Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2007, 20:45   #1
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard Blackbox voor Truckers met cruise-control

Wat was er weeral voor onzin te horen op de radio?

Een of andere zakkenwasser van het parlement had gevraagd of er controle werd gedaan of inderdaad de cruise control word afgezet, daar waar het recent door borden verboden is. Het antwoord was NEE

Hij wou dan graag een blackbox invoeren voor de truckers om dat te kunnen controleren...

Eesrt en vooral: waarom willen die mensen toch altijd discussieren over dingen waar ze geen kaas van hebben gegeten?

Volgens hem moet je eerst de cruise control AFZETTEN vooraleer je kan remmen....

Wel ik heb GOED nieuws voor die onnozelaar:

- Cruise control schakelt AUTOMATISCH uit bij de minste remming...
- Op de tachograafschijven kan je perfect zien waneer de cruise control is gebruikt...

Weer kostbare, door ons betaalde, tijd verspilt in het parlement, en weeral een dreigement om de transportfirmas voor onnozelheden op kosten te jagen...

Heren politiekers: INFORMEER je eerst even, alvorens jezelf belachelijk te maken... Of woont de dichtsbijzijnde trucker zover van je deur?

Niet lang geleden was er de minister die voorstelde de haven langer open te hoden... Hij was zowat de enige in Belgie die niet wist dat het merendeel van de terminals in twee ploegen werken, en je er terrecht kan van 6 tot 22 uur...

En tja, met een minimumloon worden de truckers nog steeds uitgeperst, en alhoewel er tienduizenden truckers teweinig zijn, is het marktprincipe van vraag en aanbod raar genoeg niet geldig: het leid NIET tot hogere lonen... men haalt ze liever uit vreemde landen...

De chauffeurs die jouw koekjes naar de supermarkt brengt verdient 9,61 € bruto per uur (+ 1 euro netto).

De chauffeur die met gevaarlijke stoffen rijd, veel voorzichtiger moet zijn, meer kennis moet hebben, regelmatig contact met die stoffen niet kan vermijden, omdat sommige chemische fabrieken het klaar krijgen wetten te omzeilen, die krijgt NET EVENVEEL (of even weinig, naargelang hoe je het wil stellen).

Als ADR (gevaarlijke stoffer)chauffeur dien je te weten hoe op te treden indien er zich een calamiteit voordoet. Je moet duidelijk kunnen communiceren met de nooddiensten om de ernst van het gevaar te kunnen aangeven. Jaja, ik zie het die Chechen, Polen, slovaken of waarvanzeookkomen al doen aan de telefoon...

Maar ja, chauffeurs zijn maar idioten he... Probeer met je AUTO maar eens 50 meter afstand te houden... je kan het resultaat al raden... waarom dan belachelijk doen naar chauffeurs die met 40 ton op grond rijden? Kom eens een weekje proberen he...

Meningen ?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 21:10   #2
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Verdomde bemoeienis toch altijd.
Oud 6 april 2007, 21:34   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb dat ook gehoord op de radio deze morgen.
Het verwonderde me in die mate dat ik dacht: "tiens, die mannen rijden toch allemaal met dikke lukse wagens waar toch ook kroeskontrol in voorzien is ... en die weet daar geen bal van ..."
En die journalist wist het blijkbaar ook niet ...

Maar of een trucker nu meer of minder moet verdienen dan een tuinman of een postbode, een metsendiender of een meisje aan de kassa in de supermarkt die heel den tijd het gezaag van de klanten moet ondergaan en altijd in het zich van haren baas zit .... ik weet het niet zo goed.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 21:51   #4
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb dat ook gehoord op de radio deze morgen.
Het verwonderde me in die mate dat ik dacht: "tiens, die mannen rijden toch allemaal met dikke lukse wagens waar toch ook kroeskontrol in voorzien is ... en die weet daar geen bal van ..."
Tja, die hebben een chauffeur he

Citaat:
En die journalist wist het blijkbaar ook niet ...
Géén chauffeur, maar ook niet geïnformeerd... domme journalist...

Citaat:
Maar of een trucker nu meer of minder moet verdienen dan een tuinman of een postbode, een metsendiender of een meisje aan de kassa in de supermarkt die heel den tijd het gezaag van de klanten moet ondergaan en altijd in het zich van haren baas zit .... ik weet het niet zo goed.
Weet je dat een chauffeur niet zoiets kent als "overuren"?
Dat je 60 uur per week kan werken aan een NIET verhoogd uurloon?
uur 60 betaalt evenweinig als uur 1...

Geen zin? Ze komen er nog veel tekort!

.
Oud 6 april 2007, 21:59   #5
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

dat zijn dan bijna enkel de RIJ-uren .... Daar tel je dan best de rest bij , laden , lossen (in veel gevallen nog zelf doen ook ) , tanken , dokumenten in orde brengen en dan zien dat je hele papierwinkel in orde blijft of ze zitten aan je loon ....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 6 april 2007 om 21:59.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 22:25   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
...
...
Geen zin? Ze komen er nog veel tekort!
Ik heb niet direkt zin om trucker te worden.
Zelfs al durf ik al een neuriën "met de vlam in mijn pijp, scheur ik door de Brennerpas ...".

Mijn ouders, beiden arbeiders, hebben mij bedrogen namelijk. Ze hebben mij gemotiveerd (en liefdevol gechanteerd) om wat te studeren, en ik verdien nu een ietsepietsje meer dan hetgeen hierboven gemeld is als de pree van een trucker.

Wat wel altijd zal blijven, is het respekt voor wie werkend zijn brood moet verdienen, en wie niet zo goed of gemakkelijk meekan in de maatschappij.

Enfin, veel bla bla , maar dat is het leven helaas.

Daarmee weet ik nog altijd niet wie het eerst een loonsverhoging zou moeten krijgen: de verpleegster, de kassierster, de tuinman, de poetsvrouw ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 6 april 2007, 22:32   #7
araneus
Gouverneur

Standaard

De cruisecontrolverbod is weer zo'n wetje dat zonder nadenken is gestemd. Het is iets dat bijna niet te controleren is, dus is het zinloos om die wet te stemmen. Men heeft dit nu ingezien en tracht dit op te lappen. De logische maatregel zou zijn om die wet terug te schrappen. Helaas zijn de linkse verkeersministers daar niet intelligent genoeg voor.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 22:42   #8
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Die mensen in het parlement die hebben gewoon teveel tijd. Niks te doen en veel nadenken, dan gebeuren er zulke dingen.

Die stappen daar binnen in dat parlement en die beginnen te denken. Wat is er nog dat we nog niet verplicht of verboden hebben? Aah, cruisecontrol...

Het vreemde echter vind ik, dat is dat iedereen weet dat een parlementair systeem niet werkt maar er schijnen er maar weinig van wakker te liggen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2007, 23:22   #9
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Mijn ouders, beiden arbeiders, hebben mij bedrogen namelijk. Ze hebben mij gemotiveerd (en liefdevol gechanteerd) om wat te studeren, en ik verdien nu een ietsepietsje meer dan hetgeen hierboven gemeld is als de pree van een trucker.
Wel, ook ik heb gestudeerd... informatica... maar job verloren wegens nine/eleven... diepe crisis toen in de ITC sector...

Ben ondertussen 50... men wil geen IT managers van 50...

Trucking dus maar he Door de vele uren krijg je iets wat op een ietwat degelijk loon lijkt... Hoe je echter bejegend wordt door de klanten, de laad en losplaatsen... das nog een ander hoofdstuk...

.
Oud 6 april 2007, 23:27   #10
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

BTW, voor diegenen die denken Trucker te worden:

Als je eenmaal je C E rijbewijs hebt, kan je gaan voor een ADR bewijs. Dat is HEEL interessant... als je graag BETAALT

Voor dat ADR bewijs, krijg je dus NIKS llonsverhoging, maar

WEL boeteverhoging, want: een boete die je zou oplopen als chauffeur NIET ADR van 50€, wordt plots, door je oranje plakaatje 250€ ! En denk maar niet dat de baas dat betaalt he, Neenee JIJ !

.
Oud 7 april 2007, 16:34   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
De cruisecontrolverbod is weer zo'n wetje dat zonder nadenken is gestemd. Het is iets dat bijna niet te controleren is, dus is het zinloos om die wet te stemmen. Men heeft dit nu ingezien en tracht dit op te lappen. De logische maatregel zou zijn om die wet terug te schrappen. Helaas zijn de linkse verkeersministers daar niet intelligent genoeg voor.
Ik ben van een ander gedacht.
Het kroeskontrol verbieden op sommige trajekten is zinvol om de aandacht te scherpen.
De politie kan dat niet kontroleren, maar dat is zo erg niet. Men kan ook niet overal en overal tegelijk de snelheid kontroleren.
Maar als een trukker of een andere auto met kroeskontrol aan in de verbodszone in de staart van een file flikkert, dan kan dat wel uitgemaakt worden. En dan is dat een element voor de rechter om die chauffeur psychologisch onbekwaam te achten om beroepschauffeur te zijn, en dus hiermee rekening te houden in het rijverbod.

En zelfs mocht dit laatste niet mogelijk zijn, vb. bij een ander verbodsartikel, dan nog vind ik dat in de wet wel degelijk dingen mogen staan waarvan de maatschappij vindt dat ze onbehoorlijk zijn, zelfs al zijn die dingen niet kontroleerbaar. Het signaal dat uitgaat van het wettelijk verbod is duidelijker dan het signaal dat uitgaan van zomaar iets dat de mensen wel weten.
Voorbeeld: stel dat men in de verkeerswet zou zetten: je mag geen lange ritten maken als je echt moe bent. Niet te kontroleren, maar toch logisch. Maar mocht het toch in de wet staan, het zal niemand pijn doen of geld kosten. Dus waarom niet? (Ik pleit nu niet om dit overal en altijd te doen, maar als op een zeker ogenblik de kroeskontrol technisch mogelijk werd, heeft men gedacht dat een duidelijk signaal nodig was ... enz...)

Oud 7 april 2007, 22:36   #12
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Yep,

Niet alle wetten dienen gecontroleerd te worden. Gekke veronderstelling van het SPa fractielid...
Gaat hij de politie deur aan deur sturen om te controleren of je je vrouw niet afgeklopt hebt vandaag? Want da is toch wel wezenlijk erger dan je cruise controle laten aanstaan...

Dat is wat er fout loopt in de maatschappij. Men stuurt de politie graag om veelvuldig parkeerboetes te schrijven en andere minderwaardige onzin, maar je moet wel betalen. En liefst heel veel.

Als je als "jongere" een oudje berooft van haar handtas, tja, dan loop je gauw ZONDER boete weer op straat... de omgekeerde wereld. En DAT ergert de mensen. Vooral de auto (en kamion) is en blijft een melkkoe voor de staat...

.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be