Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2007, 21:01   #1
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard Het goede doel

Vanavond na het werk een Iraniër tegen het lijf gestoten die me aansprak en een ganse persmap vol gruwelfoto's toonde. Zijn vereniging protesteert in België voor het gevaarlijke Iraanse regime van de mollah's en de verslechtering van de situatie onder Ahmadinejad.

Ik heb een overschrijving gedaan (ik ben nu éénmaal iemand die moeilijk iets kan weigeren) en had aanvankelijk zoiets van 'wat heb ik nu weer gedaan'.

Eenmaal thuis gekomen snorde ik zijn website op en de spijt verging als sneeuw voor de zon. De 'Iraanse vereniging voor Cultuur, Kunst en Mensenrechten' strijdt voor mensenrechten en tegen fundamentalisme.

Jammer dat ik het deeltje van mijn belastingen die elk jaar naar dat vieze geloof gaat (zij het Katholicisme, Islam of Jodendom) niet aan zo'n vereniging kan storten.

Gelijk welke gezindte zou zich hier wel in terug kunnen vinden.

Website: www.ckmiran.com
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 21:35   #2
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater Bekijk bericht
Vanavond na het werk een Iraniër tegen het lijf gestoten die me aansprak en een ganse persmap vol gruwelfoto's toonde. Zijn vereniging protesteert in België voor het gevaarlijke Iraanse regime van de mollah's en de verslechtering van de situatie onder Ahmadinejad.

Ik heb een overschrijving gedaan (ik ben nu éénmaal iemand die moeilijk iets kan weigeren) en had aanvankelijk zoiets van 'wat heb ik nu weer gedaan'.

Eenmaal thuis gekomen snorde ik zijn website op en de spijt verging als sneeuw voor de zon. De 'Iraanse vereniging voor Cultuur, Kunst en Mensenrechten' strijdt voor mensenrechten en tegen fundamentalisme.

Jammer dat ik het deeltje van mijn belastingen die elk jaar naar dat vieze geloof gaat (zij het Katholicisme, Islam of Jodendom) niet aan zo'n vereniging kan storten.

Ik ben heel benieuwd wat je over hebt gemaakt. Aan de site te zien lijkt het mij een organisatie die gewoon geld bij elkaar probeert te krijgen. Doelstellingen en dergelijken blijven allemaal erg vaag.
Oud 20 april 2007, 21:37   #3
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Ik ben heel benieuwd wat je over hebt gemaakt. Aan de site te zien lijkt het mij een organisatie die gewoon geld bij elkaar probeert te krijgen. Doelstellingen en dergelijken blijven allemaal erg vaag.
Ze betalen rechtsbijstand voor ter dood veroordeelden in Iran. Natuurlijk zal ook een deel in eigen zak verdwijnen, maar zoiets heb je bij elke vzw.

Laatst gewijzigd door Verhofstadthater : 20 april 2007 om 21:38.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2007, 21:41   #4
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze betalen rechtsbijstand voor ter dood veroordeelden in Iran. Natuurlijk zal ook een deel in eigen zak verdwijnen, maar zoiets heb je bij elke vzw.
Ik wist niet dat Iran justitie kende?
Oud 20 april 2007, 21:47   #5
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leden van zulke vzw's zouden ze de handen moeten afhakken (mét rechtsbijstand uiteraard!)
Oud 20 april 2007, 21:59   #6
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
Ik wist niet dat Iran justitie kende?
Iran kent zelfs een heel degelijke justitie, de rechtspraak is daar van goed niveau. Probleem is natuurlijk wel dat men (in onze ogen) enkele vreemde wetten uitvoert, waardoor de rechterlijke uitspraken soms zeer vreemd overkomen.
Oud 20 april 2007, 22:50   #7
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Iran kent zelfs een heel degelijke justitie, de rechtspraak is daar van goed niveau. Probleem is natuurlijk wel dat men (in onze ogen) enkele vreemde wetten uitvoert, waardoor de rechterlijke uitspraken soms zeer vreemd overkomen.
De rechtspraak misschien wel, het systeem lijkt me corrupt,...
Oud 20 april 2007, 22:55   #8
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals verkrachte minderjarige meisjes van veertien jaar en homo's ophangen?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 20 april 2007 om 22:57.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 03:43   #9
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik ben enige weken geleden door vermoedelijk dezelfde organisatie aangesproken. Het CWI, waar de LSP een deel van vormt heeft een zeer actieve afdeling in Pkaistan, waardoor ik een beetje afweet over de mensenrechten en vakbondsrechten in dit soort landen. We hebben een uitgenbreide discussie gehad,en heb ook een storting gedaan.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 09:38   #10
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Zoals verkrachte minderjarige meisjes van veertien jaar en homo's ophangen?
Zoals ik al zei; Men voert enkele vreemde (en verwerpelijke) wetten uit, maar het rechtssysteem doet dit wel correct. Je zal daar niet zo snel veroordeelt raken als je de wet niet heb overtreden. Dat deze wet enkele zaken strafbaar stelt die dat niet behoren te zijn, zegt enkel iets over de wetgevers.
Oud 21 april 2007, 16:15   #11
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei; Men voert enkele vreemde (en verwerpelijke) wetten uit, maar het rechtssysteem doet dit wel correct. Je zal daar niet zo snel veroordeelt raken als je de wet niet heb overtreden. Dat deze wet enkele zaken strafbaar stelt die dat niet behoren te zijn, zegt enkel iets over de wetgevers.
en omgekeerd, ik hoor ook over verkrachters die wel iets hebben misdaan en vrijuit gaan (in tegenstelling tot hun slachtoffer soms)
Oud 21 april 2007, 16:24   #12
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
en omgekeerd, ik hoor ook over verkrachters die wel iets hebben misdaan en vrijuit gaan (in tegenstelling tot hun slachtoffer soms)
Omgekeerd ook ja, alhoewel ik er niet zeker van ben dat uw voorbeeld over verkrachtingen klopt. Komen de nieuwsberichten daarover meestal niet uit Pakistan?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be