Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2007, 15:15   #1
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard Aanpassen? Waaraan?

De titel zegt het zelf. Veel nationalisten vinden dat immigranten zich moeten aanpassen aan 'onze' normen en waarden. Ik vind dat dikke bullshit, omdat er iet zoiets bestaat als 'onze' normen en waarden. Er zijn in dit land mensen die hun familie generaties lang kunnen traceren als zijnde Belgisch (of vlaams, wat u wilt) en die toch copmleet tegenovergestelde meningen en zelfs waarden hebben.
Of is er iemand die mij een aantal waarden en normen kan geven die specifiek 'Belgisch' of 'Vlaemsch' zijn?
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 16:01   #2
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik gok dat ze met Westerse zaken afkomen, waarvan de essentiele eigenlijk allemaal doodleuk in de wet staan. En de niet-essentiele even goed voor discussievatbaar zijn binnen in de Westerse wereld.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 16:07   #3
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Als ik ooit word gedwongen om mij aan te passen, dan zal dat zijn aan een mannelijke, orthodoxe jood.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 16:49   #4
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Gijle met uw 'vlaemsch'. Mannen, de eerste keer was het misschien grappig, nu is het gewoon zielig...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 16:56   #5
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Ik gok dat ze met Westerse zaken afkomen, waarvan de essentiele eigenlijk allemaal doodleuk in de wet staan. En de niet-essentiele even goed voor discussievatbaar zijn binnen in de Westerse wereld.
Inderdaad.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 16:56   #6
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Gijle met uw 'vlaemsch'. Mannen, de eerste keer was het misschien grappig, nu is het gewoon zielig...
Vlaemsch.

Ja, ik ben zielig...

maar gelukkig niet Vlaemsch.
Oud 28 mei 2007, 17:05   #7
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Een 50 jaar geleden bestonden er in Antwerpen behalve de "doorsnee-Antwerpenaren" nog duidelijk 2 "andere" groepen nl de "Franstalige Bourgeoisie" en de "joden" van deze 2 groepen heeft de eerste zich volkomen aangepast, ze zijn ahw "onzichtbaar" geworden - andere duidelijk herkenbare "andere groepen" zijn in de plaats gekomen nl; "Marokkanen" "Turken", "Polen". Voor de meer "ingewijden" zijn er nog fijneere onderscheiden nl. de "nieuwaangekomen Oostblokjoden", de "Indische diamantairs", de "Ex Joegoslaven", de "Paki's (nachtwinkels)", de "Chinezen"
et j'en passe...

Ik zie niet goed in hoe die mensen zouden moeten assimileren, sommigen zouden daarvoor naar een plastische chirurg moeten gaan.. Zij die vbeweren dat deze verscheidenheid een verarming en een bedreiging is, onderschatten hun eigen culturele bagage.. Er bestaan reeds zeer fraaie synagogen in Antwerpen, Indische Tempels, sommige RK kerken zijn Orthodoxe kerken geworden, men plant een multireligieus verwendbare tempel in de Harmonie,
op een fraaie Moskee moeten we voorlopig nog wachten.

Opmerkelijk is intussen het veranderen van de xenogfobie-partijen :
in de early days waren alle vreemdelingen "gespuis", nu maakt men al een uitzondering voor de niet-islamietische of die islamieten die een VB lidkaart kochten : zo eenvoudig is de assimilatie !
Oud 28 mei 2007, 17:13   #8
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Een 50 jaar geleden bestonden er in Antwerpen behalve de "doorsnee-Antwerpenaren" nog duidelijk 2 "andere" groepen nl de "Franstalige Bourgeoisie" en de "joden" van deze 2 groepen heeft de eerste zich volkomen aangepast, ze zijn ahw "onzichtbaar" geworden - andere duidelijk herkenbare "andere groepen" zijn in de plaats gekomen nl; "Marokkanen" "Turken", "Polen". Voor de meer "ingewijden" zijn er nog fijneere onderscheiden nl. de "nieuwaangekomen Oostblokjoden", de "Indische diamantairs", de "Ex Joegoslaven", de "Paki's (nachtwinkels)", de "Chinezen"
et j'en passe...

Ik zie niet goed in hoe die mensen zouden moeten assimileren, sommigen zouden daarvoor naar een plastische chirurg moeten gaan.. Zij die vbeweren dat deze verscheidenheid een verarming en een bedreiging is, onderschatten hun eigen culturele bagage.. Er bestaan reeds zeer fraaie synagogen in Antwerpen, Indische Tempels, sommige RK kerken zijn Orthodoxe kerken geworden, men plant een multireligieus verwendbare tempel in de Harmonie,
op een fraaie Moskee moeten we voorlopig nog wachten.

