![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Moedige Phara...
Omar |
![]() |
#2 |
|
![]() Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws [email protected]... > Moedige Phara... > > Omar > > Waarom "moedige Phara" ? WT |
![]() |
#3 |
|
![]() "WT" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws > [email protected]... > > Moedige Phara... > > > > Omar > > > > > Waarom "moedige Phara" ? > WT Op zulk een dwaze vraag ga ik niet in. Omar |
![]() |
#4 |
|
![]() "WT" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws > [email protected]... >> Moedige Phara... >> >> Omar >> >> > Waarom "moedige Phara" ? > WT > > Omdat ze denkt nog steeds interessant te zijn voor iedereen. Ik hoor daar in elk geval niet bij. Phara en haar linkse vriendjes zijn nog nooit interessant geweest. |
![]() |
#5 |
|
![]() "Koen Godderis" <koen@koen|verwijder|godderis.be> schreef in bericht > Phara en haar linkse vriendjes zijn nog nooit interessant geweest. U daarentegen.... :-)) Omar |
![]() |
#6 |
|
![]() Omar N.B. wrote:
> > "WT" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws >> [email protected]... >> > Moedige Phara... >> > >> > Omar >> > >> > >> Waarom "moedige Phara" ? >> WT > > Op zulk een dwaze vraag ga ik niet in. > > Omar Dat wakkert het vuurtje opnieuw aan en dan kan ie niet tegen de hitte. -- Micro$oft What do you want to patch today? |
![]() |
#7 |
|
![]() Koen Godderis wrote:
> > "WT" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws >> [email protected]... >>> Moedige Phara... >>> >>> Omar >>> >>> >> Waarom "moedige Phara" ? >> WT >> >> > > > Omdat ze denkt nog steeds interessant te zijn voor iedereen. > > Ik hoor daar in elk geval niet bij. > > Phara en haar linkse vriendjes zijn nog nooit interessant geweest. Als je eens smakelijk wil lachen zijn sommige van haar linkse vriendjes nochtans de moeite waard. Alleen zijn het dure grappen die ze verkopen. -- Micro$oft What do you want to patch today? |
![]() |
#8 |
|
![]() "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Omar N.B. wrote: > > > > > "WT" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> > >> Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws > >> [email protected]... > >> > Moedige Phara... > >> > > >> > Omar > >> > > >> > > >> Waarom "moedige Phara" ? > >> WT > > > > Op zulk een dwaze vraag ga ik niet in. > > > > Omar > > Dat wakkert het vuurtje opnieuw aan en dan kan ie niet tegen de hitte. U hebt waarschijnlijk niemand in uw omgeving die chemo heeft gekregen? Wie dat doorspartelt, is een moedig mens, man of vrouw, oud of jong, Open VLD-er of VB-er. En dat is nu juist de tragedie: mensen die het overleefd hebben, willen er in de meeste gevallen zelfs niet meer over spreken. Ze hebben teveel geleden, willen het zo snel mogelijk achter zich hebben, terug de draad van het leven weer opnemen. We horen derhalve altijd maar het slechte nieuws, terwijl de talrijke successen op oncologisch vlak, vaak naast onze deur, verborgen blijven... Daarom is Phara - twee keer - moedig. Omar |
![]() |
#9 |
|
![]() Omar N.B. wrote:
> > "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Omar N.B. wrote: >> >> > >> > "WT" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> >> >> Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws >> >> [email protected]... >> >> > Moedige Phara... >> >> > >> >> > Omar >> >> > >> >> > >> >> Waarom "moedige Phara" ? >> >> WT >> > >> > Op zulk een dwaze vraag ga ik niet in. >> > >> > Omar >> >> Dat wakkert het vuurtje opnieuw aan en dan kan ie niet tegen de hitte. > > U hebt waarschijnlijk niemand in uw omgeving die chemo heeft gekregen? Wie > dat doorspartelt, is een moedig mens, man of vrouw, oud of jong, Open > VLD-er of VB-er. > > En dat is nu juist de tragedie: mensen die het overleefd hebben, willen er > in de meeste gevallen zelfs niet