![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Een Noorse zakenman, Lauri Venoy, wenst menselijke vetten op te kopen van Amerikaanse ziekenhuizen, waar de moddervette hamburgervreters hun overtollig vet komen laten wegzuigen....
In de States is 60 % van de bevolking overdreven dik en vet, het is daar één der ergste gezondheidsproblemen.Velen onder degenen die daar genoeg dollars voor hebben gaan dus hun vetkwabben laten wegzuigen in een kliniek, door machines.De Noorse zakenman wendde zich tot het énorme ziekenhuis Jackson Memorial, hetwelk op z'n ééntje elke week 11500 liter menselijk vet wegzuigt, waarmee men 10.000 liter bio-brandstof mee kan vervaardigen! Het ziekenhuis , dat deze materie gewoonlijk vernietigd,is wel geînteresseerd, de discussie loopt momenteel over de wetten over medische afval, en of die te omzeilen zijn voor deze deal... Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 26 april 2007 om 15:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik dacht dat dit onderwerp al eens eerder aan bod was gekomen?
Alleszins, het gaat over een zeer bescheiden productie. Ik vind het trouwens een slechte zaak dat Amerikanen hun eigen vet recycleren om nog meer en goedkoper met de auto te rijden. Al dat vet wordt door arme boeren in het Zuiden verbouwd. Als ze niet gehoorzamen, worden ze ofwel door een Amerikaanse offshore dictator gedwongen, of door de Wereldbank en het IMF. Ik vind dat we dus eerst de honger en het gebrek aan goedkope brandstof en mobiliteit in het Zuiden moeten oplossen. Maar ja, zo'n berichtje over liposuctie-diesel klinkt natuurlijk plezant. In de grote orde der dingen is het echter totaal irrelevant. Laatst gewijzigd door C2C : 26 april 2007 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() ik las het in de Franse magazine "Belle Santé", van de maand april 2007.
Mijn mening daarover?Ik vind dat men wat verder moet gaan: waarom zich beperken tot overtollig vet? Is er geen mogelijkheid om brandstof te maken van lijken?We zijn met 6 miljard mensen, dagelijks sterven er duizenden, miljoenen mensen, er zijn duizenden vierkante kilometers kerkhoven en andere begraafplaatsen...Iedereen weet dat je enkel voor een zeker aantal jaren begraven word, daarna worden je resten terug opgegraven en verbrand.Bij de allerarmsten , die op kosten van de stad tussen 4 planken de grond in gestopt worden gebeurt dat reeds na 3 maanden!Zou het niet beter zijn om energie te verkrijgen via het opstoken van onze dierbare afgestorvenen, zogauw ze gestorven zijn? En dat dit voor iedereen zo gaat?Na natuurlijk de nog bruikbare organen verwijderd te hebben voor degenen die nog in leven zijn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Aktieplan: 1.De mensen nog meer aanzetten om mijn produkten te vreten.Waarom er geen beetje opium in vermengen, om het kliënteel te fideliseren, zoals de dealers doen met hasjiesj ![]() 2.als het opgeblazen vetzakken geworden zijn, ze zéér duur doen betalen in mijn privé-klinieken om hun overtollig vet weer weg te zuigen 3.van dat vet brandstof maken, en verkopen aan dezelfde klanten, dat ze met hun auto tot aan mijn restaurant rijden, om zich opnieuw vol te stoempen met Fat&Sugar- Burgers... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() "Soylent naft" is made out of people. lol *screams*
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ----------------------------------------------------------- Maar om even terug te komen op die lijken-recyclage. Het begint idd wel erg te worden: laat ik me begraven dan draag ik bij aan de vervuiling vanhet oppervlaktewater en dan krijg ik Edina op mijn nek laat ik me verbranden dan draag ik bij aan de CO2 uitstoot en broeikastoestand en krijg ik buiten Edina de rest van de poco's op mijn asse. Nu, ik zou er alvast geen probleem in zien indien mijn " verbranding " dan kon bijdragen aan de energievoorziening van mijn kinderen.... (ho ons ma heeft ons toch een lekker warm winteravondje bezorgd - of, "kijk, ons ma geeft weer licht aan onze spaarlamp") Als groen koekje bij het ontbijt zie ik het echter niet zo goed zitten: dan beland ik uiteindelijk toch weer in die beerput die het oppervlaktewater zal vervuilen en komt de toorn van Edina toch weer boven. Daarentegen: "we gaan nog eens met ons ma naar de zee".... waarom niet? ![]() Het ergste vind ik wel dat mijn kinderen nog eens extra belasting op mijn lijk gaan moeten betalen wegens "vervuilers"..... Me gewoon in een bos dumpen lijkt me dan nog de betere oplossing: eten voor de vliegen, insecten, etc.... kortom gewoon deel uitmaken van het o zo geroemde ecologische evenwicht zonder dat er belastingen op moeten betaald worden..... Al mijn katten hadden dat goed in de gaten: die zijn allemaal "verdwenen" alleen de laatste vond het nodig zich onder de bomen te ruste te leggen wat me 80 euro kosten opleverde (maar aan die laatste kat heb ik dus ook voordien nooit iets gehad).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 27 april 2007 om 14:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Temeer daar ook die "eerlijke Wereldwinkel" producten eigenlijk ook een veel te grote "carbon-belasting" kosten om ze in het winkeltje te krijgen... ![]() Wat de relevantie van dat "lipo-fuel" verhaal betreft,het is al lang en breed gesteld dat brandstof ,ipv voor 100% afkomstig uit onbetrouwbare,onstabiele,en moeilijk toegankelijke gebieden,en dan bovendien nog uit diepe gaten in de grond, nu uit een veelheid aan bronnen zal komen. Het idee vind ik eigenlijk best...euh...origineel ![]() Van afgewerkt frietvet tot bakolie,van mais tot algen,van zwijnemest tot suikerriet....de winningstechnologie is aan het exploderen....... Neem al ons "recreatief" autogebruik weg,en dan nog is er behoefte aan onmetelijke hoeveelheden krachtige brandstof .. Ik voorspel overigens de glorieuze terugkeer van steenkool in de basischemie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() Mensen moeten niet zomaar vet laten wegzuigen. Met een goed dieet en goede voeding heb je dat niet per definitie nodig.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door praha : 2 mei 2007 om 00:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb geen zin om het vet van dikzakken te gaan inademen hoor
![]() Eikes putain; doet mij denken aan China, waar ze het vet en huidsmeer van ter dood veroordeelden verwerken in cosmetische producten... |
![]() |
![]() |