![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF29032007_127
Wanneer gaat men eindelijk misdadigers echt straffen. Het zoveelste teken naar de misdadige jeugd doe al wat je wil de straf komt er toch niet, meer nog U krijgt taxi begeleiding naar sportmanifestatie en elke mogelijke ontspanning die jullie verlangen. |
![]() |
#2 |
|
![]() "vava" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF29032007_127 > > Wanneer gaat men eindelijk misdadigers echt straffen. > Het zoveelste teken naar de misdadige jeugd doe al wat je wil de straf komt > er toch niet, meer nog U krijgt taxi begeleiding naar sportmanifestatie en > elke mogelijke ontspanning die jullie verlangen. Ach, ach, u bent weer goed op dreef... Het is een moedige beslissing geweest van de jeugdrechter, dwars tegen de publieke opinie (en de politiek) in. Hebt u overigens eertijds in Humo het intervieuw met - ik meen - het hoofd van de instelling gelezen met betrekking tot het 'voetbaluitstapje' van Marius O.? Omar |
![]() |
#3 |
|
![]() "Omar N.B." <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "vava" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF29032007_127 >> >> Wanneer gaat men eindelijk misdadigers echt straffen. >> Het zoveelste teken naar de misdadige jeugd doe al wat je wil de straf > komt >> er toch niet, meer nog U krijgt taxi begeleiding naar sportmanifestatie >> en >> elke mogelijke ontspanning die jullie verlangen. > > Ach, ach, u bent weer goed op dreef... > > Het is een moedige beslissing geweest van de jeugdrechter, dwars tegen de > publieke opinie (en de politiek) in. > > Hebt u overigens eertijds in Humo het intervieuw met - ik meen - het hoofd > van de instelling gelezen met betrekking tot het 'voetbaluitstapje' van > Marius O.? > > Omar > > > Neen, ik ben nog niet op dreef en neen ik heb dat artikel niet gelezen. Maar u schijnt niet te weten dat het die jongen een beroepsdief was. Had ons gerecht eerder goed werk verricht was Joe nu nog in leven. Marius O had dus al zijn kans gekregen of moet hij volgens U eeuwig kansen blijven krijgen. Ziet U werkelijk niet in dat dit de oorzaak is van de stijgende criminaliteit? Waarom praat U gewoon de advocaat van de misdadiger na? |
![]() |
#4 |
|
![]() "vava" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Omar N.B." <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > > > "vava" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF29032007_127 > >> > >> Wanneer gaat men eindelijk misdadigers echt straffen. > >> Het zoveelste teken naar de misdadige jeugd doe al wat je wil de straf > > komt > >> er toch niet, meer nog U krijgt taxi begeleiding naar sportmanifestatie > >> en > >> elke mogelijke ontspanning die jullie verlangen. > > > > Ach, ach, u bent weer goed op dreef... > > > > Het is een moedige beslissing geweest van de jeugdrechter, dwars tegen de > > publieke opinie (en de politiek) in. > > > > Hebt u overigens eertijds in Humo het intervieuw met - ik meen - het hoofd > > van de instelling gelezen met betrekking tot het 'voetbaluitstapje' van > > Marius O.? > > > > Omar > > > > > > > Neen, ik ben nog niet op dreef en neen ik heb dat artikel niet gelezen. > Maar u schijnt niet te weten dat het die jongen een beroepsdief was. Had ons > gerecht eerder goed werk verricht was Joe nu nog in leven. Marius O had dus > al zijn kans gekregen of moet hij volgens U eeuwig kansen blijven krijgen. > Ziet U werkelijk niet in dat dit de oorzaak is van de stijgende > criminaliteit? > Waarom praat U gewoon de advocaat van de misdadiger na? U bent dus weer goed op dreef. Omar |
![]() |
#5 |
|
