![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijpe wie begrijpen kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Partij voor de Vrijheid?
Dan toch geen onderwijsvrijheid, zo blijkt.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik haat persoonlijke aanvallen, maar een man met zo'n kapsel kan je gewoon niet serieus nemen.
Religie-scholen zijn per definitie retarded. Religie aanbieden op een school is zelfs dubieus. Dus sluiten die scholen en goede alternatieven aanbieden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind het ook nogal ironisch. Ten andere alle schoolinstellingen met godsdienstroots moesten ze verbieden.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net het vrije onderwijs is hier al decennia (zoniet de grondslag) hét voorbeeld van kwaliteitsonderwijs geweest en nu zou het moeten worden afgeschaft, omdat zo'n flutideologie als islam persé op gelijke voet moet worden gesteld? Een duidelijker voorbeeld van de ridiculiteit van "alle culturen zijn gelijk" kan ik amper vinden. In elk geval is het zo dat er reeds verschillende islamitische scholen gesloten werden in Nederland omdat frauduleuze toestanden er de norm waren. Recent bleek ook dat er een zeer fundamentalistische islam werd onderwezen in verschillende van die scholen. Me dunkt hoeven ze geen islamitische scholen te verbieden, doch wèl zorgen dat ze voldoen aan de eindtermen, én dubbel controles houden op zowel inhoud van de normale lessen als die van de islamlessen. (wat natuurlijk niet evident is)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Religie en onderwijs gaan in mijn ogen niet samen, waar je daar ergens een ideologie van multiculturele verrijking achter zoekt ontgaat mij volledig. ![]()
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet maar enes kijken naar de hoeveelheid geld dat dat zogenaamde 'vrije' onderwijs onrechtstreeks van de staat krijgt. Rechtstreeks krijgen ze minder, maar onrechtstreeks krijgen ze meer. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Geen enkele vrijheid. Geert Wilders is de man die zijn tijd doorbrengt met het roepen van steeds 'provocerendere' dingen over moslims. De islam is verschrikkelijk, moslims zijn als een Tsunami en de Koran moet verscheurd worden. Politici moeten vrijuit kunnen spreken, dat ben ik met hem eens, maar ik zou ook graag zien dat politici principes hebben, dat ze zich bijvoorbeeld inzetten tegen belangenverstrengeling in plaats van te roepen dat ze dat doen als ze de moslims uit het kabinet proberen te stemmen. En met dit ook weer: iedereen mag een eigen school openen met een eigen overtuiging als grondslag, bahalve moslims.
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp je dat nu niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Ze zijn lastig en ze maken misbruik? Waarvan maken ze misbruik? Het is toch ook zo dat mannen vaker misdaden plegen dan vrouwen, waarom worden mannen dan niet overal uitgeschopt? Daar moeten we eens de partij voor de mannelijkheid voor oprichten. Dus nee, ik begrijp het niet, en ik zou een pesthekel hebben aan mensen die mij om de onbenullige reden dat ik vanuit thuis iets heb meegekregen wat een bepaalde naam meedraagt, een hele brede verzamelnaam, graag van alles en nog wat willen afnemen en ontzeggen. In Zuid-Afrika kwam met de open verkiezingen van 1994 eindelijk een echt einde aan de apartheid, hier moeten we kennelijk nog eens beginnen.
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() In het artikel staat "islamitische scholen", maar in de titel staat "islamistische scholen".
Dit is niet hetzelfde. Een islamitische school hoeft niet persé islamistisch te zijn. Islamisme is een politieke ideologie, geen religie. On topic: ik ben tegen elke vorm van religieus onderwijs. Maar dat is een persoonlijke mening, het betekent dat ik mijn kinderen nooit naar gelijk welke religieuze school zou sturen. Niet naar een christelijke school, niet naar een islamitische school, niet naar een joodse school, niet naar een Steinerschool, ... Maar ik ben nog veel meer tegen een staat die dergelijke scholen verbiedt. Fanatiek laïcisme is niet het antwoord op religieuze verdwazing, dat is een imitatie ervan.
![]() |
#13 |
|
![]() Verwarring hieromtrend is strategisch, Dr Strangelove.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
In another poem of the "Divan" Goethe says: "Stupid that everyone in his case Is praising his particular opinion! If Islam means submission to God, We all live and die in Islam." "Ndrrisch, da_ jeder in seinem Falle Seine besondere Meinung preist! Wenn Islam Gott ergeben hei_t, In Islam leben und sterben wir alle." (WA I, 6, 128) Laatst gewijzigd door Ciccio : 3 mei 2007 om 07:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goethe leefde van 1749 tot 1832. We zijn vandaag in de 21ste eeuw.
Laatst gewijzigd door Antoon : 3 mei 2007 om 08:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idd, tijd voor de opheffing van alle religieuze verdwazing.
![]() |
![]() |
#17 | ||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uw misplaatste gezichtsredder - door er een tijdsdimensie aan toe te voegen - raakt dan ook kant noch wal ... Laatst gewijzigd door Ciccio : 3 mei 2007 om 11:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hoedanook moet grondig gecontroleerd worden wat er in die islami(s)tische scholen verkondigd wordt tijdens de godsdienslessen. Maar dat zal dan wel weer beschouwd worden als "onaanvaardbaar!" zeker? Wel, in dat geval, sluiten die boel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De verwarring rond deze twee woorden komt sommigen goed uit. Zij willen laten uitschijnen dat elke moslim een islamist is, wat natuurlijk onzin is. Maar het naïef-optimistisch deel van mijn persoon hoopt dat het gewoon een tikfoutje van Antoon is.
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Trouwens, voor wie geïnteresseerd is in het debat inzake secularisme, laïciteit en islam, raad ik het boek "De islam en de scheiding van kerk en staat" aan, van Olivier Roy. Ondanks de focus op Frankrijk is dit een zeer boeiend boek.