Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 mei 2007, 07:05   #1
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard Tweede man op bus en tram



Citaat:
Tweede man op bus en tram in Antwerpen en Gent

Op enkele bus- en tramlijnen in Antwerpen en Gent zal de Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn vanaf half mei een extra opzichter of "tweede man" inzetten. De inzet van twintig 'tweede personen' op tram en bus komt er als respons op de dood van Guido Demoor op een Antwerpse bus vorig jaar.

De extra opzichters zullen vanaf 14 mei ingezet worden op wat De Lijn omschrijft als "trajecten door gevoelige plaatsen". In Antwerpen liggen de lijnen al vast en gaat het om de stadslijnen 6/34 van het Antwerpse Zuid over Borgerhout naar Berchem-Zuid, lijn 9 van Berchem naar de Rijnkaai en lijn 23 vanop de Antwerpse Luchtbal naar het Antwerpse Zuid. Het zijn drie lijnen die door stadswijken lopen met een sterke migrantenpopulatie.

In Gent liggen de lijnen waarop de tweede persoon verschijnt nog niet vast, maar de opzichters zullen worden verspreid over het hele stadsgebied. Beide steden krijgen elk tien tweede personen op de moeilijke lijnen.

De opzichters moeten waken over de goede doorstroming op de rijtuigen en bemiddelen bij conflicten. Ook moeten ze door hun geüniformeerde aanwezigheid voor een extra veiligheidsgevoel zorgen. (belga)
Gaan we dus echt terug gaan naar de tijd van een bestuurder en een kaartjesknipper op het openbaar vervoer.

Een goede zaak voor de werkloosheid en de mensen die in deze voertuigen werken. Een bestuurder terug zijn job en moet dan niet meer de job van twee mensen uitvoeren.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 07:40   #2
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Hoezo, goede zaak voor de werkloosheid? Die mensen kosten nu wel méér dan aan de dop eh.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 08:18   #3
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

altijd onnozel gevonden om de conducteur eruit te halen, 'k vond die best gezellig vroeger.
Zolang religie wordt toegestaan zullen mensen nooit intelligent genoeg worden om op zelfstandige basis samen te leven. Dus zolang die gasten vrij rondlopen zal je de ordehandhaving aan derden moeten overlaten.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 09:56   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hoezo, goede zaak voor de werkloosheid? Die mensen kosten nu wel méér dan aan de dop eh.
Die mensen kunnen betaald worden van de massa winst die de lijn maakt, inplaats dat de lijn deze gebruikt om mee te speculeren op de beurs.

Zij zijn dan dus niet meer tenlaste van de werkloosheid.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 13:27   #5
Pølle
Minister-President
 
Pølle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2007
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Die mensen kunnen betaald worden van de massa winst die de lijn maakt
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 13:31   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Hoezo, goede zaak voor de werkloosheid? Die mensen kosten nu wel méér dan aan de dop eh.

hola, en het terugverdieneffect dan ?
dat zijn geen statutaire ambtenaren hé ... 'de lijn' is een voi

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 mei 2007 om 13:31.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 13:35   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht



Gaan we dus echt terug gaan naar de tijd van een bestuurder en een kaartjesknipper op het openbaar vervoer.

Een goede zaak voor de werkloosheid en de mensen die in deze voertuigen werken. Een bestuurder terug zijn job en moet dan niet meer de job van twee mensen uitvoeren.
en gaan ze daar getrainde vechtjassen voor aannemen, of gaan die mannen (m/v uiteraard) toevallig de verkeerde kant opkijken of gewoon veel 'kletsen' krijgen ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 13:39   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.044
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Op die manier kan de Socialistische partij zijn 230 000 jobs wel waarmaken.

Nu kaartjesknippers, morgen straathoekscheerders?