meer over spreken. Ze hebben teveel > geleden, willen het zo snel mogelijk achter zich hebben, terug de draad > van het leven weer opnemen. We horen derhalve altijd maar het slechte > nieuws, terwijl de talrijke successen op oncologisch vlak, vaak naast onze > deur, verborgen blijven... > > Daarom is Phara - twee keer - moedig. > > Omar Dat men gewone mensen die het doorspartelt hebben eens gaat interviewen, er zijn er genoeg die dat hebben moeten doorspartelen zonder al die blijken van steun, maar dat is niet interessant voor de boeksesverkopers natuurlijk. Met alle respect voor wat ze meegemaakt heeft, maar nu lijkt het alsof het zolang mogelijk moet uitgemolken worden, kwestie van de aandacht naar haar persoontje te trekken. Daar bestaat een woord voor en bij mijn weten is moedig niet het juiste. -- Micro$oft What do you want to patch today? |
![]() |
#10 |
|
![]() "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Omar N.B. wrote: > > > > > "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> Omar N.B. wrote: > >> > >> > > >> > "WT" <[email protected]> schreef in bericht > >> > news:[email protected]... > >> >> > >> >> Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws > >> >> [email protected]... > >> >> > Moedige Phara... > >> >> > > >> >> > Omar > >> >> > > >> >> > > >> >> Waarom "moedige Phara" ? > >> >> WT > >> > > >> > Op zulk een dwaze vraag ga ik niet in. > >> > > >> > Omar > >> > >> Dat wakkert het vuurtje opnieuw aan en dan kan ie niet tegen de hitte. > > > > U hebt waarschijnlijk niemand in uw omgeving die chemo heeft gekregen? Wie > > dat doorspartelt, is een moedig mens, man of vrouw, oud of jong, Open > > VLD-er of VB-er. > > > > En dat is nu juist de tragedie: mensen die het overleefd hebben, willen er > > in de meeste gevallen zelfs niet meer over spreken. Ze hebben teveel > > geleden, willen het zo snel mogelijk achter zich hebben, terug de draad > > van het leven weer opnemen. We horen derhalve altijd maar het slechte > > nieuws, terwijl de talrijke successen op oncologisch vlak, vaak naast onze > > deur, verborgen blijven... > > > > Daarom is Phara - twee keer - moedig. > > > > Omar > > Dat men gewone mensen die het doorspartelt hebben eens gaat interviewen, er > zijn er genoeg die dat hebben moeten doorspartelen zonder al die blijken > van steun, maar dat is niet interessant voor de boeksesverkopers > natuurlijk. > Met alle respect voor wat ze meegemaakt heeft, maar nu lijkt het alsof het > zolang mogelijk moet uitgemolken worden, kwestie van de aandacht naar haar > persoontje te trekken. > Daar bestaat een woord voor en bij mijn weten is moedig niet het juiste. Zeg eens, wat doet u voor "Kom op tegen Kanker", u die alles zo goed weet? Verbaas ons eens. Omar |
![]() |
#11 |
|
![]() Omar N.B. wrote:
> > "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Omar N.B. wrote: >> >> > >> > "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> Omar N.B. wrote: >> >> >> >> > >> >> > "WT" <[email protected]> schreef in bericht >> >> > news:[email protected]... >> >> >> >> >> >> Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws >> >> >> [email protected]... >> >> >> > Moedige Phara... >> >> >> > >> >> >> > Omar >> >> >> > >> >> >> > >> >> >> Waarom "moedige Phara" ? >> >> >> WT >> >> > >> >> > Op zulk een dwaze vraag ga ik niet in. >> >> > >> >> > Omar >> >> >> >> Dat wakkert het vuurtje opnieuw aan en dan kan ie niet tegen de hitte. >> > >> > U hebt waarschijnlijk niemand in uw omgeving die chemo heeft gekregen? > Wie >> > dat doorspartelt, is een moedig mens, man of vrouw, oud of jong, Open >> > VLD-er of VB-er. >> > >> > En dat is nu juist de tragedie: mensen die het overleefd hebben, willen > er >> > in de meeste gevallen zelfs niet meer over spreken. Ze hebben teveel >> > geleden, willen het zo snel mogelijk achter