![]() "vava" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Omar N.B." <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > > > "vava" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> > >> "Omar N.B." <[email protected]> schreef in bericht > >> news:[email protected]... > >> > > >> > "vava" <[email protected]> schreef in bericht > >> > news:[email protected]... > >> >> http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF29032007_127 > >> >> > >> >> Wanneer gaat men eindelijk misdadigers echt straffen. > >> >> Het zoveelste teken naar de misdadige jeugd doe al wat je wil de straf > >> > komt > >> >> er toch niet, meer nog U krijgt taxi begeleiding naar > >> >> sportmanifestatie > >> >> en > >> >> elke mogelijke ontspanning die jullie verlangen. > >> > > >> > Ach, ach, u bent weer goed op dreef... > >> > > >> > Het is een moedige beslissing geweest van de jeugdrechter, dwars tegen > > de > >> > publieke opinie (en de politiek) in. > >> > > >> > Hebt u overigens eertijds in Humo het intervieuw met - ik meen - het > > hoofd > >> > van de instelling gelezen met betrekking tot het 'voetbaluitstapje' van > >> > Marius O.? > >> > > >> > Omar > >> > > >> > > >> > > >> Neen, ik ben nog niet op dreef en neen ik heb dat artikel niet gelezen. > >> Maar u schijnt niet te weten dat het die jongen een beroepsdief was. Had > > ons > >> gerecht eerder goed werk verricht was Joe nu nog in leven. Marius O had > > dus > >> al zijn kans gekregen of moet hij volgens U eeuwig kansen blijven > >> krijgen. > >> Ziet U werkelijk niet in dat dit de oorzaak is van de stijgende > >> criminaliteit? > >> Waarom praat U gewoon de advocaat van de misdadiger na? > > > > U bent dus weer goed op dreef. > > > > Omar > > > > > Ik heb uw vragen beantwoord, waarom beantwoordt U de mijne niet? > Kan U ook verklaren wat zo moedig is van de rechter om misdadigers los te > laten op de maatschappij; vermoedelijk had die rechter zelf geen kinderen. > Het enige wat die rechters een klare kijk op de misdadigers kan geven is > wanneer hun eigen kind gedood of afgedreigd wordt door dergelijk krapul. Qua hysterie doet u niet onder voor madame Morel... Jammer, doodjammer. Omar |
![]() |
#6 |
|
![]() "Omar N.B." <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "vava" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Omar N.B." <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > >> > "vava" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF29032007_127 >> >> >> >> Wanneer gaat men eindelijk misdadigers echt straffen. >> >> Het zoveelste teken naar de misdadige jeugd doe al wat je wil de straf >> > komt >> >> er toch niet, meer nog U krijgt taxi begeleiding naar >> >> sportmanifestatie >> >> en >> >> elke mogelijke ontspanning die jullie verlangen. >> > >> > Ach, ach, u bent weer goed op dreef... >> > >> > Het is een moedige beslissing geweest van de jeugdrechter, dwars tegen > de >> > publieke opinie (en de politiek) in. >> > >> > Hebt u overigens eertijds in Humo het intervieuw met - ik meen - het > hoofd >> > van de instelling gelezen met betrekking tot het 'voetbaluitstapje' van >> > Marius O.? >> > >> > Omar >> > >> > >> > >> Neen, ik ben nog niet op dreef en neen ik heb dat artikel niet gelezen. >> Maar u schijnt niet te weten dat het die jongen een beroepsdief was. Had > ons >> gerecht eerder goed werk verricht was Joe nu nog in leven. Marius O had > dus >> al zijn kans gekregen of moet hij volgens U eeuwig kansen blijven >> krijgen. >> Ziet U werkelijk niet in dat dit de oorzaak is van de stijgende >> criminaliteit? >> Waarom praat U gewoon de advocaat van de misdadiger na? > > U bent dus weer goed op dreef. > > Omar > > Ik heb uw vragen beantwoord, waarom beantwoordt U de mijne niet? Kan U ook verklaren wat zo moedig is van de rechter om misdadigers los te laten op de maatschappij; vermoedelijk had die rechter zelf geen kinderen. Het enige wat die rechters een klare kijk op de misdadigers kan geven is wanneer hun eigen kind gedood of afgedreigd wordt door dergelijk krapul. |
