Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 6 februari 2004, 23:11   #1
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Het begint er zo op te lijken dat het Vlaams Blok het monopolie krijgt over het echte, harde Vlaams-nationalisme nu de NVA aan het verdrinken is.

Maar zijn de kiezers van het VB wel Vlaams-nationalisten of zijn alleen hun leiders en een kleine minderheid leden dat? Een onafhankelijke studie wees in elk geval uit dat heel wat Belgisch-gezinden stemmen op het Vlaams Blok omdat ze niet van de vreemdelingen houden of omdat ze gewoon een foert-stem willen uitbrengen.

Is dit het einde van het "roemrijke" Vlaams-nationalisme? Laten we het hopen en samen het Vlaams Blok en de kwalen van de maatschappij bestrijden met een positieve boodschap: een vrij, solidair en unitair België met minder belastingen !
Hans1 is offline  
Oud 6 februari 2004, 23:15   #2
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Het begint er zo op te lijken dat het Vlaams Blok het monopolie krijgt over het echte, harde Vlaams-nationalisme nu de NVA aan het verdrinken is.

Maar zijn de kiezers van het VB wel Vlaams-nationalisten of zijn alleen hun leiders en een kleine minderheid leden dat? Een onafhankelijke studie wees in elk geval uit dat heel wat Belgisch-gezinden stemmen op het Vlaams Blok omdat ze niet van de vreemdelingen houden of omdat ze gewoon een foert-stem willen uitbrengen.

Is dit het einde van het "roemrijke" Vlaams-nationalisme? Laten we het hopen en samen het Vlaams Blok en de kwalen van de maatschappij bestrijden met een positieve boodschap: een vrij, solidair en unitair België met minder belastingen !
Hahahaha, het wordt hier nog tof! Wie gaat ge meenemen uw Blub-partij? Wel, als een echte democraat wens ik u veel steun toe om het Vlaams Blok te bestrijden, ge zult die steun goed kunnen gebruiken. Maar, onthoud één ding; de Vlaamse Leeuw zullen ze NOOIT kunnen temmen, zelfs niet een klasje Blub'ers!
Oud 6 februari 2004, 23:21   #3
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik apprecieer het wel dat het VB het opneemt voor het respect van de Belgische nationaliteit.
Hans1 is offline  
Oud 6 februari 2004, 23:25   #4
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Yep t'is juist een kankergezwel kan jij niet bestrijden..de dragers sterven namelijk wel uit..de KKK droomde ook veel ondertss hebben ze een Powell en Condoleeza Rice die hun land besturen..hi hi..wacht maar binnen een jaar of 20 , ikke lachen later...
neruda is offline  
Oud 6 februari 2004, 23:28   #5
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk dat het vlaamsnationalisme pas een einde zal nemen, als de miljardenstroom van vlaanderen naar wallonie een einde neemt. En dit laatste zie ik zou nog zo snel niet gebeuren.
Misshien zou ik er nog kunnen inkomen in een slogan als "een vrij, solidair en unitair belgie met minder belastingen, en vooral met geen miljardenstroom van vlaanderen naar wallonie". Maar er zal altijd een cultuurverschil zijn, zodat belgie geen zin heeft in een eengemaakt europa.
Bob is offline  
Oud 6 februari 2004, 23:40   #6
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Vooral uw laatste zinsnede is grappig: "Maar er zal altijd een cultuurverschil zijn, zodat belgie geen zin heeft in een eengemaakt europa." Ja, in Europa zijn natuurlijk geen cultuurverschillen, alleen in België.
Hans1 is offline  
Oud 6 februari 2004, 23:42   #7
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Lang geleden dat we nog eens een debiele x = y topic gezien hebben van de BUB. Het blijft alleszins gieren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 6 februari 2004, 23:44   #8
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ah, klopt het dan niet?
Hans1 is offline  
Oud 6 februari 2004, 23:45   #9
Blokbuster
Vreemdeling

Blokbuster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Denk dat het vlaamsnationalisme pas een einde zal nemen, als de miljardenstroom van vlaanderen naar wallonie een einde neemt. En dit laatste zie ik zou nog zo snel niet gebeuren.
Misshien zou ik er nog kunnen inkomen in een slogan als "een vrij, solidair en unitair belgie met minder belastingen, en vooral met geen miljardenstroom van vlaanderen naar wallonie". Maar er zal altijd een cultuurverschil zijn, zodat belgie geen zin heeft in een eengemaakt europa.
Vlaams nationalisme ? Het Blok ? yeah right..
Oud 6 februari 2004, 23:46   #10
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, klopt het dan niet?
Het is niet omdat een partij verdwijnt, dat de ideologie ook verdwijnt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 6 februari 2004, 23:50   #11
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Ah, klopt het dan niet?
Het is niet omdat een partij verdwijnt, dat de ideologie ook verdwijnt.
Voila. De 'Vlaamsgezinde' ideologie zit trouwens in ALLE Vlaamse politieke partijen. En dat is nu het het probleem van de N-VA, als het erop aankomt (en zeker bij verkiezingen) laten de traditionele partijen zich van hun meest Vlaamse kant zien, en de kiezer tuimelt in de val.
Zeno! is offline  
Oud 6 februari 2004, 23:51   #12
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

In de val van het Vlaams-nationalisme? Inderdaad, sommigen wel.
Hans1 is offline  
Oud 7 februari 2004, 00:02   #13
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
Vlaanderen heeft geen zin in een eengemaakt europa.

De facto is het vernietigen van de Belgische federale staat een belangrijk symbool dat de nederlandstaligen geen tussenkomst van buitenaf tolereren in hun eigen zaakjes. Als de vlamingen als niet kunnen verdragen dat bvb. Volksgezondheid door een franstalige wordt gedicteerd, wat wordt het dan als dit bvb een europese bevoegdheid wordt ? Dit is niet irreeel als we streven naar een machtige unie. Een Pool of een Spanjaard zou dan het beleid van de Unie kunnen bepalen en dus ook van vlaanderen.

Maar alas, hokjesdenken en het idee van volkssoeveriniteit leiden tot andere conclusies. Belgie zal inderdaad op te houden met bestaan, het zal opgaan in een machtige europese unie, want als we blijven doorgaan onder elkaar te bekvechten blijven we impotent tov de VS. Een verenigde staten van Europa zou mooi zijn......en goed voor allen. En de vlaamse of waalse cultuur zal niet verdwijnen,daar is europa te verstandig voor (het sponsort nu al veel cultuur evenementen).
Tavek is offline  
Oud 7 februari 2004, 00:12   #14
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek

Maar alas, hokjesdenken en het idee van volkssoeveriniteit leiden tot andere conclusies. Belgie zal inderdaad op te houden met bestaan, het zal opgaan in een machtige europese unie, want als we blijven doorgaan onder elkaar te bekvechten blijven we impotent tov de VS. Een verenigde staten van Europa zou mooi zijn......en goed voor allen. En de vlaamse of waalse cultuur zal niet verdwijnen,daar is europa te verstandig voor (het sponsort nu al veel cultuur evenementen).
Ojee, tijd dat jij hier de topics van de afgelopen jaren eens doorneemt.

Je zegt: Belgie zal ophouden te bestaan en opgaan in Europa. Ok, volledig akkoord, maar hoe ziet dat EUROPA er dan uit???? Eén regering voor miljoenen en miljoenen mensen met tientallen verschillende talen en culturen?? Uiteraard niet, de Unie zal intern moeten verdeeld zijn in (deel)staten. En d�*n komt de vraag: hoe kunnen wij het best functioneren in dat Europa van morgen: in een Vlaamse of een Belgische deelstaat? Antwoord: in een Vlaamse uiteraard.
Zeno! is offline  
Oud 7 februari 2004, 00:37   #15
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ah nee, want het regionale Europa is onwerkzaam en nutteloos: er zijn teveel regio's en de staten kunnen dat werk evengoed. Taal wordt minder en minder belangrijk omdat men in Europa zal streven naar één werktaal: het Engels. Maar ja, vóòr dat de flaminganten dat beseffen, moeten ze nog vele nachtjes slapen.
Hans1 is offline  
Oud 7 februari 2004, 02:21   #16
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Yep t'is juist een kankergezwel kan jij niet bestrijden..de dragers sterven namelijk wel uit..de KKK droomde ook veel ondertss hebben ze een Powell en Condoleeza Rice die hun land besturen..hi hi..wacht maar binnen een jaar of 20 , ikke lachen later...
Powell en Rice zijn dan wel perfect geïntegreerde en bij mijn weten legale Amerikanen En voor zover ik weet moet ik nog van de eerste marokkaan horen die door Philp Dewinter of een meute VB politici opgeknoopt is, gezien de vooringenomenheid van de belgische media zou dat anders gegarandeerd wééékenlang worden uitgemolken...
Rr00ttt is offline  
Oud 7 februari 2004, 02:26   #17
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

De facto is het vernietigen van de Belgische federale staat een belangrijk symbool dat de nederlandstaligen geen tussenkomst van buitenaf tolereren in hun eigen zaakjes. Als de vlamingen als niet kunnen verdragen dat bvb. Volksgezondheid door een franstalige wordt gedicteerd, wat wordt het dan als dit bvb een europese bevoegdheid wordt ? Dit is niet irreeel als we streven naar een machtige unie. Een Pool of een Spanjaard zou dan het beleid van de Unie kunnen bepalen en dus ook van vlaanderen.
Als ik het idee had dat die Pool of Spanjaard onpartijdig was en redelijke beslissingen nam zou ik daar geen probleem mee hebben.

Als die Pool of Spanjaard daarentegen beslissingen neemt die steeds in het nadeel van Vlaanderen zijn hoeft voor mij de unie niet en ik betwijfel dat je 1 zinnig (let wel op, ik zeg zinnig ) vlaming kan vinden die dat wel wilt, tenzij hij / zij er énorm persoonlijk voordeel uithaalt én weinig sociaalvoelend is..
Rr00ttt is offline  
Oud 7 februari 2004, 06:43   #18
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Weet niet welke vlamingen bedoeld zijn die in het huidige bestel niet kunnen verdragen dat volksgezondheid door een franstalige (beter is: iemand met de waalse ingesteldheid) wordt gedicteerd. Veronderstel dat we hier niet over vlaams-nationalisten spreken. Waar zelfs gematigde vlamingen wel last van krijgen is de aanhoudende geldstroom naar wallonie, ook, vooral, op gebied van volksgezondheid. Sector die vroeg of laat kleur moet bekennen. En waar besparingen zich zullen opdringen.
Uiteindelijk zit men daar in een situatie waar de walen, enerzijds 100% solidariteit eisen van de vlamingen, en anderzijds weigeren te besparen. Van mij moet de fed.minister van volksgezondheid dan ook geen vlaming zijn, als hij maar de ernst van de zaak inziet, en bespaard waar moet bespaard worden. De vraag moet dan ook eerder gesteld worden, waarom de walen een fed.minister van volksgezondheid zouden wensen ?
Bob is offline  
Oud 7 februari 2004, 21:19   #19
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

1) ik zal mij altijd verzetten tegen het eenvormig rechtse vlaams nationalisme. (moet ik dat nog zeggen?)

2) BUB denkt natuurlijk dat nooit nog over Vlaams en Vlaanderen zal gesproken worden... have i got news for you: Vlaanderen zal nooit ophouden te strijden tot het vrij is. En ik hoop de walen evenmin!
Oud 7 februari 2004, 21:25   #20
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
1) ik zal mij altijd verzetten tegen het eenvormig rechtse vlaams nationalisme. (moet ik dat nog zeggen?)
Het Vlaams nationalisme heeft altijd al bestaan uit verschillende strekkingen. En bij de N-VA kunnen die verschillende strekkingen elkaar vinden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
2) BUB denkt natuurlijk dat nooit nog over Vlaams en Vlaanderen zal gesproken worden... have i got news for you: Vlaanderen zal nooit ophouden te strijden tot het vrij is. En ik hoop de walen evenmin!
Helemaal akkoord!

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be