Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2004, 16:45   #1
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=6]NEW YORK TIMES Online[/size]

How to Hack an Election
Published: January 31, 2004

Concerned citizens have been warning that new electronic voting technology being rolled out nationwide can be used to steal elections. Now there is proof. When the State of Maryland hired a computer security firm to test its new machines, these paid hackers had little trouble casting multiple votes and taking over the machines' vote-recording mechanisms. The Maryland study shows convincingly that more security is needed for electronic voting, starting with voter-verified paper trails.

When Maryland decided to buy 16,000 AccuVote-TS voting machines, there was considerable opposition. Critics charged that the new touch-screen machines, which do not create a paper record of votes cast, were vulnerable to vote theft. The state commissioned a staged attack on the machines, in which computer-security experts would try to foil the safeguards and interfere with an election.

They were disturbingly successful. It was an "easy matter," they reported, to reprogram the access cards used by voters and vote multiple times. They were able to attach a keyboard to a voting terminal and change its vote count. And by exploiting a software flaw and using a modem, they were able to change votes from a remote location.

Critics of new voting technology are often accused of being alarmist, but this state-sponsored study contains vulnerabilities that seem almost too bad to be true. Maryland's 16,000 machines all have identical locks on two sensitive mechanisms, which can be opened by any one of 32,000 keys. The security team had no trouble making duplicates of the keys at local hardware stores, although that proved unnecessary since one team member picked the lock in "approximately 10 seconds."

Diebold, the machines' manufacturer, rushed to issue a self-congratulatory press release with the headline "Maryland Security Study Validates Diebold Election Systems Equipment for March Primary." The study's authors were shocked to see their findings spun so positively. Their report said that if flaws they identified were fixed, the machines could be used in Maryland's March 2 primary. But in the long run, they said, an extensive overhaul of the machines and at least a limited paper trail are necessary.

The Maryland study confirms concerns about electronic voting that are rapidly accumulating from actual elections. In Boone County, Ind., last fall, in a particularly colorful example of unreliability, an electronic system initially recorded more than 144,000 votes in an election with fewer than 19,000 registered voters, County Clerk Lisa Garofolo said. Given the growing body of evidence, it is clear that electronic voting machines cannot be trusted until more safeguards are in place.
Ik denk dat dit artikel wel enkele wenkbrauwen doet fronsen nietwaar ? Stemcomputers zijn helemaal niet betrouwbaar, het beste zou zijn om altijd met papier te stemmen dat duidelijk zichtbaar en in het bijzijn van getuigen geteld kan worden. Ik hou in ieder geval mijn hart vast...
Oud 3 februari 2004, 17:01   #2
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Waarom niet elektronisch stemmen en in het stemhokje je keuze printen. Die geprinte versies worden dan bij twijfel achteraf geteld.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2004, 17:04   #3
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Waarom niet elektronisch stemmen en in het stemhokje je keuze printen. Die geprinte versies worden dan bij twijfel achteraf geteld.
Ik meen dat dit nu al het geval is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2004, 17:04   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Waarom dan electronisch stemmen?

Dan is er een gemakkelijkere truk hoor, en al veel ouder.

Stemformulier en gaatjes prikken maar. De autorijbewijs theorie examens werken zo al jaren, en dat gaat vlot en efficient.
Oud 3 februari 2004, 17:08   #5
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Waarom dan electronisch stemmen?

Dan is er een gemakkelijkere truk hoor, en al veel ouder.

Stemformulier en gaatjes prikken maar. De autorijbewijs theorie examens werken zo al jaren, en dat gaat vlot en efficient.
Dat hebben we in Florida gezien ...

Elektronisch stemmen is volgens mij prima veilig en controleerbaar mogelijk. Hoe zal ik later eens uittypen. Want nu heb ik niet zoveel tijd.
Oud 3 februari 2004, 17:09   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Ik meen dat dit nu al het geval is.
Neen, dat is het niet. Je stem wordt opgeslagen op een magnetisch kaartje en wordt daarna gedeponeerd in een urne. De urne registreert de stem op de computer van de voorzitter, die de eindresultaten aflaadt op een diskette. De diskettes van alle stembureaus van de gemeente worden verzameld in het hoofdkantoor. Daar worden ze terug ingelezen in één algemeen bestand. De enige vorm van controle zijn de magnetische kaartjes, die eventueel terug ingelezen kunnen worden.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2004, 18:33   #7
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

de stemcomputers hier en de computers waar de stemmen op samenkomen zijn normaal niet aangesloten op internet of eender welk ander netwerk. dit zorgt ervoor dat indien men al wil proberen het systeem te hacken dit op de plek zelf moet gebeuren. angezien er steeds getuigen moeten aanwezig zijn om de stemming te controleren, is dit zo goed als onmogelijk
Oud 3 februari 2004, 18:58   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Onmogelijk de stemresultaten te beinvloeden?