Een beetje geschiedenisles en een Bokrijk voorbeeld van het leven in de USSR.....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 13:43   #9
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Totaal onnodig. Ik neem voor mijn werk ook de bus op zo'n gevoelig traject en heb nog nooit problemen gehad of gezien. En ik ben ervan overtuigd dat die geüniformeerde aanwezigheid juist een negatief effect zal hebben op het veiligheidsgevoel. Door hun aanwezigheid zullen de reizigers namelijk juist gaan denken dat er regelmatig problemen zijn, alhoewel dat in praktijk helemaal niet zo is.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 13:48   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Totaal onnodig. Ik neem voor mijn werk ook de bus op zo'n gevoelig traject en heb nog nooit problemen gehad of gezien. En ik ben ervan overtuigd dat die geüniformeerde aanwezigheid juist een negatief effect zal hebben op het veiligheidsgevoel. Door hun aanwezigheid zullen de reizigers namelijk juist gaan denken dat er regelmatig problemen zijn, alhoewel dat in praktijk helemaal niet zo is.

U slaapt vaak tijdens de rit ?


Ik heb ook zo'n traject gedaan ondertussen al 10 jaar geleden, daar heb ik besloten nooit meer met de tram of bus te rijden, om te vermijden dat het eens verkeerd zou aflopen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 14:01   #11
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
U slaapt vaak tijdens de rit ?
Nee, meestal lees ik een boek. Het enige dat mij daarbij stoort zijn die ellendige GSM's.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 14:05   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Totaal onnodig. Ik neem voor mijn werk ook de bus op zo'n gevoelig traject en heb nog nooit problemen gehad of gezien. En ik ben ervan overtuigd dat die geüniformeerde aanwezigheid juist een negatief effect zal hebben op het veiligheidsgevoel. Door hun aanwezigheid zullen de reizigers namelijk juist gaan denken dat er regelmatig problemen zijn, alhoewel dat in praktijk helemaal niet zo is.

als 'jongeren' medereizigers nog eens 'koejoneren', vooral verder lezen, doen of ge niks gehoord of gezien hebt ! ... da's veel veiliger dan vriendelijk vragen of ze wat kunnen dimmen ! ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 14:06   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

[edina mode] Guido Demoor stierf aan een hartafwijking zeg ik u ! een hartafwijking ! en hij neep totaal onverwacht en ongepast ene zijn keel toe ! [\edina mode]
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 14:08   #14
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als 'jongeren' medereizigers nog eens 'koejoneren', vooral verder lezen, doen of ge niks gehoord of gezien hebt ! ... da's veel veiliger dan vriendelijk vragen of ze wat kunnen dimmen ! ...
Dat ligt niet echt in mijn aard

Laatst gewijzigd door Edina : 3 mei 2007 om 14:09.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 14:11   #15
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
[edina mode] Guido Demoor stierf aan een hartafwijking zeg ik u ! een hartafwijking ! en hij neep totaal onverwacht en ongepast ene zijn keel toe ! [\edina mode]
Ik zie niet in wat daar "edina mode" aan is, want ik heb mij nog nooit over zijn doodsoorzaak uitgesproken. Dat laat ik liever aan de bevoegde instanties over

Laatst gewijzigd door Edina : 3 mei 2007 om 14:25.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 14:14   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat ligt niet echt in mijn aard
zo lang ge maar niet doet of er geen problemen zijn, is het voor mij al lang goed ...

heb vorig jaar zo eens met mijn zoontje van acht den tram gepakt naar de zoo ... tram drie, om parkeerproblemen te vermijden (auto geparkeerd aan den terminus in Schoten) ... in de metro eigenlijk een serieus onveiligheidsgevoel opgedaan met zo'n bende brutale apen die iedereen in het tramstel terroriseerden (inclusief oudere dametjes, en kinderen van acht jaar) ... stoer hoor ... en macho ...

ik probeer mijn zoontje nog altijd uit te leggen dat niet alle Marokkanen zo zijn ... tof ze ... maar echt goed komt dat niet meer hoor ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 14:22   #17
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zo lang ge maar niet doet of er geen problemen zijn, is het voor mij al lang goed ...

heb vorig jaar zo eens met mijn zoontje van acht den tram gepakt naar de zoo ... tram drie, om parkeerproblemen te vermijden (auto geparkeerd aan den terminus in Schoten) ... in de metro eigenlijk een serieus onveiligheidsgevoel opgedaan met zo'n bende brutale apen die iedereen in het tramstel terroriseerden (inclusief oudere dametjes, en kinderen van acht jaar) ... stoer hoor ... en macho ...

ik probeer mijn zoontje nog altijd uit te leggen dat niet alle Marokkanen zo zijn ... tof ze ... maar echt goed komt dat niet meer hoor ...
Natuurlijk zijn er wel eens problemen. Maar ik betwijfel of deze maatregelen daar iets aan zullen veranderen.

En ik vind echt wel dat het onveiligheidsprobleem overroepen is. Ik neem de bus op het Astridplein en rijdt door Borgerhout en Deurne. Een echt zogenaamd risicotraject dus. En ik lieg niet wanneer ik zeg dat ik (op die lijn) nog nooit problemen heb gehad of gezien hé. Tenzij je luidruchtige jongeren (en dan heb ik het niet alleen over allochtonen) als een probleem bestempelt...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 14:31   #18
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Misschien ineens 3 extra mensen inzetten, en ze bewapenen, zodat het machogedrag zich met zekerheid naar ergens anders verplaatst!

Extra mensen inzetten is onzin zolang ge de daders van zulke delicten ongestraft hun gang laat gaan.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 14:35   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er wel eens problemen. Maar ik betwijfel of deze maatregelen daar iets aan zullen veranderen.

En ik vind echt wel dat het onveiligheidsprobleem overroepen is. Ik neem de bus op het Astridplein en rijdt door Borgerhout en Deurne. Een echt zogenaamd risicotraject dus. En ik lieg niet wanneer ik zeg dat ik (op die lijn) nog nooit problemen heb gehad of gezien hé. Tenzij je luidruchtige jongeren (en dan heb ik het niet alleen over allochtonen) als een probleem bestempelt...
je moet eens wat meer van je boek opkijken ...

luidruchtige jongelingen zijn idd geen probleem, dat deden wij in onze tijd ook ... maar het denigrerend behandelen en intimideren van vrouwen is ronduit ergerlijk

buiten het verbale gaat dat over 'per ongeluk tegenlopen' 'bepotelen van borsten of bips' of heel intimiderend vlak voor een vrouw haar gezicht gaan staan en veel te dicht komen compleet zonder eerbied voor 'eigen space' ... altijd sexueel denigrerend of toespelend tot vrouwen afstappen of ergens anders heen gaan ...

ik ben een veel-lezer, maar op tram en bus lees ik niet, daar bekijk ik de mensen, en hoe ze reageren : de slachtoffers : heel vaak hulpeloos of smekend kijkend naar andere medereizigers ... waarvan de meeste dan snel de andere kant op kijken (ook een vervelende, zielige vaststelling)

en helaas maak ik zelden een tramrit mee waarop bovenstaande niet voorvalt ... waar door ik weer voor een hele periode gedegouteerd ... zo weinig mogelijk het openbaar vervoer neem ...

en objectief heb je misschien gelijk he, daar gebeurt weinig meer dan zwaar sexueel intimideren (dat bepotelen, ach vrouwen moeten niet zo flauw doen) ...

maar ja, ge kent mij hé Edina (il principe wil ook zijn deel)... als zulk vreemdelingengedrag de Vlaamse Onafhankelijkheid kan dichterbij brengen, zal ik het met plezier gebruiken hoor, ook als jij dat overroepen vindt, ik zie namelijk dikwijls in die vrouwenogen, dat zij dat niet overroepen vinden, en dat zij dat gevoel op dat moment niet subjectief vinden ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 14:51   #20
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
......"trajecten door gevoelige plaatsen". In Antwerpen liggen de lijnen al vast en gaat het om de stadslijnen 6/34 van het Antwerpse Zuid over Borgerhout naar Berchem-Zuid, lijn 9 van Berchem naar de Rijnkaai en lijn 23 vanop de Antwerpse Luchtbal naar het Antwerpse Zuid. Het zijn drie lijnen die door stadswijken lopen met een sterke migrantenpopulatie.
Wel raar dat dit zo ineens maar mag gezegd worden. Waar halen ze het toch uit dat die trajecten door "gevoelige plaatsen " lopen als er toevallig veel verrijking heeft plaatsgevonden?
Foutje?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be