Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2007, 06:30   #1
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard Vrouwenbesnijdenissen, dagelijkse praktijken in België

Kijk hier naar de schande
Fier kunnen we hier zeker niet op zijn in ons akelig "België"
Een echte schande dat onze overheden hun ogen hier voor sluiten,weten doen ze het allemaal hoor!!!!!
Tja,tijd mss om protest aan te tekenen op 10/06

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 mei 2007 om 06:31.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 06:52   #2
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Absoluut te verbieden, en zware straffen voor wie het toch doet.
Kleine kinderen martelen, hoe is het mogelijk
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 07:05   #3
Laya
Minister

Standaard

50% van alle vrouwenbesnijdenissen gebeurt in België?? Dat geloof je toch zelf niet
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 07:07   #4
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
50% van alle vrouwenbesnijdenissen gebeurt in België?? Dat geloof je toch zelf niet
Nochtans zijn er harde bewijzen van,zie zekers de link die ik er bij plaatste,ach jij dacht dat België heilig was hé
Oud 28 mei 2007, 07:18   #5
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik mag van links op deze schandalige kindermishandeling niet veel reactie verwachten hoor
Nu komt het ontkennen,wedde
(wat erg voor die kinderen)
Oud 28 mei 2007, 07:26   #6
Laya
Minister

Standaard

Duveltje, wat teveel gedronken gisteren en nog niet nuchter? Sebiet ga je nog beweren dat er hier meer Afrikanen wonen dan in Afrika.
Of ben ik nog niet goed wakker? Daar staat toch dat 50% van ALLE vrouwenbesnijdenissen in B gebeuren he??

Duveltje, 't is nog vroeg, 't is een feestdag, op dit uur kan je vanuit geen enkele windstreek veel reacties verwachten.
Oud 28 mei 2007, 07:31   #7
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Duveltje, wat teveel gedronken gisteren en nog niet nuchter? Sebiet ga je nog beweren dat er hier meer Afrikanen wonen dan in Afrika.
Of ben ik nog niet goed wakker? Daar staat toch dat 50% van ALLE vrouwenbesnijdenissen in B gebeuren he??

Duveltje, 't is nog vroeg, 't is een feestdag, op dit uur kan je vanuit geen enkele windstreek veel reacties verwachten.
Nee,nee, de waarheid moet je durven inzien,en ik zegde kindermishandeling,maar het is vele erger hoor,ook op deze vroege vrije dag zou ik daar maar eens ff blijven bij stil staan,3000(vrouwen) besnijdenissen in BELGIË !!!
Of je nu links bent of rechts,dit MOET je veroordelen!!!!!
Oud 28 mei 2007, 07:44   #8
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zin luidt:

Citaat:
"Vijftig procent van de vrouwenbesnijdenissen gebeurt in België en op clandestiene wijze."
De andere vijftig procent van de mensen die hier wonen en zich laten besnijden doen dit gewoonlijk in de thuislanden.

blijkbaar vindt de helft ervan het niet nodig om dit in het thuisland te laten doen, en doen ze het ondertussen hier in alle clandestiniteit.

zo moeilijk snappen is dat toch niet?

Er moeten acties worden ondernomen om vb. meisjes regelmatig te controleren en de ouders fikse boetes en gevangenisstraffen op te leggen indien hun dochters besneden werden. is de enige manier om er een eind aan te maken.

Tenzij men voorstander is van behoud van eigen cultuur natuurlijk.

vergeet niet dat het VB veroordeeld werd voor racisme omdat ze zulke praktijken aanklaagden (één van de betreffende "foute" teksten ging over vrouwenbesnijdenis: mag niet over gesproken worden! of het is racistisch)

Onthoudt dat allemaal even?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 08:22   #9
Laya
Minister

Standaard

Elke vrouwenbesnijdenis is er één te veel, eender waar, eender hoe.

Klopt wat in dat artikel staat Circe? Dat dit in B toegestaan is? Ik las hier eerder het tegendeel.
Oud 28 mei 2007, 08:26   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
vergeet niet dat het VB veroordeeld werd voor racisme omdat ze zulke praktijken aanklaagden (één van de betreffende "foute" teksten ging over vrouwenbesnijdenis: mag niet over gesproken worden! of het is racistisch)

Commentaar van het Hof: "De toestand van de vrouw in de islam wordt hierbij duidelijk niet aangebracht om de bevolking te informeren of om op enigerlei wijze op te komen voor de toestand van de vrouwen in de islamwereld, doch wel enkel om het imago van de “allochtone medemens”, zoals deze spottend wordt genoemd, als onethisch en barbaars te kunnen bestempelen en aldus bij te dragen tot de gevoerde haatcampagne."

