![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu we zowat wekelijks een kind laten verhitten in onze auto's, kan een minister misschien met een lumineus idee komen ?
Bvb een alarm die detecteert als een kind zit te verhitten in de auto.... http://query.nytimes.com/gst/fullpag...an%2C%20Teresa bovendien heeft zo een topic wel een groot politiek aaibaarheidsfactor. En als Belgie zou beslissen zo'n techniek te verplichten in de auto, kan dit een kritische massa geven voor de rest van de wereld om zo'n optie in de catalogus te krijgen. Evenzo springt het mee op het probleem van de klimaatopwarming, want juist door die opwarming hebben we meer van die problemen. Nu gaan we eens kijken hoe snel de politiek wegloopt met dit idee... Dus vanaf iemand iets leest in de krant van een politieker die dit meepakt hebben we een idee van de snelheid van IDEE tot politiek verdedigbaar IDEE tot REALISATIE en zien we eens Democratie in aktie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We? Wekelijks?
![]() |
![]() |
#3 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wekelijks ![]() en om daarvan de schuld bij de politiek te steken tja. In een VB-land zou dat natuurlijk nooit zijn gebeurd. zielig om hier wat aan lijkepikkerij te doen.
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() extra gewicht in de wagen is niet bevorderend voor de uitstoot en het milieu (lees prestaties
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in VS verhitten er 6 kinderen in augustus
in Nederland hebben we er 2 in een week dus ja het getal zal wel europees een 10 per maand zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kijk, daar krijg ik nu de sijskens van.
Eénmaal in Vlaanderen (of was het Wallonië) en éénmaal in Holland ... en men vraagt zich af wat de politiek daaraan gaat doen. Wat heeft de politiek daarmee te maken? Kijk eens hoeveel kinderen rond hun eigen huis verdrinken ... gaan we aan de politiek vragen om vijvers, grachten en plassen te dempen? Aksidenten gebeuren nu eenmaal ... en wat kan voorkomen worden, moet voorkomen worden, maar ... zot zijn doet geen zeer: laat ons geen absurde dingen nastreven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Partijlid
|
![]() Ik vind persoonlijk niet dat de politiek hier iets moet aan doen!Dit is gewoon de fout van de ouders ik kan me dus niet voorstellen dat je een kind in een auto kan vergeten dat gaat er bij mij niet in!
Laatst gewijzigd door F16_Pilot_B : 1 juni 2007 om 20:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 20 jaar geleden kon een gezin rondkomen als alleen de man ging werken. Vreemd genoeg is dit tegenwoordig praktisch onmogelijk. Misschien moet de politiek daar eens wat aan doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Partijlid
|
![]() Wat mij hier en in lezersbrieven in kranten steeds opvalt is hoe snel men gaat oordelen over anderen.
Wat weten we over dit spijtig voorval? Datgene wat de pers geschreven heeft. Ik heb bij zo'n nieuws eerder de neiging om eens te gaan nadenken hoe ons hectische leven tot zo'n ongelukken kan leiden. Wat ik wel uitermate moedig vind is hoe de ouders van de betrokken moeder hun dochter openlijk steunen. Want ik kan me goed voorstellen dat ze door een hel gaat. Het vraagt lef van die mensen om zich zo opstellen, goed wetende dat het klootjesvolk klaar staat om haar te lynchen.
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vind het absoluut niet grappig,
En de pers blaast dat niet op, de mensen zijn gewoon altijd aangegrepen door het machteloos mensje die zomaar perongeluk hier aan zijn lot overgelaten is. En inderdaad het is een symptoom van overstresste maatschappij En zeker, 40 jaar geleden kon je met een wedde eenhuis kopen en betalen, nu moet je met twee gaan werken, maar werken we wel voor zoveel meer, omdat we in 1/3 van ons leven genoeg geld moeten graaien om 2/3 van ons leven te financieren. Omdat we overspoeld worden door consumentenartikels waar we vroeger zelfs van konden dromen tijdens Mr-Spock, (het is maar de beam me up gadget die ik nog niet vind in de winkels) de politieke link is inderdaad een cynische verwijzing, meestal zie je de ministers bij elke ramp. Ramp-politiek noem ik dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie oud genoeg is om 20 tot 40 jaren terug te kunnen kijken in zijn leven, en wie zich daarbij interesseert in het leven verder dan zijn voordeur thuis en zijn machien op het werk, die weet onder andere:
- dat zo'n dingen waarbij door de zogezegde fout van een van de ouders een kindje overlijdt, altijd heeft voorgekomen - dat het vroeger ook enorm moeilijk was om een eigen huis te verwerven, dat het vroeger ook verleidelijk was om naar Spanje op reis te gaan, dat er vroeger een gezegde was "biefstuk op zondag of de tank vol benzine" ... dat mijn eerste kleurentelevisie ongeveer een maandloon kosten, en enkele jaren later kostte mijn eerste videotoestel ook een maandloon, en nog enkele jaren kostte mijn eerste pc (tijd van de xt en at ...) ook weer een maandloon ... dat er tegenwoordig vele mogelijkheden zijn, vb. partner werkt half time, beiden werken vier vijfden, enzovoorts .... en dat je uiteindelijk zelf kiest of je je laat verleiden door lukse om jezelf in de vernieling te rijden ... Maar nogmaals, zo van die aksidenten als er nu één in Vlaanderen en één in Holland gebeurd zijn, die hebben zich altijd voorgedaan, gelukkig niet frekwent .... (en wellicht is het meest ernstige: jonge mensen die zelfmoord plegen; die ouders leven nooit nog een levenswaardig leven ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() De lijkenpikkers zijn weer bezig... 't is natuurlijk de schuld van paars !
![]() |
![]() |
![]() |