![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Moelijke tijden kunnen we minder moeilijk maken door inzicht door bijvoorbeeld eens NA te denken over wat/waar men god stoffelijk mag waarnemen in plaats van hem niet te zien of aan te duiden.....te verwoorden ...enz .
Ik plaats deze post om de mensen die het moeilijk hebben onder ons een ruggesteun te bieden door inzicht = kennis wat hoop en geloof kan versterken eender welk geloof ! Steeds moeten en doen westerse landen het prijzen van god ; aanroepen....ook uitleggen WAT god zou zijn of is maar in deze topic gaan we proberen het stoffenlijker te houden. Met stoffelijk bedoel ik feiten, werkelijke situaties die iederéén heeft of herkende van vroeger of nu. Stoffelijk ook in de zin van materie bijvoorbeeld een gebedje om een bijbel te vinden en die dan ook ontvangen of een snoepje dat je wenst in stilte en plots aanwezig is . Mochten wij mensen wa meer kijken naar de kleine dingen in het leven en proberen verder te kijken dan onze neus lang is kunnen we meer inzicht verwerven en kennis delen omzo onze smarten te temperen . Goed genoeg gezevert ....ik begin ![]() Ik zien iets goddelijks in het woord en het begrips beeld syncroniciteit of de samenloop der dingen . Toegegeven deze term is onstoffelijk en niet tastbaar maar....een vriend van me zei me i have faith in the lord enzo ....ik zei doe een wens hij zei ....i want a car ....en een auto kreeg hij . Bij mij thuis heb ik een leuk boekje dat meer emotionele waarde heeft dan andere boeken die ik bezit ...da boekje gaat over de christelijke berg rede . Ik vroeg voor ik naar de kerk ging om deze berg reden nog eens te mogen ontvangen ik vroeg dit in stilte aan de here god & ik mocht ontvangen ![]() Zo heb ik tal van voorbeelden over laat het ons even de heilige geest die neerdaalt noemen . Om het wat meer wetenschappelijker te laten klinken ....een syncrone gedachte die samen vloeit met het collectieve van een groep al dan niet stoffelijk van aard . Om men theorie te staven trachte ik op vele punten te handelen zonder te handelen net zoals zonder te vragen iets te vragen bij wijze van schrijven ![]() In een groep mensen slaag ik er dan ook bijvorbeeld in om als ik iets wil of nodig heb der gewoon aan te denken zonder te willen/verlangen en dit beeld los te laten; na 2 �* 3 maal dezelfde gedachte kracht te herhalen krijg ik wat ik wou . Tijdje terug nog ik had spierpijn aan mennen arm en zei het tegen niemand voor men neus stond het suikervat maar dan moest ik men arm te ver strekken en had ik geen zin in ...ik dacht aan suiker en liet het los wou het niet ...3maal op paar seconden zonder te kijken naar het suiker vat en toen paseerde er iemand keek naar men koffie en zei ...jaja ge kunt het raden....suiker nodig Duncan waarop ik vriendelijk glimlachte en zei ja graag . Handig hé ....alles doen zonder iets te doen in vergaderingen of bijéénkomsten lukt dezelfden truk ook tijdens gesprekken ik kies men slachtoffer en noteer hetgeen ik uit zijn of haren mond wil horen & hopla het geschiedde . De hoofd truk is wel het NIET te willen of te verlangen ENKEL de gedachte ( het beeld) want als je gelooft of wilt/verlangt dan is wordt het meer zwarte magie of nemen van in plaats van het te delen . Proberen wie proberen wil zou ik zeggen . God bemerk ik ook niet enkel in taal en stoffelijkheid om maar even iets te melden want gods wijsheid en pracht is omnipotent dus niet te vatten te meten of te begrijpen . Ooit sprong ik van een bromfiets die 85km/u ging zonder 1 kras overleefde ik het ...voor mij is dit een duidenlijk teken van geluk en mocht ik stoffelijk nog verder gaan dus mijn lichaam is gemaakt naar het beeld van god zo dacht ik te lezen in de bijbel . Wel even duiden da ik ni schrijf dat ik god wou spelen of ben ofzo hé ![]() Tijdje terug dacht ik nog 5 euro te bezitten maar men broekzak was leeg ...op weg naar de bank vond ik toch wel 5 euro op straat dus moest ik niet naar de bank om men gsm op te laden . Komt er bij kijken dat ik toen net aan het zingen was en god aan het verheerlijken....toen ik gedaan had zei ik tegen men huiskattin ach Seffira god heeft da land hier duur gemokt ik zen men 5 euro kwijt en pats 5 euro . De bedoeling van deze post is niet om op goed geluk den lotto te gaan invullen hé neenee gewoon rare dingen die over de materie gaat het stoffelijke dat een mens vandaag de dag nodig heeft . Dit om de vele die zich beetje minder goed voelen te ondersteunen in dat wat WEL is in plaats van dat wat er niet is . Laatst gewijzigd door duncan : 3 juni 2007 om 23:54. |
![]() |
![]() |