![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() WAT HEEFT DE KARDINAAL FOUT GEZEGD?
De pers "Ik betwijfel of u mijn antwoord niet gaat verknippen tot iets wat ik niet gezegd heb -dat doet de pers altijd als iets niet in haar kraam past- maar ik ga u toch mijn mening geven." De Zevende Dag "Sinds ik Kardinaal ben, wil iedereen met me praten. Ik ben één keer meegegaan naar De Zevende Dag. Ik heb die Bracke daar bezig gezien. Die man laat niemand uitpraten. Waarom vragen ze eigenlijk mensen?" Respect voor moslims en joden, maar niet voor katholieken "We doen aan nestbevuiling. We leven in een maatschappij die terecht moeite doet om joden en moslims te respecteren, maar het katholicisme, onze eigen wortels, vertrappelen we genadeloos." Vooringenomen pers "De Kerk heeft de wereldlijke overheid en de pers tegen haar. Ze is het slachtoffer van een lastercampagne. De paus kan niets zeggen of het wordt verkeerd weergegeven, met als doel de Kerk te schaden. (...) Als het over de Kerk gaat, hoeft berichtgeving niet meer correct te zijn." Hetze van de loge "Men voert een hetze tegen de Kerk vanuit de loge. En de loge is nu aan de macht met deze regering." Politiek is een grap "Op welke basis gaan mensen stemmen? Niet op inhoud, maar op mediawaarde. Niet de meest verstandige, maar de sympathiekste is de baas in de politiek. Of die mens een uil of een verstandig man is, maakt niet uit. Bijgevolg zitten er veel leeghoofden in de politiek." Politiek bespeelt de massa "We zitten met een kiezerspubliek dat geen waarden meer heeft. Het is een vormeloze massa geworden die makkelijk door de politiek bespeeld wordt. Vindt u dat krasse taal? Wel, het zal u plezieren dat het niet van mij komt, maar van hoogleraar Mark Elchardus. Een overtuigd humanist van de Gentse universiteit." Algemeen stemrecht? Ik heb daar mijn bedenkingen mij ... "Allez, dat algemeen stemrecht. Waar slaat dat nu op? Ik vind het raar dat een snotneus van 18 jaar evenveel te zeggen heeft als een vader van zeven kinderen. De ene heeft geen enkele verantwoordelijkheid, terwijl de tweede de burgers van morgen aflevert. Ik vind dat raar." Cyriel Verschaeve of Jef Geeraerts "Wij hadden ontzag voor grote schrijvers als Cyriel Verschaeve -al heb ik eerlijk gezegd altijd vragen gehad bij die man- en Guido Gezelle. Dat waren mensen die iets te vertellen hadden. Wat lezen ze nu? Jef Geeraerts, Hugo Claus en andere smeerlappen. Excuseer mij voor dat woord. Ik bedoel: het zijn schrijfsels waar een normaal mens zijn tijd niet mee verspeelt, maar die door de pers de hemel worden ingeprezen." Condooms helpen aids de wereld niet uit "Condooms geven volgens geloofswetenschappelijke tijdschriften geen 100 procent bescherming tegen aids. Dat neem ik aan voor waar. Omgekeerd ken ik wel ene methode die u 100 procent beschermt tegen dat virus. Ze heet 'kuis' zijn. Moet je nu kuis zijn om geen aids te krijgen? Nee, je moet kuis leven om gelukkig te zijn. Als extra krijg je dan geen aids." Modeverschijnsel "Ik durf hier met mijn bloed te tekenen dat van al wie zich lesbisch of homo noemt, er hoogstens 5 tot 10% ook effectief homo of lesbisch is. Al de rest zijn gewoon seksueel geperverteerden. Je moet niet twijfelen om dat op te schrijven. Ik eis dat je het opschrijft. En als ze hier allemaal voor mijn deur komen protesteren, kan mij dat niet schelen. Ik zal niet opendoen." Helpen, niet veroordelen "Echte homoseksuelen lopen niet op straat in gekleurde pakjes. Dat zijn mensen die een zwaar probleem hebben en daar moeten mee leren leven. En als ze al eens een misstap begaan, dan wordt hun dat vergeven. We moeten die mensen helpen, niet veroordelen." Geen discriminatie "De Kerk pleit voor zuiver natuurlijke man-vrouwrelaties. Ze verwerpt de homoseksualiteit, niet de homo." Kardinaal Joos in P-magazine, 21.01.2004[/b] |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() WALGELIJK.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() [24/01/2004] - Kardinaal Joos
