![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Europa keurde het Nabolhz-rapport goed. Rapport dat volgde op klachten van Franstaligen die zich een minderheid voelen in de Vlaamse rand rond Brussel. Zij eisen tweetaligheid en kunnen zodoende niet alleen de rondzendbrief Peeters aan hun laars lappen maar van België opnieuw een tweetalig land maken. Iedereen die nog weet hoe er gestreden werd voor Vlaamse rechten weet wat dat betekent.
Als alles naar hun wens gaat moet heel België tweetalig worden...behalve Brussel natuurlijk... Het ergste is dat Verhofstadt NIETS heeft gedaan om in Europa voor de Vlaamse rechten op te komen. Het is Luc Van den Brande die aan de alarmbel trekt. De oppositie dus en we weten hoe licht die wordt bevonden voor Verhofstadt. Is iedereen gerust in de afloop van deze onverkwikkelijke zaak of ligt niemand er van wakker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Burger
|
![]() Als ik in Vlaanderen ben, zal ik Vlaams spreken. Dan mogen er nog 1000 rapporten en wetten komen. Ik ben Vlaming en daar ben ik fier over. We hebben vroeger de taalstrijd gewonnen, deze keer terug.
ps: wakker liggen doe ik er niet van ![]()
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien wordt het nu toch wel eens hoog tijd dat ons land zich terugtrekt uit het ondemocratische Europa. Wij hebben daar niets te winnen, alleen maar alles te verliezen aan de enkele groten.
![]() |
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() VLAANDEREN ONAFHANKELIJK !!!!!!
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u hier stelt dat het Vlaams Blok slechts slogans schreeuwt, dan hebt u echt geen benul van de partij eigenlijk allemaal voorstelt. Het VB is ten andere een van de actiefste fracties in het lands- en Vlaams parlement. Hoogstwaarschijnlijk hebt u nog nooit het partijprogramma van het VB gelezen, laat staan aandachtig bestudeerd. Zonder het Vlaams Blok stonden we verder? O ja? Niet het VB heeft de laatste jaren aan de regeringstafel gezeten, wel de traditionele machtspartijen (VU incluis). Zij hebben het beleid bepaald; niet het Vlaams Blok. Waar we nu staan is dus het resultaat van HUN beleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik volg je heel goed Jan maar feit is dat het Blok een fantastisch wapen in handen heeft gespeeld van de machten in dit land. Een wapen dat goed gebruikt wordt om ons eronder te houden. En dat het effectiever is dan de wapens waarmee het Blok strijdt is duidelijk, nietwaar?
Wat het programma van het Blok betreft, dat laat me nogal koud. Ik zie wel met mijn eigen ogen waar het die partij om gaat als haar boegbeeld al eens een keertje op tv mag. Nog geen woord gehoord over hun onafhankelijkheidsthema als Dewinter zijn zegje doet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was het Vlaams Blok er niet, dan had men wel een andere stok gevonden om het Vlaams onafhankelijkheidsstreven neer te slaan. Daarin maak ik me helemaal geen illusies, daar ik maar al te goed vertrouwd ben met de geschiedenis van België (heb een diplomaatje in die richting op zak).
Ach, u kijkt blijkbaar niet zo aandachtig naar wat er op de media over het Vlaams Blok wordt gezegd. Indien u het laatste interview op politics.info van Gerolf Annemans had gezien, had u anders geconcludeerd. Maar buiten dit, is het u dan nog niet opgevallen dat de media nauwelijks de VB-verkozenen aan het woord laat. Juist. Mag het dan verwonderlijk heten dat er de media bewust slechts één klok laten luiden? Dus, hier weer dezelfde vermaning: gooi de dingen niet door elkaar, en schiet op het juiste doel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Thomas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei ook wel dat er een politieke schutkring is en dat die tot in de media wordt doorgetrokken maar zonder de minste grond was dat onmogelijk geweest. Vergis je trouwens niet. Ik wil als geen ander een onafhankelijk Vlaanderen. Ik heb trouwens niets tegen Gerolf Annemans, integendeel. Ik ben hem gaan respecteren in de Commissie Dutroux. Zijn strekking heeft het echter niet voor het zeggen in de partij. Jammer.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Burger
|
![]() Zeer merkwaardig beste Jan dat u deze verschillende strekkingen binnen uw partij niet ziet.