![]() |
#7 |
|
![]() vava wrote:
> http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF29032007_127 > > Wanneer gaat men eindelijk misdadigers echt straffen. > Het zoveelste teken naar de misdadige jeugd doe al wat je wil de straf > komt er toch niet, meer nog U krijgt taxi begeleiding naar > sportmanifestatie en elke mogelijke ontspanning die jullie verlangen. Als Adam G. Joe niet had neergestoken, dan was het een ordinaire diefstal geweest. Hij is medeplichtig, maar heeft de fatale messteken niet toegebracht. Hij moet daarvoor gestraft worden en het jeugdsanctierecht mag wat strenger, maar hij hoeft niet te zitten voor moord. |
![]() |
#8 |
|
![]() "Gunter Schelfhout" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > vava wrote: > >> http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF29032007_127 >> >> Wanneer gaat men eindelijk misdadigers echt straffen. >> Het zoveelste teken naar de misdadige jeugd doe al wat je wil de straf >> komt er toch niet, meer nog U krijgt taxi begeleiding naar >> sportmanifestatie en elke mogelijke ontspanning die jullie verlangen. > > Als Adam G. Joe niet had neergestoken, dan was het een ordinaire diefstal > geweest. > Hij is medeplichtig, maar heeft de fatale messteken niet toegebracht. > Hij moet daarvoor gestraft worden en het jeugdsanctierecht mag wat > strenger, > maar hij hoeft niet te zitten voor moord. Medeplichtig aan moord mijn beste medeplichtig. Als ik een 9mm door je hoofd jaag ben ik niet de moordenaar, die 9 mm is dat...........nietwaar ? -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#9 |
|
![]() "vava" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Omar N.B." <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "vava" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> >>> "Omar N.B." <[email protected]> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>> > >>> > "vava" <[email protected]> schreef in bericht >>> > news:[email protected]... >>> >> http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF29032007_127 >>> >> >>> >> Wanneer gaat men eindelijk misdadigers echt straffen. >>> >> Het zoveelste teken naar de misdadige jeugd doe al wat je wil de >>> >> straf >>> > komt >>> >> er toch niet, meer nog U krijgt taxi begeleiding naar >>> >> sportmanifestatie >>> >> en >>> >> elke mogelijke ontspanning die jullie verlangen. >>> > >>> > Ach, ach, u bent weer goed op dreef... >>> > >>> > Het is een moedige beslissing geweest van de jeugdrechter, dwars tegen >> de >>> > publieke opinie (en de politiek) in. >>> > >>> > Hebt u overigens eertijds in Humo het intervieuw met - ik meen - het >> hoofd >>> > van de instelling gelezen met betrekking tot het 'voetbaluitstapje' >>> > van >>> > Marius O.? >>> > >>> > Omar >>> > >>> > >>> > >>> Neen, ik ben nog niet op dreef en neen ik heb dat artikel niet gelezen. >>> Maar u schijnt niet te weten dat het die jongen een beroepsdief was. Had >> ons >>> gerecht eerder goed werk verricht was Joe nu nog in leven. Marius O had >> dus >>> al zijn kans gekregen of moet hij volgens U eeuwig kansen blijven >>> krijgen. >>> Ziet U werkelijk niet in dat dit de oorzaak is van de stijgende >>> criminaliteit? >>> Waarom praat U gewoon de advocaat van de misdadiger na? >> >> U bent dus weer goed op dreef. >> >> Omar >> >> > Ik heb uw vragen beantwoord, waarom beantwoordt U de mijne niet? > Kan U ook verklaren wat zo moedig is van de rechter om misdadigers los te > laten op de maatschappij; vermoedelijk had die rechter zelf geen kinderen. > Het enige wat die rechters een klare kijk op de misdadigers kan geven is > wanneer hun eigen kind gedood of afgedreigd wordt door dergelijk krapul. en dan is het land te klein........................ -- Ghingis Khan http://www.lotuschild.org/ http://www.khadag.org/ http://www.snowleopard.org/ |
