![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sen. John Kerry would defeat President Bush if the election were held today, according to a USA TODAY/CNN/Gallup Poll that shows serious vulnerabilities for the president. (Related item: Poll results)
President Bush's approval rating dropped to 49% in the latest USA TODAY/CNN/Gallup Poll. The survey, taken Thursday through Sunday, reflects the battering Bush has received from the Democratic presidential contenders for months and the questions raised in the past week about the administration's rationale for going to war with Iraq. • Kerry defeated Bush 53% to 46%, a lead outside the poll's margin of error. North Carolina Sen. John Edwards edged Bush at 49%-48%, a statistical tie. Bush bested former Vermont governor Howard Dean by 7 points and retired Army general Wesley Clark by 3. http://www.usatoday.com/news/politic...rry-poll_x.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bush zal het zeker niet makkelijk hebben, dat zeg ik al maanden. Maar ik zie hem momenteel nog niet echt in de problemen, zeker niet als die Kerry kandidaat wordt. Gelukkig maar. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Antoon, zoals je weet ben ik ook een anti-anti-Bush basher, maar denk je eerlijk gezegd niet dat het beter voor het imago van de VS zou zijn indien er een regime change komt in de Oval office?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat Bush zowel voor de Amerikanen als Internationaal de juiste politiek voert. Het is niet altijd populair, maar hij doet wat hoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is ook plichtsbewust, en geen flierefluiter alla Clinton. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Het enige voordeel van Bush: hij is grappiger.
Verder mag hij van mijn part zelfs door Dean vervangen worden. Hoewel ik die laatste ook verafschuw. Lieberman blijft mijn favoriet kandidaat. Kerry is een betere optie dan Dean en Bush. Maar dat is niet echt een compliment. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is Stevaert dan ook plichtsbewust? Die geeft nochtans véél minder dingen cadeau dan Bush. Bush geeft enkel cadeaus. Of het nu aan het leger, de staalindustrie, de textielindustrie, de landbouw, de belastingbetaler, de gepensionneerde, mensen die geen seks hebben voor het huwelijk, .... Ondertussen blijft het aantal werklozen constant of stijgt het. Niet verwonderlijk als je je welvaart fnuikt door te zorgen dat de prijzen niet kunnen dalen na zo'n grote productiviteitswinsten (door vrolijk bankbriefjes bij te drukken voor de inefficiënte bedrijven). Een logische reden is de dalende dollar. En straks komen de vergelijkingen met Reagan weeral. De president die net als Bush tekorten van 6% op de begroting had. Maar die wel van een tekort van 3% kwam en niet van een overschot. Die wel de niet-defensie-uitgaven deed krimpen met meer dan 10% terwijl Bush ze met 20% deed stijgen. Over de defensieuitgaven doe ik geen uitspraken. Daarvan is minstens de helft volgens mij zoiezo verloren geld en welvaart. Voor wie van getallen houdt: onder Reagan stegen ze met 20%, onder Bush met 27%. http://www.cato.org/pubs/tbb/tbb-0308-16.pdf Taxpayer, watch your money! Enfin, dan nog liever Dean: die verspilt het geld dan tenminste voor iets nuttigers dan het leger. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ach ja en dat was in zijn verleden zeker dat telt nu niet meer omdat hij een "verandert" man is? Clinton was goed waar het op aankwam nml het land te besturen dat hij een flierefluiter was deed niks van zijn kwaliteiten als president af. Bush daarentegen maakt de ene blunder na de andere hij heeft louter geluk van 9/11 en een gezamelijke vijand om de mensen nog wat af te leiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hiermee kwamen massale afvloeingen bij grote bedrijven, nog aangewakkerd door de grote schandalen (Enron, etc..). Het is Bush gelukt om ten eerste vrij snel de economische groei terug aan te wakkeren, en na een afvloei-stop begonnen ook de jobs terug gecreëerd te worden. De groei van de laatste kwartalen zijn ongekend in decenia. Het buitenlands beleid is volgens mij ook de juiste. Het werd tijd, na tientallen jaren lakse houding tegenover de zware dictaturen die bovendien ook terroristen de mogelijkheid gaven zich te ontplooien, wat tot 11 september heeft geleid, om eens de zaken bij de horens aan te pakken. De weg is nog lang, en er komen nog turbulente momenten. Maar de Saddams, Assad's en andere bloeddorstige criminelen gaan nu wel een tootnje lager zingen. Voor onze toekomst, maar zeker voor de toekomst van onze kinderen, was een harde aanpak niet te vroeg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Moest er iets gedaan worden aan de dictaturen? Natuurlijk maar de ene bombarderen en de andere geld geven of wapens verkopen (cfg saudi arabie of egypte) is ook geen oplossing . Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bush deed min of meer hetzelfde, maar gelukkig niet genoeg om hetzelfde effect als Hoover te hebben. Bush zijn deficit van 6% is dan ook platte kak tov de 13% van Hoover. En dan nemen we als indicator de economische groei. Een indicator waarin overheidsuitgaven zitten. Je moet toch toegeven dat dat weinig met welvaart te maken heeft. De totale welvaart is voor mij het geld dat mensen vrijwillig aan producten besteden, de totale meerwaarde. In feite kan je hem berekenen door het BBP te nemen en er de overheidsuitgaven ervan af te trekken(eigenlijk 2x). Hoe ziet uw groei er dan uit? Dat is feitelijke economische groei. Bovendien is het ook niet zo moeilijk om uw groei zo te doen groeien als de dollar zo weinig waard wordt. Verdubbel het aantal dollars, maak alles dubbel zo duur, en je economische groei is honderd procent. Maar je koopkracht is niks gestegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ja 11 sept is gebeurd en dat is niet bush zijn fout (wel misschien die van bush sr) maar de politiek die bush nu voert is er 1 die wel ertoe bijdraagt dat een nieuwe 9/11 waarschijnlijker word. Citaat:
Egypte is verandert van gedacht door het geld en saudi arabie door de invasie van koeweit . Maar dat verandert niks aan het feit dan in saudi arabie er niks verandert is en dat dat nog steeds een broeihaard is van terrorisme . Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() we'll never agree.
|
![]() |
![]() |