![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Minister-President
|
Blokvriend Le Pen lonkt naar Joodse kiezers in Frankrijk
ANP/AFP JERUZALEM/PARIJS - Jean-Marie Le Pen, de leider van het extreemrechtse Front National, heeft de Joden in Frankrijk opgeroepen tijdens de presidentsverkiezingen van zondag op hem te stemmen. Le Pen deed zijn oproep in een interview met de Israëlische krant Maariv, dat donderdag is gepubliceerd. Le Pen stelde dat de Franse Joden met Frankrijk zijn verbonden. Le Pen wees erop dat als ze willen dat de belangen van Frankrijk en henzelf worden behartigd, ze ‘en bloc’ op hem moeten stemmen. Twintig jaar geleden noemde Le Pen de gaskamers nog een ‘detail van de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog’. Tegen Maariv zei Le Pen dat hij met die uitspraak niet de Holocaust heeft ontkend. Le Pen zei dat hij Joodse vrienden heeft en dat hij in de presidentsverkiezingen van 2005 stemmen van Joden heeft gekregen. ‘Zij begrijpen zonder twijfel beter dan ik welke gevaren ons land bedreigen voor wat betreft de veiligheidssituatie. De Volkskrant * NL Voor de Die Hards die vandaag de verjaardag van den Dolf vieren en de ogen sluiten voor de grote spreidstand van FDW en kornuiten... |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#4 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Banneling
|
Ik bewonder ook den dolf maar daarom hoeft men het anti-semitisme niet over te nemen.Ik geloof in geen enkel complot ook niet van de joden.Ik sta achter het bestaan van Israël.Conspirationisme van alle aard is totaal irrelevant voor de praktische politiek.Dat neemt niet weg dat het beleid van het derde rijk om de joden uit duitsland weg te krijgen in de jaren dertig juist was vanuit zuiver nationalistisch oogpunt zonder in een jodencomplot te moeten geloven.In vlaanderen en in frankrijk is het aantal joden niet zodanig dat men er een probleem van moet maken.Ik ga dus mijn slaap niet verliezen omdat Le Pen en het VB soms naar dat beetje joden lonken.Zolang men maar niet naar de islamieten lonkt want dat is wel een probleem.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banneling
|
Zo zie ik het ook.Sommige rechtsradikalen leven in het verleden , copiëren gewoon het programma van de NSDAP van 1921 en hangen zogenaamd de anti-zionist uit..Niet slim en irrelevant in vlaanderen.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ik schreef, en herhaal, men moet met zijn tijd meegaan.Dus de parcours mag eveneens veranderd worden...Persoonlijk zou ik trouwens mijn ideeën succes zien boeken, en niet aan hun einde zien komen door zelfmoord, in een bunker onder de grond... |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Europees Commissaris
|
Ik vraag me af wat het VB hiervan vindt. Belangers beschuldigden de SP.a van het ronselen van etnische stemmen. Ik ben benieuwd of ze dit van Le Pen ook vindt...
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
Die bejaarde nazi hond is voor geen milimeter te betrouwen. Bij zijn Russische vriend Zjirinovski luidkeels verkondigen dat Russische vrijwilligers het Amerikaans en Zionistisch imperialisme dienen te bestrijden als huurlingen en nu bij de Joden wat de "vriend van Israël komen uithangen. Walgelijk hypocriete vent, jakkes, opkankeren met Le Pen!!!!!
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
op den duur dan toch..)
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
het leven is inderdaad een strijd.Sinds altijd...In de tijd der kruisvaarders, hebben die ooit eens overwachte hulp gekregen: de Mongolen vielen de Arabieren aan, en daarmee hadden die nu 2 fronten.Wat de kruisvaarders, en héél Europa, ten goede gekomen is...Het beste wat men kan doen is je vijanden tegen elkaar uitspelen, en dan de overlevenden aanpakken met een fris, in goede konditie verkerend leger...
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De allochtonen stemden in Antwerpen vooral SP.a in de verwachting dat ze na de verkiezingen allerhande tegemoetkomingen gingen krijgen. Deze hebben ze echter niet gekregen (geen enkel schepenambt, verbod op hoofddoeken dragen in openbare ambten), wat de SP.a door de allochtonen inmiddels niet echt in dank afgenomen lijkt.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Minister
|
"A Jewish doctor in this picturesque town said a few days ago that many of his friends intended to vote for Le Pen. "Of course, because he is the best for the Jews of France," he said. A friend of his, an economics professor who took part in the conversation, conceded that although things had improved, most of the Jews of Aix-en-Provence would vote either for the right-wing candidate Nicolas Sarkozy or Le Pen. "I have a feeling that Le Pen will do very well in the coming elections," he said."
Artikel uit de 'Haaretz' Bron
|
|
|
#14 | |
|
|
Citaat:
Maar je anti-semitisme mag tellen... Jij ontkent de holocaust niet: je vindt die dus prima? Ben je je eigenlijk bewust van de enormiteit van wat je hier uitslaagt of is het gewoon een kwestie van niet op tijd je pilletje te hebben gepakt? En waar blijft het protest hier van de zwartzakjes, zijn jullie allemaal accoord met je vriendje? Triestig! |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Banneling
|
De islamieten kunnen nooit OK zijn.
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik sta volledig achter het beleid van het derde rijk in de jaren dertig dat tot gevolg had dat de meeste joden duitsland verlieten.Ik neem niet deel aan discussies over de holocaust omdat dat voor de praktische politiek weinig relevant is.Ik verdedig wel het recht van de negationisten om hun overtuiging te verdedigen al vindt ik het een beetje tijdverspilling wat ze doen. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
|
Citaat:
Je zegt dus onverholen dat anti-semitisme te maken heeft, gelijk staat aan nationalisme: vermits je "op zuiver nationalistische grondslagen" zou expatrieren. Ik versta hieronder dat jij een godsdienst aanziet als een te haten vijandelijke natie? Of heb je een andere zotte theorie? |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De joden zijn een volk in de ware zin van het woord met een eigen taal en kultuur.Het is niet omdat in de diaspora op den duur alleen de godsdienst nog overbleef dat de joden daarom geen volk meer zijn.In Israël hebben ze die taal terug hersteld.Daar horen de joden voor mij thuis. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
In feite is het zo dat we na een paar duizend jaar een beschaving hebben uitgebouwd die gestoelt is op verdraagzaamheid en pluriformiteit, volgens je eigen normen hoor je hier zelf eigenlijk niet thuis - je zou best ergens een thuisland beginnen.
|
|