![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Forfaitaire taks op elk verpakt product op komst
![]() De federale regering gaat geen taks heffen op basis van de CO2-vervuiling van verpakkingen, omdat het te complex is. Dat bericht De Tijd. Om te vermijden dat ze de verwachte 320 miljoen euro misloopt, overweegt paars een forfaitaire taks in te voeren per verpakt product. Dat zou volgens De Tijd neerkomen op een extra heffing, bovenop de btw die al verschuldigd is per product. De regering besliste bij de opmaak van de begroting 2007 een algemene verpakkingsheffing in te voeren. Volgens de planning zou die taks - ook 'Al Gore-taks' genoemd - in juli worden ingevoerd en dit jaar al 320 miljoen euro opbrengen, vanaf volgend jaar 640 miljoen euro. Ongeacht CO2-uitstoot De invoering van een dergelijke belasting blijkt echter moeilijk. Sommige verpakkingen bestaan uit verschillende bestanddelen, waardoor per verpakt product verschillende heffingen noodzakelijk zijn. "Bovendien worden heel veel verpakkingen in het buitenland geproduceerd", klinkt het op het kabinet van minister van Financiën Didier Reynders. De regering werkt nu aan een ander scenario: de invoering van een taks op elk verpakt product, ongeacht de uitstoot van CO2. Het zou bijvoorbeeld kunnen gaan om 0,3 procent van de prijs van een verpakt product. (belga/hln) ------- Dit heeft niets meer te maken met milieu. Dit heeft te maken met de staatskas te vullen. Met een dergelijke maatregel gaat men zeker het milieu niet vooruit helpen omwille van de simpele reden dat er gewoon geen alternatief bestaat. Wat ben ik blij dat de verkiezingen naderen. Elke dag dat deze paarse regering eraan is is een dag te veel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() de belastingen gaan omhaag, ge voelt dat toch
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() * Gaat men minder kopen omdat men tax moet betalen op de verpakking?
-> Neen, want dan zouden ze dit niet invoeren. Ze verwachten 320 miljoen opbrengst. Ik twijfel sérieus aan de motieven van deze maatregel, volgens mijn mening zijn ze enkel op geld uit. En ik geloof dat ik hier zeker niet de enige ben die dit denkt. Ik koop nu al mijn Blanco DVD's online omdat men ze in Belgie teveel belast naar mijn zin. Ga ik binnenkort mijn blik soep ook via ebay moeten kopen? Greetings & Salutations Laatst gewijzigd door darktown : 23 februari 2007 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() "'Eco-btw' vervangt verpakkingsheffing"
wat nu gesmurfd Laatst gewijzigd door born2bewild : 23 februari 2007 om 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stomme repressie.
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verse groenten, vers brood, vers vlees: allemaal onverpakt (desnoods breng je je eigen plastiek potje mee om je biefstuk in te leggen).....
Zal eens voorstellen aan mijn drankenhandel om een ton wijn te installeren en daar zoals in Frankrijk met plastieken flessen te komen tappen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarom maakt men geen wetten voor de wijze van verkoop of verpakking? VB: ik heb 2 batterijen nodig, ik moet er vier kopen zij zijn verpakt per vier, wanneer ik die twee andere nodig heb zijn die ofwel vervallen ofwel vind ik ze niet meer. Waarom verplichten ze niet batterijen per stuk te verkopen? Omdat het natuurlijk veel opbrengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() hoe zit het in feite met een "ECO" taks op verkiezingspropaganda
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met azijn vang je zelfs geen groene vliegen zal Verhofstadt denken....
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() pff weer es een taks ... wordt stilaan iets te veel naar mijn mening. Het is trouwens niet Europa die iets kan doen aan de globale opwarming maar de US door te beginnen met het Kyoto protocol te tekenen ...
Dus dit is weer es een verkapte vorm van belasting, van mijn part geen probleem als ze tegelijk ook een open boekhouding geven !
... het enige zachte is dons ... “You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand Laatst gewijzigd door Bierke : 23 februari 2007 om 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Zou idd een pak geld kunnen opbrengen : verkiezingsdrukwerk per kg !!De vervuiler betaalt!!
Alles komt er tegenwoordig op neer dat men zoveel mogelijk geld binnenkrijgt : alle middelen helpen. Zijn ze niet verplicht om voor alternatieven te zorgen zodat de verbruiker een keuze heeft?? Ik erger me al jaren blauw aan die nutteloze verpakkingen , maar om ze nu allemaal te belasten!! Hoe kan ik yoghourt kopen die niet verpakt is?? Opnieuw naar de winkel met een Tupperware-potje?? Ze zullen me graag zien komen, als de mogelijkheid bestaat. Misschien een middel om zijn 200.000 jobs te halen: in ieder winkel enkele extra mensen om de bulkgoederen af te wegen |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is gewoonweg ridicuul.
Verpakkingen zijn niet noodzakelijk een verhoging van CO2 uitstoot, vb. polyethylene verpakkingsindustrie zijn al onderworpen aan zeer zware milieunormen en kunnen bovendien gerecycleerd worden. Wat wèl een verhoogde CO2 uitstoot geeft is het transport. Wat men dus voorheen als "groen" beschouwde: glazen flessen die steeds maar over en weer worden gereden (dan weer vol, dan weer leeg, dan weer met heel veel vervuiling omgespoeld) blijken nu toch weer "minder groen" te zijn dat vb. brick verpakkingen. Daarom dat we nu op alles zullen mogen taksen betalen! en rijden maar!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() de reacties op HLN liegen er ook niet om, zoals ik zelf al ervaren heb is de strop rond m'n nek aangespannen nog eens harder trekken en 't licht gaat uit ...
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt5 Er zou mss beter eens een actie komen van alle Vlamingen die deze regering kotsbeu zijn, en dat schommelt toch rond de 80 % nu ... en ik zou zeggen laten we verafstoot en z'n afvalligen gewoon opknopen zoals het hoort bij zo'n zakken. Ze kunnen voor juni nog teveel uitspoken om ons het leven beu te maken, en dat zijn ze helaas niet waard.
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 23 februari 2007 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor het de Vlamingen zodanig de strot uitkomt dat ze in opstand komen zal er nog veel harder in hun portemonee moeten gezeten worden, vrees ik.....
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welja. En de vrachtwagensector wijkt intussen blijkbaar ook al uit naar Luxemburg. Het gaat goed in dit landje....
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() 'k denk dat ik toch naar holland ga komen om m'n producten te kopen ben het kotsbeu nog 1 euro aan die klote regering te gunnen .. en dan te bedenken dat ik VLD stemde vroeger .. ja wadde NEVER AGAIN !
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Woon je dan een beetje in de grensstreek? Anders betaal je ook voor het ritje erheen, hé? Ben je gelijk je winst kwijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Kyoto protocol is gewoon belachelijk. Ik heb niks tegen milieubeschermende maatregelen maar informeer u eens even ter dege over dat kyoto protocol zou ik zeggen. We hebben het hier over een gedrocht dat miljarden euro's kost om in het beste geval een effect van 0,00002 graden of zoiets te bereiken. Kyoto is vooral een inefficiënte herverdelingsmaatregel op wereldschaal, met milieu heeft het maar weinig te zien. |
|
![]() |
![]() |