![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() "Ik ben trots Vlaming te zijn", "Ik ben fier op mijn Vlaamse afkomst", enz...
Ik krijg het op mijn heupen van zulke uitspraken. Wat een onzin. Hoe kun je nu trots zijn op iets waar je niets voor hebt moeten doen? Wees fier op iets dat je daadwerkelijk gepresteerd hebt, niet op het dom toeval waardoor je hier geboren bent en geen 100 km verderop. Moest men nu nog zeggen "Ik ben blij Vlaming te zijn"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hebben wij en onze voorvaderen dan geen geschiedenis?hebben wij en onze moeders en vaders dan niet gemaakt dat het hier nog goedleven is en dat onze sociale kassen(ziekte en sociaal inkomen)er reeds jaren voor zorgen dat er een evenwicht tussen de burgers is? Stel u maar eens de vraag wie ze ondertussen mee aan het leegmaken zijn?
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() 'k ga u nog iets anders zeggen: ik ben er trots op een oilsjtenesken te zijn, nem!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() goh... de mate waarin iemand dat gebruikt, zal afhankelijk zijn van de mate waarin hij of zij er belang aan hecht tot de groep te behoren..
al vraag ik me wel af waarom je de topic opent met "ik ben trots vlaming te zijn" en daar bijvoorbeeld niet bij vermeld: "ik ben trots Belg te zijn".... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom dan alleen maar bewondering voor vreemde culturen hebben ?
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een cultuur voor al de rotzooi op te nemen is de samenleving,om alles wat fout is goed te vinden,om al die idiote taboe's te doorbreken,nee ik kost van deze samenleving ....
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
1) gedomineerd wordt door Walen 2) vol zit met Vlamingen zonder trots Nu, Vlamingen zijn niet minderwaardig. Wij zijn anders dan moslims, Walen, Afrikanen en ga zo verder, maar we zijn een uniek volk, dat ook recht heeft op zijn trots en zijn eigenwaarde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom ik trots ben;1)Ik ben in vlaanderen geboren,het is nu eenmaal zo,punt. 2)Ik woon in vlaanderen en vind het hier ondanks alles leuk. 3)Ik vind de vlaamse leeuw veel mooier dan de belgische vlag.De vlaamse leeuw heeft uitstraling en valt mooi op. 4)Het vlaamse lied is veel mooier/leuker en strijdvaardiger dan dat beschteen belgisch lied. 5)Vlaanderen is enorm verschillend van wallonie. 6)Ik ben tegen het koningshuis,de koning is pro wallonie en een belg. 7)In wallonie hebben ze een haan.bwerk. Sommige zaken mogen dan wel gewoon een kwestie van smaak zijn zoals die vlaamse leeuwen vlag en lied maar voor mij heeft dat er ook mee te maken.Als ik een vlaamse leeuw zie wapperen dan voel ik mij echt goed,ik vind dat leuk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Maar: Vlaanderen is al vanonder het juk geraakt van alle volkeren die het in het verleden hebben overheerst en daar zaten niet de minste, zoals de Fransen onder Napoleon bij. We hebben de Fransen daarvoor rond 1302 ook al eens op hun donder gegeven. De Spanjaarden, de Habsburgers, de Duitsers ... allemaal zijn ze hier ten langen laatste opgekrast. Oké, we hebben soms hulp moeten inroepen van de juiste bondgenoten, maar ... België is onafhankelijk geworden en Vlaanderen kan het nog altijd. We mogen het volk niet onderschatten. Vroeg of laat staat het op en breekt het los. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, als onze regering krapuul is is dat alleen mogelijk omdat wij (de Vlaming) krapuul zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Daar kan je gelijk in hebben, maar de eerste post in deze draad is gezever.
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |