![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Brussel is recentelijk overspoeld door zigeunerbendes die bedelend door de stad trekken.
De vrouwen misbruiken kinderen om mensen een gevoel van medelijden te scheppen om zo hun slachtoffers geld af te luizen. Je ziet ze lopen met hun potje met geld, steken het bekertje onder je neus en ze hebben nog het lef om van hun oren te maken als je 'maar' € 0,50 hebt gegeven. Een fraai gezicht voor de duizenden toeristen die dagelijks komen afzakken naar Brussel. Bovendien gebruiken deze vrouwen, die rondkuieren met hun baby op hun arm, hun oudere kinderen om de mensen te intimideren. Naar aanleiding van overlast en intimidaties die ik en mijn vriendin de laatste tijd over onze rug krijgen ben ik gaan klacht neerleggen tegen deze bedelaars bij de politie. Het antwoord van de politie is bedroevend: 'we kunnen niets doen. We pakken ze regelmatig op, maar het is dweilen met de kraan open. Als ze terug uit het politiebureau zijn verdwenen zijn ze terug herbegonnen met te bedelen. De agente in kwestie was duidelijk: we kunnen en we MOGEN niets doen'. Ik vraag me echt af waar het hier in ons land en Europa naartoe gaat? Het wilde westen? Moeten we als burger het recht in eigen handen nemen? Deze zigeuners hebben 2 benen, 2 armen en ook een brein, dus die kunnen even goed werken als wij domme Belgen die ons blauw betalen aan belastingen. Bovendien heb ik verschillende keren gezien dat geintimideerde toeristen 10 20 en 30 euro's toestopten. Op het einde van de dag heb ik nog verre van zo veel verdient. Is dit dan het resultaat van het 'multiculturele' Europa. Naar verluidt zijn er zo'n 1miljoen zigueners. Dat belooft... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Ik begrijp je volledig. Het is zoms balen die dagdagelijkse sleur en als ge dan nog zo een nep arm iemand tegenkomt die je laatste €uros wilt aftroggelen heb je echt zin die een flinke rechter te verkopen.
Ergens hebben we dat recht daar wij burgers zijn van dit land, zij zijn illegaal. Je hebt veel bedelaars die perfect in staat zijn om te werken. Wat ik ook al tegenkwam is wanneer je stopt en wacht aan een rood licht men ongevragd je voorruit begint te kuisen. Leuk denk je dan, tot ze daarna geld hiervoor vragen terwijl je helemaal niets vroeg. Je hebt er ook die je wijsmaken dat er geld dient ingezameld te worden voor hun blinde vader en via een sleutelke te kopen of nen tombola zou dat zogezegd naar een goed doel gaan. Heel soms kloppen er ook negers aan de deur die boekjes proberen te verkopen. Mijn devies blijft: kom uiteraard op voor de sociaal zwakkeren en de armen, dat doe ik ook als goed mens maar enkel voor eigen volk eerst! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(Met jou en je racistoïde mentaliteit daarentegen zitten we blijvend opgeschept...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door vercetti : 9 juli 2007 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wow, deze ,thread gaat scheef.
Deze mensen "overleven" dankzij bedelen en daarom word het gedoogd.
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Eten brengt niets op, geld daarentegen kan je uitgeven aan wat je wil...
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() We praten toch over zigeuners juist? Zelfs op de stadscamping in de Vogelzanglaan hing een papier: zigeuners niet toegelaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Goh, je moet maar durven hé. Als je arm bent om eten komen vragen, foei! Dat hoort toch niet, ga liever ergens in een hoekje dood van de honger want je mag de rijke toeristjes niet "lastig vallen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat de CGRK dit maar niet hoort. ![]()
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Kan geen kwaad, ik betwijfel of Torquemada Patrick Jansens zal aanklagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vermoed dat er een overeekomst is met de "zigeuner" gemeenschap/werking ectra.
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het wilde westen?
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ze kunnen het beste naar Brussel gaan want , ze verstaan /of spreken veel beter Frans dan Nederlands ![]() Laatst gewijzigd door I amsterdam : 11 juli 2007 om 15:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er komen geen miljoenen Zigeuners bij...
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
Och kom, het zijn toch geen misdadigers?? ![]() Trouwens, ze nemen het niet, ze vragen het maar hé, vragen staat vrij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Burger
|
![]() Het wilde westen? Door die paar bedelaars?
Ooit al eens in Parijs of Londen geweest? Man man man... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Alles samengenomen genoeg om de aandacht van het Gentse gemeentebestuur te op zich te vestigen en wel in die mate dat er een bedelverbod uit voortvloeide. Kern van de bedelproblematiek blijft evenwel de keuze tussen enerzijds de geïnstitutionaliseerde solidariteit en anderzijds het recht van de sterkste (wegjagen andere bedelaars) of het recht van de assertiefste (afdwingen van fooien) of het recht van diegenen die er niet voor terugdeinzen om de allerzwaksten in te zetten voor eigen gewin (show met de baby’s ter vermeerdering van de opbrengst). |
|
![]() |
![]() |