zich hebben, terug de draad >> > van het leven weer opnemen. We horen derhalve altijd maar het slechte >> > nieuws, terwijl de talrijke successen op oncologisch vlak, vaak naast > onze >> > deur, verborgen blijven... >> > >> > Daarom is Phara - twee keer - moedig. >> > >> > Omar >> >> Dat men gewone mensen die het doorspartelt hebben eens gaat interviewen, > er >> zijn er genoeg die dat hebben moeten doorspartelen zonder al die blijken >> van steun, maar dat is niet interessant voor de boeksesverkopers >> natuurlijk. >> Met alle respect voor wat ze meegemaakt heeft, maar nu lijkt het alsof >> het zolang mogelijk moet uitgemolken worden, kwestie van de aandacht naar >> haar persoontje te trekken. >> Daar bestaat een woord voor en bij mijn weten is moedig niet het juiste. > > Zeg eens, wat doet u voor "Kom op tegen Kanker", u die alles zo goed weet? > > Verbaas ons eens. > > Omar Geen argumenten meer dat je het weer persoonlijk wil spelen? -- Micro$oft What do you want to patch today? |
![]() |
#12 |
|
![]() "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Omar N.B. wrote: > > > > > "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> Omar N.B. wrote: > >> > >> > > >> > "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht > >> > news:[email protected]... > >> >> Omar N.B. wrote: > >> >> > >> >> > > >> >> > "WT" <[email protected]> schreef in bericht > >> >> > news:[email protected]... > >> >> >> > >> >> >> Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws > >> >> >> [email protected]... > >> >> >> > Moedige Phara... > >> >> >> > > >> >> >> > Omar > >> >> >> > > >> >> >> > > >> >> >> Waarom "moedige Phara" ? > >> >> >> WT > >> >> > > >> >> > Op zulk een dwaze vraag ga ik niet in. > >> >> > > >> >> > Omar > >> >> > >> >> Dat wakkert het vuurtje opnieuw aan en dan kan ie niet tegen de hitte. > >> > > >> > U hebt waarschijnlijk niemand in uw omgeving die chemo heeft gekregen? > > Wie > >> > dat doorspartelt, is een moedig mens, man of vrouw, oud of jong, Open > >> > VLD-er of VB-er. > >> > > >> > En dat is nu juist de tragedie: mensen die het overleefd hebben, willen > > er > >> > in de meeste gevallen zelfs niet meer over spreken. Ze hebben teveel > >> > geleden, willen het zo snel mogelijk achter zich hebben, terug de draad > >> > van het leven weer opnemen. We horen derhalve altijd maar het slechte > >> > nieuws, terwijl de talrijke successen op oncologisch vlak, vaak naast > > onze > >> > deur, verborgen blijven... > >> > > >> > Daarom is Phara - twee keer - moedig. > >> > > >> > Omar > >> > >> Dat men gewone mensen die het doorspartelt hebben eens gaat interviewen, > > er > >> zijn er genoeg die dat hebben moeten doorspartelen zonder al die blijken > >> van steun, maar dat is niet interessant voor de boeksesverkopers > >> natuurlijk. > >> Met alle respect voor wat ze meegemaakt heeft, maar nu lijkt het alsof > >> het zolang mogelijk moet uitgemolken worden, kwestie van de aandacht naar > >> haar persoontje te trekken. > >> Daar bestaat een woord voor en bij mijn weten is moedig niet het juiste. > > > > Zeg eens, wat doet u voor "Kom op tegen Kanker", u die alles zo goed weet? > > > > Verbaas ons eens. > > > > Omar > > Geen argumenten meer dat je het weer persoonlijk wil spelen? Is het dat wat u wenst? Ik vind uw antwoord pas "op de man, of liever: op de vrouw spelen". Omar |
![]() |
#13 |
|
![]() Vitae forma vocatur "Omar N.B." <[email protected]>, die Thu, 05
