Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2007, 07:38   #1
Anna List
Banneling

Standaard Plaggenhut - Hugo Camps

Plaggenhut
door Hugo Camps

Philip Dewinter dreigt politiek asiel aan te vragen in Nederland. Asielzoeker Dewinter. Hoeveel asielzoekers zou het Antwerpse fascistje in zijn natte dromen al niet de aan de vleeshaak hebben gehangen? Het moeten er duizenden zijn. Dat asiel zoeken een mensenrecht is, heeft hij nooit geweten. Nu ineens wel.
Het valt me tegen dat Dewinter het recht op overleven zo dicht bij huis zoekt. Een beetje asielzoeker legt duizenden kilometers af naar de trog van nieuw geluk, anders is er niets aan. Maar daar is deze extreem rechtse bourgeois te lui en te vadsig voor. Te provinciaals vooral. Van Antwerpen naar Tilburg, alla. Van de Delhaize naar de Hema, het zij zo. Maar met houtjes eten in Hongkong: ho maar!
Ik zou het graag zien, Dewinter als bladerenveger van de Efteling. Uiteraard met nachtdienst. Of nog: Dewinter die verstijft van angst als op een straathoek een 'pet' schemert. Ook mooi: Dewinter in een plaggenhut van twee bij drie. Met 87 moslims in zijn nek. Zonder sanitair, zonder zeep, zonder respect. Hoofddoekjes als kussen. Dolblij dat notabelen van de zwarte kousenkerk in dronken staat vergeten zijn de restjes van de barbecue op te ruimen.
Aan politiek moet hij niet meer denken. In Nederland hebben ze Geert Wilders al. Die roostert buitenlanders waar ze bij staan. Islamieten maar ook Europeanen. Cultuur zal hij niet missen - heeft Dewinter nooit gekend. En Eddy Wally is altijd ten diepste bereid een stap over de grens te zetten. Dus ook naar Dronten.
Ik word bijna high bij de gedachte dat Dewinter in zijn laatste levensjaren zou kunnen ervaren hoe het voelt als asielzoeker te worden weggezet als mestoverschot. Parlement, maak werk van deze geboden kans! Laat je niet gijzelen door de gehandicapten van Herman De Croo! Schiet de verwaande volksleider af! Hup Holland Hup: de plaggenhut tegemoet!
Hugo Camps

Publicatiedatum : 2007-04-17

-Voil�*, voorpagina van DM (zal dus wel bij binnenland kunnen ...)
-de vetdruk is door mij toegevoegd
-daar passeren de gehandicapten weer als scheldwoord ... (Hugo Camps breidt het scheldwoord hier 'en stoemelings' uit van de mentaal gehandicapten van Decroo naar alle gehandicapten)
-insinuatie van de wil tot foltering
-onverdoken oproep tot moord

hopelijk had mijnheer Camps hier een stevige neut teveel op ... of hoe blijkt dat cultuur en beschaafdheid bij sommigen slechts een heel dun laklaagje is ... of had Camps het Dewinter interview op Ned1 (bij Pauw en Witteman) net gezien en was ie daardoor zo in zijn wiek geschoten dat ie zijn hysterische emotie even van zich af heeft geschreven ?...

plaatsvervangende schaamte, dat is wat spontaan bij mij opkomt

ik weet niet wat het bij DM oplevert, maar hier volgens politics.be reglement zou het volgens mij een permanente ban opleveren (persoonlijke aanval+oproep tot geweld) ... eens vergelijken wat de 'beschaafde media' met zulke uitschuivers doen ... maar wie liet Camps hier dan vallen ? welke eindredacteur liet dit door ?!

op de voorpagina ... wat een kwaliteitskrant ?! ... arm Vlaams medialandschap ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 april 2007 om 07:47.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 08:01   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De ene roept op de radio om dat hij zin heeft om FDW voor een trein te schoppen en de andere roept in een 'kwalteitskrant' op om hem af te schieten.
Het antwoord, voor de dag dat er een Van der Graaf opstaat die de hartewens van deze 'Vlaamse' elite uitvoert, ligt al klaar: 'one down, twenty to go.'
Oud 17 april 2007, 08:07   #3
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hugo Camps in De Morgen
Laat je niet gijzelen door de gehandicapten van Herman De Croo! Schiet de verwaande volksleider af!
Ik vraag mij af of FDW dat over zich heen kan laten gaan.
Oud 17 april 2007, 08:15   #4
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Binnenkort een royaal lintje voor Camps?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 08:26   #5
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik vraag mij af of FDW dat over zich heen kan laten gaan.

