Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2007, 01:53   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard BOEH wil intrekking van hoofdoekenverbod

http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=&id=4937
Stadsambtenaren die hun hoofddoek niet willen afzetten worden systematisch naar een andere dienst verwezen. Dat beweert BOEH, dat staat voor Baas op eigen hoofd en is een actiegroep van allochtone vrouwen. Gisteren nog zei het platform voor allochtone vrouwen dat hoofddoeken met opzet geweerd worden uit de zomercampagne van de stad.
Bron /ATV

Nu gaan ze onze wetten ook al ondermijnen,wat is het volgende dat we mogen verwachten van de Moslims
Oud 4 april 2007, 07:23   #2
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Stadsambtenaren die hun hoofddoek niet willen afzetten worden systematisch naar een andere dienst verwezen. Dat beweert BOEH, dat staat voor Baas op eigen hoofd en is een actiegroep van allochtone vrouwen. Gisteren nog zei het platform voor allochtone vrouwen dat hoofddoeken met opzet geweerd worden uit de zomercampagne van de stad.
Bron /ATV

Nu gaan ze onze wetten ook al ondermijnen,wat is het volgende dat we mogen verwachten van de Moslims
Onmiddelijk ontslag om voorbeeld te stellen zou niet onwettig zijn.
Oud 4 april 2007, 10:00   #3
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht
Onmiddelijk ontslag om voorbeeld te stellen zou niet onwettig zijn.
Helemaal akkoord...en zij die zich aangesloten hebben bij dit groepje ook allemaal aan de deur zetten.
Met zo een volk ben je niets.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 10:52   #4
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron /ATV

Stel je eens voor mocht het vb niet bestaan wat er hier nog allemaal al meer zijn toegelaten en zijn gebeurd?Men zou nog raar opkijken en niet in positieve zin maar in negatieve zin.

Tis toch meer dan duidelijk en al langer geweten dat ze hier steeds meer en meer aan het knabbelen zijn om zo hier en in feite overal de baas te willen spelen.Het is geweten dat hun wetten boven de onze staan.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 11:01   #5
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

http://www.indymedia.be/nl/node/8351

Ze hebben gelijk.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 11:16   #6
Marlboro
Banneling

Standaard

Dit is bullshit;Sinds 1999, toen de hoofddoek nog onschuldig was, is het post “11 september” tijdperk ingeluid met de criminalisering van de islam, de ‘mislukte integratie’ van de moslims, de ‘botsing der beschavingen’, de groeiende ‘islamofobie’ met als symbolische bekroning van dit alles het ‘hoofddoekendebat’,

Het vb kaartte sowieso voor 1999 dat aan,in feite heel z'n leven al.
Achja,mooi om zien hoe ze 11september zelf misbruiken om zichzelf in een slachtoffer rol te steken.

En als ze morgen op mijn werk een nieuw reglement of wat dan ook opstellen en daar staat opeens in;er mogen geen klakken meer gedragen worden dan zal ik dat ook niet mijn zin vinden maar zal er mij bij neerleggen.Ik ben niet de baas en de baas is de baas en als deze zegt doe dit of dat dan moet je dat doen,daar word je voor betaald.
Als men dus zegt;geen hoofddoeken meer vanaf nu,dan is dat zo en moet je je aanhouden,punt.

Als ik morgen te snel rijdt en word geflitst dan weet ik dat dat mijn fout is en ik mij aan een boete zal mogen verwachten terwijl ik ook vind dat we bijna overal meer zouden mogen rijden.
Oud 4 april 2007, 11:18   #7
Marlboro
Banneling

Standaard

En hier doen ze het terug,ts;Nu is het de hoofddoek maar wat wordt het morgen?? Naam? Huidskleur? Gewicht?

Heeft er geen fluit mee te maken,maarja,ze proberen zoveel mogelijk te sparttelen.

En hier ook;Wat moeten we als moeders aan onze kinderen gaan vertellen, dat als je later groot bent je jezelf niet meer mag zijn?

Men mag nog steeds zichzelf blijven,thuis doe je wat je wil maar op je werk ben jij niet de baas en moet je luisteren naar je baas,zo simpel is dat.
Niet ik of jij bepalen daar de wetten.