![]() |
#10 |
|
![]() "Omar N.B." <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "vava" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Omar N.B." <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >> > >> > "vava" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> >> >> "Omar N.B." <[email protected]> schreef in bericht >> >> news:[email protected]... >> >> > >> >> > "vava" <[email protected]> schreef in bericht >> >> > news:[email protected]... >> >> >> > http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF29032007_127 >> >> >> >> >> >> Wanneer gaat men eindelijk misdadigers echt straffen. >> >> >> Het zoveelste teken naar de misdadige jeugd doe al wat je wil de > straf >> >> > komt >> >> >> er toch niet, meer nog U krijgt taxi begeleiding naar >> >> >> sportmanifestatie >> >> >> en >> >> >> elke mogelijke ontspanning die jullie verlangen. >> >> > >> >> > Ach, ach, u bent weer goed op dreef... >> >> > >> >> > Het is een moedige beslissing geweest van de jeugdrechter, dwars > tegen >> > de >> >> > publieke opinie (en de politiek) in. >> >> > >> >> > Hebt u overigens eertijds in Humo het intervieuw met - ik meen - het >> > hoofd >> >> > van de instelling gelezen met betrekking tot het 'voetbaluitstapje' > van >> >> > Marius O.? >> >> > >> >> > Omar >> >> > >> >> > >> >> > >> >> Neen, ik ben nog niet op dreef en neen ik heb dat artikel niet >> >> gelezen. >> >> Maar u schijnt niet te weten dat het die jongen een beroepsdief was. > Had >> > ons >> >> gerecht eerder goed werk verricht was Joe nu nog in leven. Marius O >> >> had >> > dus >> >> al zijn kans gekregen of moet hij volgens U eeuwig kansen blijven >> >> krijgen. >> >> Ziet U werkelijk niet in dat dit de oorzaak is van de stijgende >> >> criminaliteit? >> >> Waarom praat U gewoon de advocaat van de misdadiger na? >> > >> > U bent dus weer goed op dreef. >> > >> > Omar >> > >> > >> Ik heb uw vragen beantwoord, waarom beantwoordt U de mijne niet? >> Kan U ook verklaren wat zo moedig is van de rechter om misdadigers los te >> laten op de maatschappij; vermoedelijk had die rechter zelf geen >> kinderen. >> Het enige wat die rechters een klare kijk op de misdadigers kan geven is >> wanneer hun eigen kind gedood of afgedreigd wordt door dergelijk krapul. > > Qua hysterie doet u niet onder voor madame Morel... > Jammer, doodjammer. > > Omar > > Kwestie rond de pot draaien doet U voor niemand onder. Wanneer U uitleg vragen al als hysterie bestempeld, hoe noemt U dan uw post, een antwoord kan men dit niet noemen. Graag zou ik ook willen weten hoe U zou reageren indien Joe uw zoon was. |
![]() |
#11 |
|
![]() "vava" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF29032007_127 > > Wanneer gaat men eindelijk misdadigers echt straffen. > Het zoveelste teken naar de misdadige jeugd doe al wat je wil de straf > komt er toch niet, meer nog U krijgt taxi begeleiding naar > sportmanifestatie en elke mogelijke ontspanning die jullie verlangen. > Dat gaan 'ze' doen. En laat verder het gerecht haar werk doen. Wat is dat toch met de 'publieke' opinie ? Ze staan daar met een plakske van 'het gerecht moet veranderen', maar als je dan vraagt wat er precies moet veranderen, staan ze daar met hun mond vol tanden. En ik denk verder ook niet dat die gast die erbij was de bedoleing had Joe te doden, ik denk dat ie evengoed geschrokken was van de ontoelaatbare daad van zijne vriend. Maar wat wil je concreet ? Dat die Marokkaan de bak in vliegt voor de rest van zijn leven. Het was toch een Marokkaan hé, iedereen heeft het kunnen zien op de beelden. Geen tijfel daarover. De beelden spreken voor zich. .... |