Anderen, sommigen die zelfs aan de wieg stonden van het VB, zijn nochthans om die reden weggegaan bij het VB. Meer bepaald omdat een strekking de ontstaansreden van het VB op het achterplan bracht. Er zijn wel degelijk verschillende strekkingen binnen het VB. Deze week nog nam een VB-provincieraadslid(uit Gent) ontslag omdat hij zijn politieke prioriteit(Vlaanderen onafhankelijk) amper terugvond in de huidige profilering van het VB. Wees gerust, ik doe daar niet smalend over wanneer er een VB-er de partij de rug toekeerd. Maar misschien kunnen deze voorvallen toch eens aangegrepen worden als reden tot bezinning voor het VB. De ontstaansideologie van het VB is al lang dezelfde niet meer. Dit zijn de verschillende strekkingen. Nog elke dag wordt steeds duidelijker welke strekking de bovenhand heeft, binnen het VB. In gesprekken met oa Geert Wouters, Jaak Peeters of een Piet De Pauw sta ik steeds versteld hoe het VB zo de onstaansreden opzij schoof. Het is gemakkelijk om dit aan de pers toe te schrijven. Maar laten we eerlijk wezen. In verkiezingscampagnes of -slogans of -symbolen wordt allesbehalve het Vlaamse thema bespeeld. Het Blok verkoopt zichzelf aan het kiesvee met de geijkte thema's. -onveiligheid -migranten -asielzoekers -illigalen etc. Partijpublicaties in grote oplage zijn daar het levende bewijs van. Ik kan er nog inkomen dat men de electorale gans met de gouden eieren niet wil slachten door de Vlaamse strijd prioritair te stellen voor het kiesvee. Maar in het VB-geval werkt deze "electorale gans" contraproduktief voor het Vlaamsnationalisme. Vlaamsnationalisme die van oorsprong allesbehalve onder te verdelen was in het "conservatieve hoekje". Tot slot wil ik toch opmerken, dat het mij steeds hoopvol stemt wanneer ik verscheidene VB-oudgedienden aantref op niet partij-gebonden manifestaties. Zoals ook weer op 29-09 in Vilvoorde het geval zal zijn. Het is mijn vurigste wens dat deze mensen (met een uitgesproken Vlaamse prioriteit) het VB weer kunnen voeren naar de "bron". Dit vereist Vlaamse idealisme ipv lonende verkiezingsthema's. Maar het is net dit idealisme die Vlaanderen reeds zover bracht, en nog verder moet brengen. Vriendelijke groeten, Robrecht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Inderdaad, wie die strekkingen niet ziet, wil ze volgens mij niet zien (en andere partijen zijn er ook niet vrij van)
Maar wat de heer De Cuyper in zijn persmededeling verklaarde: "de migrantenproblematiek en de kortzichtige en simplistische antwoorden erop, hebben het Vlaams-nationalistische gedachtengoed volledig naar de achtergrond verwezen. Het Vlaams programma van het Vlaams Blok fungeert nog louter als schaamlapje van een extreemrechtse partij" lijkt me toch een zeer duidelijke boodschap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je positieve noot op het einde doet mij zoveel deugd dat ik er toch weer een beetje in ga geloven. Ik wil hier nog aan toevoegen dat Palieterke-lezers, toch voor een groot deel Vlaams Blokaanhangers, kunnen weten dat wat hierboven staat waar is. Mark Grammens heeft destijds enkele weken na elkaar gepleit om weer "naar de bron te gaan" zoals jij zegt, of met andere woorden, weer het onafhankelijkheidsthema prioritair te gaan stellen bij het Vlaams Blok. Tevergeefs. Karel Dillen blijft achter zijn troetelkind staan en dat bespeelt enkel het vreemdelingenthema. Het bewijs daarvoor werd al onmiddellijk geleverd in "de zevende dag" die kort daarop volgde met Karel De Gucht en Filip Dewinter. Niet één woord hoorde ik daar over datgene dat het prioritaire onderwerp zou moeten zijn voor een Vlaams-nationalistische partij. Ik blijf er dus bij dat Het Vlaams Blok de Vlaamse zaak in die zin meer schade doet dan goed. Alle Vlamingen worden vandaag voor het minste over de racistische kam geschoren. Het Vlaams Blok draagt daar de zware verantwoordelijkheid voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() ik denk dat er echter 1 ding niet vergeten mag worden: de walen schreeuwen nu omterluidst om frans te mogen worden bediend in vlaanderen. Maar het rapport werkt ook averechts: onze waalse "vrienden" zullen nederlands moeten leren want in wallonie wonen inmiddels ook al wat vlamingen.
