![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Een kleine berichteving voor alle naïeve zielen die nog geloven dat voor de Sp.A-SPIRIT de kwaliteit van het openbaar bestuur er een sikkepit toe doet: De kans dat na 13 juni er een stoelendans van Bijbelse proporties wordt uitgevoerd, is weer een stuk toegenomen, zo leerden we op de SP.A-nieuwjaarsreceptie van vandaag.
Federale ministers worden Vlaams, Vlaamse misschien federaal, we katapulteren een paar parlementsleden naar Europa en wie weet wat komt er nog allemaal uit de grote Rode Hoed? Politiek moet verrassen natuurlijk! Zeg nu zelf, wie houdt zich tegenwoordig vier jaar lang met hetzelfde bezig? Dat op die manier mensen die zich (hopelijk) net een beetje in hun dossiers hebben ingewerkt, na een jaar naar een compleet andere functie zullen verhuizen en vervangen worden door om het even wie Stevaert als vervanger stuurt, is natuurlijk bijzaak. Freya wist net dat het "Kyoto" niet één of andere afhaalchinees was en nu zal ze net zo vrolijk naar een ander departement huppelen, om dan weer een half jaar niets uit te voeren omdat ze zich nog "aan het inwerken was". De "inwerkdemocratie" zal in Vlaanderen nog een gesmaakt neologisme worden zonder enige twijfel. Waarom is Freya dan eigenlijk federaal minister geworden als het kennelijk niet veel uitmaakt of ze dat nu één jaar of vier jaar doet? Ja, ze moest toch iéts doen, nietwaar? En wat maakt zo'n departementje nu eigenlijk uit? Wat had ze nu ook alweer? Leefmilieu en Consumentenzaken ofzo? Ach, we vinden wel een andere leuke SP.A-meid of een toffe Spirit-knul die zich daar een jaartje mee zal bezighouden... Tot de volgende verkiezingen ofzo, we zien wel! Stevaert kondigt reshuffle aan na 13 juni Van onze redacteur ip BRUSSEL ,,Na 13 juni zijn alle SP.A-ministers ontslagnemend. We vegen het bord gewoon af.'' Op die manier maakt SP.A-voorzitter Steve Stevaert zijn handen vrij om na de Vlaamse verkiezingen te kunnen goochelen met zijn ministers. Meteen zwelt het gerucht weer aan dat, bijvoorbeeld, federaal minister Freya Van den Bossche of staatssecretaris Kathleen Van Brempt naar Vlaanderen komen. Een dommerik is Steve Stevaert dus niet. Terwijl CD&V-voorzitter Leterme fulmineert tegen het kiezersbedrog van partijen die federale ministers laten meedoen aan Vlaamse verkiezingen of andere kopstukken uitspelen die nooit naar het Vlaams parlement zullen verhuizen, kiest Stevaert voor de vlucht vooruit. Geen gezeur, denkt de SP.A-voorzitter. Na 13 juni zijn alle SP.A'ers weer gewoon SP.A'er. Of ze nu federaal minister zijn, staatssecretaris, fractieleider, Vlaams minister of niets van dat alles. ,,We vegen het bord helemaal af.'' |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() reshuffle op 13 juni ? zeker weten ! een zoveelste zwarte zondag
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kathleen en Frey, die domme wichten, kunnen beter naar Vlaanderen gaan. daar kunnen ze minder verprutsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gouverneur
|
![]() doet me denken aan de VLD een goed jaar geleden. Van het VB kan je zo dingen niet zeggen, mja , hoe zouden die dan ook zoiets kunnen doen? ik heb me er al dikwijls vragen bij gesteld. Politiekers die zoiets doen. En overwegen om het nog te doen, hebben afgedaan bij mij. Tenzij er echt een goede reden was om dit te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() De heer Stevaert gaat zijn boekje ver te buiten.Art. 122 van de Grondwet is duidelijk: "De leden van de gemeenschaps- of gewestregering worden gekozen door hun raad."