![]() |
#12 |
|
![]() "nico" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "vava" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF29032007_127 >> >> Wanneer gaat men eindelijk misdadigers echt straffen. >> Het zoveelste teken naar de misdadige jeugd doe al wat je wil de straf >> komt er toch niet, meer nog U krijgt taxi begeleiding naar >> sportmanifestatie en elke mogelijke ontspanning die jullie verlangen. >> > Dat gaan 'ze' doen. En laat verder het gerecht haar werk doen. > Wat is dat toch met de 'publieke' opinie ? Ze staan daar met een plakske > van 'het gerecht moet veranderen', maar als je dan vraagt wat er precies > moet veranderen, staan ze daar met hun mond vol tanden. > En ik denk verder ook niet dat die gast die erbij was de bedoleing had Joe > te doden, ik denk dat ie evengoed geschrokken was van de ontoelaatbare > daad van zijne vriend. Dat is goed mogelijk maar indien hij echt geschrokken was had hij die MP3 speler laten vallen en weggelopen. > > Maar wat wil je concreet ? Dat die Marokkaan de bak in vliegt voor de rest > van zijn leven. Het was toch een Marokkaan hé, iedereen heeft het kunnen > zien op de beelden. Geen tijfel daarover. De beelden spreken voor zich. Het was geen Marokkaan maar uiteindelijk doet de nationalteit er niet toe, wel de ingesteldheid van die persoon. Het was dus niet de eerste maal dat hij opgepakt werd voor diefstal. > ... > |
![]() |
#13 |
|
![]() On 30 mrt, 08:51, "vava" <[email protected]> wrote:
> Kan U ook verklaren wat zo moedig is van de rechter om misdadigers los te > laten op de maatschappij; Het HUIDIGE vonnis is zeker moedig. Het publiek schreeuwt om bloed. Het is aan de rechtbank om het gezond verstand te bewaren. >vermoedelijk had die rechter zelf geen kinderen. Belachelijk stoot onder de gordel. Wat weet u daar van ??? > Het enige wat die rechters een klare kijk op de misdadigers kan geven is > wanneer hun eigen kind gedood of afgedreigd wordt door dergelijk krapul Djeezes.... ! |
![]() |
#14 |
|
![]() On 30 mrt, 14:40, "vava" <[email protected]> wrote:
> Het was geen Marokkaan maar uiteindelijk doet de nationalteit er niet toe, tiens... ? > wel de ingesteldheid van die persoon. Het was dus niet de eerste maal dat > hij opgepakt werd voor diefstal. En dan ? Alle (kruimel)dieven levenslang opsluiten ? Als ze morgen jouw kinderen oppakken voor een jeugdzonde (ik weet het...zal jou niet overkomen want, naast medisch en juridisch genie, ben je ook de enige goede ouder ter wereld) hoop je toch dat ze een tweede kans krijgen ??? |
![]() |
#15 |
|
![]() On 30 mrt, 15:09, "Ghingis Khan" <[email protected]> wrote:
> ---------------------------------- > Je spreekt dus jezelf tegen. > ----------------------------------- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven - en jij kan niet lezen.... |
![]() |
#16 |
|
![]() On 30 mrt, 08:35, "vava" <[email protected]> wrote:
> "Omar N.B." <[email protected]> schreef in berichtnews:[email protected]... > > > > > > > "vava" <[email protected]> schreef in bericht > >news:[email protected]... > >>http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF29032007_127 > > >> Wanneer gaat men eindelijk misdadigers echt straffen. > >> Het zoveelste teken naar de misdadige jeugd doe al wat je wil de straf > > komt > >> er toch niet, meer nog U krijgt taxi begeleiding naar sportmanifestatie > >> en > >> elke mogelijke ontspanning die jullie verlangen. > > > Ach, ach, u bent weer goed op dreef... > > > Het