![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() DE DIENSTENCHEQUES BLIJVEN ERG POPULAIR
*************************************** Eind vorig jaar waren bijna 42 000 men- sen aan het werk via dienstencheques. Dat is een stijging met ruim 10.000. Met dienstencheques kunnen mensen wor- den ingezet om klusjes op te knappen, vooral in het huishouden. Het systeem kost de gebruiker 6,70 euro per cheque. De dienstencheques kostten de overheid in 2006 op die manier 308 miljoen euro, en dat bedrag zal alleen maar oplopen. Minister Vanvelthoven vindt dat werk- nemers te vaak een tijdelijk contract krijgen, vooral van de uitzendkantoren. Daarom wil hij meer subsidie geven aan bedrijven die werken met vaste contrac- ten van onbepaalde duur. Bron/ VRT Teletekst Een schandalige manier om bepaalde mensen uit te melken,meer is dat niet,die dienstencheques
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Awel ge hebt VOLKOMEN gelijk MAAR ....even verder kijken dan onze neus lang is .....als het je belieft . VEEL worden tijdenlijk of effe tewerkgesteld en ZWAAR onderbetaalt ....ook onderaannemingen zijn er waar men ook uitbuit zelfs sectoren die GEEN diensten sector zijn en toch werkt men er met deze cheques . Cheques die bedoelt zijn om GEZIN en ouderen te helpen ...komen terecht in de n bouw/horeca...blablabla . NU ...DANK zij dit soort van SOCIALE wetten motiveert men een interim of andere om hun ARBEIDER een statuut te geven bvb onbepaalde duur dit kan ten ALLE tijden maar men weigert da steeds awel nu worden deze mensen minder geweigert maar inderdaad het stopt de uitbuiting en diensten richtlijnen die verkracht worden NIET . KORT geschreven het zijn WEER amateurs die politiek heten eender de kleur en geaardheid als mens zijnde vindt ik da TRIEST en zielig & een GROTE blijk van geen of weinig sociaal contact / begrip / inzicht blablabla . Dus een goei begin mor het kan 50 keer beter minimum dan hé . Wistge mensen in den bouw hoorde ik eens die krijgen plots ne stapel cheques in hun handen ( getekende) na dag zware labeur ...stapeltje blijkt dan maar enkel tientallen euro's te zijn en niet zoals de doorsnee belg een normaal pré....hetzelfde verhaal met pwa cheques. Ook NOG zo iet in landelijke plekken moogtge met diensten cheques of pwa cheques de tuin doen hier in Antwerpen of meer landelijker in groot Antwerpen mag dat niet volgens mijn MEERDERE werkgevers (interimS) dermee moest ik 5 interims doen om de regeltjes te mogen kennen en enkel overal braafjes te poetsen ...tuinwerk moeten ze dan maar aan den gebuur vragen want zwart werk doen ik ni . *Ni moeilijk dat die cheques goe masjeren we geven ze gewoon weg aan bepaalde groepen van mensen de autochtoon niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Het huidige dienstenchequessysteem is een zeer slecht systeem dat de overheid zeer veel geld kost, in orde van grootte van pakweg 20 euro per uur. Ik ben voorstander van een systeem dat de overheid slechts 5 euro per uur zou kosten en dat in de plaats zou komen van de huidige passieve uitkeringen die heden kwistig worden uitgedeeld aan veelal werkonwillige werkbekwamen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ik zit hier twee jaar op het forum,en das nog steeds 5€
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() AAAH TOF men heeft is 1 keer per jaar ( héél toevallig voor de verkiezingen) CONTROL op zwart werk gedaan ...toftof ....waarom niet elke dag zodat ONZE mensen een goeie hulp krijgen ipv ingevoerde die werken onder een europees gemiddelde ....zelfs onze EIGEN studenten tssss erg - SHAME !
GOE dat men 5 TOP managers is voor de rechter bracht + 1 ANTWERPSE flik ...zo hoorde ik op de radio 5.000€ boete hmm intressant . Tuurlijk macheren die cheques " NU " goe ![]() * Diegene die de armen wijzen , zijn zelf arm van geest die de sociale maatschapij heet ...rijke missfits zen triestige planten ...geen mensen . Laatst gewijzigd door duncan : 25 mei 2007 om 19:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg Cynicus; gij en uw copy/paste berichtje, hé. :')
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() algoe dat er overal beetke gelachen wordt da maakt die honger van de jonge ouders beetje draaglijker ...waw die worden 20euro's rijker pffff de moeite nu kunnen ze ZEKERS een duur kot aankopen met die 20€ lol.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Plus: dienstencheques zijn een perfecte excuus-Truus om zwartwerkers aan te nemen: betaal ze één cheque op een dag en de rest in het zwart, en als er een controle komt zeg je gewoon dat het net het uurtje is waarop de cheque wordt gegeven.
PRIMA voor vzw's die zwartwerkers in dienst hebben voor hun "zonder winstoogmerk" zaakjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zekers waar daarom werk ik NIET in bedrijven of het verenigings leven zoals nen vzw die mé uitbuiting en vrijwilligers of stagairs werken ipv eigen volk te betalen en CORRECT zijn . Zwart werk en profiteren kan leuk zijn maar niet eeuwig dan is het beter braaf te werken en een bescheiden bij verdienste .....zo worden die cheques ook populair ![]() Fijne pinksteren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() En voor u ook een fijne Pinksteren, Duncan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() merci
![]() |
![]() |
![]() |