![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Behoort u tot de 10% grootste verdieners in ons land? Lees dan niet verder (u komt hier trouwens toch nooit op dit forum). Heeft u echter een inkomen dat nauwer aansluit bij de grote meerderheid van de Belgen? Dan hier een interessant weetje:
Citaat:
Ieder van u die dus op de OPEN VLD van Noel 'Crimi' Slangen stemt, of op Jean-Marie 'Ik ben overal buitengetrapt' DeDecker, stemt dus tégen zijn eigen belangen. Alle leugenaars die zeggen dat een vlaktaks, zelfs eentje van 38%, geen sociaal bloedbad veroorzaakt zijn dus liegende leugenaars, bedriegers van het veegste soort. 't is maar dat we het weten hé. Laatst gewijzigd door C2C : 31 mei 2007 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Omdat ik dat niet mag lezen, kan me iemand dan vertellen wat in dat artikeltje staat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Iets over effecten die ze niet in rekening hebben genomen.
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ni enkel VLAK taks -
vuilzakken mafia's gemeentelijke maffia's vakbonden werkgevers/sters telefonische diensten al dan niet mobiel ( heb ik op papier staan bij ombuds dienst telecommunicatie) Bepaalde politici maken armen armer & zen dommer dan dom stoem is . ........kortom veel Ow vergeten de post maken ZEKERST mensen armer want ik ben daar JAMMER genoeg klant van . Dat RIJKEN liegen leerden we al van ons konnigs huis en in andere landen ist ook zo . ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ideaal dus ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Awel, ik mag dat ook niet lezen... maar heb het stiekum toch gedaan.
FYI, globaal heb ik in 2006 ongeveer 15% belastingen betaald. (all in) Dus die vlaktaks zou me zeker geen incentive geven om me anders te organiseren. Maar... de stelling dat zo'n taks de armen armer en de rijken rijker zou maken, gaat in de belgische context absoluut niet op. In het gecijfer dat hier gepresenteerd wordt, zitten een aantal essentiële hiaten. Primo: aan de uitgavenzijde wordt ervan uitgegaan dat de staat op een even inefficiënte en zelfs crimineel onverantwoordelijke manier blijft omspringen met de belastingscentjes. Dat de tumor van een véél te grote ambtenarij blijft doorwoekeren en dat de gekende afroming op nagenoeg alle geldstromen in de SZ voor geen millimeter afneemt. Een wettelijk verankerde vlaktaks op een niveau een beschaafd land waardig, zou de regeringen gewoonweg dwingen om de tering naar de nering te zetten en structureel te saneren. Secundo: aan de inkomstenzijde werd geen rekening gehouden met de effecten van een meer efficiënte inning en depistage van fiscale fraude. De efficiëntie van de fiscus zou spectaculair de hoogte ingaan. Ik moet er geen tekeningetje bij maken wat zoiets betekent voor de talloze zelfstandigen die zich bvb. in het Antwerpse gedurende meer dan een decennium zeker voelen van het volstrekt ontbreken van elke vorm van controle? Voor de financieel onafhankelijken onder ons heeft heel dat geleuter over vlaktaks of niet geen enkele impact. Ik heb het gevoel dat ik een min of meer redelijke prijs betaal voor m'n verblijf in dit land. Kost niks aan de SZ (nu niet en morgen ook niet) en heb derhalve een zeer kleine 'footprint'. Voor mijn part verlaag je de zaak naar 20% en ik kom nog niet over. Maar voor de 'werkende mens' die het feestje mag betalen en nog meer: voor de kansarmen is zo'n vlaktaks wellicht de shocktherapie die de overheid in dit politiek zo trieste en ongeïnspireerd makke landje broodnodig heeft.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 31 mei 2007 om 20:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dat wist je toch al. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Sfax t'is eigenlijk simpel ALLES dat kostuum draagt of zich wergever noemt of politie enz....aanklagen als je nog maar twijfelt want zij die spreken over ongelijkheid maken het zo ongelijk .
Zij die spreken over de armen gooien arme woorden in onze monden , liegen en bedriegen voor % en stemmen en cijfer-zieltjes te winnen in een media geil land dat door diezelfde rijke bestuurt wordt ....ni echt bestuurlijk morja . Gewoon ALLEN aanklagen en veel bewijzen vergaren & vooral verwijzen naar andere mensen/doelgroepen/generaties /....dan komt het wel goed voor u maar niet voor de rijkere criminelen en hun fiscale verooveringen. Dermee dat men papiertjes optekent voor beste papa om hun rijkenlijk imago te redden . Effecten werden niet meegerekent verliezen niet btw taks niet volledig het zen amateurs en kunnen ni rekenen noch vld noch cd&v en ZEKERS niet spa of vlaams belang die maar roepen en OOK mensen mee uitsluiten ...amateurs zent ja tsss arg . |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind die vlaktaks geen slecht idee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Lol, van mij staat vast dat ik tot de absolute laag-verdieners behoor. Ondanks mijn snor, is mijn geslachtsdeel enorm evenals mijn solidariteit met de armsten. Uw theorie klopt volkomen.
Laatst gewijzigd door C2C : 31 mei 2007 om 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Om de sociale zekerheid te redden zou het goed zijn dat de uitgaven gesaneerd worden, en dat er meer controle zou komen op fraude, maar omdat ik een moeilijke mens ben die graag via Parijs naar Brussel rijd ben ik voorstander voor een vlaktaks die de problemen die er vandaag de dag zijn nog zal doen toenemen, zodat misschien ooit iemand de behoefte voelt om de uitgaven te saneren en meer te controleren op fraude. Mag ik een suggestie doen? Stem voor een partij die voorstelt om de uitgaven te saneren (kiwimodel bijvoorbeeld, dat ervoor pleit om de medicijnenkosten terug te dringen tot de werkelijke proporties: een 10de van de prijs) en de inkomsten te vrijwaren (door een vermogensbelasting in te voeren van 1% op alles boven de 500000 euro, en door paal en perk te stellen aan fiscale fraude) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De politiek is zo achterlijk in dit land en getuigt van dermate weinig moed om eens aan de heilige huisjes te rammelen, dat de enige remedie om het zinkende schip nog wat respijt te gunnen er steevast in bestaat om de belastingen op de middenklasse nog verder de hoogte in te jagen. Alle middelen zijn goed. (trouwens, ook de laagste inkomens dragen tegenwoordig bij; hoe lang zitten die pseudo-rooien nu eigenlijk al in de regering?) Misschien moeten we hen wel eens verplichten om binnen bepaalde lijntjes te kleuren vooraleer ze tot andere inzichten komen. En dat gezeik over vermogensbelasting... Geen eurocent zal je bij mij vangen, vriend! Enkel de kleine zelfstandigen en de middenklasse die er desondanks toch in geslaagd zijn om wat opzij te zetten ga je daarmee treffen. De rest wijkt zo snel uit dat je oren ervan zullen tuiten. Fiscale optimalisatie, zegt die term je iets?
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zouden beter eens een regressief belastingsbeleid invoeren voor de verandering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() Om armoede wat terug te dringen zouden ze beter wat hogere lasten leggen op armoede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Wie pleit voor vlaktaks?
OpenVLD, NVA, Lijst Dedecker, Vlaams Belang Wie wil de ondernemers doorgaans beter soigneren? OpenVLD, NVA, Lijst Dedecker, Vlaams Belang Mmm, 't lijkt me niet zo moeilijk de som te maken, ook al is ze enigszins syllogisch.