Het is gewoon een machtstrijd. De beste showbeest wint, de sluwste regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 13 juni draait om...
en dan krijg je "inuj 31". Ik zie eigenlijk niet goed wat ik daarmee kan aanvangen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() draait om.... om wie het beste rond de pot kan draaien.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Burger
|
![]() Uitslag volgende verkieizng:
VLD achteruit: migrantenstemrecht, donkerblauwe en flaminganten naar N-VA of Vlaams Blok SP-A: vooruit: Stevaerteffect, economische thema's en groene stemmen CD&V: Europees vooruit (Dehaene), Vlaams achteruit: geen duidelijke antwoorden op ec. en soc. vraagstukken N-VA: haalt 1 zetel (verliest 5 zetels door kiesdrempel) in West-Vlaanderen Vl. Blok: vooruit natuurlijk (migrantenstemrecht en het zijn "winners") Groen!: van tafel geveegd (kan zijn van niet indien weer ongelooflijk veel aandacht krijgen in pers, al denk ik van iet wegens journalisten voor links blok) rest --- al dan aansluiten bij een partij kan stemmenwinst opleveren voor die partij, of juist niet (bv. Vivant-Vld) De toekomst is een economische tweedeling: links en rechts front. Wie hier de komende jaren niet duidelijk stelling zal nemen verdwijnt. Mogelijke kanshebbers ter verdwijning: de centrumpartijen CD&V en VLD (wat nog even kan duren door zich te prostitueren dr regeringsdeelname)
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een ander punt zijn al die aangekondigde belastingverlagingen van Verhofstadt I. Ik heb al ettelijke malen gelezen dat die verlagingen niet of niet helemaal worden doorgevoerd, maar veel is daarover niet te vinden. Misschien wordt het eens tijd om duidelijkheid te scheppen over al die beloftes van Paars?
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Uitslag volgende verkiezing:
VLD achteruit: migrantenstemrecht, donkerblauwe en flaminganten naar N-VA of Vlaams Blok Juist wegens overduidelijke demagogie! SP-A: vooruit: Stevaerteffect, economische thema's en groene stemmen Mis, z'hebben de gratise door! (eindelijk) CD&V: Europees vooruit (Dehaene), Vlaams achteruit: geen duidelijke antwoorden op ec. en soc. vraagstukken Juist (Europees) Mis, enkele teleurgestelde blauw en rode gaan ervoor stemmen, en veel blauw en rode gaan VB stemmen! N-VA: haalt 1 zetel (verliest 5 zetels door kiesdrempel) in West-Vlaanderen Mis; 5% drempel! Vl. Blok: vooruit natuurlijk (migrantenstemrecht en het zijn "winners") juist; Gelijk altijd de laatste 20 jaar! Groen!: van tafel geveegd (kan zijn van niet indien weer ongelooflijk veel aandacht krijgen in pers, al denk ik van iet wegens journalisten voor links blok) Mis, Groen uitroepingsteken wordt inderdaad gepromoot tot en met (in allerlei klote programmakkes, maar serieuze mensen houden er toch géén rekening meer mee) rest --- al dan aansluiten bij een partij kan stemmenwinst opleveren voor die partij, of juist niet (bv. Vivant-Vld) Mis: er blijven met de kiesdrempel nog maar 4 partijen over.