![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
|
![]() Dat lijkt me een verstandige strategische aanpak. Collaborateurs
proberen los te weken van de bezetter, en zodoende de strijd verenigen tegen de hoofdverantwoordelijke voor de onrechtmatige bezetting. Zoals altijd in het geval van gewelddadig verzet kan ik er militair niet achter staan, maar wegens de ideologische legitimiteit politiek uiteraard wel. Gepubliceerd 18:31 8 april 2007 Bron: Volkskrant.nl Al-Sadr roept op tot strijd tegen troepen VS AP BAGDAD - De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr heeft het Iraakse leger en de politie zondag opgeroepen niet langer met de Amerikanen samen te werken. De milities die trouw aan hem zijn heeft hij opgeroepen hun aanvallen voortaan op Amerikanen te richten, en niet langer Irakezen het doelwit te maken. Al-Sadr riep zijn aanhang op Irak te beschermen en niet samen te werken met 'de bezetter'. De verklaring van Al-Sadr werd uitgegeven in de voor sjiieten heilige stad Najaf, waar maandag een grote demonstratie wordt gehouden ter gelegenheid van de val van Bagdad, vier jaar geleden. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#2 |
|
![]() On Sun, 08 Apr 2007 22:07:36 +0200, Sjoerd Bakker <[email protected]>
wrote: >Dat lijkt me een verstandige strategische aanpak. Collaborateurs >proberen los te weken van de bezetter, en zodoende de strijd verenigen >tegen de hoofdverantwoordelijke voor de onrechtmatige bezetting. Zoals >altijd in het geval van gewelddadig verzet kan ik er militair niet >achter staan, Bedoel je dat je ze niet met wapens en troepen gaat steunen. > maar wegens de ideologische legitimiteit politiek >uiteraard wel. Dat merken alleen de mensen hier. Dat heeft geen enkel effect. Integendeel, zou ik zelfs denken. > > >Gepubliceerd 18:31 8 april 2007 >Bron: Volkskrant.nl > >Al-Sadr roept op tot strijd tegen troepen VS > >AP > >BAGDAD - De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr heeft het >Iraakse leger en de politie zondag opgeroepen niet langer met de >Amerikanen samen te werken. > >De milities die trouw aan hem zijn heeft hij opgeroepen hun aanvallen >voortaan op Amerikanen te richten, en niet langer Irakezen het doelwit >te maken. Al-Sadr riep zijn aanhang op Irak te beschermen en niet >samen te werken met 'de bezetter'. > >De verklaring van Al-Sadr werd uitgegeven in de voor sjiieten heilige >stad Najaf, waar maandag een grote demonstratie wordt gehouden ter >gelegenheid van de val van Bagdad, vier jaar geleden. |
![]() |
#3 |
|
![]() On Sun, 08 Apr 2007 22:26:44 +0200, Goodcowboy
<[email protected]> wrote: >On Sun, 08 Apr 2007 22:07:36 +0200, Sjoerd Bakker <[email protected]> >wrote: > >>Dat lijkt me een verstandige strategische aanpak. Collaborateurs >>proberen los te weken van de bezetter, en zodoende de strijd verenigen >>tegen de hoofdverantwoordelijke voor de onrechtmatige bezetting. Zoals >>altijd in het geval van gewelddadig verzet kan ik er militair niet >>achter staan, > >Bedoel je dat je ze niet met wapens en troepen gaat steunen. Dat sowieso niet. En ik kan natuurlijk niet achter geweldsgebruik staan; tenzij misschien in zeer uitzonderlijk situaties in mijn eigen persoonlijke leven... bijvoorbeeld als ik bedreigd zou worden. > >> maar wegens de ideologische legitimiteit politiek uiteraard wel. > >Dat merken alleen de mensen hier. >Dat heeft geen enkel effect. >Integendeel, zou ik zelfs denken. Ik zou het nog niet weten. Het zou psychologische steun kunnen zijn. >> >> >>Gepubliceerd 18:31 8 april 2007 >>Bron: Volkskrant.nl >> >>Al-Sadr roept op tot strijd tegen troepen VS >> >>AP >> >>BAGDAD - De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr heeft het >>Iraakse leger en de politie zondag opgeroepen niet langer met de >>Amerikanen samen te werken. >> >>De milities die trouw aan hem zijn heeft hij opgeroepen hun aanvallen >>voortaan op Amerikanen te richten, en niet langer Irakezen het doelwit >>te maken. Al-Sadr riep zijn aanhang op Irak te beschermen en niet >>samen te werken met 'de bezetter'. >> >>De verklaring van Al-Sadr werd uitgegeven in de voor sjiieten heilige >>stad Najaf, waar maandag een grote demonstratie wordt gehouden ter >>gelegenheid van de val van Bagdad, vier jaar geleden. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |
![]() |
#4 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sun, 08 Apr 2007 22:26:44 +0200, Goodcowboy > <[email protected]> wrote: > >>On Sun, 08 Apr 2007 22:07:36 +0200, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>wrote: >> >>>Dat lijkt me een verstandige strategische aanpak. Collaborateurs >>>proberen los te weken van de bezetter, en zodoende de strijd verenigen >>>tegen de hoofdverantwoordelijke voor de onrechtmatige bezetting. Zoals >>>altijd in het geval van gewelddadig verzet kan ik er militair niet >>>achter staan, >> >>Bedoel je dat je ze niet met wapens en troepen gaat steunen. > > Dat sowieso niet. En ik kan natuurlijk niet achter geweldsgebruik > staan; tenzij misschien in zeer uitzonderlijk situaties in mijn eigen > persoonlijke leven... bijvoorbeeld als ik bedreigd zou worden. Ook niet als er massavernietingingswapens bij de bezetters worden gevonden ? Het is trouwens volgens het handvest van de VN legitiem om tegen een bezetter ALLE middelen, dus ook geweld, te gebruiken om de bezetting ongedaan te maken. Jou standpunt verbaasd me, want als jij bedreigd wordt vind je het wel okay. >>> maar wegens de ideologische legitimiteit politiek uiteraard wel. >> >>Dat merken alleen de mensen hier. >>Dat heeft geen enkel effect. >>Integendeel, zou ik zelfs denken. > > Ik zou het nog niet weten. Het zou psychologische steun kunnen zijn. > >>> >>> >>>Gepubliceerd 18:31 8 april 2007 >>>Bron: Volkskrant.nl >>> >>>Al-Sadr roept op tot strijd tegen troepen VS >>> >>>AP >>> >>>BAGDAD - De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr heeft het >>>Iraakse leger en de politie zondag opgeroepen niet langer met de >>>Amerikanen samen te werken. >>> >>>De milities die trouw aan hem zijn heeft hij opgeroepen hun aanvallen >>>voortaan op Amerikanen te richten, en niet langer Irakezen het doelwit >>>te maken. Al-Sadr riep zijn aanhang op Irak te beschermen en niet >>>samen te werken met 'de bezetter'. >>> >>>De verklaring van Al-Sadr werd uitgegeven in de voor sjiieten heilige >>>stad Najaf, waar maandag een grote demonstratie wordt gehouden ter >>>gelegenheid van de val van Bagdad, vier jaar geleden. > > -- > ________________________________________ > Sjoerd Bakker > ________________________________________ |
![]() |
#5 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Dat lijkt me een verstandige strategische aanpak. Collaborateurs > proberen los te weken van de bezetter, en zodoende de strijd verenigen > tegen de hoofdverantwoordelijke voor de onrechtmatige bezetting. Zoals > altijd in het geval van gewelddadig verzet kan ik er militair niet > achter staan, maar wegens de ideologische legitimiteit politiek > uiteraard wel. > > > Gepubliceerd 18:31 8 april 2007 > Bron: Volkskrant.nl > > Al-Sadr roept op tot strijd tegen troepen VS > > AP > > BAGDAD - De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr heeft het > Iraakse leger en de politie zondag opgeroepen niet langer met de > Amerikanen samen te werken. Waarom niet eerder opgeroepen denk je dan. > De milities die trouw aan hem zijn heeft hij opgeroepen hun aanvallen > voortaan op Amerikanen te richten, en niet langer Irakezen het doelwit > te maken. Al-Sadr riep zijn aanhang op Irak te beschermen en niet > samen te werken met 'de bezetter'. Waarom zou je je eigen volk doden ? Hij is wel wat laat tot inkeer gekomen dat elende in Irak door de bezetters wordt veroozaakt. > De verklaring van Al-Sadr werd uitgegeven in de voor sjiieten heilige > stad Najaf, waar maandag een grote demonstratie wordt gehouden ter > gelegenheid van de val van Bagdad, vier jaar geleden. > -- > ________________________________________ > Sjoerd Bakker > ________________________________________ |
![]() |
#6 |
|
![]() Mon, 9 Apr 2007 08:31:35 +0200: "B55" <[email protected]>: in
nl.politiek: >> BAGDAD - De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr heeft het >> Iraakse leger en de politie zondag opgeroepen niet langer met de >> Amerikanen samen te werken. > >Waarom niet eerder opgeroepen denk je dan. Sjiïeten zijn krankzinnige godsdienstwaanzinnigen, dat blijkt toch wel uit die zelfkastijdingen? En uit hun zelfmoordaanslagen en dit soort uitspraken ook. De Iraaqse soennieten zijn even gek en misdadig, alleen bezig hun eigen land totaal naar de klote te helpen. >> De milities die trouw aan hem zijn heeft hij opgeroepen hun aanvallen >> voortaan op Amerikanen te richten, en niet langer Irakezen het doelwit >> te maken. Al-Sadr riep zijn aanhang op Irak te beschermen en niet >> samen te werken met 'de bezetter'. > >Waarom zou je je eigen volk doden? Snap jij het snap ik het. Ik snap het niet. Misschien omdat ze een religie van haat aanhangen? Religie haalt vaak het slechtste in de mens boven, dat is bekend. >Hij is wel wat laat tot inkeer gekomen >dat elende in Irak door de bezetters wordt veroozaakt. Leugens, het zijn de krankzinnige Iraqi's zelf die hun door en door verrotte land moedwillig naar de klote helpen. De enigen die wel verstand hebben zijn de Koerden. Niet vreemd dat Saddam daar zo'n hekel aan had: die kon hij er moeilijker onder houden, omdat ze minder krankzinnig waren (en zijn). -- Ruud Harmsen - http://rudhar.com Steter Tropfen höhlt den Stein |
![]() |
#7 |
|
![]() "Ruud Harmsen" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Mon, 9 Apr 2007 08:31:35 +0200: "B55" <[email protected]>: in > nl.politiek: > >>> BAGDAD - De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr heeft het >>> Iraakse leger en de politie zondag opgeroepen niet langer met de >>> Amerikanen samen te werken. >> >>Waarom niet eerder opgeroepen denk je dan. > > Sjiïeten zijn krankzinnige godsdienstwaanzinnigen, dat blijkt toch wel > uit die zelfkastijdingen? En uit hun zelfmoordaanslagen en dit soort > uitspraken ook. De Iraaqse soennieten zijn even gek en misdadig, > alleen bezig hun eigen land totaal naar de klote te helpen. Vreemd hé, dat ze dat pas doen nadat hun land bezet werd door amerikaanse -en britse moordenaars. >>> De milities die trouw aan hem zijn heeft hij opgeroepen hun aanvallen >>> voortaan op Amerikanen te richten, en niet langer Irakezen het doelwit >>> te maken. Al-Sadr riep zijn aanhang op Irak te beschermen en niet >>> samen te werken met 'de bezetter'. >> >>Waarom zou je je eigen volk doden? > > Snap jij het snap ik het. Ik snap het niet. Nee, maar ik weet wel dat als je twee partijen tegen elkaar laat strijden, jezelf de handen vrij hebt om te doen wat je wilt doen. > Misschien omdat ze een religie van haat aanhangen? Religie haalt vaak > het slechtste in de mens boven, dat is bekend. Maar waarom nu pas en niet toen Saddam daar de scepter zwaaide. Waarom is hij eigenlijk opgehangen ? >>Hij is wel wat laat tot inkeer gekomen >>dat elende in Irak door de bezetters wordt veroozaakt. > > Leugens, het zijn de krankzinnige Iraqi's zelf die hun door en door > verrotte land moedwillig naar de klote helpen. De enigen die wel > verstand hebben zijn de Koerden. Niet vreemd dat Saddam daar zo'n > hekel aan had: die kon hij er moeilijker onder houden, omdat ze minder > krankzinnig waren (en zijn). En waarom kon hij de shiieten er wel onderhouden, terwijl dat de grootste bevolkingsgroep van Irak is ? |