Racisme dus.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 08:28   #11
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Klopt wat in dat artikel staat Circe? Dat dit in B toegestaan is? Ik las hier eerder het tegendeel.
Ik heb in elk geval nog nooit iets gelezen over enig officieel verbod.
In Nederland werd die discussie dus wel gevoerd, inclusief de mogelijkheid tot regelmatige controle (alhoewel ik niet zeker weet of dit werd doorgevoerd: bleek iets met discriminatie te maken te hebben!)

Een officieel verbod om het te laten uitvoeren door artsen is echter al één stap.
Deze moét noodzakelijkerwijs gevolgd worden door regelmatige controle omdat men het anders toch klandestien laat uitvoeren.

Ik meen me echter wel iets te herinneren van een proces dat gevoerd werd tegen de ouders (vader meen ik zelfs - alhoewel mannen daar nu niet voor veel tussenzitten gewoonlijk) door een ondertussen volwassen meisje dat werd besneden.

--------------------

Dit mag men in elk geval niet zeggen (Arrest VB):

Citaat:
Niets kan de minachting voor de vrouw beter illustreren dan de besnijdenis. Anders dan bij mannen is de besnijdenis bij de vrouwen een blijvende sexuele verminking: de clitoris wordt geheel of gedeeltelijk geamputeerd. Dit is de mildste vorm, de zogenaamde kleine besnijdenis. Bij de infibulatie of grote besnijdenis worden alle uitwendige geslachtsorganen weggesneden en worden vervolgens de rauwe randen van de wonde dichtgenaaid waarbij slechts een kleine opening wordt gelaten om te urineren en te menstrueren. Dit alles gebeurt vaak in uiterst primitieve en onhygiënische omstandigheden. De houding van de islam tegenover de vrouw toont duidelijk aan dat de Europese en islamitische wereld totaal verschillend zijn. We kunnen dan ook niet dulden dat onze samenleving door islamitische wetten en zeden wordt geïnfiltreerd. … Men mag in dit land het Vlaams Blok onbeperkt aanvallen en beschimpen, maar op de zeden en gewoonten van de ‘allochtone medemens’ – hoe barbaars ook – mag blijkbaar geen enkele vorm van kritiek geuit worden.”

Citaat:
becommentariëring door het Hof:
De toestand van de vrouw in de islam wordt hierbij duidelijk niet aangebracht om de bevolking te informeren of om op enigerlei wijze op te komen voor de toestand van de vrouwen in de islamwereld, doch wel enkel om het imago van de “allochtone medemens”, zoals deze spottend wordt genoemd, als onethisch en barbaars te kunnen bestempelen en aldus bij te dragen tot de gevoerde haatcampagne.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 mei 2007 om 08:40.
Oud 28 mei 2007, 08:36   #12
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ga eens iets beleeft zeggen hé,ten eerste vind ik het erg tof van U dat U vrouwenbesnijdenissen af keurd(het siert U)
Maar laten we niet vergeten dat vrouwen(kinder)besnijdenissen eigenlijk erger zijn dan Pedofielie,beiden draaien rond verkrachtingen van kinderen,en is de benijdenis door het Belgisch volk goed gekeurd,terwijl Dutroux moest hangen..
Ik vind echter als je als ouder gewild een kind sexueel verminkt,dit veel hoger aangeschreven staat(al dan niet in België uit gevoerd)

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 28 mei 2007 om 08:37.
Oud 28 mei 2007, 08:38   #13
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb in elk geval nog nooit iets gelezen over enig officieel verbod.
In Nederland werd die discussie dus wel gevoerd, inclusief de mogelijkheid tot regelmatige controle (alhoewel ik niet zeker weet of dit werd doorgevoerd: bleek iets met discriminatie te maken te hebben!)

Een officieel verbod om het te laten uitvoeren door artsen is echter al één stap.
Deze moét noodzakelijkerwijs gevolgd worden door regelmatige controle omdat men het anders toch klandestien laat uitvoeren.

Ik meen me echter wel iets te herinneren van een proces dat gevoerd werd tegen de ouders (vader meen ik zelfs - alhoewel mannen daar nu niet voor veel tussenzitten gewoonlijk) door een ondertussen volwassen meisje dat werd besneden.
Bedankt.

Heeft die controle enig nut wanneer het in het thuisland wordt gedaan denk je? Zou men kunnen straffen voor iets wat hier niet gebeurd is? En wie zou men controlleren? Alle moslima's zou aan de ene kant overbodig zijn en aan de andere kan ontoereikend.
Oud 28 mei 2007, 08:40   #14

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het zal wel niet toegestaan zijn maar het wordt blijkbaar handig omzeilt om het toch waar te maken. Ik snap niet goed dat de verplichte medische controle op school dit blijkbaar niet registreert en doorgeeft. Blijkbaar staat er ook niet echt gevanginisstraf of zo op voor de ouders (zowel moeder als vader vind ik hier verantwoordelijk voor).
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 08:43   #15
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt.

