![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() VLOTT-leden stappen over naar Lijst Dedecker
![]() ![]() HLN UPDATE 14:27 Een deel van VLOTT, de partij van Hugo Coveliers, stapt over naar de Lijst Dedecker, de partij van Jean-Marie Dedecker. Volgens Dedecker gaat het om nagenoeg alle VLOTT-afdelingen in West-Vlaanderen en om verschillende afdelingen en/of leden uit de provincies Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Concreet gaat het onder meer om Youri Bultynck (VLOTT-voorzitter West-Vlaanderen), Gilbert Van Huffel (VLOTT-voorzitter Oost-Vlaanderen), Patrick Delen (Waasland), Jo Claeys (plaatselijk VLOTT-secretaris in Antwerpen) en Leo Moeskops (VLOTT-gemeenteraadslid in Schoten). Gedachtegoed "De voormalige VLOTT'ers zijn van mening dat het oorspronkelijke gedachtegoed van VLOTT bij de Lijst Dedecker veel beter uit de verf kan komen dan bij het Vlaams Belang", luidt het. Dedecker zelf reageert verheugd op het aansluiten van de ex-VLOTT-leden. "Hoe meer zielen, hoe meer vreugd natuurlijk. Bovendien gaat het hier om een gemotiveerde groep wiens ideëen dicht bij de mijne staan", aldus Dedecker. Het gaat om mensen die nog weinig toekomst zagen in VLOTT, verduidelijkt Dedecker in een reactie. Volgens Dedecker hebben de ex-VLOTT'ers ook spontaan de overstap gemaakt. "Ik heb ze zelf niet bewust opgezocht", luidt het. Gezond verstand Dedecker geeft toe dat het niet meteen gaat om politici met een grote nationale bekendheid. "Bij VLOTT heeft alleen Coveliers die nationale bekendheid en hij blijft bij Vlaams Belang. Maar VLOTT is eigenlijk gedaan, het is geen wervend project", klinkt het. Volgens Dedecker komen zich dagelijks nieuwe groepen en leden aanmelden om zich bij zijn partij aan te sluiten. "Ze komen van alle kanten, met allerlei ideeën en voorstellen. Die ideeën zij niet noodzakelijk dezelfde, maar allemaal hebben ze één ding gemeen: het gezond verstand", aldus Dedecker nog. Gevraagd naar hoe het staat met de lijstvorming van zijn partij, antwoordt Dedecker: "Dat loopt vlot" (belga/hln) Zal Dedecker nog mensen binnenhalen en alzo de kiesdrempel overwinnen?</STRONG></EM></U></I></B>
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, Vivant is opgegeten door VLD, VLOTT door VB, Spirit bijna door SP.H en als laatste zal N-VA opgeslokt worden door CD&V.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dedecker en VLOTT moesten gewoon al van in het begin totaal met elkaar samengegaan zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() my thoughts exactly
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Dat voorspelde ik al maanden geleden op dit forum, maar toen werd ik weggekreten door een paar VLOTT'ers die hier de groei en nakende doorbraak van hun partij kwamen voorspellen. Ondertussen hebben die ook al hun vlag gestreken stel ik niet zonder enige genoegzaamheid vast.
VLOTT was na het LA een zoveelste vergaarbak van kleine garnalen die het wat hoog in hun bol kregen omdat ze met zo weinig waren dat iedereen meteen een ronkende kadertitel kreeg toegewezen. Coveliers zelf geeft als voorbeeld één van zijn kandidaten die met de gemeenteraadsverkiezingen 140 stemmen haalde en nu de derde opvolgersplaats voor de senaat eiste. Dat de LDD zich trouwens geen illusies maakt dat ze met dit kluitje overlopers het gaat redden, want hen staat hetzelfde te wachten. De federale verkiezingen worden hun nekslag en dan huppelt heel hun kader vrolijk naar de volgende nieuwe formatie die zich aandient en waar ze zichzelf heel wat kunnen wanen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Met al die mannen erbij zal LDD nu zeker boven de 1 percent van de stemmen komen.
Proficiat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens dat VLOTT niet meer als een schaamlapje is voor Coveliers is wel duidelijk. Het nationale bestuur van VLOTT zit vol met mensen die ook lid zijn van het VB ![]() Tjah en als je als VLOTT enkel 3 plaatsen op de lijst krijgt (waarvan buiten die zekere zetel van Coveliers zelfs geen strijdplaats is) en niets in Oost-Vlaanderen, Vlaams Brabant of Limburg dan vraag ik me af waarom je nog de pretentie hebt om jezelf als partij te beschouwen ![]() Het is dus niet meer dan logisch dat de echte VLOTT'ers hun heil zoeken bij de Lijst Dedecker waarvan het project sterk overeenkomt maar een gedurfdere strategie toepassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() 't Is dat Dedecker dat niet is... Waarom denk je dat hij in de VLD is gebleven tot hij er is uit gegooid? Alvast niet uit idealisme, hij hoopte op die (beloofde) ministerpost.
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() id dedecker is de grootste lafbek die er bestaat...
Tot het laatst heeft hij liggen kruipen aan de voeten van verhofstadt voor een postje. in elk interview zingt hij hetzelfde leideje over de beloofde postjes waarvoor hij zich 8 jaar prostitueerde als paars schaamlapje. Denk hij nu echt met wat garanlen te lokken ooit de kiesdrempel te halen? hij zal nog veel steun nodig hebben van zijn vrienden bij de persgroep. Dedecker is het wapen van paars ... binnen en buiten de VLD. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Ja zelfs iemand die vlott van VU naar VLD naar n-va naar vlott etc hopt...
![]() Laat ons wel wezen vlott= coveliers. En al de rest zijn fantasmes vand e paarse duikboot die dedecker is. Als vlott een congres houdt dan komt daar60 man op af waarvan de helft VB mandatarissen die een bellefdheidsbezoekje brengen. Nu is het nog wachten op het Boonen affect..; hendrik Boonen wel te verstaan. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar 'k snap je uitval wel ... het VB zou eens wat stemmen kunnen verliezen hé ![]() En dan zijn hun parlementaire mandaatjes niet meer zo zeker ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Wat kan mij dat nu schelen, ik hou mij niet bezig met partijpolitiek.
![]() |
#17 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() 'T gaat hier over niks anders als partijpolitiek ![]() Laatst gewijzigd door Dogbert : 7 april 2007 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Het is niet omdat ik mij niet actief engageer in partijpolitiek dat ik daardoor geen mening meer heb over partijpolitieke dingen. Integendeel zelfs.
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor wanneer de overstap van Coveliers-himself naar LDD?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() En Lambert eet al de rest op