![]() |
#8 |
|
![]() "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Dat lijkt me een verstandige strategische aanpak. Collaborateurs > proberen los te weken van de bezetter, en zodoende de strijd verenigen > tegen de hoofdverantwoordelijke voor de onrechtmatige bezetting. Zoals > altijd in het geval van gewelddadig verzet kan ik er militair niet > achter staan, maar wegens de ideologische legitimiteit politiek > uiteraard wel. > > > Gepubliceerd 18:31 8 april 2007 > Bron: Volkskrant.nl > > Al-Sadr roept op tot strijd tegen troepen VS > > AP > > BAGDAD - De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr heeft het > Iraakse leger en de politie zondag opgeroepen niet langer met de > Amerikanen samen te werken. > > De milities die trouw aan hem zijn heeft hij opgeroepen hun aanvallen > voortaan op Amerikanen te richten, en niet langer Irakezen het doelwit > te maken. Al-Sadr riep zijn aanhang op Irak te beschermen en niet > samen te werken met 'de bezetter'. > > De verklaring van Al-Sadr werd uitgegeven in de voor sjiieten heilige > stad Najaf, waar maandag een grote demonstratie wordt gehouden ter > gelegenheid van de val van Bagdad, vier jaar geleden. > > -- > ________________________________________ > Sjoerd Bakker > ________________________________________ De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr had zo heldhaftig tegen Saddam Hoessein moeten zijn dan had de USA niet hoeven in te grijpen want Saddam Hoessein had wel degelijk verboden spullen. De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr heeft de USA de kanstanjes uit het vuur laten halen en begint nu zelf op een Saddam Hoessein te lijken. Bert RvB. -- ******************** Bert RvB. www.rjrsnvbrn.nl ******************** |
![]() |
#9 |
|
![]() "Bert ( A W RvB )" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Dat lijkt me een verstandige strategische aanpak. Collaborateurs >> proberen los te weken van de bezetter, en zodoende de strijd verenigen >> tegen de hoofdverantwoordelijke voor de onrechtmatige bezetting. Zoals >> altijd in het geval van gewelddadig verzet kan ik er militair niet >> achter staan, maar wegens de ideologische legitimiteit politiek >> uiteraard wel. >> >> >> Gepubliceerd 18:31 8 april 2007 >> Bron: Volkskrant.nl >> >> Al-Sadr roept op tot strijd tegen troepen VS >> >> AP >> >> BAGDAD - De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr heeft het >> Iraakse leger en de politie zondag opgeroepen niet langer met de >> Amerikanen samen te werken. >> >> De milities die trouw aan hem zijn heeft hij opgeroepen hun aanvallen >> voortaan op Amerikanen te richten, en niet langer Irakezen het doelwit >> te maken. Al-Sadr riep zijn aanhang op Irak te beschermen en niet >> samen te werken met 'de bezetter'. >> >> De verklaring van Al-Sadr werd uitgegeven in de voor sjiieten heilige >> stad Najaf, waar maandag een grote demonstratie wordt gehouden ter >> gelegenheid van de val van Bagdad, vier jaar geleden. >> >> -- >> ________________________________________ >> Sjoerd Bakker >> ________________________________________ > > > De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr had zo heldhaftig > tegen Saddam Hoessein moeten zijn dan had de USA niet hoeven in te grijpen > want Saddam Hoessein had wel degelijk verboden spullen. Leugens, hij had geen massavernietigingswapens. Je hebt je huiswerk niet gedaan, want dan wist je ook dat de shiieten tijdens de eerste golfoorlog de wapens opnamen tegen Saddam. Deze opstandelingen werden vervolgens met helicopters bestookt en neergeslagen nadat Saddam toestemming hiervoor had gekregen van de USA. > De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr heeft de USA de > kanstanjes uit het vuur laten halen en begint nu zelf op een Saddam > Hoessein te lijken. Hoe kom je daar nu bij domoor ? |