Apr 2007 09:04:42 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >"Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected]... >> Omar N.B. wrote: >> >> > >> > "WT" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> >> >> Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws >> >> [email protected]... >> >> > Moedige Phara... >> >> > >> >> > Omar >> >> > >> >> > >> >> Waarom "moedige Phara" ? >> >> WT >> > >> > Op zulk een dwaze vraag ga ik niet in. >> > >> > Omar >> >> Dat wakkert het vuurtje opnieuw aan en dan kan ie niet tegen de hitte. > >U hebt waarschijnlijk niemand in uw omgeving die chemo heeft gekregen? Wie >dat doorspartelt, is een moedig mens, man of vrouw, oud of jong, Open VLD-er >of VB-er. Als ervaringsdeskundige (ik heb er voldoende begeleid) durf ik hier zeggen dat de mensen van het leven houden en zich vol moed en overgave aan die drastische behandelingen onderwerpen: dit vooral omdat ze hopen daarmee weer een normaal leven te kunnen lijden en niet aan kanker te overlijden. Gelukkig is dat meer en meer het geval: Kankervormen die in de jaren 1960 maar 20% overlevingskansen hadden, hebben er nu rond de 80%: dank zij de verfijning van de technieken van bestraling en chemotherapie. >En dat is nu juist de tragedie: mensen die het overleefd hebben, willen er >in de meeste gevallen zelfs niet meer over spreken. Ieder geval is anders: bij sommigen is dat zo, bij anderen weer niet. >Ze hebben teveel >geleden, willen het zo snel mogelijk achter zich hebben, terug de draad van >het leven weer opnemen. Dat laatste is waar, de rest soms wel soms niet. In jou pklaats zou ik niet te vlug generaliseren. > We horen derhalve altijd maar het slechte nieuws, >terwijl de talrijke successen op oncologisch vlak, vaak naast onze deur, >verborgen blijven... Ook dat is niet waar: zowel de wetenschappelijke als de vulgariserende tijdschriften die over gezondheid en geneeskunde gaan staan bol van de successen van de hedendaagse kankertherapieën. Maar slecht nieuws valt meer op dan goed nieuws: mensen hebben toch sado-masochistische trekjes. > >Daarom is Phara - twee keer - moedig. het is beslist zo, maar niet meer noch minder dan Ilse de Meulemeester, Kylie Minogue, Josine van Dalsum, Lance Armstrong en andere BV's of BIM's en vooral de ontelbare onbekende vrouwen en mannen (waaronder zelfs mensen die hier posten) die dezelfde lastige weg hebben moeten bewandelen om weer zo goed mogelijk in orde te komen. >Omar > > -- Fusti |
![]() |
#14 |
|
![]() "Fustigator" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Vitae forma vocatur "Omar N.B." <[email protected]>, die Thu, 05 > Apr 2007 09:04:42 GMT, in littera > <[email protected]> in foro be.politics(et > aliis) vere scripsit quod sequitur: > > > > >"Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht > >news:[email protected]... > >> Omar N.B. wrote: > >> > >> > > >> > "WT" <[email protected]> schreef in bericht > >> > news:[email protected]... > >> >> > >> >> Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws > >> >> [email protected]... > >> >> > Moedige Phara... > >> >> > > >> >> > Omar > >> >> > > >> >> > > >> >> Waarom "moedige Phara" ? > >> >> WT > >> > > >> > Op zulk een dwaze vraag ga ik niet in. > >> > > >> > Omar > >> > >> Dat wakkert het vuurtje opnieuw aan en dan kan ie niet tegen de hitte. > > > >U hebt waarschijnlijk niemand in uw omgeving die chemo heeft gekregen? Wie > >dat doorspartelt, is een moedig mens, man of vrouw, oud of jong, Open VLD-er > >of VB-er. > > Als ervaringsdeskundige (ik heb er voldoende begeleid) durf ik hier > zeggen dat de mensen van het leven houden en zich vol moed en overgave > aan die drastische behandelingen onderwerpen: dit vooral omdat ze > hopen daarmee weer een normaal leven te kunnen lijden en niet aan > kanker te overlijden. Gelukkig is dat meer en meer het geval: > Kankervormen die in de jaren 1960 maar 20% overlevingskansen hadden, > hebben er nu rond de 80%: dank zij de verfijning van de technieken van > bestraling en chemotherapie. Als ervaringsdeskundige zal ik u dit onder uw neus wrijven: u leeft toch wel op de planeet aarde, hé. Op de rest aan onzin ga ik zelfs niet op in. Dat is onder mijn stand, Dokter. Neemt U deze - goede - raad aan van een oude en wijze mens: ga aub op pensioen en ruim baan voor jongere collegae. U bent een medisch fossiel, Dokter, en drijft slechts op gewoonte. Omar |
