![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari "Van bij de start van de partij was hij er reeds bij als ondervoorzitter van de N-VA. Deze 34-jarige licentiaat geschiedenis staat bekend om zijn goede dossierkennis en omwille van het gebruik van grappige kwinkslagen. Samen met side-kick Geert Bourg |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Neem nu dat paars maar 60 zetels haalt in het Vlaams parlement. En uw vlaams democratische partij haalt er 4. Groen! geen. En paars verzoekt de N-VA om mee in de regering te stappen. Doet u dat? Wetende dat er een andere regering mogelijk ( SP.A-SPIRIT-CD&V ? ). Koppelt u daar dan een federale eis aan? ...?
Thomas Heynderickx
#2 |
Burger
|
![]() Hallo,
Eerst en vooral willen we die drempel halen. We zijn er zeker niet op gebrand om in een meerderheid te stappen. Paars depanneren is alleszins uitgesloten, dat doe je gewoon niet na het beleid van de afgelopen vijf jaar (sociaal-economisch en communautair). Geen enkele coalitie die de dominantie van de PS aanvaardt, zal op onze steun kunnen rekenen. |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het zal wel uw taak zijn om oppositie te voeren, maar u doet of het Vlaamse Beleid de laatste 5 jaar rampzalig was. Ik kan u verzekeren dat dit niet zo was en daarom is het spijtig dat de N-VA zich ook maar al te vaak laat drijven op die wolken van negativisme. Zoveel mogelijk alles afbreken en goede zaken negeren of minimaliseren. Wat de PS betreft......de PS bewijst hoe je als partij veel kan bereiken door samenhangend te zijn en de neuzen in dezelfde richting te keren. Een voorstel wordt door heel de PS gesteund of net niet. Nét dat is hun sleutel tot succes. Teamwork, 1+1 is méér dan 2 remember? Is dat niet het hele probleem......De Volksunie was geplaagd door interne intriges en jaloersheden en ipv de neuzen in dezelfde richting te richten en het Vlaamse doel te dienen, wou iedereen op zijn individualistische manier de eer opstrijken en eigen partijtjes oprichten om de touwtjes in handen te hebben. Het feit dat de PS vandaag de dag zo sterk staat, hebben ze aan zichzelf te danken. Het feit dat het Vlaams Blok in Vlaanderen zo sterk en de Vlaamse partijen zo zwak staan in Vlaanderen....hebben ze ook aan hunzelf te danken. Moraal van het verhaal: Kunnen we misschien niet iets leren van die PS, Bart? |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Burger
|
![]() Beste,
Ik ken uw naam niet (dat vind ik wel een beetje vervelend aan zo'n forum, ik weet niet met wie ik allemaal rond de digitale tafel zit), maar ik heb het gevoel dat we elkaar al ooit ontmoet hebben. Juist? Dat u als SPA'er de regering verdedigt is normaal, maar de objectieve cijfers liegen niet: -de werkloosheid is sinds paars-(groen) alleen maar gestegen. Terwijl men praat over 200.000 nieuwe jobs, gaan er per dag meer dan 100 bestaande verloren -alleen in Rusland en Japan zijn er minder nieuwe ondernemers -de concurrentiekracht van onze bedrijven is afgenomen, cf. world economic forum -de bruto-loonlasten blijven bij de hoogste van de wereld. -Qua aantrekkelijkheid voor buitenlandse investeringen rolden we uit de top 25 van aantrekkelijke landen. De delokalisatie van de secundaire sector gaat onverminderd door. -Nergens ter wereld werken er minder 50plussers dan hier. Wie spreekt er nog over de ACTIEVE welvaartstaat -De begroting is in evenwicht, maar dan wel omdat de fiscale druk bij de hoogste van Europa is én omdat er wordt geknoeid met de boekhouding dat het een lieve lust is: zilverfonds, sale and lease back operaties, belgacom-pensioenfonds. -enzovoort, enzovoort... Om Raf coppens te citeren: nog vier jaar paars en we moeten ons geen zorgen maken over pesten op het werk, we zitten dan toch allemaal zonder job. Wat het uiteenvallen van de VU betreft en het grote voorbeeld van de PS, dat is echt te gek om op in te gaan. Sorry. |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Ik moet Niels echter gelijk geven daarin.
De PS is een sterke partij in Wallonië, dat is waar. Dat is ook democratie: de mensen willen hen daar ook hebben. Ze vormen er niet de absolute meerderheid, dus om te zeggen dat zij alleen hun wil kunnen opleggen aan gans België, is kortweg gelogen... Het spijt me echt te moeten aanhoren dat ook u (zoals vele anderen) de PS afdoet als de grote boeman die alles aan iedereen oplegt, die de vrijheid fnuikt van "eigen volk", die domineert en haar wil oplegt aan de staat en haar bevolking. Nochtans is het niet meer of niet minder dan basisdemocratie dat een partij die meer stemmen haalt ook meer overwicht heeft in de besluitvorming. Mag ik u erop wijzen dat de PS niet de oorzaak is van de "Vlaamse eisen", van het niet inwilligen van "Vlaams belang", enzovoort... ? Belangen zijn immers relatief, en daardoor volgens mij volledig gelijkwaardig. En vergeet niet: ook wij als Vlaanderen hebben de mogelijkheid om Wallonië te "blokkeren", als het moet. Mooi toch? Iedereen evenveel munitie, iedereen evenveel kracht. Alleen is men aan de overkant van de taalgrens wat meer met de neuzen in dezelfde richting gericht, zoals Niels dat zo goed zei. Feodale ruzies over wie nu eigenlijk het "Vlaams belang" het best vertegenwoordigt, kunnen slechts op 2 manieren opgelost worden: samensmelting in 1 partij (zoals de BUB, een centrumpartij met mensen van allerlei strekkingen), of het afstappen van datzelfde Vlaams belang...
#6 |
Minister-President
|
![]() Ik ben er absoluut van overtuigd dat er heel wat minder flaminganten zouden zijn ( of laten we zeggen: Vlaams gezinden ) moest de PS niet zo een grote macht hebben. Het wordt tijd dat de PS eens niet in de regering zit.
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, Thomas, we zijn het eens! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Dat durf ik nog niet zo zeggen... Patriottisme en koningschap zijn niet zozeer met elkaar verbonden, kijk maar naar Amerika.
#10 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Wellicht zou het democratisch deficit van België (het is niet één democratie, maar het zijn er twee die elkaar moeten besturen) dan minder flagrant zijn. Dat is juist. Maar hoe ga je de PS ooit van de macht krijgen? Ze zijn incontournable in Wallonië en als Vlamingen kunnen we er geen fluit aan doen. Zo gijzelt de PS ons federaal: ze hebben een meerderheid binnen de Waalse minderheid die een blokkering kan uitoefenen op de Vlaamse meerderheid. Met nog geen 15% van de Belgische stemmen dirrigeren ze zo de hele boel. |
||
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Ook in Vlaanderen kan een meerderheid gevormd worden om Wallonië te blokkeren (vergeet het omgekeerde plaatje niet), zoals men nu van plan is met het migrantenstemrecht.
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart, kan je hier enkele voorbeelden van geven die iedereen begrijpt?
![]() |
#13 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zeer juist, weg met België dus wat mij betreft. en dat zijn 50 karakters |
|
![]() |
![]() |
#14 | ||
Burger
|