![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Berichten: n/a
|
![]() Parkeren met 'asobak' wordt een dure grap TON DAMEN AMSTERDAM - Parkeerders in Amsterdam moeten in de toekomst mogelijk hun kenteken bij de parkeerzuil intoetsen om te zien welk tarief ze betalen. Op die manier denkt de gemeente zware, grote en vervuilende personenauto's extra te kunnen laten betalen. Via het vergunningensysteem is zo'n 'gedifferentieerd' parkeerbeleid al mogelijk, maar de gemeente doet nu ook onderzoek naar de mogelijkheid via de parkeermeters vuile auto's zwaarder te belasten en kleine, schone wagens te ontzien. De gemeente heeft al bij het rijk bepleit de gedifferentieerde tarieven wettelijk mogelijk te maken. PvdA-wethouder Tjeerd Herrema van Verkeer sprak over het plan in een debat over mobiliteit en milieu in de AutoRAI. Het idee komt in het Actieplan Luchtkwaliteit, dat Herrema opstelt om de lucht in de stad schoner te krijgen. Daarin komt ook het voorstel vergunninghouders met vervuilende auto's zwaarder te belasten. Volgens het plan gaan in ieder geval eigenaren van auto's met zwaardere en dieselmotoren bij de automaten extra parkeergeld betalen. Wie milieumaatregelen treft, zoals het aanbrengen van een roetfilter, krijgt korting. Een ambtenaar van Herrema wist in de RAI te vertellen dat de technische mogelijkheden voor verschillende parkeertarieven per auto er al zijn. Parkeerders moeten in het gedifferentieerde tarievensysteem bij de parkeerpalen eerst het kenteken van hun auto invoeren alvorens geld in de meter te doen of te chippen. De Rijksdienst voor het Wegverkeer kan via het kenteken de informatie over het type auto en de motor leveren. De 'smartparkeerpaal' kan deze gegevens allemaal verwerken. De 'asobakken' of 'PC Hoofttractoren', terreinwagens die in Amsterdam onderwerp van irritatie en discussie zijn, zullen niet worden geweerd, maar kunnen door het nieuwe systeem wel extra zwaar worden belast. www.parool.nl === En nu de aso-rijders als de ecofscist MarkerinKKK nog |
![]() |
#2 |
Berichten: n/a
|
![]() On 4 Apr 2007 04:44:42 -0700, "Schnappi das kleine Krokodil"
<[email protected]> wrote: > >Parkeren met 'asobak' wordt een dure grap ~ Op zich een goed plan. Hoe zwaarder de auto des te meer parkeergeld men betaald. -- http://afluisterland.nl/ronald/ http://geocities.com/ronaldvanvoren/ De staat verdrukt, de wet is gelogen, de rijkaard leeft zelfzuchtig voort. |
![]() |
#3 |
Berichten: n/a
|
![]() ..Ronald van Voren wrote:
> On 4 Apr 2007 04:44:42 -0700, "Schnappi das kleine Krokodil" > <[email protected]> wrote: > >> Parkeren met 'asobak' wordt een dure grap > ~ > Op zich een goed plan. > Hoe zwaarder de auto des te meer parkeergeld men betaald. het effect van alle milieumaatregelen in nederland op het wereldmilieu is 0,000000001 % we zijn met zijn allen gek dat we ons door die linkse idioten de les voor laten schrijven! |
![]() |
#4 |
Berichten: n/a
|
![]() > Een ambtenaar van Herrema wist in de RAI te vertellen dat de > technische mogelijkheden voor verschillende parkeertarieven per auto > er al zijn. Parkeerders moeten in het gedifferentieerde > tarievensysteem bij de parkeerpalen eerst het kenteken van hun auto > invoeren alvorens geld in de meter te doen of te chippen. De > Rijksdienst voor het Wegverkeer kan via het kenteken de informatie > over het type auto en de motor leveren. Zo zie je maar, elke staatsregistratie van gegevens zal uiteindelijk voor geheel andere doeleinden gebruikt worden dan in eerste instantie beweerd. |
![]() |
#5 |
Berichten: n/a
|
![]() ".Ronald van Voren" <rvv@basis.¢om> wrote in message
news:[email protected]... >>Parkeren met 'asobak' wordt een dure grap > Op zich een goed plan. > Hoe zwaarder de auto des te meer parkeergeld men betaald. Hoezo? Verslijt zo'n parkeerplaats sneller? |
![]() |
#6 |
Berichten: n/a
|
![]() ".Ronald van Voren" <rvv@basis.¢om> schreef in bericht news:[email protected]... > On 4 Apr 2007 04:44:42 -0700, "Schnappi das kleine Krokodil" > <[email protected]> wrote: > >> >>Parkeren met 'asobak' wordt een dure grap > ~ > Op zich een goed plan. > Hoe zwaarder de auto des te meer parkeergeld men betaald. Meen je dat nou? What's next, vliegtuigpassagiers per kilo laten betalen? |