laster en eerroof wordt in t geval van beroepspolitici bijzonder eng geïnterpreteerd maar misschien is die oproep tot moord wel iets ... principieel zou 't wel mogen aangepakt worden wat mij betreft, als het voldoet aan de geldende juridische definities van geweld of laster ...
Oud 17 april 2007, 08:34   #6
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Binnenkort een royaal lintje voor Camps?
Dat zou me niet verwonderen.
Er zou echter hoe dan ook ontkend worden dat Camps zijn royale lintje zou te danken hebben aan zijn oproep tot moord op een mentaal gehandicapte mestkever.
Het zijn taaien daar in Laken, hoor.
Oud 17 april 2007, 12:28   #7
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
plaatsvervangende schaamte, dat is wat spontaan bij mij opkomt
Citaat:
op de voorpagina ... wat een kwaliteitskrant ?! ... arm Vlaams medialandschap ...
Leve de "democraten".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 12:32   #8
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Laat je niet gijzelen door de gehandicapten van Herman De Croo! Schiet de verwaande volksleider af!
Ongelooflijk.... er moet maar één vandergraaf zijn die dit leest... en ze zullen het weer niet geweten hebben.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 12:49   #9
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat je sterk overdrijft. Ik lees daar helemaal geen "insinuatie van de wil tot foltering" in en nog minder een "onverdoken oproep tot moord". Wat ik lees is dat hij hoopt dat Filip Dewinter effectief politiek asiel gaat aanvragen in Nederland. Niets meer, niets minder. Die "schiet de verwaande volksleider af" is duidelijk figuurlijk bedoelt als je die zin in de context van de tekst leest.

En wat persoonlijke aanvallen betreft: daar is het VB en vooral ook PDW erg bedreven in. Daar dus bij Camps een probleem van maken, is wel erg hypocriet. Van laster er eerroof is er al helemaal geen sprake.

En het punt dat Camps wil maken is terecht. Ook al is het symbolisch, het is zonder meer belachelijk dat iemand die nauwelijks begrip toont voor asielzoekers, naar aanleiding van een wet die nog niet eens werd goedgekeurd (laat staan toegepast), verkondigt politiek asiel te zullen aanvragen in Nederland. PDW die samen met zijn partij voor een streng migratiebeleid is, is er zich duidelijk niet van bewust dat velen wel wat ergere dingen moeten doorstaan dan wat hij verwacht te moeten doorstaan zonder dat hen dat recht geeft op politiek asiel!!!

Laatst gewijzigd door Edina : 17 april 2007 om 12:49.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 12:56   #10
Blackwidow
Schepen

Standaard

Edina -> Verander Dewinter in Allochtoon en heel belgië staat op stelten, met op de voorgrond natuurlijk het centrum a.k.a. Gedapo
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 13:06   #11
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vind dat je sterk overdrijft. Ik lees daar helemaal geen "insinuatie van de wil tot foltering" in en nog minder een "onverdoken oproep tot moord". Wat ik lees is dat hij hoopt dat Filip Dewinter effectief politiek asiel gaat aanvragen in Nederland. Niets meer, niets minder. Die "schiet de verwaande volksleider af" is duidelijk figuurlijk bedoelt als je die zin in de context van de tekst leest.

En wat persoonlijke aanvallen betreft: daar is het VB en vooral ook PDW erg bedreven in. Daar dus bij Camps een probleem van maken, is wel erg hypocriet. Van laster er eerroof is er al helemaal geen sprake.

En het punt dat Camps wil maken is terecht. Ook al is het symbolisch, het is zonder meer belachelijk dat iemand die nauwelijks begrip toont voor asielzoekers, naar aanleiding van een wet die nog niet eens werd goedgekeurd (laat staan toegepast), verkondigt politiek asiel te zullen aanvragen in Nederland. PDW die samen met zijn partij voor een streng migratiebeleid is, is er zich duidelijk niet van bewust dat velen wel wat ergere dingen moeten doorstaan dan wat hij verwacht te moeten doorstaan zonder dat hen dat recht geeft op politiek asiel!!!
hola Edina,

Camps ook geen oneer aandoen hé, als Camps het heeft over :"Hoeveel asielzoekers zou het Antwerpse fascistje in zijn natte dromen al niet de aan de vleeshaak hebben gehangen?" ... dan roept hij een beeld op van slachthuizen, koeienkadavers, mogelijks zelfs aan concentratiekampen. niet meer maar ook niet minder.

