![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Parlementslid
|
Vanavond na het werk een Iraniër tegen het lijf gestoten die me aansprak en een ganse persmap vol gruwelfoto's toonde. Zijn vereniging protesteert in België voor het gevaarlijke Iraanse regime van de mollah's en de verslechtering van de situatie onder Ahmadinejad.
Ik heb een overschrijving gedaan (ik ben nu éénmaal iemand die moeilijk iets kan weigeren) en had aanvankelijk zoiets van 'wat heb ik nu weer gedaan'. Eenmaal thuis gekomen snorde ik zijn website op en de spijt verging als sneeuw voor de zon. De 'Iraanse vereniging voor Cultuur, Kunst en Mensenrechten' strijdt voor mensenrechten en tegen fundamentalisme. Jammer dat ik het deeltje van mijn belastingen die elk jaar naar dat vieze geloof gaat (zij het Katholicisme, Islam of Jodendom) niet aan zo'n vereniging kan storten. Gelijk welke gezindte zou zich hier wel in terug kunnen vinden. Website: www.ckmiran.com |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
#3 |
|
Parlementslid
|
Ze betalen rechtsbijstand voor ter dood veroordeelden in Iran. Natuurlijk zal ook een deel in eigen zak verdwijnen, maar zoiets heb je bij elke vzw.
Laatst gewijzigd door Verhofstadthater : 20 april 2007 om 21:38. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gouverneur
|
Ik wist niet dat Iran justitie kende?
|
|
|
#5 |
|
Schepen
|
Leden van zulke vzw's zouden ze de handen moeten afhakken (mét rechtsbijstand uiteraard!)
|
|
|
|
#6 |
|
Minister
|
Iran kent zelfs een heel degelijke justitie, de rechtspraak is daar van goed niveau. Probleem is natuurlijk wel dat men (in onze ogen) enkele vreemde wetten uitvoert, waardoor de rechterlijke uitspraken soms zeer vreemd overkomen.
|
|
|
|
#7 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De rechtspraak misschien wel, het systeem lijkt me corrupt,...
|
|
|
#8 |
|
Parlementslid
|
Zoals verkrachte minderjarige meisjes van veertien jaar en homo's ophangen?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 20 april 2007 om 22:57. |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#10 |
|
Minister
|
Zoals ik al zei; Men voert enkele vreemde (en verwerpelijke) wetten uit, maar het rechtssysteem doet dit wel correct. Je zal daar niet zo snel veroordeelt raken als je de wet niet heb overtreden. Dat deze wet enkele zaken strafbaar stelt die dat niet behoren te zijn, zegt enkel iets over de wetgevers.
|
|
|
|
#11 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#12 |
|
Minister
|
Omgekeerd ook ja, alhoewel ik er niet zeker van ben dat uw voorbeeld over verkrachtingen klopt. Komen de nieuwsberichten daarover meestal niet uit Pakistan?
|
|