![]() |
#15 |
|
![]() Omar N.B. wrote:
> > "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Omar N.B. wrote: >> >> > >> > "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> Omar N.B. wrote: >> >> >> >> > >> >> > "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht >> >> > news:[email protected]... >> >> >> Omar N.B. wrote: >> >> >> >> >> >> > >> >> >> > "WT" <[email protected]> schreef in bericht >> >> >> > news:[email protected]... >> >> >> >> >> >> >> >> Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws >> >> >> >> [email protected]... >> >> >> >> > Moedige Phara... >> >> >> >> > >> >> >> >> > Omar >> >> >> >> > >> >> >> >> > >> >> >> >> Waarom "moedige Phara" ? >> >> >> >> WT >> >> >> > >> >> >> > Op zulk een dwaze vraag ga ik niet in. >> >> >> > >> >> >> > Omar >> >> >> >> >> >> Dat wakkert het vuurtje opnieuw aan en dan kan ie niet tegen de > hitte. >> >> > >> >> > U hebt waarschijnlijk niemand in uw omgeving die chemo heeft > gekregen? >> > Wie >> >> > dat doorspartelt, is een moedig mens, man of vrouw, oud of jong, >> >> > Open VLD-er of VB-er. >> >> > >> >> > En dat is nu juist de tragedie: mensen die het overleefd hebben, > willen >> > er >> >> > in de meeste gevallen zelfs niet meer over spreken. Ze hebben teveel >> >> > geleden, willen het zo snel mogelijk achter zich hebben, terug de > draad >> >> > van het leven weer opnemen. We horen derhalve altijd maar het >> >> > slechte nieuws, terwijl de talrijke successen op oncologisch vlak, >> >> > vaak naast >> > onze >> >> > deur, verborgen blijven... >> >> > >> >> > Daarom is Phara - twee keer - moedig. >> >> > >> >> > Omar >> >> >> >> Dat men gewone mensen die het doorspartelt hebben eens gaat > interviewen, >> > er >> >> zijn er genoeg die dat hebben moeten doorspartelen zonder al die > blijken >> >> van steun, maar dat is niet interessant voor de boeksesverkopers >> >> natuurlijk. >> >> Met alle respect voor wat ze meegemaakt heeft, maar nu lijkt het alsof >> >> het zolang mogelijk moet uitgemolken worden, kwestie van de aandacht > naar >> >> haar persoontje te trekken. >> >> Daar bestaat een woord voor en bij mijn weten is moedig niet het > juiste. >> > >> > Zeg eens, wat doet u voor "Kom op tegen Kanker", u die alles zo goed > weet? >> > >> > Verbaas ons eens. >> > >> > Omar >> >> Geen argumenten meer dat je het weer persoonlijk wil spelen? > > Is het dat wat u wenst? > Ik vind uw antwoord pas "op de man, of liever: op de vrouw spelen". > > Omar Niet op de vrouw, maar het typetje dat van die vrouw gemaakt wordt. -- Micro$oft What do you want to patch today? |
![]() |
#16 |
|
![]() "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]. .. > Omar N.B. wrote: > > > > > "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht > > news:[email protected]... > >> Omar N.B. wrote: > >> > >> > > >> > "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht > >> > news:[email protected]... > >> >> Omar N.B. wrote: > >> >> > >> >> > > >> >> > "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht > >> >> > news:[email protected]... > >> >> >> Omar N.B. wrote: > >> >> >> > >> >> >> > > >> >> >> > "WT" <[email protected]> schreef in bericht > >> >> >> > news:[email protected]... > >> >> >> >> > >> >> >> >> Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws > >> >> >> >> [email protected]... > >> >> >> >> > Moedige Phara... > >> >> >> >> > > >> >> >> >> > Omar > >> >> >> >> > > >> >> >> >> > > >> >> >> >> Waarom "moedige Phara" ? > >> >> >> >> WT > >> >> >> > > >> >> >> > Op zulk een dwaze vraag ga ik niet in. > >> >> >> > > >> >> >> > Omar > >> >> >> > >> >> >> Dat wakkert het vuurtje opnieuw aan en dan kan ie niet tegen de > > hitte. > >> >> > > >> >> > U hebt waarschijnlijk niemand in uw omgeving die chemo heeft > > gekregen? > >> > Wie > >> >> > dat doorspartelt, is een moedig mens, man of vrouw, oud of jong, > >> >> > Open VLD-er of VB-er. > >> >> > > >> >> > En dat is nu juist de tragedie: mensen die het overleefd hebben, > > willen > >> > er > >> >> > in de meeste gevallen zelfs niet meer over spreken. Ze hebben teveel > >> >> > geleden, willen het zo snel mogelijk achter zich hebben, terug de > > draad > >> >> > van het leven weer opnemen. We horen derhalve altijd maar het > >> >> > slechte nieuws, terwijl de talrijke successen op oncologisch vlak, > >> >> > vaak naast > >> > onze > >> >> > deur, verborgen blijven... > >> >> > > >> >> > Daarom is Phara - twee keer - moedig. > >> >> > > >> >> > Omar > >> >> > >> >> Dat men gewone mensen die het doorspartelt hebben eens gaat > > interviewen, > >> > er > >> >> zijn er genoeg die dat hebben moeten doorspartelen zonder al die > > blijken > >> >> van steun, maar dat is niet interessant voor de boeksesverkopers > >> >> natuurlijk. > >> >> Met alle respect voor wat ze meegemaakt heeft, maar nu lijkt het alsof > >> >> het zolang mogelijk moet uitgemolken worden, kwestie van de aandacht > > naar > >> >> haar persoontje te trekken. > >> >> Daar bestaat een woord voor en bij mijn weten is moedig niet het > > juiste. > >> > > >> > Zeg eens, wat doet u voor "Kom op tegen Kanker", u die alles zo goed > > weet? > >> > > >> > Verbaas ons eens. > >> > > >> > Omar > >> > >> Geen argumenten meer dat je het weer persoonlijk wil spelen? > > > > Is het dat wat u wenst? > > Ik vind uw antwoord pas "op de man, of liever: op de vrouw spelen". > > > > Omar > > Niet op de vrouw, maar het typetje dat van die vrouw gemaakt wordt. U bent waarlijk een produkt van de Jezuïeten... Omar |
![]() |
#17 |
|
Apr 2007 10:35:26 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >"Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected] ... >> Omar N.B. wrote: >> >> > >> > "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht >> > news:[email protected]... >> >> Omar N.B. wrote: >> >> >> >> > >> >> > "Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht >> >> > news:[email protected]... >> >> >> Omar N.B. wrote: >> >> >> >> >> >> > >> >> >> > "Caswallawn" <[email protected]> schreef in >bericht >> >> >> > news:[email protected]... >> >> >> >> Omar N.B. wrote: >> >> >> >> >> >> >> >> > >> >> >> >> > "WT" <[email protected]> schreef in bericht >> >> >> >> > news:[email protected]... >> >> >> >> >> >> >> >> >> >> Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws >> >> >> >> >> [email protected]... >> >> >> >> >> > Moedige Phara... >> >> >> >> >> > >> >> >> >> >> > Omar >> >> >> >> >> > >> >> >> >> >> > >> >> >> >> >> Waarom "moedige Phara" ? >> >> >> >> >> WT >> >> >> >> > >> >> >> >> > Op zulk een dwaze vraag ga ik niet in. >> >> >> >> > >> >> >> >> > Omar >> >> >> >> >> >> >> >> Dat wakkert het vuurtje opnieuw aan en dan kan ie niet tegen de >> > hitte. >> >> >> > >> >> >> > U hebt waarschijnlijk niemand in uw omgeving die chemo heeft >> > gekregen? >> >> > Wie >> >> >> > dat doorspartelt, is een moedig mens, man of vrouw, oud of jong, >> >> >> > Open VLD-er of VB-er. >> >> >> > >> >> >> > En dat is nu juist de tragedie: mensen die het overleefd hebben, >> > willen >> >> > er >> >> >> > in de meeste gevallen zelfs niet meer over spreken. Ze hebben >teveel >> >> >> > geleden, willen het zo snel mogelijk achter zich hebben, terug de >> > draad >> >> >> > van het leven weer opnemen. We horen derhalve altijd maar het >> >> >> > slechte nieuws, terwijl de talrijke successen op oncologisch vlak, >> >> >> > vaak naast >> >> > onze >> >> >> > deur, verborgen blijven... >> >> >> > >> >> >> > Daarom is Phara - twee keer - moedig. >> >> >> > >> >> >> > Omar >> >> >> >> >> >> Dat men gewone mensen die het doorspartelt hebben eens gaat >> > interviewen, >> >> > er >> >> >> zijn er genoeg die dat hebben moeten doorspartelen zonder al die >> > blijken >> >> >> van steun, maar dat is niet interessant voor de boeksesverkopers >> >> >> natuurlijk. >> >> >> Met alle respect voor wat ze meegemaakt heeft, maar nu lijkt het >alsof >> >> >> het zolang mogelijk moet uitgemolken worden, kwestie van de aandacht >> > naar >> >> >> haar persoontje te trekken. >> >> >> Daar bestaat een woord voor en bij mijn weten is moedig niet het >> > juiste. >> >> > >> >> > Zeg eens, wat doet u voor "Kom op tegen Kanker", u die alles zo goed >> > weet? >> >> > >> >> > Verbaas ons eens. >> >> > >> >> > Omar >> >> >> >> Geen argumenten meer dat je het weer persoonlijk wil spelen? >> > >> > Is het dat wat u wenst? >> > Ik vind uw antwoord pas "op de man, of liever: op de vrouw spelen". >> > >> > Omar >> >> Niet op de vrouw, maar het typetje dat van die vrouw gemaakt wordt. > >U bent waarlijk een produkt van de Jezuïeten... En u bent een zuurspuwende pad. >Omar > -- Fusti |
![]() |
#18 |
|
Apr 2007 09:48:58 GMT, in littera <[email protected]> in foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur: > >"Fustigator" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> Vitae forma vocatur "Omar N.B." <[email protected]>, die Thu, 05 >> Apr 2007 09:04:42 GMT, in littera >> <[email protected]> in foro be.politics(et >> aliis) vere scripsit quod sequitur: >> >> > >> >"Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht >> >news:[email protected]... >> >> Omar N.B. wrote: >> >> >> >> > >> >> > "WT" <[email protected]> schreef in bericht >> >> > news:[email protected]... >> >> >> >> >> >> Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws >> >> >> [email protected]... >> >> >> > Moedige Phara... >> >> >> > >> >> >> > Omar >> >> >> > >> >> >> > >> >> >> Waarom "moedige Phara" ? >> >> >> WT >> >> > >> >> > Op zulk een dwaze vraag ga ik niet in. >> >> > >> >> > Omar >> >> >> >> Dat wakkert het vuurtje opnieuw aan en dan kan ie niet tegen de hitte. >> > >> >U hebt waarschijnlijk niemand in uw omgeving die chemo heeft gekregen? >Wie >> >dat doorspartelt, is een moedig mens, man of vrouw, oud of jong, Open >VLD-er >> >of VB-er. >> >> Als ervaringsdeskundige (ik heb er voldoende begeleid) durf ik hier >> zeggen dat de mensen van het leven houden en zich vol moed en overgave >> aan die drastische behandelingen onderwerpen: dit vooral omdat ze >> hopen daarmee weer een normaal leven te kunnen lijden en niet aan >> kanker te overlijden. Gelukkig is dat meer en meer het geval: >> Kankervormen die in de jaren 1960 maar 20% overlevingskansen hadden, >> hebben er nu rond de 80%: dank zij de verfijning van de technieken van >> bestraling en chemotherapie. > >Als ervaringsdeskundige zal ik u dit onder uw neus wrijven: u leeft toch wel >op de planeet aarde, hé. Dat wist ik al voor je geboren was. > >Op de rest aan onzin ga ik zelfs niet op in. Dat is onder mijn stand, >Dokter. Met mijn beroep te schermen terwijl je de moed niet hebt om zelf te zeggen welke kwalificaties je hebt is *laf*. De spuug van de padden reikt de schittering van de sterren niet, zlfs niet van de allerkleinsten ondr de kleinsten. >Neemt U deze - goede - raad aan van een oude en wijze mens: ga aub op >pensioen en ruim baan voor jongere collegae. U bent een medisch fossiel, >Dokter, en drijft slechts op gewoonte. Zie hierboven. Je bent een zielige figuur, die achter je anonymiteit laffe streken poogt te plegen: nog zieliger dus... Durf op te komen voor jezelf, en zeggen wie je eigenlijk bent Maar helaas daarvoor moet je *moed* kunnen opbrengen, iets dat ik tot nu toe bij jou nog niet heb kunnen ontwaren. Misschien komt het nog, dan trek ik mijn woorden terug. -- Fusti |