En "Schiet de verwaande volksleider af!" laatook al geen ruimte voor interpretatie, nietwaar ?! ...

kijk, ik zei het al , ofwel was Camps zat, ofwel emotioneel geladen ... in elk geval een kwaliteitskrant onwaardig en een journalistiek-professionele uitschuiver van formaat ... dat ie er nog maar jaren rode kaken over krijgt ! ... zijn verdiende loon, zulke dingen schrijf je niet over mensen, of je nu filip of hugo heet, zoiets doet een beschaafd iemand niet ...
Oud 17 april 2007, 13:11   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat persoonlijke aanvallen betreft: daar is het VB en vooral ook PDW erg bedreven in.
Ik moet anders de eerste persoonlijke aanval van FDW nog horen die deze woorden bevat in één paragraaf:

mestoverschot
gehandicapten van Herman De Croo!
verwaande volksleider
Oud 17 april 2007, 13:16   #13
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Camps ook geen oneer aandoen hé, als Camps het heeft over :"Hoeveel asielzoekers zou het Antwerpse fascistje in zijn natte dromen al niet de aan de vleeshaak hebben gehangen?" ... dan roept hij een beeld op van slachthuizen, koeienkadavers, mogelijks zelfs aan concentratiekampen. niet meer maar ook niet minder.
Nee, dat roept bij mij vooral het beeld op van de vele asielzoekers die levend in erbarmelijke omstandigheden en grote onzekerheid, waarschijnlijk PDW al wel eens hebben verwenst wanneer hij weer eens tegen asielzoekers van leer trekt.

Citaat:
En "Schiet de verwaande volksleider af!" laatook al geen ruimte voor interpretatie, nietwaar ?! ...
Maar jawel, dat is overduidelijk figuurlijk bedoelt door de 2 voorgaande zinnen: "Ik word bijna high bij de gedachte dat Dewinter in zijn laatste levensjaren zou kunnen ervaren hoe het voelt als asielzoeker te worden weggezet als mestoverschot. Parlement, maak werk van deze geboden kans!". Het is overduidelijk een oproep aan de parlementsleden om de bewuste wet goed te keuren zodat PDW zich geroepen voelt om politiek asiel aan te vragen. je zoekt echt spijkers op laag water.

Citaat:
kijk, ik zei het al , ofwel was Camps zat, ofwel emotioneel geladen ... in elk geval een kwaliteitskrant onwaardig en een journalistiek-professionele uitschuiver van formaat ... dat ie er nog maar jaren rode kaken over krijgt ! ... zijn verdiende loon, zulke dingen schrijf je niet over mensen, of je nu filip of hugo heet, zoiets doet een beschaafd iemand niet ...
Dat je de tekst literair op geen ballen vindt trekken, is je goed recht. Dat je die tekst een kwaliteitskrant onwaardig vindt al evenzeer (alhoewel ik De Morgen nu niet bepaald een kwaliteitskrant vind, maar soit...). Maar je ziet er echt dingen in die er niet zijn volgens mij.
Oud 17 april 2007, 13:27   #14
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat roept bij mij vooral het beeld op van de vele asielzoekers die levend in erbarmelijke omstandigheden en grote onzekerheid, waarschijnlijk PDW al wel eens hebben verwenst wanneer hij weer eens tegen asielzoekers van leer trekt.

Maar jawel, dat is overduidelijk figuurlijk bedoelt door de 2 voorgaande zinnen: "Ik word bijna high bij de gedachte dat Dewinter in zijn laatste levensjaren zou kunnen ervaren hoe het voelt als asielzoeker te worden weggezet als mestoverschot. Parlement, maak werk van deze geboden kans!". Het is overduidelijk een oproep aan de parlementsleden om de bewuste wet goed te keuren zodat PDW zich geroepen voelt om politiek asiel aan te vragen. je zoekt echt spijkers op laag water.