We zullen het voor alle duidelijkheid nog maar eens zeggen: het Vlaams Blok is geen confessionele of katholieke partij. Wij vertegenwoordigen gelovige en niet-gelovige Vlamingen die zich kunnen vinden in ons partijprogramma. Een programma dat opkomt voor Vlaamse onafhankelijkheid, voor waarden en normen, voor welvaart en veiligheid, en het recht op onze eigen identiteit. Het recht om baas te zijn in eigen land. Eigenlijk is het dus niet onze taak om de verdediging van een kardinaal op ons te nemen. Maar nu de arme man door zowat iedereen onder vuur wordt genomen, maken wij graag een uitzondering. Een boze homo suggereerde in een lezersbrief aan de krant dat het Vlaams Blok de kardinaal een verkiesbare plaats zou moeten aanbieden. Dat klinkt niet alleen voorspelbaar maar ook goedkoop en een beetje plat. Het is niet omdat het Vlaams Blok zich verzet tegen het homohuwelijk en tegen het adoptierecht voor holebi's, dat wij iets tegen hen persoonlijk zouden hebben. Al maken onze tegenstanders daar graag één potje van ... Ons standpunt is heel redelijk en genuanceerd. U kan het trouwens nalezen in de rubriek 'Veelgestelde vragen'. Kardinaal Joos is een minzame man, met het hart op de tong. Hij mag dan al -waarschijnlijk terecht- beweren dat zijn standpunten door een groot deel van de bevolking worden gedeeld, hij trapte met zijn uitspraken wel op wat zere tenen. En dan bots je al snel op een almachtige coalitie van politiek en media. De zelf verklaarde 'progressieve' kaste heeft daarop een 'fatwa' uitgesproken tegen de kardinaal. Joos wordt afgeschilderd als een gevaarlijke gek of als een seniele bejaarde dorpspastoor. Hij is een "homohater", een "vijand van de democratie" en meer van dat. 'Animo' de jongerenafdeling van de SP.a legde zelfs een klacht neer bij het Centrum Leman. Ze spreken van 'discriminatie' en -jawel- een 'hate crime'. Wat een onzin. Kardinaal Joos heeft gewoon zijn gedacht gezegd. Voor zover wij weten, valt dat nog altijd onder het recht op vrije meningsuiting. Kardinaal Joos zal nu ook wel begrepen hebben dat die vrije meningsuiting in ons land blijkbaar alleen nog geldt voor mensen waarmee de linkse opiniemakers het eens zijn. Of zoals Kardinaal Joos het zo treffend zei in het inmiddels beruchte interview van P-magazine: "Ik betwijfel of u mijn antwoord niet gaat verknippen tot iets wat ik niet gezegd heb. Dat doet de pers altijd als iets niet in haar kraam past." Jawel, en zo gebeurde het ook precies. Wij zetten de meest markante uitspraken van Kardinaal Joos en enkele commentaren op een rijtje en nodigen u uit er eens onbevangen over na te denken. Lees meer in In de media - Goed gezien. ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Blok toont haar ware gelaat door de nazi-kardinaal te steunen.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Om heel eerlijk te zijn, vind ik dat die mens enorm wijze dingen zegt.
Al vind ik zijn uitspraken over homos dan weer erg dom... |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() En hier heeft hij ook een zeer juist punt:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Een reikende hand naar andere nesten staat niet gelijk aan "nestbevuiling". Nestbevuiling is een term zoals bloedzuiverheid, met een interessante traditie die haar hoogtepunt 60 jaar geleden heeft bereikt.
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dadelijk ga je me nog vertellen dat we geen privileges geven aan anderen, ten koste van onze eigenheid? Indien je dat bedoelt, dan raad ik je aan van Mars terug naar de Aarde te komen wonen...Dan zie je de multiKUL in actie! |
|
![]() |
![]() |
#13 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Stevaert en de SPA zijn naar mijn mening het grootste voorbeeld ervan
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
?????
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Of is dat teveel hoffelijkheid? |
|
![]() |
![]() |
#16 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verkiezingen zijn niet meer of minder dan peiling naar populariteit, maar dat impliceert nog niet dat we de verkiezingen dan maar af moeten schaffen! Als u daar geen voorstander van bent, dan is uw alternatief de dictatuur! Dat Mark Elchardus (die trouwens hoogleraar sociologie aan de VUB en niet aan de RUG is) dat gesteld zou hebben in die termen zou mij verbazen. Al kan ik daar maar weinig over zeggen wanneer hij niets meer zegt dan 2inhoudloze slogans.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
![]() |
![]() |
#17 |
Lokaal Raadslid
|
![]() het is niet nieuw, maar zelden werd het zo uitgebuit als nu.
Ik moet wel toegeven dat het merendeel van de ministers universitair is. Met een abnormaal overwicht aan rechten-studenten=>advocaten. 't kan ook zijn dat ze gewoon dommer overkomen. Zoals patricia ceyssens ...brrr ik krijg de kriebels als ik al hoor dat ze een nieuw idee heeft. ![]()
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#19 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#20 |
Partijlid
|
![]() [quote="jehann"]het is niet nieuw, maar zelden werd het zo uitgebuit als nu.
Ik moet wel toegeven dat het merendeel van de ministers universitair is. Met een abnormaal overwicht aan rechten-studenten=>advocaten. 't Is wreed triest! Afgestudeerde ethici ( wijsbegeerte & L.) passen wel voor zo 'n hoerenjob. ![]() |
![]() |