![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Bart De Wever (N-VA) - 2 tot 8 februari "Van bij de start van de partij was hij er reeds bij als ondervoorzitter van de N-VA. Deze 34-jarige licentiaat geschiedenis staat bekend om zijn goede dossierkennis en omwille van het gebruik van grappige kwinkslagen. Samen met side-kick Geert Bourg |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() De Brusselse afdeling van de NVA is tot de orde geroepen omdat ze voorstelde om in Brussel tweetalig campagne te voeren. De NVA heeft ook al naar het Vlaams Blok gesneerd omdat het Vlaams Blok in Brussel tweetalige publicaties verspreidt.
Ik leid daaruit af dat de NVA tegen tweetalige publiciteit in Brussel is, wanneer deze publiciteit Nederlands-Frans is. Echter.... de NVA organiseerde onlangs in Brussel info-avonden over het Nederlandstalig onderwijs. Daar werd zelfs drietalige publiciteit voor gevoerd. Nederlands, Frans en... TURKS !! Affiches, uitnodigingen, pamfletten, .... . Blijkbaar mag men dus niet trachten om in Brussel de verfranste Vlamingen terug te winnen (zoals het Vlaams Blok tracht te doen) met tweetalige campagnes, maar mag men wel trachten de Turken voor de eigen kar te spannen met drietalige campagnes (zoals de NVA). Is dit het soort beleid dat de NVA wil indien Brussel de hoofdstad van een vrij Vlaanderen wordt? Een beleid waarbij er geen faciliteiten zijn voor Franstaligen, maar wél voor Turken?? En voor 't geval U zou willen zeggen dat het niet waar is wat ik zeg.... pagina drie van deze link http://www.vlaamsbelang.org/pdf/vlaa...ng_2003-19.pdf |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() De waarheid dwingt te vermelden dat de Franstalige Blok-kiezers geen "herwonnen verfranste Vlamingen" zijn. Het "Vlaamse" karakter van het Blok lokt nauwelijks kiezers bij dat soort mensen. Ze dan ook voorstellen als "verloren zonen" is niet alleen ridicuul, maar ronduit een belediging voor echte Vlaams-gezinden.
#3 |
Minister
|
![]() Aangebranden, je gaat hier wel voorbij aan de essentie. De NVA verwijt het Vlaams Blok in Brussel tweetalige campagnes te voeren.
Maar de realiteit toont dat de NVA het in Brussel zelfs drietalig doet. Ofdat het nu gaat om verfranste Vlamingen, vervlaamse franstaligen, belgicisten, tweetalige Brusseleirs, ontevreden franstaligen of wat dan ook is bijzaak. |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#5 |
Burger
|
![]() Hallo,
Brussel! Dé struikelsteen op weg naar onafhankelijkheid. De lokale afdeling had inderdaad een campagne opgezet naar ouders van kinderen in het nederlandstalig onderwijs. Dit om hen te vragen het nederlands ook thuis aandacht te geven. Ze gebruikten hiervoor inderdaad Frans en Turks. Dit is echter in tegenstrijd met de partijlijn: brussel is tweetalig, maar de n-va is een eentalige vereniging. Ze hadden dit dus niet mogen doen. Het gebruik van vreemde talen is uitgesloten, Frans mag gebruikt worden als mensen een vertaling vragen (van een brochure of zo) of in specifieke persoonsgerichte communicatie. De brusselse afdeling is hier ook al op gewezen. Dit foutje is echter totaal niet te vergelijken met de situatie van het blok. die geven intussen ééntalig Franse blaadjes uit in Brussel en zetten mensen op de lijst die geen woord Nederlands spreken. In brussel is het blok geen vlaamse partij meer, alleen nog een extreem-rechtse partij. |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() Bedankt voor het antwoord. Ook al is het onzinnig.
Waarom onzinnig? 1. Ik denk dat mensen zoals Erik Arckens of Dominiek Lootens wel degelijk Vlaams-nationalisten tot en met zijn. 2. Op de NVA-lijst staan ook Nederlandsonkundigen. Ik denk aan die jonge Marokaan, of aan de Brit Mike Barlow. 3. Voor de NVA is in een vrij Vlaanderen met Brussel als hoofdstad dus geen plaats meer voor franstaligen in Brussel? Vooral blijven dromen, jongens!! |
![]() |
![]() |
#7 | |
Burger
|
![]() Citaat:
2. Mike Barlow ken ik niet om eerlijk te zijn, maar de "jonge Marokkaan" spreekt wel degelijk Nederlands 3. Ik heb duidelijk gezegd: Brussel is een tweetalige stad, maar de n-va is daarin een eentalige vereniging. Zo hoort het ook. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() En hoe gaan we dan wel de nederlandsonkundige migrantenouders ervan overtuigen, dat het in hun kinderen belang is, dat hun kroost beter naar het nederlandstalig onderwijs gaat in Brussel?
Met de doventolk van Helga misschien? |
![]() |
![]() |
#9 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
b. Die 'jonge Marokaan' (ik ken zijn naam niet) zijn Nederlands is al zo goed als dat van Paola of Di Rupo. Toen hij vorig jaar te gast was bij TV-Brussel was het huilen met de pet op. Die kerel broebelt gewoon een totaal onverstaanbaar taaltje. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#10 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Er moet dringend vanuit Vlaanderen fors geïnvesteerd worden in het Nederlandstalig onderwijs te Brussel. Want op zich is het natuurlijk zeer goed dat het anderstaligen aantrekt (Brussel is via het onderwijs verfranst, misschien kan de slinger nu wat in de andere richting worden gedraaid). Het promoten van dit onderwijs is een taak van de overheid, niet zozeer van een politieke partij. Sorry, maar het grapje over de doventolk getuigt van slechte smaak. |
|
![]() |
![]() |
#11 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
"OOK de N-VA is een bont allegaartje", uit die "ook" maak ik op dat dit dus evenzeer geldt voor het blok. Of waren dat dan toch allemaal Vlaams-nationalisten? Voor het overige heb ik geen zin om op zo'n forum in te gaan op allerlei persoonlijke aanvallen. |
||||
![]() |
![]() |
#12 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Te pijnlijk dat iemand de vinger op de wonde van uw Brusselse afdeling legt? U weet dat ik gelijk heb. Maar blijkbaar kan/mag/wil U het niet toegeven. Tot zover de mythe van de eerlijke recht-voor-de-raap politicus Bart De Wever. De volgende graag! |
||
![]() |
![]() |
#13 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Pleiten voor meer centen voor dit Brussels-nederlandstalig onderwijs is inderdaad 1 zaak. De nederlandsonkundige ouders mobiliseren voor dit onderwijs een andere, vandaar dat ik het nogal gemakkelijk vind, dat een prominent N-VA'er het promoten van Nederlandstalig onderwijs, louter een taak vindt van "de overheid"(alsof deze losstaat van politiek en dus partijen). Zeker als het net de N-VA is die naar de verkiezingen trekt met als 1 vd 4 thema's: ONDERWIJS. Ps: Mijn excuses voor mijn slechte smaak van humor. Al weet ik persoonlijk wel dat Helga nogal gezond breeddenkend is in die grapjes. |
||
![]() |
![]() |
#14 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Ik heb helemaal niks ontkend. Ik vraag u alleen niet te kijken naar de splinter in de oog van een ander... Voor het overige is het geen kwestie van niet durven antwoorden, maar een kwestie van fatsoen om niet in te gaan op vragen over personen (die ik om eerlijk te zijn niet of nauwelijks ken). U moet die vragen stellen aan die mensen zelf. En inderdaad, de volgende graag! |
|||
![]() |
![]() |
#15 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De dag dat we lessen moeten krijgen van een Blokker ivm interne partijdemocratie, zal de dag zijn dat Knut voor de eerste keer op een VB-ledencongres een ammendement mag indienen voor het aanpassen van een programmapunt en waarover gestemd kan worden. Voorlopig is een vB-ledencongres slechts een applauscongres, dus bespaar ons uw opmerkingen ivm partijdemocratie, directieven enz, want u bent echt niet goed geplaatst daarvoor, als VB'er. |
|
![]() |
![]() |
#16 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#17 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Trouwens... over de essentie... de NVA-top heeft wel een onderhandelaar naar Brussel moeten sturen om zich in te mengen in de zware problemen die er waren in de Brusselse afdeling (bestuur en contrabestuur). |
||
![]() |
![]() |
#18 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Niet erg hoor, bij gelegenheid vragen we hier toch gewoon een VB-mandataris om even toe te lichten hoe het met de intererne democratie staat bij het Blok. Wie weet leren we dan of Knut een VB-lidkaart heeft of niet. Al doet dat inderdaad niets terzake aan de essentie. Tot dan, Robrecht. |
||
![]() |
![]() |
#19 |
Burger
|
![]() Voor de volledigheid nog vermelden dat ik het Brusselse bestuur natuurlijk wel ken, maar niet alle leden en nog minder wie er allemaal het Vlaams Huis frekwenteert.
Mijn grootmoeder zei altijd: "Jezus moet van alles zijn getal hebben". Het is dus niet erg dat er verschillende opinies onder één dak zitten. Wij zijn geen stalinisten. |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2. Het is niet erg dat er verschillende opinies onder één dak zitten. Maar als de top zegt: wij zijn enkel ééntalig; en de afdeling zegt nous sommes bilingue, dat geraakt Jezus toch een beetje in de war. 3. Gezien het stilzwijgen erop begrijpt U mijn argument over de splinter en de balk, vermoed ik? |
|
![]() |