![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#2 |
|
Europees Commissaris
|
Waarom niet elektronisch stemmen en in het stemhokje je keuze printen. Die geprinte versies worden dan bij twijfel achteraf geteld.
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom dan electronisch stemmen?
Dan is er een gemakkelijkere truk hoor, en al veel ouder. Stemformulier en gaatjes prikken maar. De autorijbewijs theorie examens werken zo al jaren, en dat gaat vlot en efficient.
|
|
|
#5 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Elektronisch stemmen is volgens mij prima veilig en controleerbaar mogelijk. Hoe zal ik later eens uittypen. Want nu heb ik niet zoveel tijd. |
|
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Provinciaal Statenlid
|
de stemcomputers hier en de computers waar de stemmen op samenkomen zijn normaal niet aangesloten op internet of eender welk ander netwerk. dit zorgt ervoor dat indien men al wil proberen het systeem te hacken dit op de plek zelf moet gebeuren. angezien er steeds getuigen moeten aanwezig zijn om de stemming te controleren, is dit zo goed als onmogelijk
|
|
|
#8 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Onmogelijk de stemresultaten te beinvloeden?
We hebben al voorbeelden gehad.Hier in belgië. het VB dat van kieslijsten geweerd/vergeten was om het meest frappante voorbeeld te geven. De truk. stel je bent programmeur en je opdracht is dus zo'n stemprogramma te schrijven. Je zegt tegen de computer dat hij na 10% van de stemmen je ingevoerde gegevens op de kaartjes moet schrijven en in het geheugen plaatsen. De deurwaarder checkt en bevind na 100 stemmen ofzo dat het programma werkt zoals gevraagt. In realiteit gaat 90% niet eens stemmen, want hun stem is al gegeven naar 1 persoon.groep haar inzicht. Truk 2. Niet om de verkiezingen te beinvloeden ,maar gewoon ze te verknoeien. Gewoon een kortsluiting veroorzaken. Pof alle komputers plat in dat stembureau. Als je wat technisch aangelegt bent, geen probleem. Eigenlijk, dat computer gedoe is alleen maar een systeem om vriendjes meer geld in de zakken te laten vloeien en visa versa.
|
|
|
#9 |
|
Provinciaal Statenlid
|
oplossing truck 1: programma laten controleren door eigen programmeurs.
probleem gekend als truck 2: per x aantal stemkantoren een generator voorzien die binnen de 10-20 minuten ter plekke moet zijn
|
|
|
#10 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik zal eens zoeken of ik er op internet iets over vind. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Burgemeester
|
ik ga 1 ding zeggen , en dat is "op computergebied valt alles te omzeilen"
|
|
|
#12 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
|
|
|
#13 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vryko
Citaat:
Citaat:
En wie gaat deze noodgeneratoren betalen. Mij lijkt gewoon de de zekering terug opzetten/vervangen veel makkelijker is. Ook al eens gedacht hoe je een vast gebouw, zonder zulke noodstroombron op een snelle en veilige manier van elektriciteit kan voorzien? Als je dan toch mobile generatoren van pak'm beet 20 kw wil gaan rondsturen, of de Off chance dat er een gek zulke actie uitvoert, dan weet ik welke firma's die dat mogen doen. zij die een maand of 3 voor de verkiezingen een dineetje hebben met een hoogwaardigheidsbekleder. Plaats dan peperdure UPS per computerbank/stembureau. Als je dan toch moelijk wil doen en nog meer geld wil uitgeven. Maar kom, just for the fun of it, ik ga het binnenkort kunnen testen. Gewoon het snoer uit de computer trekken en kontakt maken met een dik geisoleerd snoer over 1 kontakt en de aarding van zo'n 3 pins snoer.Na die behandeling gewoon het snoer terug plaatsen, en gebaren van krommen haas. Ik val Pistoleke bij, met de uitspraak met computers kan je ales omzeilen. TomB spreekt uit ervaring zie ik.Na Tig hertellingen en een Deux Ex machina vanuit de Bush clan was florida de doorslag voor de ambtermijn van de vredesduif Bush Jr.
|
|