Nee zegt de heer Stevaert, ik zal ze zelf aanduiden. Op het federale niveau neemt sire Stevaert dan gewoon de taak over van de Koning. En dat manneke durft nog spreken van 'democratische partijen'? Heeft het werkelijk nog zijn een stem uit te brengen om mensen te kiezen die slaafs doen wat Sire Stevaert zegt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
hier maakt utoch een fout. De vertegenwoordigers in kamer/senaat/VL. Parlement worden VErkozen, de ministers worden GEkozen. De ministerposten worden verdeeld door de partijvoorzitters, kan dus best een niet-verkozene zijn. Is op zich weinig gebeurd omdat dit niet zo orthodox is. Denk maar aan de LF-ministers in de Nederlandse regering, die waren ook buitenstaanders. Dus......geen enkel probleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje te erg in de ban van de forumverkiezingen denk ik ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() God ja.....Lijst Pim Fortuyn bedoelde ik.....
![]() ![]() ![]() ![]() Nog een geluk da gij mij daar op wijst ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() @Niels
Ik zou een fout maken? Mag ik uw aandacht vestigen op het feit dat de regels van onze democratie vast liggen in de Grondwet en dat die Grondwet kan gewijzigd worden maar alleen na raadpleging van de kiezers(art.195) art.96: De Koning benoemt en ontslaat zijn ministers... . Dat is dus duidelijk: partijen kunnen aan de Koning een lijst voor leggen maar meer niet. Wil men de huidige praktijk waarbij partijvoorzitters de ministers aanduiden met enige rechtsbasis tot stand brengen, dan moet men eerst de Grondwet wijzigen. Het artikel dat bepaalt wie de regionale ministers aanduidt (het parlement en niemand anders) heb ik reeds geciteerd. Als u niet kunt lezen moet u niet zeggen dat iemand een fout maakt. Als u partijfascisten een vrijkaart wil geven is dat uw zaak. Ik heb als democraat het recht op te komen voor een correcte toepassing van een Grondwet die men zonder raadpleging van de kiezer niet kan wijzigen. Stevaert stelt nu reeds dat hij de ministers zal aanduiden op grond van de verkiezingsuitslag die verkozenen hebben behaald. Stevaert zegt dus nu reeds dat hij de Grondwet niet zal respecteren. Maar het leeghoofd zal wel, als parlementslid of als minister verklaren dat hij de Grondwet zal respecteren. Meineed met voorbedachte rade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gouverneur
|
![]() @Darwin
U hebt gelijk: ik had het over SIRE Stevaert |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Of dat dat nu in de wet staat of niet, dat kan mij geen barst schelen!
Wat nu gebeurt, is platvloers beneden elk peil! Dit is kiezersbedrog en blijk van uitermate bedrieglijk beleid! Terwijl dit land in een financiële catastrofe zit is weer 5 maanden verpest tot aan de verkiezingen. SPA leden die dit goedkeuren, dat Robert alle federale ministers ontslaat om ze toch te kunnen inzetten op Vlaams niveau zijn zelfs nog erger als de partijslaven van het Blok! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ook bij andere regeringspartijen zal dit zo zijn, alleen zullen die dat niet op voorhand bekendmaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dit rot of niet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Ben jij ook zo'n klein kind dat zichzelf geëxcuseerd voelt door de daden van anderen? Of durf je echt toe te geven dat wat je partij doet gewoon fout en onkies is? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Nee, ik ben geen klein kind, maar ben van mening dat "de beste man op de juste plaats" moet staan. Zo zou Freya beter presteren op "onderwijs (vlaams)" dan nu in de federale regering. Moet ze dan in die federale blijven omdat ze daar eerder was?
ik denk van niet....de beste invulling voor de posten en dat kan je maar doen als je een globale kijk hebt op alle beschikbare posten. Dit zou overigens niet nodig zijn moets Vlaamse en federale verkiezingen samenvallen, wat toch een must is. Nu wordt er twee keer een verkiezingsjaar (waarin weining gedaan w.) gehouden op 2 jaar tijd. Zou anders moeten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() Seba:
Wij gaan tenminste geen cumuls op lijstes toestaan! Dat is een stap voorwaarts. En ook onder Dehaene werd er af en toe eens ee changement de décor uitgevoerd. Niets speciaals dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |