Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2007, 06:27   #1
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard Nexans Harnesses

Weer een staaltje van hoe bedrijfsleiders en Liberalen denken over hun werknemers.

Brengen ze wat minder op? Gewoon het bedrijf leeghalen en het zootje werkmensen bij het grof vuil zetten.

En dan maar zeveren over hoe men zorgt voor werkgelegenheid.

Bende rotzakken
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 08:06   #2
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja als anders uw bedrijf weken geblokeerd wordt, is het kiezen of delen hé...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 08:49   #3
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Weer een staaltje van hoe bedrijfsleiders en Liberalen denken over hun werknemers.

Brengen ze wat minder op? Gewoon het bedrijf leeghalen en het zootje werkmensen bij het grof vuil zetten.

Bende rotzakken
Boontje komt om zijn loontje. Als werknemers denken dat ze te pas en te onpas kunnen staken en het ganse bedrijf gijzelen tot ze hun zin krijgen, dan wordt het eens tijd dat daar paal en perk aan gesteld wordt. Het hoeft dan ook niemand te verwonderen dat de werkgevers eindelijk eens de bal terug kaatsen.
Niemand wordt graag voor voldongen feiten gesteld en de werknemers weten nu eens hoe het voelt om zonder onderhandeling gepakt te worden. Meestal is het net andersom, nu niet. Leer er maar mee leven, want als werknemers blijven denken dat ze met alles kunnen wegkomen, dan zal dit meer en meer gebeuren.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 09:05   #4
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

het is inderdaad het volste recht van arbeiders om bedrijven waarvan zij ervaren dat ze hun belangen niet dienen kapot te staken

bedrijven zijn er immers voor de arbeiders en niet de arbeiders voor de bedrijven
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 09:15   #5
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
het is inderdaad het volste recht van arbeiders om bedrijven waarvan zij ervaren dat ze hun belangen niet dienen kapot te staken

bedrijven zijn er immers voor de arbeiders en niet de arbeiders voor de bedrijven
Wel, niets let ze om de boel daar kapot te staken; het eindresultaat zal toch maar hetzelfde zijn...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 09:40   #6
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Wel, niets let ze om de boel daar kapot te staken; het eindresultaat zal toch maar hetzelfde zijn...
dat klopt inderdaad. Als een bedrijf niks of te weinig voor arbeiders oplevert dan hebben ze geen enkele reden om het niet kapot te staken he.

Vergelijk het een beetje met investeren. Als er geen perspectief is dat investeringen gaan opbrengen dan ga jij toch ook niet investeren he.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 09:43   #7
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is dat een officieel standpunt van uw partij, de OPEN VLD?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 09:50   #8
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
dat klopt inderdaad. Als een bedrijf niks of te weinig voor arbeiders oplevert dan hebben ze geen enkele reden om het niet kapot te staken he.
Nogal egoïstisch als ingesteldheid maar bon; ze kunnen zich uitleven nu.

Citaat:
Vergelijk het een beetje met investeren. Als er geen perspectief is dat investeringen gaan opbrengen dan ga jij toch ook niet investeren he.
Dan ga ik inderdaad andere investeringen uitkiezen. De investering die dan uit de boot valt ga ik daarom niet noodzakelijk torpederen; wie weet zijn er anderen die die investering wel willen doen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 09:51   #9
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het komt er dus op neer dat een werknemer alle rechten heeft en een werkgever heeft er geen enkel? Jij wil dus eigenlijk een klimaat creeëren waar niemand nog zin heeft om te ondernemen? Inderdaad een fantastisch perspectief voor de werkwilligen in ons land.
Oud 22 mei 2007, 09:52   #10
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Heu, dat is in de huidige arbeidsverhoudingen nog niet het geval.
Eerst moet de sociale economie nog wat van de grond komen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 mei 2007 om 09:53.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 09:56   #11
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Is dat een officieel standpunt van uw partij, de OPEN VLD?
Willen die niet liever beschermde werkplaatsen, waar de bazen tegen de arbeiders beschermd zijn?
Oud 22 mei 2007, 10:36   #12
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
het komt er dus op neer dat een werknemer alle rechten heeft en een werkgever heeft er geen enkel? Jij wil dus eigenlijk een klimaat creeëren waar niemand nog zin heeft om te ondernemen? Inderdaad een fantastisch perspectief voor de werkwilligen in ons land.
Ge kunt die bedrijfsleiding dus alleen maar gelijk geven en een flinke pluim voor organisatietallent !

Een heel bedrijf ontmantelen op een lang weekend dat is een gedurfde en serieuse opperatie...

Trust me, ik heb al een paar verhuizen van een serieuze omvang meegedaan ...

Straf van die mannen !
Oud 22 mei 2007, 10:52   #13
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Geweldig toch dat mensen hier de schandalige praktijken zitten verdedigen van bedrijven die zonder boe of ba hun werknemers bij wijze van spreken van de ene dag op de andere op straat zetten omdat ze hun productie naar het buitenland willen verleggen. Men verwacht blijkbaar dat die werknemers dat zomaar zonder meer aanvaarden. Staken omdat je als oud vuil op straat gezet wordt, is blijkbaar ook al onverantwoord.

Het enige positieve aan de zaak is dat het bedrijf ook materiaal leverde voor militaire toepasingen en de wapenindustrie ben ik liever kwijt dan rijk in ons land!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 11:07   #14
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Geweldig toch dat mensen hier de schandalige praktijken zitten verdedigen van bedrijven die zonder boe of ba hun werknemers bij wijze van spreken van de ene dag op de andere op straat zetten omdat ze hun productie naar het buitenland willen verleggen. Men verwacht blijkbaar dat die werknemers dat zomaar zonder meer aanvaarden. Staken omdat je als oud vuil op straat gezet wordt, is blijkbaar ook al onverantwoord.

Het enige positieve aan de zaak is dat het bedrijf ook materiaal leverde voor militaire toepasingen en de wapenindustrie ben ik liever kwijt dan rijk in ons land!
correctie. Ik verdedig ze niet. Ik moedig ze aan en dit net zo lang tot de vakbonden dit land niet langer in een wurggreep houden.
Oud 22 mei 2007, 11:10   #15
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
correctie. Ik verdedig ze niet. Ik moedig ze aan en dit net zo lang tot de vakbonden dit land niet langer in een wurggreep houden.
Maar ze houden het land niet in een wurggreep, integendeel, ze zijn unitair...
Of als je het sociale aspect bedoelt, en niet het communautaire; ze zijn heilzaam voor de sociale dialoog...
Oud 22 mei 2007, 11:13   #16
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je verdedigt ze dus wel. Want je vindt hun praktijken blijkbaar aanvaardbaar, omdat volgens jou de vakbonden dit land in een wurggreep houden... wat een onzin zeg!

Mag ik eens vragen in welke gevallen jij stakingen wel aanvaardbaar vindt dan?

Eigenlijk is het wel een positieve zaak. Als bedrijven nog meer van die dingen doen, zullen werknemers misschien eindelijk eens wat meer op hun rechten gaan staan en niet meer zoveel met zich laten sollen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 11:18   #17
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht

Bende rotzakken
Het roofdier-kapitalisme ten voeten uit.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2007, 11:34   #18
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je verdedigt ze dus wel. Want je vindt hun praktijken blijkbaar aanvaardbaar, omdat volgens jou de vakbonden dit land in een wurggreep houden... wat een onzin zeg!

Mag ik eens vragen in welke gevallen jij stakingen wel aanvaardbaar vindt dan?

Eigenlijk is het wel een positieve zaak. Als bedrijven nog meer van die dingen doen, zullen werknemers misschien eindelijk eens wat meer op hun rechten gaan staan en niet meer zoveel met zich laten sollen.
Ik zeg toch dat ik ze niet verdedig? Ik ga een stap verder. Ik moedig het aan. Verdedigen is een beetje te defensief dan.

Stakingen zijn bijna nooit aanvaardbaar. Het concreet afbakenen is trouwens onmogelijk. Elke situatie is zo verschillend dat die geval per geval bekeken moet worden. In het geval van Volkswagen en Opel kan ik er (een beetje) begrip voor opbrengen al vind ik dat de heel vaak te onredelijk zijn.

In de gevallen van de post in Gent en de brandweer en veiligheid in Zaventem vind ik het een dikke schande. De eisen en geplande reorganisaties zijn niet van die aard dat ze een lamlegging rechtvaardigen. Dit zendt trouwens ook verkeerde signalen uit naar andere bedrijven. Staking wordt tegenwoordig aanzien als 1e actiemiddel in plaats van als ultiem middel en dat is gewoonweg schandalig. Dit moet met alle mogelijke middelen tegengewerkt worden. Het is natuurlijk jammer dat de werknemers van Nexans daar nu het slachtoffer van zijn, maar iedereen wist dat het eens moest gebeuren!

Als ze trouwens zo verder doen in Belgie, dan worden we het eerste Europese land zonder multinationals! De regering doet er zowat alles aan om die hier te halen en de vakbonden doen er zowat alles aan om ze zo snel mogelijk weer weg te jagen

Laatst gewijzigd door fox : 22 mei 2007 om 11:35.
Oud 22 mei 2007, 11:37   #19
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge kunt die bedrijfsleiding dus alleen maar gelijk geven en een flinke pluim voor organisatietallent !

Een heel bedrijf ontmantelen op een lang weekend dat is een gedurfde en serieuse opperatie...

Trust me, ik heb al een paar verhuizen van een serieuze omvang meegedaan ...

Straf van die mannen !
Alle arbeiders uit een bedrijf laten verdwijnen in een lang week-end is natuurlijk wel moeilijker.
Oud 22 mei 2007, 11:42   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat die werknemers nekeer gaan zagen tegen verhofstad en zijn bende kleuters die het hier voor iedereen big time aan het verkloten zjin...

Maar ja de bonden verdienen er zelf geld aan hé, aan failliete bedrijven en werkeloze arbeiders...

Wa kunde als werkgever op den duur nog doen, trouwens, "eigendomsrecht" die machines zijn van dat bedrijf, dus als ze die willen verplaatsen, verkopen, verschroten, ... is dat hun recht.

Wat is er in den tijd bij de Boel werf allemaal nie gepiekt... dan hoorde geen enkele delegee piepen ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be