![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Staatssecretaris
|
![]() Er moet een rookverbod komen in de hele horeca, maar ook op plaatsen waar kinderen zijn, dus ook thuis en in de wagen. Dat zegt professor emeritus Roger Blanpain, bekend om zijn kruistocht voor een rookvrije wereld. Hij wil zelfs zo ver gaan dat ouders die blijven roken in aanwezigheid van hun kinderen, werkstraffen moeten kunnen krijgen.
Blanpain lichtte dat dinsdag toe in de commissie Welzijn van het Vlaamse parlement. Die organiseerde een hoorzitting rond het groenboek Op weg naar een rookvrij Europa: beleidsopties op EU-niveau van de Europese Commissie. Blanpain verwees naar het Internationaal Verdrag inzake de Rechten van het Kind, dat het recht op een gezonde omgeving bevat. Daarom stelt hij voor dat Kind en Gezin er mee over zou waken of kinderen blootgesteld zijn aan passief roken. Ouders moeten ervan worden overtuigd niet te roken in aanwezigheid van hun kinderen. Daarvoor moeten ontwenningsprogramma's worden aangeboden. Indien ouders blijven volhouden, moeten ouderstages worden opgelegd of zelfs werkstraffen, zei hij. Indien het huidige beleid onvoldoende blijkt om de gevaren van tabak grotendeels te weren, zal men volgens de professor verplicht zijn op langere termijn, binnen tien jaar, over te gaan tot een verbod op de verkoop van tabaksproducten. (belga) bron: gva.be |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik vind dit een ronduit belachelijk idee van 'professor' Blanpain.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ronduit lachwekkend en schandalig.
Ik doe in mijn wagen en huis wat ik wil en daar heeft niemand ene rotte moer mee te maken. Een kind heeft recht op een gezonde omgeving;ben ik mee eens maar dat we dan mss eerst eens beginnen om de kleine al vanaf de geboorte dan maar een maskerke op te zetten want das echt nodig want vantegenwoordig is alles slecht voor de gezondheid. Pas op;ik begrijp de man ergens wel,ergens heeft hij een punt maar het is niet logisch en realistisch. Als je roken niet wil en niet oke vind dan moet je consequent zijn en alles wat ook slechter en iets minder slecht is voor de gezondheid meteen maar afschaffen. Laten we bv dan ook maar eens beginnen om alle snoepgoed uit de rekken te halen ofzo en coca cola enz.....Want dit zorgt voor slechte tanden,gaatjes ect....en kan je ook problemen krijgen met je suikergehalte en noem maar op. Ik ken iemand die veel cola dronk en ze hebben deze door cola moeten opereren aan z'n hart,stel je voor. |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ze zouden ook geen ruzie mogen maken als kinderen erbij zijn.
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toen ik nog zeer klein was en m'n ouders ruzie maakten was ik altijd bang,bang dat ze elkaar iets zouden aandoen mss niet zo meteen maar vooral dat ze uit elkaar zouden gaan.Zou ik echt niet mee kunnen leven hebben. Waar gaan we naartoe als je in je eigen huis al gestraft kan worden omdat je een sigaret rookt? Dan ook geen alochol,zie dat m'n kind later alcoholieker zal worden/zijn?Help,kheb dan nog liever dat'em rookt zenne. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mensen voor vanalles bangmaken om ze zo in het gareel te houden.
Dat is het enigste waarover dit gaat. |
![]() |