Berichtje in het nieuws deze week dat eigenlijk relatief weinig aandacht kreeg: "invoering nieuw systeem werklozencontrole drie jaar uitgesteld". Er worden ondertussen natuurlijk wel maatregelen genomen, maar in feite komt het inderdaad neer op een uitstel. Minister van Arbeid Vandenbroucke had dit nochtans met trots aangekondigd, maar de vakbonden en franstalig België haalden een krachtig substantief boven en uiteindelijk heeft Vandenbroucke moeten inbinden. Zaken realiseren is iets anders dan ballonetjes oplaten, dat hebben menige politici al ondervonden, maar ik vond dit toch wel schrijnend. Vandaar dat ik de frustratie van mij af wilde schrijven, mijn volledige standpunt hierover kan u als u geïnteresseerd bent lezen op
http://www.politics.be/columns-opinies/400/ , waar ik tot de conclusie komt dat er een gemis aan daadkracht is.
Ik vermoed dat u dit zult onderschrijven, maar ik vroeg mij af wat uw standpunt is inzake werklozencontrole. Moeten we hier spreken van een grote meerderheid profiteurs of slachtoffers, en hoe ver wilt u hierin gaan?