Dat je de tekst literair op geen ballen vindt trekken, is je goed recht. Dat je die tekst een kwaliteitskrant onwaardig vindt al evenzeer (alhoewel ik De Morgen nu niet bepaald een kwaliteitskrant vind, maar soit...). Maar je ziet er echt dingen in die er niet zijn volgens mij.

dat is t nu net hé ! en wel makkelijk ,VB trekt niet van leer tegen asielzoekers, VB trekt verbaal van leer tegen het gevoerde asielzoekerbeleid ... maar dat is een door de media en links wel klassiek truukje om (nb alle) 'rechtsen' in een onmenselijk hoekje te parkeren, mij niet gelaten, maar zo strijd je wel tegen eigen gecreëerde demonen, en dan verschieten hoe 'menselijk' V'ers in het echt zijn als ze al eens eerlijk geportreteerd worden of als je er één leert kennen

en ik blijf erbij, dat is een niveau van taalgebruik dat mij niet aanstaat, zeker niet van een zichzelfrespecterend journalist in een zelfverklaarde kwaliteitskrant, dat is rioolgazettenpraat, haattaal, en dat is nooit en door niemand goed te praten (niet voor bvb een F Deman ... ook niet voor een H Camps ... dit is geen literatuur, dit is geen journalistiek, dit is uitgekotste gematerialiseerde haat.

en dit is op conto en tot schande van de laaggevallen auteur ervan ééntje om in te kaderen en m voor de voeten te gooien voor de rest van zijn (fin de) carrière ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 april 2007 om 13:28.
Oud 17 april 2007, 13:38   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
En dat is de schuld van het Vlaams belang? Of van de huidige politieke elite waar jij op zijn minst het rode component door dik en dun steunt.
Als het aan mij ligt hebben die asielzoekers zelfs geen erbarmelijke omstandigheden hier. Maar in veel (99.5%) gevallen na een intensief, maar neutraal en kort in tijd onderzoek kaartje retour, op kosten van de ontvanger. En ja, nadien kunnen we aan ontwikkelingshulp doen door schuldkwijtschelding. Is dat niet lief van me?

Citaat:
Maar jawel, dat is overduidelijk figuurlijk bedoelt door de 2 voorgaande zinnen: "Ik word bijna high bij de gedachte dat Dewinter in zijn laatste levensjaren zou kunnen ervaren hoe het voelt als asielzoeker te worden weggezet als mestoverschot. Parlement, maak werk van deze geboden kans!". Het is overduidelijk een oproep aan de parlementsleden om de bewuste wet goed te keuren zodat PDW zich geroepen voelt om politiek asiel aan te vragen. je zoekt echt spijkers op laag water
En waar stopt deze resem van regeltjes specifiek gericht tegen ongeveer 1 miljoen kiezers, en de partij die ze gestemd hebben?

Citaat:
Ik zie in deze tekst alleen de oproep tot moord, de belediging van 20 tot 30% van de vlamingen en de direkte aanval en insinuatie dat Filip De Winter sexueel geprikkeld zou geraken door het bekijken van slachthuizen al dan niet gevuld met menselijke lijken aan de vleeshaken.

Laatst gewijzigd door maddox : 17 april 2007 om 13:40.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 13:40   #16
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is t nu net hé ! en wel makkelijk ,VB trekt niet van leer tegen asielzoekers, VB trekt verbaal van leer tegen het gevoerde asielzoekerbeleid ... maar dat is een door de media en links wel klassiek truukje om (nb alle) 'rechtsen' in een onmenselijk hoekje te parkeren, mij niet gelaten, maar zo strijd je wel tegen eigen gecreëerde demonen, en dan verschieten hoe 'menselijk' V'ers in het echt zijn als ze al eens eerlijk geportreteerd worden of als je er één leert kennen
Sorry, maar dat is belachelijk! Dat is zo'n beetje hetzelfde als "we hebben niets tegen homoseksuelen, maar wel tegen homoseksualiteit". Natuurlijk trekt het VB wel degelijk ook van leer tegen asielzoekers! Regelmatig worden ze bestempeld als profiteurs ed. En ze eisen een strenger asielbeleid... Terwijl - zoals ik al eerder zei - veel asielzoekers wel wat meer hebben moeten doorstaan dan hetgeen PDW nu VERWACHT te doorstaan. Ik denk echt dat sommige mensen niet goed beseffen hoe streng onze asielwetten nu al zijn! Er zijn massa's landen waarvoor je geen politiek asiel kan krijgen terwijl de toestand er veel en veel dramatischer is dan hetgeen PDW hier VERWACHT!

