![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het begint er zo op te lijken dat het Vlaams Blok het monopolie krijgt over het echte, harde Vlaams-nationalisme nu de NVA aan het verdrinken is.
Maar zijn de kiezers van het VB wel Vlaams-nationalisten of zijn alleen hun leiders en een kleine minderheid leden dat? Een onafhankelijke studie wees in elk geval uit dat heel wat Belgisch-gezinden stemmen op het Vlaams Blok omdat ze niet van de vreemdelingen houden of omdat ze gewoon een foert-stem willen uitbrengen. Is dit het einde van het "roemrijke" Vlaams-nationalisme? Laten we het hopen en samen het Vlaams Blok en de kwalen van de maatschappij bestrijden met een positieve boodschap: een vrij, solidair en unitair België met minder belastingen ! |
![]() |
![]() |
#2 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ik apprecieer het wel dat het VB het opneemt voor het respect van de Belgische nationaliteit.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Yep t'is juist een kankergezwel kan jij niet bestrijden..de dragers sterven namelijk wel uit..de KKK droomde ook veel ondertss hebben ze een Powell en Condoleeza Rice die hun land besturen..hi hi..wacht maar binnen een jaar of 20 , ikke lachen later...
|
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misshien zou ik er nog kunnen inkomen in een slogan als "een vrij, solidair en unitair belgie met minder belastingen, en vooral met geen miljardenstroom van vlaanderen naar wallonie". Maar er zal altijd een cultuurverschil zijn, zodat belgie geen zin heeft in een eengemaakt europa. |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Vooral uw laatste zinsnede is grappig: "Maar er zal altijd een cultuurverschil zijn, zodat belgie geen zin heeft in een eengemaakt europa." Ja, in Europa zijn natuurlijk geen cultuurverschillen, alleen in België.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lang geleden dat we nog eens een debiele x = y topic gezien hebben van de BUB. Het blijft alleszins gieren.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Ah, klopt het dan niet?
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#11 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() In de val van het Vlaams-nationalisme? Inderdaad, sommigen wel.
|
![]() |
![]() |
#13 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De facto is het vernietigen van de Belgische federale staat een belangrijk symbool dat de nederlandstaligen geen tussenkomst van buitenaf tolereren in hun eigen zaakjes. Als de vlamingen als niet kunnen verdragen dat bvb. Volksgezondheid door een franstalige wordt gedicteerd, wat wordt het dan als dit bvb een europese bevoegdheid wordt ? Dit is niet irreeel als we streven naar een machtige unie. Een Pool of een Spanjaard zou dan het beleid van de Unie kunnen bepalen en dus ook van vlaanderen. Maar alas, hokjesdenken en het idee van volkssoeveriniteit leiden tot andere conclusies. Belgie zal inderdaad op te houden met bestaan, het zal opgaan in een machtige europese unie, want als we blijven doorgaan onder elkaar te bekvechten blijven we impotent tov de VS. Een verenigde staten van Europa zou mooi zijn......en goed voor allen. En de vlaamse of waalse cultuur zal niet verdwijnen,daar is europa te verstandig voor (het sponsort nu al veel cultuur evenementen). |
||
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Je zegt: Belgie zal ophouden te bestaan en opgaan in Europa. Ok, volledig akkoord, maar hoe ziet dat EUROPA er dan uit???? Eén regering voor miljoenen en miljoenen mensen met tientallen verschillende talen en culturen?? Uiteraard niet, de Unie zal intern moeten verdeeld zijn in (deel)staten. En d�*n komt de vraag: hoe kunnen wij het best functioneren in dat Europa van morgen: in een Vlaamse of een Belgische deelstaat? Antwoord: in een Vlaamse uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Ah nee, want het regionale Europa is onwerkzaam en nutteloos: er zijn teveel regio's en de staten kunnen dat werk evengoed. Taal wordt minder en minder belangrijk omdat men in Europa zal streven naar één werktaal: het Engels. Maar ja, vóòr dat de flaminganten dat beseffen, moeten ze nog vele nachtjes slapen.
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als die Pool of Spanjaard daarentegen beslissingen neemt die steeds in het nadeel van Vlaanderen zijn hoeft voor mij de unie niet en ik betwijfel dat je 1 zinnig (let wel op, ik zeg zinnig ![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk zit men daar in een situatie waar de walen, enerzijds 100% solidariteit eisen van de vlamingen, en anderzijds weigeren te besparen. Van mij moet de fed.minister van volksgezondheid dan ook geen vlaming zijn, als hij maar de ernst van de zaak inziet, en bespaard waar moet bespaard worden. De vraag moet dan ook eerder gesteld worden, waarom de walen een fed.minister van volksgezondheid zouden wensen ? |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1) ik zal mij altijd verzetten tegen het eenvormig rechtse vlaams nationalisme. (moet ik dat nog zeggen?)
2) BUB denkt natuurlijk dat nooit nog over Vlaams en Vlaanderen zal gesproken worden... have i got news for you: Vlaanderen zal nooit ophouden te strijden tot het vrij is. En ik hoop de walen evenmin!
![]() |
#20 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat: