![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Schepen
|
![]() Het zijn maar peilingen maar de trend blijft dezelfde. Ik denk wel dat de grootste verrassing zou kunnen zijn dat de CD&V-NVA niet zo goed zal scoren als voorspeld en dat de VLD toch misschien de 20% zou halen.
Opvallend ook de LDD haalt de 5% niet. Vlaams Belang haalt een realistisch 22% http://www.demorgen.be/dm/nl/nieuws/belgie/448640 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je deed even mijn hart stilstaan van de schrik, maar het artikel heeft het wel degelijk over 16,6%.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet te min lijkt mij de peiling van RTBF wel juist te zijn!!!
![]() |
#5 |
Schepen
|
![]() Het is mijn persoonlijke bedenking op dit artikel; weet je nog toen de VLD in de peilingen hoog scoorde, ik denk dat dit deze keer terug het geval zou kunnen zijn met de CD&V-NVA. De NVA kiezers zouden toch moeten aanvoelen dat er niks zal in huis komen van de splitsing van het kiesarrondisement BHV en dan nog gezwegen over meer bevoegdheden voor Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens deze peiling blijft de PS ook veruit de grootste in Wallonië, een blauwe revolutie daarginds is blijkbaar dus nog niet voor morgen. Misschien maar goed ook, want men zou de Vlamingen dan wel eens kunnen wijsmaken dat met de MR wel valt samen te werken, en dan is de vernietiging van België weer uitgesteld met enkele jaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ind e realiteit halen ze veel minder dan in de peilingen. Zie maar naar antwerpen. Daar haalden ze tot 20% in de peilingen en bijd e verkiezingen 10%. Of 2004... 30% in peilingen 26% op de dag van de verkiezingen zelf. De VRT probeert met haar kanseliersverkiezingen het Vb te nekken. maar als de kiezer voor inhoud kiest dan zou men wel eens versteld kunnen staan vand e VB score. De enige partij die met duidelijke taal naar de verkiezingen ging. terwijl de tsjeven van de verkiezingscampagne één grote strategische communautaire terugtocht gemaakt hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
2. het VB is ook de enige partij waarvan men weet dat het niet zal deelnemen aan één of andere onderhandeling en eigenlijk een weggegooide stem is. Wil je Vlaanderen Vlaams, stop dan die rugzak van Leterme vol met NVA verkozenen, NVA is de enige Vlaamse partij die kan wegen op de onderhandelingen en ze kan alleen maar wegen wanneer ze zwaar is. Een stem op het VB is verkwisting van Vlaamse kansen tijdens die onderhandelingen.
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jammer voor de verloren stemmen van LDD. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het zou bijzonder pijnlijk zijn voor de politiek-correct elite indien het Vlaams Belang meer dan 24% zou halen. Maandenlang hebben ze proberen te beweren dat het gedaan was met het VB, dat de achteruitgang ingezet is en dat 8 oktober het keerpunt was. Als ze nu geconfronteerd zullen worden met een verdere vooruitgang, zal er wel een lichte paniek ontstaan, peins ik!
Persoonlijk denk ik echter niet dat de 24% daadwerkelijk bereikt zal worden, 20-22% lijkt me realistischer. Het is in 2009 dat de grote doorbraak er zal komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het artikel trekt ook op niet veel, want VLD haalde in 2004 19 en geen 9%.
Hoezeer we het ook graag anders zouden zien. ![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() Deze campagne was één grote communautaire strategische terugtocht vand e tsjeven... geen enkel breekpunt blijft overeind. Enkel een klinkende overwinning van het VB kan druk op de ketel zetten.
En enkel van het Vb weet men dat hun stem niet zal gebruikt worden voor een belgisch en links beleid. bij de tsjeven stem je oop cortebeeck en co. En krijg je belgicist dehaene als informateur. Ze voeren verdorie campagne in het turks en het frans in vlaanderen. Zo vlaams zijn ze... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Dus een hoge score lijkt verre van onrealistisch en dan gaat er idd paniek ontstaan! ![]() ![]() ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Getekend, een ex-lid van de N-VA (kwestie dat je me geen die hard blokker kan noemen) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou niet cheeren. Hoor je de N-VA nog tegenwoordig? Stil he. BHV in de campagne? Ook niet, he. Yves Leterme laat meer en meer uitspraken los waaruit blijkt dat het allemaal niet zo moet dat splitsen. Ik hoor Bart Dewever niet meer. Not a word. Hij is zoooo stil. Ik moet zeggen dat Spirit (die amper nog twee stemmen leveren aan de SP.a) meer lawaai maakt met hun eis tot weer een regularisatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|