Citaat:
en ik blijf erbij, dat is een niveau van taalgebruik dat mij niet aanstaat, zeker niet van een zichzelfrespecterend journalist in een zelfverklaarde kwaliteitskrant, dat is rioolgazettenpraat, haattaal, en dat is nooit en door niemand goed te praten (niet voor bvb een F Deman ... ook niet voor een H Camps ... dit is geen literatuur, dit is geen journalistiek, dit is uitgekotste gematerialiseerde haat.

en dit is op conto en tot schande van de laaggevallen auteur ervan ééntje om in te kaderen en m voor de voeten te gooien voor de rest van zijn (fin de) carrière ...
Ik denk nochtans dat hij daar niet de minste schaamte voor voelt, laat staan dat het hem door zijn lezers zal verweten worden.
Oud 17 april 2007, 13:42   #17
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zie in deze tekst alleen de oproep tot moord, de belediging van 20 tot 30% van de vlamingen en de direkte aanval en insinuatie dat Filip De Winter sexueel geprikkeld zou geraken door het bekijken van slachthuizen al dan niet gevuld met menselijke lijken aan de vleeshaken.
Voila. Het geneuzel van Edina om dit wat goed te praten maakt het alleen nog erger en toont dat niet enkel Hugo Camps er zo over denkt.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 17 april 2007, 13:44   #18
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk nochtans dat hij daar niet de minste schaamte voor voelt, laat staan dat het hem door zijn lezers zal verweten worden.
Ik noteer alvast dat jij het eens bent met zulks proza en dat oproepen tot moord geen enkel probleem voor je vormen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 17 april 2007, 13:48   #19
Blackwidow
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik denk echt dat sommige mensen niet goed beseffen hoe streng onze asielwetten nu al zijn! Er zijn massa's landen waarvoor je geen politiek asiel kan krijgen terwijl de toestand er veel en veel dramatischer is dan hetgeen PDW hier VERWACHT!
hahahaha, het wordt beter en beter. In België kan je ontelbare jaren lang procedure voeren om toch uiteindelijk hier zeven jaar te zijn (en dan krijg je nu automatisch de belgische nationaliteit. Probeer eens in australië te komen of de Zwitsere nationaliteit te verkrijgen!! Good luck. En wat blijkt, daar zijn er niet zoveel asielzoekers, net omdat ze goed weten dat het moeilijk is. Hier geven ze u een vodje papier om het land te verlaten... poeh, ik zou dan ook blijven hoor. Zoek het woord ASIEL eens op. Men kan in principe enkel asiel toestaan aan mensen die in eigen land vervolgd worden vanwege godsdienst, etnische afkomst of politieke overtuiging. Meeste mensen hier komen omwille van ECONOMISCHE overwegingen.....
Blackwidow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 13:48   #20
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, maar dat is belachelijk! Dat is zo'n beetje hetzelfde als "we hebben niets tegen homoseksuelen, maar wel tegen homoseksualiteit". Natuurlijk trekt het VB wel degelijk ook van leer tegen asielzoekers! Regelmatig worden ze bestempeld als profiteurs ed. En ze eisen een strenger asielbeleid... Terwijl - zoals ik al eerder zei - veel asielzoekers wel wat meer hebben moeten doorstaan dan hetgeen PDW nu VERWACHT te doorstaan. Ik denk echt dat sommige mensen niet goed beseffen hoe streng onze asielwetten nu al zijn! Er zijn massa's landen waarvoor je geen politiek asiel kan krijgen terwijl de toestand er veel en veel dramatischer is dan hetgeen PDW hier VERWACHT!
natuurlijk kan je mensen niet los zien van hun sexualiteit, wat voor een gezeik haal je nu boven ?! je moet je dringend eens informeren, natuurlijk wordt er gestreden tegen het gevoerde asielbeleid, en tegen het gevoerde vreemdelingen- en integratieBELEID, niet tegen individuen, lees er gerust het partijprogramma op na, of ben je de leugens en de (s)linkse spin zelf gaan geloven misschien ?!

Citaat:
dat is volstrekt mogelijk, om zulk een schrijfsel uit je pen te krijgen moet je dan ook al een tamelijk schamel 'eergevoel' hebben, zoals ik als schreef : wel slechts een heel dun laagje beschaving ... en dat voor iemand die zichzelf een gigantische menselijk culturele dedain aanmeet ... potsierlijk gewoon !

Laatst gewijzigd door Anna List : 17 april 2007 om 13:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be