![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vandaag gelezen op MSN:
12.04.2007 12:41 Slachtoffer vechtpartij De Kastelein overleed aan longembolie Raphael Mensah uit Togo is vorige week in Parijs overleden aan de gevolgen van een longembolie. Dat heeft het parket in Brugge donderdag bekendgemaakt. Mensah was begin mei 2006 in Brugge het slachtoffer van een zware vechtpartij. Uit de autopsie bleek dat er geen onmiddellijk oorzakelijk verband is tussen het overlijden en de verwondingen opgelopen in Brugge. Het verslag van de autopsie zal nu worden overgemaakt aan de wetsdokter in Brugge. Die kan bijkomende vragen stellen aan zijn collega in Parijs. Pas na ontvangst van het definitieve verslag van de wetsdokter zal het parket van Brugge de definitieve kwalificatie voor de feiten aan De Kastelein formuleren. In het dossier van de vechtpartij worden drie skinheads vervolgd. (AVB) ----------------------------------------------------------------------- Al wie hier lag te speculeren dat die skinheads verantwoordelijk zijn voor de dood van deze jongen, waren een beetje voorbarig. Blijkbaar is er niet meteen een oorzakelijk verband tussen de vechtpartij en de dood van deze jongen. Indien iemand die in elkaar getrapt wordt door allochtonen, enkele maanden later overlijdt, zou men dan ook meteen een oorzakelijk verband zoeken met de vechtpartij? Laatst gewijzigd door Boadicea : 12 april 2007 om 16:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe kan je daar nu uitspraken over doen? Dat moet toch geval per geval bekeken worden? Zowel bij deze jongen als bij Guido De Moor blijkt uit het onderzoek dat de dood niet veroorzaakt werd door het geweld waarvan ze slachtoffer werden. Daar kan je geen algemeen geldende conclusies uit trekken en daarmee is alles gezegd.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Ze zouden graag beschuldigd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Oke hij is overleden aan iets anders!
Is dat dan een reden om goed te keuren wat ze gedaan hebben?
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doet iemand dat dan?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men mag het hopen. Maar wie zoekt, vindt niet altijd.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks beweer je nog dat ze niet onderzocht hebben of die bende verantwoordelijk was voor de dood van Demoor.
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Want dan is er een foutje hoor: Guido DeMoor werd doodgeslagen. En deze jongen niet.Dat zijn 2 verschillende zaken zonder uitstaans met elkaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is duidelijk dat die mens er nooit meer bovenop is geraakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Hoe zit het eigenlijk met dat Brugs krapuul? Welke straf hebben ze gekregen? Wat ik wel weet, is dat het cafe nieuwe eigenaars heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Precies. Een longembolie is een gekend verschijnsel bij mensen die plots minder kunnen bewegen. Indirect zou het dus kunnen komen door de betoonde "gastvrijheid" in Brugge.
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tuurlijk zoekt men daar direct een verband tussen, net zoals ze altijd een verband leggen tussen een allochtoonse misdaad en Islam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() yep, immobilisatie kan leiden tot een embool. Het feit dat hij genoodzaakt was maanden stil te liggen na de vechtpartij kan idd een mogelijke oorzaak zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals het er staat. Zou dat lukken, denk je?
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de Togolees, nog bijna een jaar geleefd heeft en dan sterft aan iets aan zijn longen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het onderzoek heeft alleszins uitgewezen dat het geweld niet de rechtstreekse doodsoorzaak was, in geen van beide gevallen.
||
![]() |
![]() |