Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 januari 2004, 17:31   #1
Nostradamus
Vreemdeling

Standaard

Twee gewezen kaderleden van N-VA stappen over naar Vlaams Blok

De gewezen arrondissementeel voorzitter en ondervoorzitter van de N-VA Gent-Eeklo, Michel Roelens en Olaf Evrard, stappen over naar het Vlaams Blok. Dat hebben beiden maandag bevestigd. Ze geven morgen/dinsdag meer toelichting op een persconferentie in Gent. Roelens en Evrard zijn beiden afkomstig uit Nevele. Volgens Olaf Evrard, die ook deel uitmaakte van de partijraad van de N-VA, is hun overstap het gevolg van de te linkse koers binnen de partij. Ze waren eerder voorstander van gesprekken met het Vlaams Blok in plaats van de CD&V, maar vonden geen gehoor bij de partijleiding.
Evrard zei zijn beslissing niet overhaast genomen te hebben. Hij beklemtoonde dat samen met hem en Roelens nog heel wat gewone N-VA-militanten overstappen. De N-VA-afdeling van Nevele - die volgens Evrard 175 leden telde - is daardoor "virtueel leeggebloed", voegde hij er nog aan toe.

In een reactie zegt de N-VA dat Evrard en Roelens al enige tijd geen partijlid meer zijn. In september vorig jaar ging de partijraad tegen hen de procedure starten om ze uit de partij te zetten, maar die procedure werd gestaakt nadat Evrard en Roelens zelf ontslag namen.
Roelens en Evrard maakten het arrondissementeel Gent-Eeklo onwerkbaar en blokkeerden alles. Iedereen die zich niet rechts noemde, moest volgens hen uit de partij, aldus N-VA-woordvoerder Ben Weyts. De aankondiging door het Vlaams Blok op één week vo/o/r de startmeeting van de N-VA nu zondag in Hasselt bewijst dat het Blok ons met alle mogelijke middelen, inclusief met geld, postjes en mandaten, wil treffen, aldus Weyts.

Het Blok organiseert nu al persconferenties om te zeggen dat ex-N-VA-leden naar haar overstappen. Het Vlaams Blok klaagt altijd dat de andere partijen haar willen treffen, maar het Blok doet nu hetzelfde tegenover ons, aldus de woordvoerder.
Oud 26 januari 2004, 17:52   #2
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Ik kopieer graaaaaag....

hahahahaha.

Net gelezen op belga: Morgen kondigen Michel Roelens en Olaf Evrard aan dat ze bij het VLaams blok actief worden. Hahahahahahahaha (ik kom echt niet meer bij).

Dit is een mega-aanwinst!!!! Olaf- steeds getooid in training met als opschrift "kapsalon Cindy"- Evrard en Michel- en de beenhesp- Roelens waren in een vroeger leven N-VA bestuurslid. Ze werden echter uit de partij gezet na een tuchtprocedure. Beide heren zijn immers te dom om te helpen donderen, waren konstant dronken, gefrustreerd en hebben het intellectueel vermogen van een amoeube.

Dumb en Dumber.....

Ik wens het blok er alle succes mee. En ja, succes met Olaf. Hij vindt dat hij recht heeft op een parlementszetel.
Dat zou een primeur zijn. Een parlementair in training, gesponsord door kapsalon Cindy!!!!!

hahahahahahahah (het spijt me. Dit is echt te grappig.)

Dju, wat zou ik graag op die persconferentie zijn....
Ze kunnen amper praten.....

Tweede reactie:
Reactie vanwege XXXXXXXXXXX, toegevoegd op 26-01-2004:

Ik wou het eerst niet geloven maar het ongelofelijke is gebeurd. Het Vlaams Blok vindt de overstap van de twee grootste schertsfiguren sinds den dikken en den dunnen belangrijk genoeg voor een heuse persconferentie.

Wat dit zegt over politieke ernst laat ik aan intelloktuelen over. Mijn dag kan alvast niet meer op. DOE ZO VERDER BLOK !!!
IK heb nog een paar tips : ook in Nevele loopt er een kleine vette autist rond (meestal in de buurt van olaf) die te stom is om z'n gat af te vegen. Beste Blok : Haal die buit binnen !!! Leve de rechtse frontvorming.