Opmerkelijk is intussen het veranderen van de xenogfobie-partijen :
in de early days waren alle vreemdelingen "gespuis", nu maakt men al een uitzondering voor de niet-islamietische of die islamieten die een VB lidkaart kochten : zo eenvoudig is de assimilatie !
Was het nu echt zo'n grote extra inspanning om Pakistanen i.p.v. Paki's te schrijven?

*zucht*

Ik ga studeren.
Oud 28 mei 2007, 17:20   #9
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Aanpassen waaraan ?? Aan onze Westerse 21 ste eeuw.
Die hieronder zijn duidleijk NIET aangepast. Dit is 7de eeuw (gekleed en denken zoals 7de eeuwse Arabische bedoeienen) ontmoet de 21ste eeuw (voor een computer die zij met hun 7de eeuwse denken met hun 7de eeuwse boek, zelf nooit zouden hebben kunnen ontwikkelen.. ze zouden daar zelf nooi toe in staat zijn geweest, gelukkig hebben ze de vernuftige creatieve kafirs nog om op te teren zoals zij dit in de geschiedenis altijd al hebben gedaan)...

Gesluierde school op komst

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt3

Integratie ??? Niet voor ons moslims. Integratie is voor de autochtonen. Zij moeten zich maar aanpassen aan ons (de islam en de in zwarte vodden gehulde bedoeienen) Sommigen zien daarin een verrijking ...

Straks gaan ze nog beweren dat Arabisch ook Vlaams is. Compleet geschift.

Laatst gewijzigd door smiley : 28 mei 2007 om 17:27.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 17:45   #10
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Aanpassen waaraan ?? Aan onze Westerse 21 ste eeuw.
Die hieronder zijn duidleijk NIET aangepast. Dit is 7de eeuw (gekleed en denken zoals 7de eeuwse Arabische bedoeienen) ontmoet de 21ste eeuw (voor een computer die zij met hun 7de eeuwse denken met hun 7de eeuwse boek, zelf nooit zouden hebben kunnen ontwikkelen.. ze zouden daar zelf nooi toe in staat zijn geweest, gelukkig hebben ze de vernuftige creatieve kafirs nog om op te teren zoals zij dit in de geschiedenis altijd al hebben gedaan)...

Gesluierde school op komst

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt3

Integratie ??? Niet voor ons moslims. Integratie is voor de autochtonen. Zij moeten zich maar aanpassen aan ons (de islam en de in zwarte vodden gehulde bedoeienen) Sommigen zien daarin een verrijking ...

Straks gaan ze nog beweren dat Arabisch ook Vlaams is. Compleet geschift.
Gij zijt idd compleet geschift met zo'n post.
Oud 28 mei 2007, 20:16   #11
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Ik vind persoonlijk dat deze persoon er iets vreemder uitziet, maar daar hoor ik lang niemand meer over klagen.

Laatst gewijzigd door An Arkos : 28 mei 2007 om 20:19.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 20:27   #12
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Gij zijt idd compleet geschift met zo'n post.
Dit zijn perfect geintegreerde britten ,ze spreken toch Engels en ze zijn in Engeland geboren. Wat wil je nog meer nietwaar AdrianHealy ?

Dit zijn toch echte Britten nietwaar, dat zie je zo... http://media.putfile.com/Muslim-Islam-Demo-

Wat is de multicul toch o zo fijn. Laat ons de tijd van voor de middeleeuwen maar terug invoeren. Dat noemen de AdrianHealys geen achteruitgang maar vooruitgang.

Laatst gewijzigd door smiley : 28 mei 2007 om 20:34.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 20:38   #13
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Vlaemsch.
Ja, ik ben zielig...
maar gelukkig niet Vlaemsch.
Niet Vlaams ??? Wat dan wel , Inuit ???
Je woont/werkt/leeft hier dag in dag uit ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 21:19   #14
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
De titel zegt het zelf. Veel nationalisten vinden dat immigranten zich moeten aanpassen aan 'onze' normen en waarden. Ik vind dat dikke bullshit, omdat er iet zoiets bestaat als 'onze' normen en waarden. Er zijn in dit land mensen die hun familie generaties lang kunnen traceren als zijnde Belgisch (of vlaams, wat u wilt) en die toch copmleet tegenovergestelde meningen en zelfs waarden hebben.
Of is er iemand die mij een aantal waarden en normen kan geven die specifiek 'Belgisch' of 'Vlaemsch' zijn?
Ik vind ook dat er niets is om aan aan te passen. Het westen is decadent en vuil. Men probeert dit te ontkennen, maar Islam en immigratie is de laatste hoop om deze streken cultuur bij te brengen.
Oud 28 mei 2007, 21:29   #15
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik vind ook dat er niets is om aan aan te passen. Het westen is decadent en vuil. Men probeert dit te ontkennen, maar Islam en immigratie is de laatste hoop om deze streken cultuur bij te brengen.
Maar neen , als het hier zo slecht is , probeer een nieuwe start op een plaats waar je gelukkiger kan zijn ...
Islam brengt geen cultuur. Enkel verboden op culturele zaken die niet naar sommigen hun goesting zijn ... Zelfs een simpel concertje in zaal Roma in Borgerhout was niet goed ...
Voor degene die hun draai niet kunnen vinden in dit land is er maar 1 goede raad : Emigreer ..... Er zijn genoeg landen op deze wereld , je vind er wel 1 waar het leven is zoals jij dat wil ... Maar dan komt de realiteit ertussen ... Niet meer uitgaan , niet zappen naar een goede film , niet eten wat je wil... niet ..... enz....
Of duik de bib in en leer wat over Vlaanderen , er is hier meer dan het VB hoor ....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 28 mei 2007 om 21:30.
Oud 28 mei 2007, 21:39   #16
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Maar neen , als het hier zo slecht is , probeer een nieuwe start op een plaats waar je gelukkiger kan zijn ...
Ik zie het mijn plicht om deze gebieden te redden van de decadentie.

In tussentijd houdt het goede loon en de mooie vrouwen me wel gelukkig
Oud 28 mei 2007, 21:48   #17
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ik zie het mijn plicht om deze gebieden te redden van de decadentie.

In tussentijd houdt het goede loon en de mooie vrouwen me wel gelukkig
Waarom zie ik een lichte vorm van hypocrisie in uw antwoord
Oud 28 mei 2007, 21:53   #18
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Dit zijn perfect geintegreerde britten ,ze spreken toch Engels en ze zijn in Engeland geboren. Wat wil je nog meer nietwaar AdrianHealy ?

Dit zijn toch echte Britten nietwaar, dat zie je zo... http://media.putfile.com/Muslim-Islam-Demo-

Wat is de multicul toch o zo fijn. Laat ons de tijd van voor de middeleeuwen maar terug invoeren. Dat noemen de AdrianHealys geen achteruitgang maar vooruitgang.
Jij bent - ik herhaal - compleet geschift. Nuances bestaan in jouw wereldje echt niet. Je zit wat te schelden dat een bepaalde klederdracht 7de eeuws zou zijn. Wel het concept van sieraden bestaat ook al in de 7de eeuw. Mag het daarom niet in een hedendaagse maatschappij?

En 'de moslims' zeggen HELEMAAL niet dat autochtonen systematisch moeten aanpassen. Elke moslim die dat zegt, is fout bezig en getuigt verre van integratie. Maar integratie is wél een fenomeen dat op zijn minst een beetje van beide kanten moet komen. (Hoofdzakelijk - natuurlijk - van de allochtoon.) Maar als de autochtoon er hoofdzakelijk afwijzend tegenover staat, dan gaat dat niet.

En wat ik meer wil? Ik wil hetzelfde als wat ik van iederen eis. Dat ze zich aan de wet houden. Dat is nu niet zo moelijk, hé? Dat is een heel basiseis, van autochtoon en allochtoon. En als de wet wordt overtreden, moeten er maatregelen genomen worden om te zorgen dat die wet minder wordt overtreden. Ook logisch, niet waar?

En dat bord op dat filmpje is gewoon zielig, net zoals de maker van dat bord. En net zoals elke andere idioot die oproept vanuti een haat tegen Europa. (En hetzelfde geldt voor elke idioot die oproept voor een haat tegen Arabië.) Dat is logisch. Oproepen tot haat en vernieling is idioot.

Het enige wat ik eis is dat iedereen zich aan de wet houdt. Hoe moeilijk kan het zijn.
Oud 28 mei 2007, 21:56   #19
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet Vlaams ??? Wat dan wel , Inuit ???
Je woont/werkt/leeft hier dag in dag uit ...
Ik voel me Belgisch.
Oud 28 mei 2007, 21:57   #20
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zie ik een lichte vorm van hypocrisie in uw antwoord
Omdat Raven een Vlaeminck is?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be