![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Of zakt het blad dan toch af naar een platvoerse Dag Allemaal?
Eerst is de zaak-Vankrunkelsven (stalking! Inbraak bij nacht!), nu moet Philippe Muyters er blijkbaar aan geloven. Het in geen enkel ander journalistiek midden bevestigd gerucht als zou de Vlaamse minister van Begroting, etc zelfs binnen zijn eigen partij op niet veel steun kunnen rekenen na een tot nu toe 'brokkenparcours', is een zoveelste voorbeeld van de nieuwe wind die bij de weekvod van Rik Cauwelaert blaast: creëer zelf een roddel en bouw daarrond je nieuws. Alé, omdat er hier toch gediscussieerd moet worden: wat vinden de mede-forummers van Knack? Kon dit ook toen de Sus er nog de plak zwaaide?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik lees geen belgisistische roddelgazetjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Muyters had sowieso nooit minister mogen worden. De N-VA heeft me daarin zwaar teleurgesteld.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke roddelgazetjes dan wel? Flaemsche?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Enige nuancerink alleszins: de Krunk had zelf al verteld dat hij een proces aan zijn been had. Daarna heeft Knack beslist om dat te vermelden, het was al geen geheim meer.
Daarnaast heb ik het zelf ook soms moeilijk met dingen die er verschijnen zonder stevige onderbouw. Meulenaere tel ik niet mee, dat is een column en is dus niet onderhevig aan verplichte waarheidsgetrouwheid. Toch denk ik dat Knack weinig roddels lanceert, maar integendeel meestal behoorlijk goed geïnformeerd is. Volgens mij weten andere journalisten die dingen trouwens ook, maar gebruiken ze de info niet. Ik vind het nog altijd het beste wat Vlaanderen te bieden heeft, al vind ik het ook niet supergoed. De "roddel" over Muyters zou me alleszins niet verbazen, hij is de n-va-achterban een beetje door de strot geduwd.
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() Knack is in mijn ogen niet belgicistisch.
Laatst gewijzigd door Cisalpina : 18 november 2009 om 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar allé, het ging over Knack. Voorbeeldje zoveel: artikel over Schauvlieghe: 'Er staat een dt-fout in haar beleidsdocument.' Meteen voldoende argumenten voor Knack om de link te leggen naar haar zgn incapabiliteit als Minister van Cultuur. Flutvod
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Leg de Elsevier eens naast.
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgicistisch? Op de eerste pagina van Knack wordt de federale regering en België systematisch iedere week de grond ingeboord en pleit men voor een grote staatshervorming. Deze week weer van dat. De enigste "Belgicist" om die term te gebruiken is overgestapt naar De Standaard, waar ie niet al te veel doet.
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 18 november 2009 om 16:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou Knack niet mogen melden dat die krunckelsven een stalkend monster is dat zijn ex-lief het leven zuur maakt?
Het is toch de waarheid? Moet zijn lief van miserie eerst zelfmoord plegen voor er iets aan zo'n monster gedaan wordt? Hij mag dat misschien omdat het een "leve Belgie" roeper is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Knack ; nog één van de weinige objectieve nieuwsbronnen, een streling voort het oog
kranten schrijven tegenwoordig allemaal hetzelfde, beetje Italiaanse toestanden |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Gouverneur
|
![]() Nee, omdat Van Krunkelsven dat zelf heeft gezegd.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In belgie, is zo goed als geen enkel deftig weekblad / gazetje te vinden, ze zijn ofwel afhankelijk van persgroepen die te zwaar met de politiek gelieerd zijn, ofwel veel te veel op de sponsers gefocused. Persoonlijke vetes horen niet in een weekblad uitgevochten te worden, zeker niet in een "kwaliteits" blad. (ik heb altijd zo mijn bemerkingen bij bladen / gazetten die zichzelf "kwaliteits blad" noemen... ) Ik heb dan ook totaal geen vertrouwen meer in de belze pers, ook niet in de bladen die Centrum zijn. Het nieuws is tegenwoordig echt van hetzelfde niveau als de artikelkes in het reclameblad dat elke week gratis in de bus valt. Bijna geen kritiek meer en meestal platte zever, de belangrijke dingen gaan ze gewoon aan voorbij, soms vraag ik me zelf af of ze het zelf gemist hebben, of het effectief niet mogen publiceren. Het is al jaren geleden dat ik nog zo eens een knack in mijn handen gehad heb, ik weet dat daar toen echt wel degelijke artikelen in stonden, hoe het huidige niveau is weet ik niet echt. Allee als ze al eens kritiek durven leveren, op de huidige gang van zaken, (alhoewel, hoe kan je dat nog goed vinden... ) dan mogen ze een bank vooruit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() en wat die Voka vent Muyters betreft, die kritiek is toch terecht, gisteren op VTM gezien...ben benieuwd hoelang de partij hem nog zal steunen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ja ze mogen dat schrijven, staffer nog, ze moeten dat zelf schrijven, de Krunkel is een politieker, vertegenwoordiger des volks, en dus mag het volk weten wat die zoal in zijn vrije tijd uitsteekt. Maar : Dat moet wel gefundeerd zijn met feiten , daarom moeten ze die niet direct afdrukken, maar ze moeten die wel hebben om te kunnen bewijzen dat ze het bij het rechte eind hebben . En ze moeten desnoods ook de andere kant laten horen, dus hem de kans geven zich te verdedigen of een verklaring te geven voor zijn daden. eerlijk is eerlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang de peilingen goed zitten en alle Niveanen jobzekerheid hebben.
|
![]() |
![]() |