O ja, zie aub er op toe dat de tafel van de persconferentie volledig toe is. Het gevaar bestaat namelijk dat Michel "ik heb hier nog een beenhesp" Roelens z'n kort broekje aanheeft inclusief lange witte sokken en moccassins.

Beste Blok. Politiek kan soms mooi zijn.
En dan nog zeggen dat er in Vlaanderen geen echte politieke satire is.

Go Blok GO !!!
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 26 januari 2004, 18:05   #3
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Wel, wel, zit ge hier tegenwoordig...

Kijk, ge laat weer eens zien waar ge voor staat: veel flauwe kul.

Als Meetjeslander ken ik Nevele alleszins beter dan gij en ik kan alleen maar zeggen dat die mannen er tenminste nog in slaagden om een VU-afdeling recht te houden. Da's alleszins wat anders dan bij het Liberaal Appel gaan flemen en achteraf gaan zeggen dat ge al alles op voorhand wist. *KNIP* Niet schelden, a.u.b. Peter Johan

En het stukje scheldproza op het einde van uw tekstje, bewijst alleen dat die pipo geen bal verstand heeft van lokale politiek.
De Garde is offline  
Oud 26 januari 2004, 18:11   #4
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Ik kopieer graaaaaag....

hahahahaha.

Net gelezen op belga: Morgen kondigen Michel Roelens en Olaf Evrard aan dat ze bij het VLaams blok actief worden. Hahahahahahahaha (ik kom echt niet meer bij).

Dit is een mega-aanwinst!!!! Olaf- steeds getooid in training met als opschrift "kapsalon Cindy"- Evrard en Michel- en de beenhesp- Roelens waren in een vroeger leven N-VA bestuurslid. Ze werden echter uit de partij gezet na een tuchtprocedure. Beide heren zijn immers te dom om te helpen donderen, waren konstant dronken, gefrustreerd en hebben het intellectueel vermogen van een amoeube.

Dumb en Dumber.....

Ik wens het blok er alle succes mee. En ja, succes met Olaf. Hij vindt dat hij recht heeft op een parlementszetel.
Dat zou een primeur zijn. Een parlementair in training, gesponsord door kapsalon Cindy!!!!!

hahahahahahahah (het spijt me. Dit is echt te grappig.)

Dju, wat zou ik graag op die persconferentie zijn....
Ze kunnen amper praten.....

Tweede reactie:
Reactie vanwege XXXXXXXXXXX, toegevoegd op 26-01-2004:

Ik wou het eerst niet geloven maar het ongelofelijke is gebeurd. Het Vlaams Blok vindt de overstap van de twee grootste schertsfiguren sinds den dikken en den dunnen belangrijk genoeg voor een heuse persconferentie.

Wat dit zegt over politieke ernst laat ik aan intelloktuelen over. Mijn dag kan alvast niet meer op. DOE ZO VERDER BLOK !!!
IK heb nog een paar tips : ook in Nevele loopt er een kleine vette autist rond (meestal in de buurt van olaf) die te stom is om z'n gat af te vegen. Beste Blok : Haal die buit binnen !!! Leve de rechtse frontvorming.

O ja, zie aub er op toe dat de tafel van de persconferentie volledig toe is. Het gevaar bestaat namelijk dat Michel "ik heb hier nog een beenhesp" Roelens z'n kort broekje aanheeft inclusief lange witte sokken en moccassins.

Beste Blok. Politiek kan soms mooi zijn.
En dan nog zeggen dat er in Vlaanderen geen echte politieke satire is.

Go Blok GO !!!
Brugge en zo verder, is deze hoogstaande bijdrage echt van uw hand of misbruikt iemand uw naam om u een pad in de korf te zetten???
Oud 26 januari 2004, 18:12   #5
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Alweer een scheld- en schuttingtopic.

Jongens, jongens ... wat verstaan jullie eigenlijk onder politiek ?

Rondlopen in maatpak en advokaten-taal zonder inhoud uitslaan, is het dan dat ?

Laat maar ... liever een goed idee van iemand in zwembroek dan oeverloos en opportunistisch gelul van een wolk parfum in een pak van Armani.

Waarmee ik helemaal niet wil tussenkomen in dit debat.

O tempora, o mores ...
Descartes Jr is offline  
Oud 26 januari 2004, 18:23   #6
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Brugge en zo verder, is deze hoogstaande bijdrage echt van uw hand of misbruikt iemand uw naam om u een pad in de korf te zetten???
Geen van beide tekstjes zijn van mij, maar ik vond ze wel grappig, zodoende...
En ik heb proefondervindelijk geleerd dat waar rook is, vuur is !

Wel weet ik al van vorig jaar dat beide "nieuwe aanwinsten" geen lid meer waren van de N-VA. Zelf ontslag genomen om een tuchtprocedure te ontwijken.
Ze passen dus perfect in het Blok.
Oud 26 januari 2004, 20:07   #7
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Voor mensen die liever een betrouwbare bron lezen:
De Standaard

Gewezen kaderleden N-VA naar Vlaams Blok
16:08:45

BRUSSEL - De gewezen voorzitter en ondervoorzitter van de N-VA van het arrondissement Gent-Eeklo, Michel Roelens en Olaf Evrard, stappen over naar het Vlaams Blok. Ze geven morgen op een persconferentie meer uitleg over hun beslissing, maar vandaag bevestigden ze het bericht al.

Roelens en Evrard zijn beiden afkomstig uit Nevele. Volgens Olaf Evrard, die ook deel uitmaakte van de partijraad van de N-VA, is hun overstap het gevolg van de te linkse koers binnen de partij. Ze waren eerder voorstander van gesprekken met het Vlaams Blok in plaats van de CD&V, maar vonden geen gehoor bij de partijleiding.

Evrard zei zijn beslissing niet overhaast genomen te hebben. Hij beklemtoonde dat samen met hem en Roelens nog heel wat gewone N-VA-militanten overstappen. De N-VA-afdeling van Nevele - die volgens Evrard 175 leden telde - is daardoor ,,virtueel leeggebloed''.

Dat ontkent de N-VA. Nevele en de nieuwe afdeling Deinze samen hebben het globale ledenaantal behouden of zelfs verhoogd, zo laat secretaris Jan Martens weten.

De N-VA wijst er ook op dat Evrard en Roelens al enige tijd geen partijlid meer zijn. In september vorig jaar was de partijraad van plan de procedure om hen uit de partij te zetten op te starten, maar die procedure werd gestaakt nadat Evrard en Roelens zelf ontslag namen. ,,Roelens en Evrard maakten het arrondissement Gent-Eeklo onwerkbaar en blokkeerden alles. Iedereen die zich niet rechts noemde, moest volgens hen uit de partij'' , aldus woordvoerder Ben Weyts. ,,De aankondiging door het Vlaams Blok op één week voor de startmeeting van de N-VA nu zondag in Hasselt bewijst dat het Blok ons met alle mogelijke middelen - inclusief met geld, postjes en mandaten - wil treffen'' , aldus Weyts.
Oud 26 januari 2004, 20:19   #8
giserke
Banneling

Standaard

Hm, Nevele 175 leden. Wacht ik zal ze eens tellen op de ledenlijst.

tjens, vorig jaar tel ik er 210 en nu hebben er al 197 hun lidkaart vernieuwd voor dit jaar, en 15 nieuwe lidkaarten verkocht.
giserke is offline  
Oud 26 januari 2004, 20:23   #9
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nostradamus

De gewezen arrondissementeel voorzitter en ondervoorzitter van de N-VA Gent-Eeklo, Michel Roelens en Olaf Evrard, stappen over naar het Vlaams Blok. Dat hebben beiden maandag bevestigd. Ze geven morgen/dinsdag meer toelichting op een persconferentie in Gent. Roelens en Evrard zijn beiden afkomstig uit Nevele. Volgens Olaf Evrard, die ook deel uitmaakte van de partijraad van de N-VA, is hun overstap het gevolg van de te linkse koers binnen de partij. Ze waren eerder voorstander van gesprekken met het Vlaams Blok in plaats van de CD&V, maar vonden geen gehoor bij de partijleiding.
Evrard zei zijn beslissing niet overhaast genomen te hebben. Hij beklemtoonde dat samen met hem en Roelens nog heel wat gewone N-VA-militanten overstappen. De N-VA-afdeling van Nevele - die volgens Evrard 175 leden telde - is daardoor "virtueel leeggebloed", voegde hij er nog aan toe.

In een reactie zegt de N-VA dat Evrard en Roelens al enige tijd geen partijlid meer zijn. In september vorig jaar ging de partijraad tegen hen de procedure starten om ze uit de partij te zetten, maar die procedure werd gestaakt nadat Evrard en Roelens zelf ontslag namen.
Roelens en Evrard maakten het arrondissementeel Gent-Eeklo onwerkbaar en blokkeerden alles. Iedereen die zich niet rechts noemde, moest volgens hen uit de partij, aldus N-VA-woordvoerder Ben Weyts. De aankondiging door het Vlaams Blok op één week vo/o/r de startmeeting van de N-VA nu zondag in Hasselt bewijst dat het Blok ons met alle mogelijke middelen, inclusief met geld, postjes en mandaten, wil treffen, aldus Weyts.

Het Blok organiseert nu al persconferenties om te zeggen dat ex-N-VA-leden naar haar overstappen. Het Vlaams Blok klaagt altijd dat de andere partijen haar willen treffen, maar het Blok doet nu hetzelfde tegenover ons, aldus de woordvoerder.
Bron van dit bericht? In tegenstelling tot de berichten in De Standaard en Gazet van Antwerpen lijkt dit mij een versie die zou passen op de Vlaams Blok site...
Oud 26 januari 2004, 20:25   #10
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nostradamus

Bron van dit bericht? In tegenstelling tot de berichten in De Standaard en Gazet van Antwerpen lijkt dit mij een versie die zou passen op de Vlaams Blok site...

bron vindt je terug op de site van Belga!
jan hyoens is offline  
Oud 26 januari 2004, 20:27   #11
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:

bron vindt je terug op de site van Belga!
sorry - vergissing
Oud 26 januari 2004, 20:41   #12
Loreke
Vreemdeling

Standaard

hahahahahahaha.

Ik heb een aantal maanden met die twee nitwits mogen samenwerken.
Een welgemeende dikke proficiat aan het vLaams blok met deze aanwinst, en veel succes ermee.

Dit moeten zowat de twee domste bestuursleden uit de geschiedenis van de partijpolitiek zijn. Ongelofelijk, niet te beschrijven.

Olaf- zit mijn training goed?-Evrard heeft moeite om klinkers en medeklinkers op de juiste plaats te zetten.

Michel -we gaan ervoor -Roelens heb ik al die tijd niet meer horen zeggen dan "we gaan ervoor" of "de beenhesp is voor..." Ik weet niet of die man ooit beseft heeft dat de N-VA een politieke partij is.

Kortom ik wens het blok alle succes maar doe er niet zot mee, gun ze wat rust want hun OCMW-begeleider neemt zijn werk ernstig. ;-
Oud 26 januari 2004, 20:42   #13
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loreke
hahahahahahaha.

Een welgemeende dikke proficiat aan het vLaams blok met deze aanwinst, en veel succes ermee.

Dit moeten zowat de twee domste bestuursleden uit de geschiedenis van de partijpolitiek zijn. Ongelofelijk, niet te beschrijven.

Olaf- zit mijn training goed?-Evrard heeft moeite om klinkers en medeklinkers op de juiste plaats te zetten.

Michel -we gaan ervoor -Roelens heb ik al die tijd niet meer horen zeggen dan "we gaan ervoor" of "de beenhesp is voor..." Ik weet niet of die man ooit beseft heeft dat de N-VA een politieke partij is.

Kortom ik wens het blok alle succes maar doe er niet zot mee, gun ze wat rust want hun OCMW-begeleider neemt zijn werk ernstig. ;-
Het grappigste kan nog komen: een persmededeling op de Vlaams Blok-site waarin ze de overstappers 'verheerlijken'. (cf. anderen die overstapten)
Oud 26 januari 2004, 20:53   #14
jan hyoens

Standaard

Citaat:
hahahahahahaha.

Hier wil ik toch tussenkomen! Ongelooflijk hoe men deze mensen door het slijk sleurt! ik ken ze niet persoonlijk maar ik heb toch deze bedenkingen! 1 als het echt zulke nitwits zijn waarom heeft de nva ze dan vroeger aanvaardt? Het is niet schoon om van simpele mensen te profiteren! 2 waarom kijkt men niet naar de reden waarom zij ( en niet allen zij overlopen) Kan men niet daarover discussiëren ipv op de man te spelen! Laten we aub op een deftige manier onder vlaamsnationalisten discussiëren!
jan hyoens is offline  
Oud 26 januari 2004, 20:53   #15
jan hyoens

Standaard

Citaat:
hahahahahahaha.

Hier wil ik toch tussenkomen! Ongelooflijk hoe men deze mensen door het slijk sleurt! ik ken ze niet persoonlijk maar ik heb toch deze bedenkingen! 1 als het echt zulke nitwits zijn waarom heeft de nva ze dan vroeger aanvaardt? Het is niet schoon om van simpele mensen te profiteren! 2 waarom kijkt men niet naar de reden waarom zij ( en niet allen zij overlopen) Kan men niet daarover discussiëren ipv op de man te spelen! Laten we aub op een deftige manier onder vlaamsnationalisten discussiëren!
jan hyoens is offline  
Oud 26 januari 2004, 20:54   #16
Sseppe
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
hahahahahahaha.

Het grappigste kan nog komen: een persmededeling op de Vlaams Blok-site waarin ze de overstappers 'verheerlijken'. (cf. anderen die overstapten)
Beide geven morgen schijnbaar een perconferentie. We zullen daar wel beelden van krijgen op de VRT zeker. Deze unieke kans om het Blok dat volgens bepaalde informatie hier twee "marginalen" binnenhaalt nog eens belachelijk te maken gaan ze toch niet laten liggen !
Sseppe is offline  
Oud 26 januari 2004, 20:59   #17
dakke
Vreemdeling

Standaard

Deze 2 personen die voor mij vreemd zijn worden hier ronduit belachelijk gemaakt door N-VA'ers.Als deze personen dan toch zo dom zijn als jullie beweren ,waarom maken jullie ze dan tot voorzitter.
Niet echt een referentie voor de rest van de N-VA,aldus mijn eerste gedacht.
dakke is offline  
Oud 26 januari 2004, 21:01   #18
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

[quote="jan hyoens"]
Citaat:
Kan men niet daarover discussiëren ipv op de man te spelen! Laten we aub op een deftige manier onder vlaamsnationalisten discussiëren!
Redenen:

1. Geld: N-VA staat (stond) er qua inkomsten slecht voor. Vele "rotte appels" zijn hierdoor reeds opgestapt. Positieve noot: via een oproep in het partijblad Volle Manen verzamelde N-VA reeds 30 000€ (!)

2. Postjes: aangezien de N-VA (blijkbaar) bij de federale verkiezingen niet echt aansloeg, kiezen sommigen de gemakkelijke weg.
Oud 26 januari 2004, 21:02   #19
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dakke
Deze 2 personen die voor mij vreemd zijn worden hier ronduit belachelijk gemaakt door N-VA'ers.Als deze personen dan toch zo dom zijn als jullie beweren ,waarom maken jullie ze dan tot voorzitter.
Niet echt een referentie voor de rest van de N-VA,aldus mijn eerste gedacht.
Deze personen zouden reeds uit de partij gezet zijn (onder meer omdat ze de lokale afdeling blokkeerden), maar toen de procedure daarvoor ging opgestart woren, namen ze zelf ontslag. Op het moment van de 'overstap' waren ze dus geen lid meer van de Nieuw-Vlaamse Alliantie.
Oud 26 januari 2004, 21:09   #20
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Ongeloofelijk dat het Blok van de overstap (en dat is het zelfs niet, want ze zijn geen lid meer) van twee halve marginalen misbruik wil maken (persmededeling !) om opnieuw de N-VA de grond in te boren ! 8)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be