Laatst gewijzigd door Marlboro : 4 april 2007 om 11:19.
Oud 4 april 2007, 11:23   #8
Marlboro
Banneling

Standaard

BOEH! is een actieplatform van diverse allochtone en autochtone (vrouwen)organisaties.
BOEH! wil dat vrouwen zelf beslissen welke religieuze voorschriften ze naleven zonder bemoeienis van de overheid of wie dan ook. Ze wil dat vrouwen het recht behouden om te beslissen wat ze op hun hoofd dragen en in hoeverre zij hun lichaam bedekken.

Tuurlijk,ook hier weer;op het werk hebben jullie daar geen fluit aan te zeggen net zoals in mijn en alle andere mensen het geval is maarja,moslimspkes willen steeds hun zinnetje opdringen natuurlijk.
Oud 4 april 2007, 11:24   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron /ATV

De "kruisjesdragers" worden met rust gelaten..... iemand die al vele kruisjesdragers heeft opgemerkt?

En als ze een probleem hebben om van dienst te moeten veranderen, dan hebben ze nog steeds de vrijheid van keuze: kledingreglementen volgen of zelf van job veranderen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 11:26   #10
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
En als ze morgen op mijn werk een nieuw reglement of wat dan ook opstellen en daar staat opeens in;er mogen geen klakken meer gedragen worden dan zal ik dat ook niet mijn zin vinden maar zal er mij bij neerleggen.Ik ben niet de baas en de baas is de baas en als deze zegt doe dit of dat dan moet je dat doen,daar word je voor betaald.
Als men dus zegt;geen hoofddoeken meer vanaf nu,dan is dat zo en moet je je aanhouden,punt.
Kritiek en verzet zijn niet verboden hoor.

En die alinea ivm 9/11 vond ik inderdaad ook niet zo goed, alhoewel het wel ten dele zo is dat de hetze toen versterkt is.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 11:32   #11
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Kledingvoorschriften, dat hadden ze in Nederlands Oost-Indië ook. Blanken moesten een pak aan, Javanen dienden hun koloniale kleertjes op te houden en Arabische handelaars moesten zich van een tulband voorzien in de tijd dat de Ottomaanse sultan die "achterlijk" vond en de fez introduceerde als "modern" hoofddeksel. Overtreding van die voorschriften stond gelijk aan een boete of erger. Het is niet toevallig dat die blanken zwetend in hun pakje rondliepen in veertig graden; het was gewoon mandatoir.

Het eerste wat de zwarte, Indische en Indonesische onafhankelijkgezinden deden was grijpen naar ... een mooi, westers kostuumpje.

Laatst gewijzigd door lombas : 4 april 2007 om 11:33.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 16:06   #12
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Kledingvoorschriften, dat hadden ze in Nederlands Oost-Indië ook. Blanken moesten een pak aan, Javanen dienden hun koloniale kleertjes op te houden en Arabische handelaars moesten zich van een tulband voorzien in de tijd dat de Ottomaanse sultan die "achterlijk" vond en de fez introduceerde als "modern" hoofddeksel. Overtreding van die voorschriften stond gelijk aan een boete of erger. Het is niet toevallig dat die blanken zwetend in hun pakje rondliepen in veertig graden; het was gewoon mandatoir.

Het eerste wat de zwarte, Indische en Indonesische onafhankelijkgezinden deden was grijpen naar ... een mooi, westers kostuumpje.
en maar zweten, die jongens
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 16:22   #13
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
en maar zweten, die jongens
En bij ons dragen ze een hoofddoek,maar ze dragen wel sexy lingerie,ze zijn gesminkt tot en met,MAAR ZE ZIJN MOSLIM? Wat een hypocrisie
Oud 4 april 2007, 17:57   #14
Banneling

Standaard

Citaat:
En bij ons dragen ze een hoofddoek,maar ze dragen wel sexy lingerie,ze zijn gesminkt tot en met,MAAR ZE ZIJN MOSLIM? Wat een hypocrisie
In de Humo van deze week staat een interview waarin twee moslima's de hypocrisie van de islam toelichten. Het ergste is dat ze het spel van achterbaksheid blijven meespelen want het is hun geloof. Ik begrijp waarom Edina zich zo goed thuis voelt in dat wereldje : hypocrisie is haar natuurlijke biotoop.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 18:12   #15
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het erg grappig dat ze hun hoofdhaar bedekken, maar hun juwelen niet. Volgens de voorschriften van hun geloof, zouden ze die ook moeten bedekken.

Tja ... ze doen maar. Als ze hun geloof zo ernstig nemen dat ze die doek een conditio sine qua non vinden, dan moeten ze maar aanvaarden dat ze volgens deze religie eigenlijk niet buitenshuis mogen werken.

Met andere woorden: waar kankeren ze toch over. Die BOEH vrouwen, die leven volgens regels uit ons ver verleden, zouden beter bij hun religie en cultuur blijven. Dan is het probleem meteen opgelost.

BOEH klinkt trouwens eerder als een organisatie voor mishandelde koeien.
Oud 4 april 2007, 18:13   #16
Banneling

Standaard

Hoofddoek beschermt vrouwen tegen verkrachting volgens iman
Denemarken, maart 2007
Een op de tien mannen is bezeten van sex. En alleen de hoofddoek beschermt vrouwen voor verkrachting van door sex bezeten mannen. Een vrouw die ongesluierd gewoon rondloopt brengt mannen 'in verleiding'. Aldus de nieuwe leider van de islamitische gemeenschap in Denemarken, iman Mostafa Chendid.
De uitspraken van deze iman hebben in Denemarken geen beroering gewekt, anders dan in Australië waar een hoge mufti (rechtsgeleerde) eerder hetzelfde verkondigde.

Hver 10. mann er sexgal
En av ti menn kan ikke beherske seg, mener dansk imam. Kvinner må derfor dekke seg til.

Send NA til 1984 eller epost.
Av Håkon Høgetveit
Opp mot hver tiende mann er sexgal. Kvinner risikerer derfor å bli offer for overgrep om de ikke passer på seg selv – og med det bærer hijab, eller skaut.
Det sier den nye danske imamen Mostafa Chendid fra Islamisk Trossamfund. Han mener kvinner må slutte å friste menn med sin adferd.
- Kan ikke beherske seg
- La meg nevne Amerika. Hvert halve minutt er det en ny voldtekt der. Når en kvinne svanser av sted, så frister det mennene. Skautet tjener til å beskytte henne, uttaler Chendid til Weekendavisen under et lengre intervju.
Han forteller at menn i utgangspunktet har tilbøyeligheter.
- Men glem ikke at vi befinner oss i et kaldt land. Og glem ikke at deres kultur er annerledes enn vår. Dessuten sier jeg ikke at alle menn er ute av stand til å beherske seg, sier han, men tror likevel det er et problem hos en god andel med menn:
- Kanskje dreier det seg om at fem-ti prosent av mennene ikke kan beherske seg, men det er også tilstrekkelig, mener imamen.

Basim Ghozlan tror den danske imamen har blitt misforstått.
Foto: Birgitte Aasen

- Bare tull
Basim Ghozlan, som er forstander i Det islamske forbundet i Oslo, tror hans danske kollega har blitt misforstått.
- Det er bare tull at menn er såpass sexgale. Menn blir fristet av kvinner, i likhet med at kvinner blir fristet av menn, men at folk gyver løs på hverandre av den grunn - det skjer bare ikke, sier Ghozlan til Nettavisen.
Han påpeker at kvinner ikke kan få skylden for at de blir voldtatt.
- Det er uansett bare voldtektsmannens feil, presiserer han, men legger heller ikke skjul på at kvinner for sin egen trygghet kan være forsiktige med signalene de sender ut.
- Jeg tror signaler man gir kan være en faktor som spiller en rolle. Det gjelder måten man snakker på, hva man sier og hvordan man kler seg. Dette varierer fra kultur til kultur og fra samfunn til samfunn, tror forstanderen.
- Kan ikke konsentrere seg
Mostafa Chendid sier også til Weekendavisen at han er lei av å høre at islam undertrykker kvinner.
- Tenk på profeten. Han hjalp sine fruer med arbeidet i hjemmet. Hvis muslimske kvinner blir undertrykt er det på grunn av tradisjonen - ikke på grunn av islam, sier han.
Likevel får ikke alltid kvinner plass i moskeen, men blir henvist til å høre imamens preken gjennom en høyttaler i bygningen utenfor. Chendid har følgende forklaring:
- Den muslimske bønnestilling er nå slik at menn ikke kan konsentrere seg om det ligger en kvinne på kne i nærheten, konstaterer han.
Basim Gohzlan påpeker at det ofte er slik at menn og kvinner ber i samme rom.
- I Oslo har vi kvinner i moskeene og det gjelder også store moskeer rundt om i verden. Noen steder sitter de på hver sin side, mens i de største sitter alle under samme tak. Dette er ikke noe problem. Halve samfunnet er kvinner og vi kan ikke drive segregering, konstaterer han.
http://www.nettavisen.no/verden/article949982.ece

Groene fundi's en moslimfundi's, twee handen op één buik !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 18:16   #17
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik vind het erg grappig dat ze hun hoofdhaar bedekken, maar hun juwelen niet. Volgens de voorschriften van hun geloof, zouden ze die ook moeten bedekken.

Tja ... ze doen maar. Als ze hun geloof zo ernstig nemen dat ze die doek een conditio sine qua non vinden, dan moeten ze maar aanvaarden dat ze volgens deze religie eigenlijk niet buitenshuis mogen werken.

Met andere woorden: waar kankeren ze toch over. Die BOEH vrouwen, die leven volgens regels uit ons ver verleden, zouden beter bij hun religie en cultuur blijven. Dan is het probleem meteen opgelost.

BOEH klinkt trouwens eerder als een organisatie voor mishandelde koeien.
Oud 4 april 2007, 18:21   #18
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vind voor één keer dat onze gewone Vlaamse mannen eens massaal op die gehoofddoekte moeten gaan springen! Kwestie van ze duidelijk te maken dat het hier niet helpt om niet verkracht te worden als men zijne kop inpakt!

en verder: volledig akkoord met Boadicea: ze MOETEN BINNENBLIJVEN die hoeren! Wat denken die wel? zomaar op straat kunnen lopen en zelfs gaan WERKEN waar er ook MANNEN zitten? Koran niet gelezen zeker, achterlijke kiekens?

BINNENBLIJVEN en als ge dan toch persé naar buiten moet, je d�*n inpakken ja! en anders laat je de vrouwelijke besnijder/annex gebedsgenezer best gewoon naar huis komen, moet je je daarvoor niet over straat begeven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 18:28   #19
Einzelkämpfer
Burger

Einzelkämpfer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vind voor één keer dat onze gewone Vlaamse mannen eens massaal op die gehoofddoekte moeten gaan springen! Kwestie van ze duidelijk te maken dat het hier niet helpt om niet verkracht te worden als men zijne kop inpakt!

en verder: volledig akkoord met Boadicea: ze MOETEN BINNENBLIJVEN die hoeren! Wat denken die wel? zomaar op straat kunnen lopen en zelfs gaan WERKEN waar er ook MANNEN zitten? Koran niet gelezen zeker, achterlijke kiekens?

BINNENBLIJVEN en als ge dan toch persé naar buiten moet, je d�*n inpakken ja! en anders laat je de vrouwelijke besnijder/annex gebedsgenezer best gewoon naar huis komen, moet je je daarvoor niet over straat begeven.
Ik wil als Vloamse man wel es op da ingepakt marchandise gaan zitten, zenne.

Ze moage me nen harem sture! Ik val ni op die blote kiekes. Geeft me moare zo een moslimaake, woar ge nog wa bij kunt fantazeren!
Einzelkämpfer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 18:44   #20
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Einzelkämpfer Bekijk bericht
Ik wil als Vloamse man wel es op da ingepakt marchandise gaan zitten, zenne.

Ze moage me nen harem sture! Ik val ni op die blote kiekes. Geeft me moare zo een moslimaake, woar ge nog wa bij kunt fantazeren!
Joeps, smaken verschillen. Blijkbaar geraken enkelingen nog in de ban van de multicul.

Anderzijds ... het heeft ook een reden waarom de Chippendales niet alles uittrekken. Iets aan de verbeelding overlaten kan inderdaad erotiserend werken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be