Heeft die controle enig nut wanneer het in het thuisland wordt gedaan denk je? Zou men kunnen straffen voor iets wat hier niet gebeurd is? En wie zou men controlleren? Alle moslima's zou aan de ene kant overbodig zijn en aan de andere kan ontoereikend.
Indien men op regelmatige basis controles uitvoert (het probleem was dus dat men dan ook autochtone meisjes moest gaan controleren, anders is het discriminatie), men wèl kan ontdekken wanneer ouders hun dochter hebben laten besnijden (weze het hier, weze het ginder). Zij kunnen dan op dat ogenblik zwaar bestraft worden: uiteraard is het voor d�*t kind dan wel te laat, maar het feit dat ze ZULLEN gecontroleerd en ZULLEN bestraft worden kan voor anderen wèl een rem zetten op dit gebruik.

Oud 28 mei 2007, 08:44   #16
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik ga eens iets beleeft zeggen hé,ten eerste vind ik het erg tof van U dat U vrouwenbesnijdenissen af keurd(het siert U)
Maar laten we niet vergeten dat vrouwen(kinder)besnijdenissen eigenlijk erger zijn dan Pedofielie,beiden draaien rond verkrachtingen van kinderen,en is de benijdenis door het Belgisch volk goed gekeurd,terwijl Dutroux moest hangen..
Ik vind echter als je als ouder gewild een kind sexueel verminkt,dit veel hoger aangeschreven staat(al dan niet in België uit gevoerd)
Zeg Duvel, eerlijk gezegd he vind ik het enorm grof dat je dacht dat ik zoiets zou goedkeuren, hoe 'beleefd' je dat ook zegt, doe mij een plezier en stuur mij es heel eerlijk een privéke met het beeld dat je van mij hebt, gewoon uit 'curieuziteit' ik zou es willen weten hoe je daarbij komt.
Of dit erger is dan pedofilie laat ik in het midden, dat zou ik es aan slachtoffers moeten kunnen vragen om dat te weten, ik zou van geen van beiden graag slachtoffer zijn.
Oud 28 mei 2007, 09:10   #17

Karma's schermafbeelding

Standaard

Er was hier trouwens al een draad over.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=67001
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 09:32   #18
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Commentaar van het Hof: "De toestand van de vrouw in de islam wordt hierbij duidelijk niet aangebracht om de bevolking te informeren of om op enigerlei wijze op te komen voor de toestand van de vrouwen in de islamwereld, doch wel enkel om het imago van de “allochtone medemens”, zoals deze spottend wordt genoemd, als onethisch en barbaars te kunnen bestempelen en aldus bij te dragen tot de gevoerde haatcampagne."

Racisme dus.
Rafke zoude gij niet bij de Feremans gaan wonen, lol.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 09:37   #19
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Er was hier trouwens al een draad over.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=67001
In 5 jaar politics.be kan ik wel iets vinden dat gekoppeld is aan dit topic ff
Mag ik AUB nog iets starten op politics. be AUB
Dank U indien !!!!
Oud 28 mei 2007, 09:47   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht

Racisme dus.
Heel conveniently "vergat" Rafke de tekst waarover het ging er ook nog even bij te vermelden.

DIT is dus de gewraakte tekst, waaruit duidelijk RACISME blijkt (volgens de rechtbank):

Citaat:
Niets kan de minachting voor de vrouw beter illustreren dan de besnijdenis. Anders dan bij mannen is de besnijdenis bij de vrouwen een blijvende sexuele verminking: de clitoris wordt geheel of gedeeltelijk geamputeerd. Dit is de mildste vorm, de zogenaamde kleine besnijdenis. Bij de infibulatie of grote besnijdenis worden alle uitwendige geslachtsorganen weggesneden en worden vervolgens de rauwe randen van de wonde dichtgenaaid waarbij slechts een kleine opening wordt gelaten om te urineren en te menstrueren. Dit alles gebeurt vaak in uiterst primitieve en onhygiënische omstandigheden. De houding van de islam tegenover de vrouw toont duidelijk aan dat de Europese en islamitische wereld totaal verschillend zijn. We kunnen dan ook niet dulden dat onze samenleving door islamitische wetten en zeden wordt geïnfiltreerd. … Men mag in dit land het Vlaams Blok onbeperkt aanvallen en beschimpen, maar op de zeden en gewoonten van de ‘allochtone medemens’ – hoe barbaars ook – mag blijkbaar geen enkele vorm van kritiek geuit worden.”

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be