Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2009, 01:34   #1
Mega huisjesmelker
Vreemdeling

Standaard Mega huisjesmelker De Panne, kust

Hi,

Hierbij zou ik willen vragen om hulp met een mega huisjesmelker in De Panne, kust. Deze huisjesmelker heeft waarschijnlijk 99 krotpanden. 100 mag niet. Deze worden legaal, illegaal en als postadres verhuurd aan een typische doelgroep. Als je klaagt over de gebreken dan wordt je meteen eruit gezet. Dat gebeurd bij iedereen. Vooral als je de huur niet betaald en een onbewoonbaarheidsprocedure begint. Dan is het contract volgens deze huisjesmelker verbroken. Inclusief persoonlijke bezittingen van mij werd t appartement meteen weer verhuurd. Omdat ik niet kon rekenen op het OCMW voor een noodwoning had ik een ander appartement met veel moeite gevonden. Nu tijdelijk. En omdat ik dus was vertrokken kon of wilde de gemeente en de politie niets meer doen, na aangiftes door mij. Hoe kan ik deze huisjesmelker strafrechtelijk aanpakken ? Hoe kun je het bewijzen. De gemeentelijk administratie kan waarschijlijk aantonen dat alle krotpanden bewoond worden door deze typische doelgroep. En de inspectie kan in mijn geval dus niet meer langskomen. Alle overige bewoners zijn sociaal niet in staat om actie te ondernemen. De (ver) huurdersbond Oostende en Brugge vind t zelfs belachelijk om strafrechtelijk iets te ondernemen. En uithuiszettingen zonder civiele procedure daar hadden ze nog nooit van gehoord. Terwijl het de praktijk is. Kan er iets ertegen worden gedaan ?
Mega huisjesmelker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 02:13   #2
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Wat is Uw persoonlijk probleem : je wilde daar blijkbaar niet wonen, wegens gebreken aan de woning en nu heb je een nieuwe woning gevonden. als ik je goed begrijp zou je die oude woning eigenlijk nooit hebben willen huren.

Huisjesmelkers hebben slechts succes in die mate dat ze nog huurders-slachtoffers vinden.

Indien al zijn panden "krotten" zijn denk ik wel dat een ijverige inspecteur erover zou kunnen vallen.. kortom : de "bewijzen" liggen dan voor het rapen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 09:31   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo wat bewijzen een aanknopingspunten verzamelen en dit op het bureau van een inspecteur van gezondheidszorg, of huisvesting of wat dan ook laten vallen...

natuurlijk moet je wel zorgen dat die inspecteur niet via via in de zak van de melker in kwestie zit... meestal zijn die gasten goe verweven in de lokale politiek of kennen ze iemand die iemand kent die het een en ander regelt.

bij brandweer zou je dat ook kunnen droppen, al weet ik niet of die iets kan doen, meestal zetten die melkers hun koten zodanig dat ze aan brandweer controle ontsnappen (minder dan x verdiepingen etc... )

ge moet die mannen meestal geen muilen leren trekken...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 10:46   #4
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mega huisjesmelker Bekijk bericht
Hi,

Hierbij zou ik willen vragen om hulp met een mega huisjesmelker in De Panne, kust. Deze huisjesmelker heeft waarschijnlijk 99 krotpanden. 100 mag niet. Deze worden legaal, illegaal en als postadres verhuurd aan een typische doelgroep. Als je klaagt over de gebreken dan wordt je meteen eruit gezet. Dat gebeurd bij iedereen. Vooral als je de huur niet betaald en een onbewoonbaarheidsprocedure begint. Dan is het contract volgens deze huisjesmelker verbroken. Inclusief persoonlijke bezittingen van mij werd t appartement meteen weer verhuurd. Omdat ik niet kon rekenen op het OCMW voor een noodwoning had ik een ander appartement met veel moeite gevonden. Nu tijdelijk. En omdat ik dus was vertrokken kon of wilde de gemeente en de politie niets meer doen, na aangiftes door mij. Hoe kan ik deze huisjesmelker strafrechtelijk aanpakken ? Hoe kun je het bewijzen. De gemeentelijk administratie kan waarschijlijk aantonen dat alle krotpanden bewoond worden door deze typische doelgroep. En de inspectie kan in mijn geval dus niet meer langskomen. Alle overige bewoners zijn sociaal niet in staat om actie te ondernemen. De (ver) huurdersbond Oostende en Brugge vind t zelfs belachelijk om strafrechtelijk iets te ondernemen. En uithuiszettingen zonder civiele procedure daar hadden ze nog nooit van gehoord. Terwijl het de praktijk is. Kan er iets ertegen worden gedaan ?
Noodwoningen bij het OCMW?

Mij stuurden ze van de kust naar de provincie antwerpen.

Toen heb ik een tijdelijk onderkomen gehuurd onder de vorm van een vacantie-appartement.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2009, 13:17   #5
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Doe uw verhaal eens aan het adres van de Vlaams minister van Wonen: http://www.marinokeulen.be/contact/
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be