![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Antwerpen, de echte hoofdstad van het Vlaams Gewest (in feite een deel ervan: Hertogdom Brabant), heeft nu eindelijk een eigen hymne goedgekeurd ter vervanging van de oubollige bloedige Vlaamse Leeuw dat geen elk zichzelfrespecterende Vlaming durft mee te zingen. De nieuwe hymne van VL: Zot van A
"De teerling is geworpen: Zot van A van Ollie & Vijf na Twaalf is hét ultieme Antwerpen-lied. De vrolijke meezinger op een tekst van reclameman Guillaume Van der Stighelen won maandag de liedjeswedstrijd Ode aan 't Stad van ATV." Bron GvA 31.07.07 De tekst: Zot van A Guillaume Van der Stighelen/Martin Rijnink Met dank aan Harry De Mey voor de slogan van ’t Stad. Als ik op de blauwe steen Het water langs zie stromen Denk ik nee er is geen een die mij zo kan doen dromen ‘k heb gelachen en geschreeuwd ‘k heb gevloekt en ‘k heb gezworen in ’t gezelschap van een meeuw niet ver weg van awen toren en ik dacht wat krijg ik na ‘k wordt subiet sentimenteel Dat groot bakkes toch van ma ‘k krijg het amper uit mijn keel... Ik zen zot van A Ik zen Zot van A! stapel stapel zot van A Ik zen zot van A Ik zen zot van A stapel zot van A Ik zen zot van A kroegen – kroegen! Volgestopt me excentrieken – trieken! Van A twee voetbalploegen – ploegen! Die mekaar niet kunnen rieken – rieken! Refr Ik zen zot op A miekes – miekes! En A Jannekes en A Joskes – joskes! En A Patjes en A Fikskes – Fikskes! A Martino’s en A smoskes – smoskes! Refr Ik zen zot van A werkers – werkers! Die geweldig kunnen stoeffen - stoeffen! En A modeontwaarpers- twaarpers! En A schilders op hun sloeffen - sloeffen! refr En als het es niet goed ga En g’hange’t weer eens uit Dan gaan ik naar die blauwe steen En ik schreeuw het uit Ik zen zot van A - Ik zen Zot van A! - stapel stapel zot van A Ik zen zot van A - Ik zen zot van A - stapel zot van A Ik zen zot van A Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 31 juli 2007 om 11:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Het ultieme Antwerpenlied is toch van de Strangers? Aantwaarpe, gaa zaat vaar maa... enz
Nu nog een deftige voetbalploeg vinden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah Bah
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Frustrerend.
Blijkbaar wordt de naam van mijn stad herleid tot een letter. Eerst op vlaggen, dan op slogans, dan door burgemeesters, dan in liedjes. Frustrerend. Blij dat ik Ranstenaar ben. Om in mijn geboorte -en thuisstad te gaan wonen zal ik wel vier keer nadenken (één waar te wonen, één tussen wie te wonen, één hoe te kunnen wonen en één waarom er te wonen).
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zot van R?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Staatssecretaris
|
![]() Broechem, Oelegem, Emblem & Millegem. Waarom dan Ranst en niet Ranstem?
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik hoop maar dat de wind die flauwekul over de Schelde houdt. bAh!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Antwerpen kunt ge toch geen stad noemen, eerder een groot uitgevallen dorp.
![]() |
#10 |
Parlementslid
|
![]() belachelijk
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat voor een ander spreken is hier serieus mode geworden. Iedereen waant zich "wij".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Antwerpen ligt nog niet eens in het echte Vlaanderen. Hoe het er dan hoofdstad kan van zijn is mij een raadsel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt mij altijd op dat er zoveel marginaal volk rond loopt in Antwerpen, ivg met andere Vlaamse steden zoals Leuven, Brussel of Hasselt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |