![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Weer een staaltje van hoe bedrijfsleiders en Liberalen denken over hun werknemers.
Brengen ze wat minder op? Gewoon het bedrijf leeghalen en het zootje werkmensen bij het grof vuil zetten. En dan maar zeveren over hoe men zorgt voor werkgelegenheid. Bende rotzakken |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja als anders uw bedrijf weken geblokeerd wordt, is het kiezen of delen hé...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand wordt graag voor voldongen feiten gesteld en de werknemers weten nu eens hoe het voelt om zonder onderhandeling gepakt te worden. Meestal is het net andersom, nu niet. Leer er maar mee leven, want als werknemers blijven denken dat ze met alles kunnen wegkomen, dan zal dit meer en meer gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() het is inderdaad het volste recht van arbeiders om bedrijven waarvan zij ervaren dat ze hun belangen niet dienen kapot te staken
bedrijven zijn er immers voor de arbeiders en niet de arbeiders voor de bedrijven
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wel, niets let ze om de boel daar kapot te staken; het eindresultaat zal toch maar hetzelfde zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Vergelijk het een beetje met investeren. Als er geen perspectief is dat investeringen gaan opbrengen dan ga jij toch ook niet investeren he.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Is dat een officieel standpunt van uw partij, de OPEN VLD?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het komt er dus op neer dat een werknemer alle rechten heeft en een werkgever heeft er geen enkel? Jij wil dus eigenlijk een klimaat creeëren waar niemand nog zin heeft om te ondernemen? Inderdaad een fantastisch perspectief voor de werkwilligen in ons land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eerst moet de sociale economie nog wat van de grond komen. Laatst gewijzigd door eno2 : 22 mei 2007 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Een heel bedrijf ontmantelen op een lang weekend dat is een gedurfde en serieuse opperatie... Trust me, ik heb al een paar verhuizen van een serieuze omvang meegedaan ... Straf van die mannen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Geweldig toch dat mensen hier de schandalige praktijken zitten verdedigen van bedrijven die zonder boe of ba hun werknemers bij wijze van spreken van de ene dag op de andere op straat zetten omdat ze hun productie naar het buitenland willen verleggen. Men verwacht blijkbaar dat die werknemers dat zomaar zonder meer aanvaarden. Staken omdat je als oud vuil op straat gezet wordt, is blijkbaar ook al onverantwoord.
Het enige positieve aan de zaak is dat het bedrijf ook materiaal leverde voor militaire toepasingen en de wapenindustrie ben ik liever kwijt dan rijk in ons land! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of als je het sociale aspect bedoelt, en niet het communautaire; ze zijn heilzaam voor de sociale dialoog... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Mag ik eens vragen in welke gevallen jij stakingen wel aanvaardbaar vindt dan? Eigenlijk is het wel een positieve zaak. Als bedrijven nog meer van die dingen doen, zullen werknemers misschien eindelijk eens wat meer op hun rechten gaan staan en niet meer zoveel met zich laten sollen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stakingen zijn bijna nooit aanvaardbaar. Het concreet afbakenen is trouwens onmogelijk. Elke situatie is zo verschillend dat die geval per geval bekeken moet worden. In het geval van Volkswagen en Opel kan ik er (een beetje) begrip voor opbrengen al vind ik dat de heel vaak te onredelijk zijn. In de gevallen van de post in Gent en de brandweer en veiligheid in Zaventem vind ik het een dikke schande. De eisen en geplande reorganisaties zijn niet van die aard dat ze een lamlegging rechtvaardigen. Dit zendt trouwens ook verkeerde signalen uit naar andere bedrijven. Staking wordt tegenwoordig aanzien als 1e actiemiddel in plaats van als ultiem middel en dat is gewoonweg schandalig. Dit moet met alle mogelijke middelen tegengewerkt worden. Het is natuurlijk jammer dat de werknemers van Nexans daar nu het slachtoffer van zijn, maar iedereen wist dat het eens moest gebeuren! Als ze trouwens zo verder doen in Belgie, dan worden we het eerste Europese land zonder multinationals! De regering doet er zowat alles aan om die hier te halen en de vakbonden doen er zowat alles aan om ze zo snel mogelijk weer weg te jagen Laatst gewijzigd door fox : 22 mei 2007 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja de bonden verdienen er zelf geld aan hé, aan failliete bedrijven en werkeloze arbeiders... Wa kunde als werkgever op den duur nog doen, trouwens, "eigendomsrecht" die machines zijn van dat bedrijf, dus als ze die willen verplaatsen, verkopen, verschroten, ... is dat hun recht. Wat is er in den tijd bij de Boel werf allemaal nie gepiekt... dan hoorde geen enkele delegee piepen ... |
|
![]() |
![]() |