![]() |
#10 |
|
![]() "B55" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > > "Bert ( A W RvB )" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> >> "Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> Dat lijkt me een verstandige strategische aanpak. Collaborateurs >>> proberen los te weken van de bezetter, en zodoende de strijd verenigen >>> tegen de hoofdverantwoordelijke voor de onrechtmatige bezetting. Zoals >>> altijd in het geval van gewelddadig verzet kan ik er militair niet >>> achter staan, maar wegens de ideologische legitimiteit politiek >>> uiteraard wel. >>> >>> >>> Gepubliceerd 18:31 8 april 2007 >>> Bron: Volkskrant.nl >>> >>> Al-Sadr roept op tot strijd tegen troepen VS >>> >>> AP >>> >>> BAGDAD - De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr heeft het >>> Iraakse leger en de politie zondag opgeroepen niet langer met de >>> Amerikanen samen te werken. >>> >>> De milities die trouw aan hem zijn heeft hij opgeroepen hun aanvallen >>> voortaan op Amerikanen te richten, en niet langer Irakezen het doelwit >>> te maken. Al-Sadr riep zijn aanhang op Irak te beschermen en niet >>> samen te werken met 'de bezetter'. >>> >>> De verklaring van Al-Sadr werd uitgegeven in de voor sjiieten heilige >>> stad Najaf, waar maandag een grote demonstratie wordt gehouden ter >>> gelegenheid van de val van Bagdad, vier jaar geleden. >>> >>> -- >>> ________________________________________ >>> Sjoerd Bakker >>> ________________________________________ >> >> >> De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr had zo heldhaftig >> tegen Saddam Hoessein moeten zijn dan had de USA niet hoeven in te >> grijpen want Saddam Hoessein had wel degelijk verboden spullen. > > > Leugens, hij had geen massavernietigingswapens. Je hebt je huiswerk niet > gedaan, want dan wist je ook dat de shiieten tijdens de eerste golfoorlog > de wapens opnamen tegen Saddam. Deze opstandelingen werden vervolgens met > helicopters bestookt en neergeslagen nadat Saddam toestemming hiervoor had > gekregen van de USA. Die helicopters mochten om heel andere redenen vliegen en daar heeft Saddam Hoessein misbruik van gemaakt. > > >> De radicale sjiitische geestelijke Muqtada al-Sadr heeft de USA de >> kanstanjes uit het vuur laten halen en begint nu zelf op een Saddam >> Hoessein te lijken. > > Hoe kom je daar nu bij domoor ? Hebben jullie tegen Saddam Hoessein geprotesteerd, voordat hij Koeweit binnen viel, omdat hij iedereen die een gevaar voor zijn positie kon zijn en die een gevaar voor hem was uitmoordde? Was maar naar Irak gegaan om die mensen die Saddam Hoessein wou vermoorden met een menselijk schild te beschermen in plaats van met een menselijk schild te proberen om de 'Eerste golfoorlog' tegen te houden. Als je in Koeweit aan de grens met Irak zou hebben gestaan, na de inval van Irak in Koeweit, om alle Iraakse militairen die Koeweit binnen zouden willen komen tegen te houden dan had je laten zien dat je onafhankelijk was. Maar jullie gaan liever tegen de USA aan lopen schoppen. Bert RvB. -- ******************** Bert RvB. www.rjrsnvbrn.nl ******************** |
![]() |
#11 |
|
![]() Mon, 9 Apr 2007 09:19:30 +0200: "B55" <[email protected]>: in
nl.politiek: >> Sjiïeten zijn krankzinnige godsdienstwaanzinnigen, dat blijkt toch wel >> uit die zelfkastijdingen? En uit hun zelfmoordaanslagen en dit soort >> uitspraken ook. De Iraaqse soennieten zijn even gek en misdadig, >> alleen bezig hun eigen land totaal naar de klote te helpen. > >Vreemd hé, dat ze dat pas doen nadat hun land bezet werd door >amerikaanse -en britse moordenaars. Ja, tuurlijk, toen wij bezet werden door de Duitsers, begonnen we ook acuut elkaar te verminken, martelen en uit te moorden. Logisch toch? Sorry, maar ik snap het dus echt niet. Voor mij zijn mensen die elke twee dagen een hele markt opblazen met 100 doden en 300 zwaargewonden gewoon verregaand krankzinnig. En misdadig natuurlijk ook. >> Snap jij het snap ik het. Ik snap het niet. > >Nee, maar ik weet wel dat als je twee partijen tegen elkaar laat strijden, >jezelf de handen vrij hebt om te doen wat je wilt doen. Laat strijden? Dus die opblaasacties, dat *moeten* ze van de Amerikanen en de Britten? >> Misschien omdat ze een religie van haat aanhangen? Religie haalt vaak >> het slechtste in de mens boven, dat is bekend. > >Maar waarom nu pas en niet toen Saddam daar de scepter zwaaide. Omdat hij een goeie Securitate had en zelf iedereen die tegen hem was martelde, verminkte en vermoordde? >Waarom is hij eigenlijk opgehangen ? Geen idee. Rotstreek van de Amerikanen zeker? >En waarom kon hij de shiieten er wel onderhouden, terwijl dat de grootste >bevolkingsgroep van Irak is ? Waarom zetten de Zimbabwanen Mugabe aan de kant? Waarom is Castro nog steeds aan de macht, hoewel hij doodziek is? -- Ruud Harmsen - http://rudhar.com Steter Tropfen höhlt den Stein |
![]() |
#12 |
|
![]() On Mon, 9 Apr 2007 08:35:02 +0200, "B55" <[email protected]> wrote:
> >"Sjoerd Bakker" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected].. . >> On Sun, 08 Apr 2007 22:26:44 +0200, Goodcowboy >> <[email protected]> wrote: >> >>>On Sun, 08 Apr 2007 22:07:36 +0200, Sjoerd Bakker <[email protected]> >>>wrote: >>> >>>>Dat lijkt me een verstandige strategische aanpak. Collaborateurs >>>>proberen los te weken van de bezetter, en zodoende de strijd verenigen >>>>tegen de hoofdverantwoordelijke voor de onrechtmatige bezetting. Zoals >>>>altijd in het geval van gewelddadig verzet kan ik er militair niet >>>>achter staan, >>> >>>Bedoel je dat je ze niet met wapens en troepen gaat steunen. >> >> Dat sowieso niet. En ik kan natuurlijk niet achter geweldsgebruik >> staan; tenzij misschien in zeer uitzonderlijk situaties in mijn eigen >> persoonlijke leven... bijvoorbeeld als ik bedreigd zou worden. > >Ook niet als er massavernietingingswapens bij de bezetters worden gevonden ? >Het is trouwens volgens het handvest van de VN legitiem om tegen een >bezetter ALLE middelen, dus ook geweld, te gebruiken om de bezetting >ongedaan te maken. Ik vind het een slechte zaak om geweldsgebruik officieel vast te leggen als legitiem, zoals de VN dan zou doen; ik laat dat zelf liever aan eenieder persoonlijk ter beoordeling. Die situaties zijn ook altijd zo verschillend dat er geen algemeen beleid voor valt te formuleren, en ik vind sowieso dat je met geweldsgebruik zo terughoudend mogelijk moet zijn. > Jou standpunt verbaasd me, want als jij bedreigd wordt >vind je het wel okay. Dan vind ik het nog niet gerechtvaardigd; laat daar geen misverstand over bestaan. Maar je kunt in zo'n positie komen. Die mensen in Irak natuurlijk ook, maar ik ga daar niet op de voorhand achter staan. Het is in eerste instantie hun eigen zaak, maar wel vind ik het dus belangrijk om mijn ideologische solidariteit uit te spreken als het er om gaat hun land te bevrijden van de buitenlandse bezetting. De VN gaan hier compleet hun boekje te buiten, en de Amerikanen natuurlijk nog meer. -- ________________________________________ Sjoerd Bakker ________________________________________ |