is een moedige beslissing geweest van de jeugdrechter, dwars tegen de > > publieke opinie (en de politiek) in. > > > Hebt u overigens eertijds in Humo het intervieuw met - ik meen - het hoofd > > van de instelling gelezen met betrekking tot het 'voetbaluitstapje' van > > Marius O.? > > > Omar > > Neen, ik ben nog niet op dreef en neen ik heb dat artikel niet gelezen. .... zoals gebruikelijk ben tu dus weer goed ge(des)ïnformeerd... > Maar u schijnt niet te weten dat het die jongen een beroepsdief was. Had ons > gerecht eerder goed werk verricht was Joe nu nog in leven. Jonge dieven vallen nu eenmaal onder de jeugdrechter. Da's een goede zaak, want iedereen verdient een tweede kans. Zeker jongeren. "Ons gerecht" heeft niemand doodgestoken... >Marius O had dus > al zijn kans gekregen of moet hij volgens U eeuwig kansen blijven krijgen. Neen.... dat is aan de jeugdrechter om daar over te oordelen. Niet aan mij, niet aan u en het is zeker de taak niet van de media. De rechtbank heeft een moedig vonnis genomen en zich niks aangetrokken van de stemmingmakerij. Tenslotte gaat het over iemand die bij de misdaad aanwezig was, niet de moordenaar want die verschijnt (zoals u weet, maar hier verzwijgt) wél voor de "gewone" rechtbank. > Ziet U werkelijk niet in dat dit de oorzaak is van de stijgende > criminaliteit? "De oorzaak van de stijgende criminaliteit" .... te lage straffen ? Fijn dat u dat zo even snel beredeneerd heeft. Hoe verklaart u dan dat in de US de misdaadcijfers vele malen hoger liggen dan bij ons ? De straffen zijn er veel hoger, in vele staten bestaat de doodstraf (en wordt toegepast !) en misdadigers die voor een derde keer veroordeeld worden voor een gevangenisstraf gaan automatisch levenslang achter de tralies. Ik denk dat u het wat té simpel ziet. Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat straffen UITGEVOERD moeten worden. Heden ten dage gebeurt dat imho veel te weinig. Maar of we nu echt "jongeren" moeten slachtofferen omdat het volk zo nodig bloed wilt zien .... ? |
![]() |
#17 |
|
![]() <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected] oups.com... On 30 mrt, 08:35, "vava" <[email protected]> wrote: > "Omar N.B." <[email protected]> schreef in > berichtnews:[email protected]... > > > > > > > "vava" <[email protected]> schreef in bericht > >news:[email protected]... > >>http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF29032007_127 > > >> Wanneer gaat men eindelijk misdadigers echt straffen. > >> Het zoveelste teken naar de misdadige jeugd doe al wat je wil de straf > > komt > >> er toch niet, meer nog U krijgt taxi begeleiding naar sportmanifestatie > >> en > >> elke mogelijke ontspanning die jullie verlangen. > > > Ach, ach, u bent weer goed op dreef... > > > Het is een moedige beslissing geweest van de jeugdrechter, dwars tegen > > de > > publieke opinie (en de politiek) in. > > > Hebt u overigens eertijds in Humo het intervieuw met - ik meen - het > > hoofd > > van de instelling gelezen met betrekking tot het 'voetbaluitstapje' van > > Marius O.? > > > Omar > > Neen, ik ben nog niet op dreef en neen ik heb dat artikel niet gelezen. .... zoals gebruikelijk ben tu dus weer goed ge(des)ïnformeerd... > Maar u schijnt niet te weten dat het die jongen een beroepsdief was. Had > ons > gerecht eerder goed werk verricht was Joe nu nog in leven. Jonge dieven vallen nu eenmaal onder de jeugdrechter. Da's een goede zaak, want iedereen verdient een tweede kans. Zeker jongeren. "Ons gerecht" heeft niemand doodgestoken... >Marius O had dus > al zijn kans gekregen of moet hij volgens U eeuwig kansen blijven krijgen. Neen.... dat is aan de jeugdrechter om daar over te oordelen. Niet aan mij, niet aan u en