Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2007, 06:30   #1
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard Amerikanen en folteren

bron: Standaard

Belga) Ongeveer 40 procent van de Amerikaanse militairen in Irak vindt dat foltering moet worden gelegaliseerd om mensenlevens te redden of belangrijke informatie te achterhalen. Dat blijkt uit een rapport dat het Pentagon vrijdag publiceerde.De anonieme peiling werd in de zomer van vorig jaar uitgevoerd, maar de resultaten worden nu pas bekendgemaakt na enkele perslekken. Er namen 1.300 soldaten en 450 mariniers deel aan de enquête. Liefst 41 procent van de soldaten en 44 procent van de mariniers in Irak vindt dat foltering moet kunnen om het leven van een Amerikaanse militair te redden. 36 procent van de soldaten en 39 procent van de mariniers vindt dat foltering ook moet worden toegelaten om belangrijke informatie over de vijand te achterhalen. Een andere stuitende conclusie is dat slechts 47 procent van de soldaten en 38 procent van de mariniers vindt dat de Iraakse bevolking met respect moet worden behandeld. 10 procent geeft zelfs toe burgers te hebben mishandeld wanneer dat niet nodig was. Minder dan de helft van de ondervraagden zou een kameraad aangeven bij zijn overste als die zich onethisch gedraagt. (SVR)
BELGA

----------------------------------

Amerika, redder van de democratie en van het Iraakse volk.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 06:33   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Soldaten, zeker Amerikaanse, zijn niet het soort volk dat iets te zeggen zou mogen hebben.
Het is laag dom kanonnenvlees met overontwikkelde kaakbeenderen, die de schedelinhoud niet ten goede komt. Ze lijken er wel voor gemaakt, en ik zou er niet van verschieten dat het echt zo is.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 06:38   #3
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Soldaten, zeker Amerikaanse, zijn niet het soort volk dat iets te zeggen zou mogen hebben.
Het is laag dom kanonnenvlees met overontwikkelde kaakbeenderen, die de schedelinhoud niet ten goede komt. Ze lijken er wel voor gemaakt, en ik zou er niet van verschieten dat het echt zo is.
Het is nogal een geluk dat ze niet allemaal zo zijn.

Maar op zo'n moment zie je wel dat democratie e.d. maar holle frasen zijn.

Macht en geld is alles waar de groten der aarde mee zitten. En als ze dan een paar armzaligen als u en ik moeten martelen, dan moet dat maar.

Walgelijk
Oud 5 mei 2007, 06:41   #4
Bhairav

Standaard

Vergelijk eens foto's van Belgische miltairen en Amerikaanse.
Ge zult direct zien wie het domst is en van wie ge folteringen het snelst kunt verwachten. Enja ik ben die foto van die zwarte die boven vuur word gehouden door Belgische militairen niet vergeten...
Oud 5 mei 2007, 06:44   #5
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge zult direct zien wie het domst is en van wie ge folteringen het snelst kunt verwachten. Enja ik ben die foto van die zwarte die boven vuur word gehouden door Belgische militairen niet vergeten...
Conditionering noemt men zo iets.
Het ligt veel aan de training die ze krijgen en ze "vuren" mekaar ook aan.

Komt ook nog bij dat de meesten van het kanonnevlees uit het ietwat achtergestelde zuiden komen, waar ze zowiezo al geen hoge dunk hebben van buitenlanders
Oud 5 mei 2007, 06:50   #6
Bhairav

Standaard

Conditionering... en voeding (rundsvlees dat agressief maakt bvb) en inteelt en isolatie. Ben benieuwd wa Anton hierover "denkt".
Oud 5 mei 2007, 13:49   #7
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Vorige week nog een artikel gelezen waarin stond dat men soldaten en politie manipuleert om op't moment dat ze hun geweer trekken en er een dreiging is moeten schieten zonder bij na te denken.
Later kan men in de rechtbank degene die schiet niet schuldig bevinden omdat hij technisch gezien ontoerekeningsvatbaar was op die moment.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 17:11   #8
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel belgen zouden folteren toelaten als er een terroristische aanslag kan mee verijdeld worden? Wellicht ook 40%.

Al weet ik ook dat de resultaten bekomen door folteren vaak dubieus zijn.

Laatst gewijzigd door longhorn : 5 mei 2007 om 17:12.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 17:48   #9
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Hoeveel belgen zouden folteren toelaten als er een terroristische aanslag kan mee verijdeld worden? Wellicht ook 40%.

Al weet ik ook dat de resultaten bekomen door folteren vaak dubieus zijn.
"Gulle met ulle terroristen". Conspiracynuts!
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2007, 18:49   #10
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat we niet naief moeten zijn.

In een oorlog wordt er gemoord, gefolted, geplunderd, verkracht. In elke oorlog. Een cleane oorlog bestaat niet.

Daarom moeten we zij die oorlogen beginnen veel meer ter verantwoording roepen. Helaas ontbreekt het Europa daar de moed aan.

Ik geloof niet meer in Europa of de VS, die continenten hebben hun eigen principes van het internationaal recht (die ze na WWII zelf hadden ingevoerd) al lang overboord gegooid. Rechtvaardigheid zal in de toekomst uit het Zuiden komen; daar worden de Europese waarden van de Verlichting en van het internationaal recht veel meer aux sérieux genomen.

Alleszins, de statistiek verbaast me niks. In oorlogssituaties tonen mannen steevast een beestachtig en brutaal gedrag. Da's de aard van het beestje.

Laatst gewijzigd door C2C : 5 mei 2007 om 18:50.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 10:39   #11
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus door foto's te vergelijken bepaal jij het iq?

Ik heb geen foto van jou maar je ziet er dommer uit dan de kavia die nu op tv is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be