![]() |
#19 |
|
![]() Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws [email protected]... > > "Fustigator" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > Vitae forma vocatur "Omar N.B." <[email protected]>, die Thu, 05 > > Apr 2007 09:04:42 GMT, in littera > > <[email protected]> in foro be.politics(et > > aliis) vere scripsit quod sequitur: > > > > > > > >"Caswallawn" <[email protected]> schreef in bericht > > >news:[email protected]... > > >> Omar N.B. wrote: > > >> > > >> > > > >> > "WT" <[email protected]> schreef in bericht > > >> > news:[email protected]... > > >> >> > > >> >> Omar N.B. <[email protected]> schreef in berichtnieuws > > >> >> [email protected]... > > >> >> > Moedige Phara... > > >> >> > > > >> >> > Omar > > >> >> > > > >> >> > > > >> >> Waarom "moedige Phara" ? > > >> >> WT > > >> > > > >> > Op zulk een dwaze vraag ga ik niet in. > > >> > > > >> > Omar > > >> > > >> Dat wakkert het vuurtje opnieuw aan en dan kan ie niet tegen de hitte. > > > > > >U hebt waarschijnlijk niemand in uw omgeving die chemo heeft gekregen? > Wie > > >dat doorspartelt, is een moedig mens, man of vrouw, oud of jong, Open > VLD-er > > >of VB-er. > > > > Als ervaringsdeskundige (ik heb er voldoende begeleid) durf ik hier > > zeggen dat de mensen van het leven houden en zich vol moed en overgave > > aan die drastische behandelingen onderwerpen: dit vooral omdat ze > > hopen daarmee weer een normaal leven te kunnen lijden en niet aan > > kanker te overlijden. Gelukkig is dat meer en meer het geval: > > Kankervormen die in de jaren 1960 maar 20% overlevingskansen hadden, > > hebben er nu rond de 80%: dank zij de verfijning van de technieken van > > bestraling en chemotherapie. > > Als ervaringsdeskundige zal ik u dit onder uw neus wrijven: u leeft toch wel > op de planeet aarde, hé. > > Op de rest aan onzin ga ik zelfs niet op in. Dat is onder mijn stand, > Dokter. > > Neemt U deze - goede - raad aan van een oude en wijze mens: ga aub op > pensioen en ruim baan voor jongere collegae. U bent een medisch fossiel, > Dokter, en drijft slechts op gewoonte. > > Omar > > > Weet jij nog wel wat je hier allemaal uitkraamt ? of zit je onder de drugs ? Weet jij wat een ervaringsdeskundige is ? zo neen, zoek het eens op en dringend. Ik bewonder die mensen om alle energie (soms hopeloos) die zij er in steken. En begin niet met verwijten naar mij toe want als je drie naaste familieleden in behandeling zijn/geweest en wanneer je één schoonzus hieraan verloren hebt die het zonnetje van de familie was dan is dat geen kleinigheid waar jij niet de minste ervaring mee hebt. In het AZ Gent heb ik dokters, verpleegsters, begeleiders ja zelf de almoezenier, zien vechten tegen de dood in een zeer benarde positie.Helaas was het een verloren strijd. Het zou wenselijk zijn dat jij aan Fustigator je exuses aanbied voor de onzin die je hebt neergeschreven, het zou je sieren. WT |
![]() |
#20 |
|
![]() On Thu, 05 Apr 2007 09:04:42 GMT, "Omar N.B." <[email protected]>
wrote: >het leven weer opnemen. We horen derhalve altijd maar het slechte nieuws, >terwijl de talrijke successen op oncologisch vlak, vaak naast onze deur, >verborgen blijven... Verborgen successen ? De euforie van de eerste 'overwinning' gaat heel vaak ten onder binnen de eerste 5 - 7 jaar na 'herstel'. Het grootste deel kankerpatienten hervalt immers binnen de 5 a 7 jaar, en van die groep het grootste deel met dodelijke afloop. Er is niet veel 'goed nieuws' te melden op oncologisch vlak. De succes rate van behandelingen bij een eerste vaststelling van kanker stijgt, dat klopt, maar tevens stijgt het aantal mensen dat hervalt enkele jaren later. Trouwens, een eerlijke oncologe zal ook toegeven dat iemand die ooit met kanker te maken krijgt, nooit meer genezen raakt. -- ....For Those Not Te Be Forgotten... |