![]() |
#7 |
Berichten: n/a
|
![]() ".Peter" <[email protected]> schreef in bericht news: > Zo zie je maar, elke staatsregistratie van gegevens zal uiteindelijk voor > geheel andere doeleinden gebruikt worden dan in eerste instantie beweerd. Zo zal strakjes ook geregistreerd worden hoe vaak iemand meer dan gemiddeld een bad neemt inplaats van de douche en daarop "extra hard" afgerekend worden. |
![]() |
#8 |
Berichten: n/a
|
![]() "Schnappi das kleine Krokodil" <[email protected]> schreef in bericht news: > Parkeren met 'asobak' wordt een dure grap > En nu de aso-rijders als de ecofscist MarkerinKKK nog. Nederland anno 2007 ten voeten uit. |
![]() |
#9 |
Berichten: n/a
|
![]() "F@ber" <[email protected]> wrote:
> ".Ronald van Voren" <rvv@basis.¢om> schreef in bericht > news:[email protected]... >> On 4 Apr 2007 04:44:42 -0700, "Schnappi das kleine Krokodil" >> <[email protected]> wrote: >> >>> >>>Parkeren met 'asobak' wordt een dure grap >> ~ Op zich een goed plan. Hoe zwaarder de auto des te meer >> parkeergeld men betaald. > > Meen je dat nou? What's next, vliegtuigpassagiers per kilo laten > betalen? Als dat even zou kunnen. Waarom moet ik extra betalen voor teveel bagage wanneer de eerste de best dikzak in totaal evenveel weegt? |
![]() |
#10 |
Berichten: n/a
|
![]() On 4 apr, 14:57, "Hieke" <[email protected]> wrote:
> "Schnappi das kleine Krokodil" <[email protected]> schreef in bericht > news: > > > Parkeren met 'asobak' wordt een dure grap > > En nu de aso-rijders als de ecofscist MarkerinKKK nog. > > Nederland anno 2007 ten voeten uit. Types als de ecofascist MarkerinKKK kunnen niet met hun vrijheid omgaan. Dan krijg je dit soort dingen. |
![]() |
#11 |
Berichten: n/a
|
![]() "Frank" <geen> schreef in bericht news: > Hoezo? Verslijt zo'n parkeerplaats sneller? Het gaat Herbert en co. er om de wurgband van de eigen ziekelijke jaloezie wat losser te maken. Vandaar termen als "asobak", aso-rijders en ecofascist. |
![]() |
#12 |
Berichten: n/a
|
![]() "Aris Tofanis" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "F@ber" <[email protected]> wrote: >> ".Ronald van Voren" <rvv@basis.¢om> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> On 4 Apr 2007 04:44:42 -0700, "Schnappi das kleine Krokodil" >>> <[email protected]> wrote: >>> >>>> >>>>Parkeren met 'asobak' wordt een dure grap >>> ~ Op zich een goed plan. Hoe zwaarder de auto des te meer >>> parkeergeld men betaald. >> >> Meen je dat nou? What's next, vliegtuigpassagiers per kilo laten >> betalen? > > Als dat even zou kunnen. Waarom moet ik extra betalen voor teveel > bagage wanneer de eerste de best dikzak in totaal evenveel weegt? Dikke mensen kunnen helemaal niet vliegen, of ze betalen zich blauw aan first class. In economy passen ze gewoonweg niet in de stoeltjes. |
![]() |
#13 |
Berichten: n/a
|
![]() "Hieke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > ".Peter" <[email protected]> schreef in bericht news: >> Zo zie je maar, elke staatsregistratie van gegevens zal uiteindelijk voor >> geheel andere doeleinden gebruikt worden dan in eerste instantie beweerd. > > Zo zal strakjes ook geregistreerd worden hoe vaak iemand meer dan > gemiddeld een bad neemt inplaats van de douche en daarop "extra hard" > afgerekend worden. De 'werklui' van vorig jaar hebben de verborgen camera al geïnstalleerd, Hieke. |
![]() |
#14 |
Berichten: n/a
|
![]() "Hieke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > ".Peter" <[email protected]> schreef in bericht news: >> Zo zie je maar, elke staatsregistratie van gegevens zal uiteindelijk voor >> geheel andere doeleinden gebruikt worden dan in eerste instantie beweerd. > > Zo zal strakjes ook geregistreerd worden hoe vaak iemand meer dan > gemiddeld een bad neemt inplaats van de douche en daarop "extra hard" > afgerekend worden. Ik fietste gisteren op straat, kwam bij een kruising waar ik wel vaker ben, en moest op het laatste moment in de remmen om niet platgereden te worden? Waarom? Eer stond op de hoek zo'n zogeheten SUV (=bestelbus) geparkeerd, en kon vanwege dat a-sociale pleurisding gewoon niet zien of er verkeer aankwam. Verbieden in de stad. |