We hebben al voorbeelden gehad.Hier in belgië. het VB dat van kieslijsten geweerd/vergeten was om het meest frappante voorbeeld te geven.

De truk. stel je bent programmeur en je opdracht is dus zo'n stemprogramma te schrijven.
Je zegt tegen de computer dat hij na 10% van de stemmen je ingevoerde gegevens op de kaartjes moet schrijven en in het geheugen plaatsen.

De deurwaarder checkt en bevind na 100 stemmen ofzo dat het programma werkt zoals gevraagt.
In realiteit gaat 90% niet eens stemmen, want hun stem is al gegeven naar 1 persoon.groep haar inzicht.

Truk 2. Niet om de verkiezingen te beinvloeden ,maar gewoon ze te verknoeien. Gewoon een kortsluiting veroorzaken. Pof alle komputers plat in dat stembureau. Als je wat technisch aangelegt bent, geen probleem.

Eigenlijk, dat computer gedoe is alleen maar een systeem om vriendjes meer geld in de zakken te laten vloeien en visa versa.
Oud 3 februari 2004, 19:05   #9
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

oplossing truck 1: programma laten controleren door eigen programmeurs.

probleem gekend als truck 2: per x aantal stemkantoren een generator voorzien die binnen de 10-20 minuten ter plekke moet zijn
Oud 3 februari 2004, 19:12   #10
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Onmogelijk de stemresultaten te beinvloeden?

We hebben al voorbeelden gehad.Hier in belgië. het VB dat van kieslijsten geweerd/vergeten was om het meest frappante voorbeeld te geven.

De truk. stel je bent programmeur en je opdracht is dus zo'n stemprogramma te schrijven.
Je zegt tegen de computer dat hij na 10% van de stemmen je ingevoerde gegevens op de kaartjes moet schrijven en in het geheugen plaatsen.

De deurwaarder checkt en bevind na 100 stemmen ofzo dat het programma werkt zoals gevraagt.
In realiteit gaat 90% niet eens stemmen, want hun stem is al gegeven naar 1 persoon.groep haar inzicht.

Truk 2. Niet om de verkiezingen te beinvloeden ,maar gewoon ze te verknoeien. Gewoon een kortsluiting veroorzaken. Pof alle komputers plat in dat stembureau. Als je wat technisch aangelegt bent, geen probleem.

Eigenlijk, dat computer gedoe is alleen maar een systeem om vriendjes meer geld in de zakken te laten vloeien en visa versa.
Zo'n truk haal je er direct uit met een statistische analyse van de verkiezingsresultaten. Er is een bekend voorbeeld uit Florida een paar jaar geleden, waar een zeer verwarrend stembiljet gebruikt werd (iets met twee kolommen, en als je in het bolletje naast de naam kleurde stemde je eigenlijk op een andere partij)
Ik zal eens zoeken of ik er op internet iets over vind.
Oud 3 februari 2004, 21:36   #11
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

ik ga 1 ding zeggen , en dat is "op computergebied valt alles te omzeilen" ik dank u wel
Oud 3 februari 2004, 21:55   #12
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Oud 4 februari 2004, 07:21   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vryko
Citaat:
oplossing truck 1: programma laten controleren door eigen programmeurs.
Dan bij deze, wat zijn "eigen" programmeurs, en wie zegt dat die bij de controle geen extraatjes toevoegen?

Citaat:
probleem gekend als truk 2: per x aantal stemkantoren een generator voorzien die binnen de 10-20 minuten ter plekke moet zijn
Schitterend. En wat met de mensen die 20 volle minuten moeten wachten tegen hun zin in?Wat met de gegevens die net voor de crash zijn ingegeven?
En wie gaat deze noodgeneratoren betalen. Mij lijkt gewoon de de zekering terug opzetten/vervangen veel makkelijker is.
Ook al eens gedacht hoe je een vast gebouw, zonder zulke noodstroombron op een snelle en veilige manier van elektriciteit kan voorzien?
Als je dan toch mobile generatoren van pak'm beet 20 kw wil gaan rondsturen, of de Off chance dat er een gek zulke actie uitvoert, dan weet ik welke firma's die dat mogen doen. zij die een maand of 3 voor de verkiezingen een dineetje hebben met een hoogwaardigheidsbekleder.

Plaats dan peperdure UPS per computerbank/stembureau. Als je dan toch moelijk wil doen en nog meer geld wil uitgeven.

Maar kom, just for the fun of it, ik ga het binnenkort kunnen testen. Gewoon het snoer uit de computer trekken en kontakt maken met een dik geisoleerd snoer over 1 kontakt en de aarding van zo'n 3 pins snoer.Na die behandeling gewoon het snoer terug plaatsen, en gebaren van krommen haas.

Ik val Pistoleke bij, met de uitspraak met computers kan je ales omzeilen.

TomB spreekt uit ervaring zie ik.Na Tig hertellingen en een Deux Ex machina vanuit de Bush clan was florida de doorslag voor de ambtermijn van de vredesduif Bush Jr.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be