![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Een (behoorlijke) tijd geleden werd in eurovisie een kunstwerk voorgesteld dat gemaakt was door 3 onbekende afrikaanse kunstenaars. In Nederland, Frankrijk, Duitsland en België zaten er op diverse plaatsen (in galeries) gerenommeerde kunst"kenners" die "hun" mening nu eens gingen geven over de schilderijen. Na één vol uur enorme "bullshit" te hebben moeten aanhoren (slechts de Belgische "kenner" vond de werken maar "zus en zo" zoals hij voorzichtigheidshalve mede deelde) maakte "men" de identiteit van de kunstenaars bekend: het waren 3 afrikaanse olifanten ... Na de uitzending en door de kenners: "no comment!)
Gezien ik hier meestal zever wil ik nadrukkelijk beklemtonen dat het geen fabeltje is wat ik neerpen maar "echt gebeurd" en hetgeen ik hier mee wil aantonen is: Op deze fora zwerven nogal wat schimmen die de wijsheid in pacht lijken te hebben, maar gerust kunnen vergeleken worden met bovenstaande schertsfiguren Uiteraard erger ik mij hier helemaal niet aan, ik kom toch maar overwegend wat spelen, maar voor sommige betweters heb ik een boodschap: neem Uzelve eens ietsjes minder serieus Die het schoentje past die trekke het aan, en als ge het inderdaad beter wil weten; aarzel niet om MIJ te raadplegen! (Dan hebt ge zekerheid dat ge de waarheid kent!
|
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als men je zo probeert te 'pakken' dan volhard je maar beter in de boosheid. Mogelijkheden zat. Roem de onvermoede bron van animale creativiteit, dewelke wij in onze oeverloze pretentie en antropocentrisme, totaal uit het oog verloren, in het bijzonder bij de olofanten. Schuif dan de hete aardappel door op volgende wijze: Mummel iets in de aard van:"Beauty is in the eye of teh beholder", en prijs de ontdekkers van de olifantedrollen de hemel in, omdat ze de esthetiek doorheen de vuiligheid professioneel onderkenden. Wedden dat ze, uiterst gevleid, niet eens zullen tegenspreken en met gezwollen borstkas heel fier instemmend beamen, dat ze dat toch maar fijn gespot hadden. Besluit met een tirade over hoe grensverleggend én anti-normatief échte kunst behoort te zijn, en merk fijntjes op, dat wie het niet schoon vindt, het niet begrijpt, er nog niet rijp voor is, wegens nog teveel ondergesneeuwd is met atavistische achterhaalde kuinstopvattingen uit vorige eeuw. Verwijder je discreet met de mededeling, dat je darmen zich dringend willen uitdrukken in nieuwe sanitaire kunstuiting met de titel "Merde sûr l'emaille" Dit brengt me op een idee. Tijd voor een nieuw kunstwerk. Exegi monumentum.
|
|
|
|
|
#3 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|