het is zeker de taak niet van de media. De rechtbank heeft een moedig vonnis genomen en zich niks aangetrokken van de stemmingmakerij. Tenslotte gaat het over iemand die bij de misdaad aanwezig was, niet de moordenaar want die verschijnt (zoals u weet, maar hier verzwijgt) wél voor de "gewone" rechtbank. --------------------------------------------------------- Medeplichtig zullen we dan maar schrappen in elke woordenboek. --------------------------------------------------------- > Ziet U werkelijk niet in dat dit de oorzaak is van de stijgende > criminaliteit? "De oorzaak van de stijgende criminaliteit" .... te lage straffen ? --------------------------------------------------------- Juist...straffen zo streng dat men 5x nadenkt voor men het mes trekt. --------------------------------------------------------- Fijn dat u dat zo even snel beredeneerd heeft. Hoe verklaart u dan dat in de US de misdaadcijfers vele malen hoger liggen dan bij ons ? De straffen zijn er veel hoger, in vele staten bestaat de doodstraf (en wordt toegepast !) en misdadigers die voor een derde keer veroordeeld worden voor een gevangenisstraf gaan automatisch levenslang achter de tralies. --------------------------------------- Hier worden ze vrij gelaten -------------------------------------- Ik denk dat u het wat té simpel ziet. Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat straffen UITGEVOERD moeten worden. Heden ten dage gebeurt dat imho veel te weinig. Maar of we nu echt "jongeren" moeten slachtofferen omdat het volk zo nodig bloed wilt zien .... ? ---------------------------------- Je spreekt dus jezelf tegen. ---------------------------------- |
![]() |
#18 |
|
![]() <[email protected]> wrote in message
news:[email protected] ps.com... > On 30 mrt, 14:40, "vava" <[email protected]> wrote: > >> Het was geen Marokkaan maar uiteindelijk doet de nationalteit er niet >> toe, > > tiens... ? > >> wel de ingesteldheid van die persoon. Het was dus niet de eerste maal dat >> hij opgepakt werd voor diefstal. > > En dan ? Alle (kruimel)dieven levenslang opsluiten ? > > Als ze morgen jouw kinderen oppakken voor een jeugdzonde (ik weet > het...zal jou niet overkomen want, naast medisch en juridisch genie, > ben je ook de enige goede ouder ter wereld) hoop je toch dat ze een > tweede kans krijgen ??? Hij had al een tweede kans gekregen. Nu krijgt hij een derde kans. |
![]() |
#19 |
|
![]() "GigaSurfer" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > <[email protected]> wrote in message > news:[email protected] ps.com... >> On 30 mrt, 14:40, "vava" <[email protected]> wrote: >> >>> Het was geen Marokkaan maar uiteindelijk doet de nationalteit er niet >>> toe, >> >> tiens... ? >> >>> wel de ingesteldheid van die persoon. Het was dus niet de eerste maal >>> dat >>> hij opgepakt werd voor diefstal. >> >> En dan ? Alle (kruimel)dieven levenslang opsluiten ? >> >> Als ze morgen jouw kinderen oppakken voor een jeugdzonde (ik weet >> het...zal jou niet overkomen want, naast medisch en juridisch genie, >> ben je ook de enige goede ouder ter wereld) hoop je toch dat ze een >> tweede kans krijgen ??? > > Hij had al een tweede kans gekregen. Nu krijgt hij een derde kans. idd.... omdat de rechtbank, die kennis had van alle feiten, dat rechtvaardig achtte... |
![]() |
#20 |
|
![]() "vava" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Het was geen Marokkaan maar uiteindelijk doet de nationalteit er niet toe, JAJAAAAA Wat ik wou zeggen is dat de publieke opinie toen grondig fout zat, de media grondig fout zat ! Als het gerecht maar niet fout is in deze, en ik vertrouw nog altijd op hen, dat ze zich niet laten leiden door wat de kranten en de publieke dwaze massa zegt. |