Hoe lang gaat het duren vooraleer ze weer vragen van elk gewest zijn eigen taal... vooral wanneer ze merken dat niet alles in hun voordeel werkt[/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mediageil. Hoeveel keer zag u dit jaar een Vlaams Blok-politicus op de tv? Bijna nooit. Hoeveel keer zag u N-VA-politici op de beeldbuis? Juist, vele malen. Gefrustreerd. Ach, als dergelijke slogantaal is enige verweer is tegen het Vlaams Blok... Waaruit blijkt die frustratie dan wel? Waarom zouden Vlaams Blokkers gefrustreerd zijn? Bij iedere verkiezing gaan ze erop vooruit. Alle redenen om opgetogen te zijn en hoopvol te kijken naar de toekomst. Fascisten. Daar gaan we weer. Blijkbaar hebt u nog nooit gehoord wat fascisme eigenlijk is. Of toch? Zo iets dat in Italië in de jaren 30-40 opgang maakte en door een mannetje werd geleid luidend naar de naam van Mussolini. Zo, zouden er in de Vlaams Bloklokalen dan foto's van dat mannetje hangen??? Het Vlaams Blok heeft een duidelijk programma als het over Vlaams thema's gaat. Maar misschien wist u dat niet... En ja, daarvoor moet je natuurlijk het partijprogramma van het Vlaams Blok eens opvragen en de moeite nemen dit door te nemen. Of is dit gewoon een illustratie van "wat baten kaars en bril als den uil niet zien en wil"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belachelijk wordt het evenwel hier te lezen dat het Vlaams Blok het Vlaamse thema naar de kant zou hebben geschoven. Als lid moet ik daarmee lachen, vooral als u weet dat ik deelnam aan de laatste congressen waar heel wat aandacht aan Vlaamse thema's wordt geschonken. Maar die heeft u natuurlijk niet bijgewoond, en daar kunt u dus niet over spreken. Een te vlug oordeel dus. Partijpublicaties. Hier voor mij ligt het laatste nummer van Vlaams Blok Magazine. Laten we dus eventjes openslaan, op zoek naar Vlaamse thema's. Indien we u moeten geloven gaan we natuurlijk niets vinden of slechts met een zwaar vergrootglas. Maar wat blijkt: Van de 32 bladzijden zijn pagina's 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 19, 24, 25 en 29 over de hele bladzijde aan Vlaamse onderwerpen gewijd. Slechts bladzijde 12 behandelt de migrantenproblematiek. Daarnaast zijn er bladzijden aan Europees nieuws (Berlusconi, Nederland), partijnieuws en -gerichte informatie gewijd. Maar ja, u ontvangt (of leest) waarschijnlijk het Magazine niet, dus daar kunt u dus niet over spreken. Een te vlug oordeel dus. Of misschien wordt het gewoon eens tijd de webstek van het Vlaams Blok grondig door te nemen. Dan zult u onmiddellijk merken dat uw oordeel niet alleen onbezonnen, maar ook volledig onwaar is, dus leugenachtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat 29 september betreft, wees gerust, ook het Vlaams Blok zal aanwezig zijn. Maar ook dat weet u blijkbaar liever niet. Bij de uitreiking van het eredoctoraat was het Vlaams Blok ook goed aanwezig, terwijl een partij als het N-VA nauwelijks iemand op de been had weten te brengen. Het Vlaams Blok moet niet naar de bron worden teruggevoerd; het heeft zich altijd een trouwe behoedster van die bron getoond en nooit haar oorsprong verloochend. Dat kan men jammer genoeg niet van de VU onzaliger gedachtenis zeggen, die voor een bord linzensoep van de macht de hatelijkste compromissen heeft gesloten. Er is bij het Vlaams Blok nog steeds het kloppend hart voor Vlaanderen aanwezig, wat dan echter niet betekent dat het Vlaams Blok niet ziet met welke andere problemen onze Vlaamse maatschappij worstelt. Ook die moeten bespreekbaar worden geacht. |
|
![]() |
![]() |