![]() |
#15 |
Berichten: n/a
|
![]() ".Peter" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > >> Een ambtenaar van Herrema wist in de RAI te vertellen dat de >> technische mogelijkheden voor verschillende parkeertarieven per auto >> er al zijn. Parkeerders moeten in het gedifferentieerde >> tarievensysteem bij de parkeerpalen eerst het kenteken van hun auto >> invoeren alvorens geld in de meter te doen of te chippen. De >> Rijksdienst voor het Wegverkeer kan via het kenteken de informatie >> over het type auto en de motor leveren. Dus gewoon even het kentekennummer van een Fiat Panda noteren... |
![]() |
#16 |
Berichten: n/a
|
![]() "el misti©" <[email protected]> wrote:
> "Aris Tofanis" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> "F@ber" <[email protected]> wrote: >>> ".Ronald van Voren" <rvv@basis.¢om> schreef in bericht >>> news:[email protected]... >>>> On 4 Apr 2007 04:44:42 -0700, "Schnappi das kleine Krokodil" >>>> <[email protected]> wrote: >>>> >>>>> >>>>>Parkeren met 'asobak' wordt een dure grap >>>> ~ Op zich een goed plan. Hoe zwaarder de auto des te meer >>>> parkeergeld men betaald. >>> >>> Meen je dat nou? What's next, vliegtuigpassagiers per kilo laten >>> betalen? >> >> Als dat even zou kunnen. Waarom moet ik extra betalen voor teveel >> bagage wanneer de eerste de best dikzak in totaal evenveel weegt? > > Dikke mensen kunnen helemaal niet vliegen, of ze betalen zich blauw > aan first class. In economy passen ze gewoonweg niet in de stoeltjes. Er zijn genoeg mensen die zelf meer wegen dan anderen inclusief maximum bagage die gewoon economy vliegen. |
![]() |
#17 |
Berichten: n/a
|
![]() "Aris Tofanis" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > "el misti©" <[email protected]> wrote: >> "Aris Tofanis" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> "F@ber" <[email protected]> wrote: >>>> ".Ronald van Voren" <rvv@basis.¢om> schreef in bericht >>>> news:[email protected]... >>>>> On 4 Apr 2007 04:44:42 -0700, "Schnappi das kleine Krokodil" >>>>> <[email protected]> wrote: >>>>> >>>>>> >>>>>>Parkeren met 'asobak' wordt een dure grap >>>>> ~ Op zich een goed plan. Hoe zwaarder de auto des te meer >>>>> parkeergeld men betaald. >>>> >>>> Meen je dat nou? What's next, vliegtuigpassagiers per kilo laten >>>> betalen? >>> >>> Als dat even zou kunnen. Waarom moet ik extra betalen voor teveel >>> bagage wanneer de eerste de best dikzak in totaal evenveel weegt? >> >> Dikke mensen kunnen helemaal niet vliegen, of ze betalen zich blauw >> aan first class. In economy passen ze gewoonweg niet in de stoeltjes. > > Er zijn genoeg mensen die zelf meer wegen dan anderen inclusief maximum > bagage die gewoon economy vliegen. Hoeveel dan? En waarom is dat genoeg, en niet te veel of te weinig? |
![]() |
#18 |
Berichten: n/a
|
![]() "el misti©" <[email protected]> schreef in bericht news: > De 'werklui' van vorig jaar hebben de verborgen camera al geïnstalleerd, > Hieke. Je moet niet zo liegen, Sjaak. |
![]() |
#19 |
Berichten: n/a
|
![]() "Hieke" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "el misti©" <[email protected]> schreef in bericht news: >> De 'werklui' van vorig jaar hebben de verborgen camera al geïnstalleerd, >> Hieke. > > Je moet niet zo liegen, Sjaak. Ik heb van horen zeggen, Hieke... |
![]() |
#20 |
Berichten: n/a
|
![]() On 4 apr, 15:11, "el misti©" <[email protected]> wrote:
> ".Peter" <[email protected]> schreef in berichtnews:[email protected] ... > > > > >> Een ambtenaar van Herrema wist in de RAI te vertellen dat de > >> technische mogelijkheden voor verschillende parkeertarieven per auto > >> er al zijn. Parkeerders moeten in het gedifferentieerde > >> tarievensysteem bij de parkeerpalen eerst het kenteken van hun auto > >> invoeren alvorens geld in de meter te doen of te chippen. De > >> Rijksdienst voor het Wegverkeer kan via het kenteken de informatie > >> over het type auto en de motor leveren. > > Dus gewoon even het kentekennummer van een Fiat Panda noteren... En wat zal er gebeuren als die Panda ineens in 4 straten tegelijk staat geparkeerd volgens het systeem? |