![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zelf stemde ik in 2003 50% VB / 50% N-VA, ie VB voor de kamer - N-VA voor de senaat. Nu zal ik 100% VB stemmen. (in 99 stemde ik VLD over de hele lijn en daarvoor herinner me ik niet meer goed, ik denk VU maar ik was toen nog nt echt intensief met politiek bezig).
Ik ben wel eens geinteresseerd om te horen wie er nu anders stemt dan in 2003 en waarom. Ik zou ook wel graag weten of bvb dit forum (of internet ih algemeen) eigenlijk een invloed heeft op stemgedrag bij sommige mensen. De thread is dus duidelijk bedoelt voor mensen die van stem veranderen en hun persoonlijke beweegredenen. Liefst zonder dat het in een discussie vervalt of dit goede of slechte redenen zijn, maar dat zal wel ijdele hoop zijn vrees ik ![]() Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 28 mei 2007 om 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() in 1999 VLD, in 2003 op op NVA voor de senaat, en op VLD voor de kamer (wegens een gegeven woord aan een bevriend politicus). Dit jaar weet ik het nog niet, elke keer als ik het denk te weten lees ik iets over de betrokken partij. Ik weet al wel wie het niet gaat worden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarom veranderd? Geen illusies meer over mijn stem.
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() In 2003 stemde ik voor CD&V.
Ikzelf volg de politiek toch een beetje en informeer me via het internet over de programma's van de verschillende punten. En natuurlijk speelt de actualiteit heel veel mee in mijn kies gedrag. Het forum heeft eigenlijk niet zoveel invloed op mijn kiesgedrag. Ik ben ook geen kiezer die voor het leven voor 1 partij is omdat partijen evolueren en hun programma's veranderen alsook de mensen in de partijen blijven niet hetzelfde en daarom zal ik ook niet altijd bij 1 partij blijven tenzij hun standpunten en beleid mijn eigen principes voor een groot stuk volgen. Wel kan ik hier zeggen dat ik naar verloop van tijd een bocht van eerder rechts naar serieus links heb gemaakt en heb gemerkt dat mijn principes en meningen veel meer links neigen dan rechts op een paar onderwerpen na. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Serieus links?
Wat is dat?
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1999, Kamer: VU-ID 1999, Senaat: VU-ID 1999, Vlaams: VU-ID 1999, Europa: VU-ID 2000, Gemeente: CVP 2000, Provincie: CVP 2003, Kamer: N-VA 2003, Senaat: N-VA 2004, Vlaams: CD&V/N-VA (N-VA-kandidaten op lijst) 2004, Europa: Groen! 2006, Gemeente: CD&V/N-VA (N-VA-kandidaten op lijst) 2006, Provincie: PVDA+ 2007, Kamer: PVDA+ 2007, Senaat: CAP De overstap van Volksunie naar N-VA lijkt me wel genoeg voor de hand liggend. Maar terwijl ik hoopte dat N-VA een radicaal Vlaams-nationalistische partij zou worden, met ruimte voor links, radicaal-links en rechts, is N-VA uiteindelijk een rechtse liberale partij geworden. Soms stem ik er nog op, omdat zij nog de enige Vlaamse partij is, maar ik vind toch dat ik dat 'rechtse' van de N-VA nadien moet compenseren met een linkse stem. Op PVDA bijvoorbeeld. Bij de gemeenteraadsverkiezingen heb je vaak niet veel keuze. Het liberaal gevaar is hier in Zuid-Oost-Vlaanderen nog altijd aanwezig (alhoewel het stelselmatig aan het afbrokkelen is). Alleen de CD&V is hier nog in staat om de VLD weg te houden van de burgemeestersjerp. Ook heb je gemeentelijk veelal niet zoveel keuze als Vlaams of federaaal. Aangezien VLD, SP.a en VB sowieso uitgesloten zijn, is CD&V de enige die overschiet.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 2003, Kamer: S.pa
2003, Senaat: S.pa (Staf Nimmegeers) 2004, Vlaams: PVDA+ 2004, Europa: PVDA+ 2006, Gemeente: Groen! 2006, Provincie: PVDA+ 2007, Kamer: PVDA+ 2007, Senaat: PVDA+ Sinds 2004-2005 was ik compleet marxistisch gevormd door zelfstudie, daarvoor was ik nog een reformist in de traditie van de vooroorlogse syndicale voormannen. Groen! was zuiver om het feit dat ik geen andere keuze had, blanco stem ik nooit. Ik heb wel geen spijt van mijn voorkeurstem op Staf Nimmegeers, blijft een integere kerel. De rest van mijn leven: een marxistische partij. Simple comme bonjour. Laatst gewijzigd door Praetorian : 29 mei 2007 om 00:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1999:
Kamer - Agalev Senaat - Agalev Vlaams - VU-ID Europa - VU-ID 2000: Gemeente - Agalev (mijn vader stond op de lijst) Provincie - VU-ID 2003: Kamer - N-VA Senaat - N-VA 2004: Vlaams - N-VA Europa - N-VA 2006: Gemeente - N-VA Provincie - N-VA 2007: Kamer - VB Senaat - VB Dus zowat altijd op Vlaams-nationalistische partijen gestemd, afgezien van die enkele uitzondering in 2000 bij de gemeenteraadsverkiezingen en in 1999 (tot mijn eigen schade en schande in de val van de dioxinecrisis gelopen). Voor 1999 (eerste verkiezing waar ik voor mocht meestemmen was die van 1991) altijd VU gestemd. Eén keer blanco gestemd (gemeenteraadsverkiezingen 1994). Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 29 mei 2007 om 06:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1999:
Kamer - SP Senaat - SP Vlaams - SP Europa - SP 2000: Gemeente - SP District - SP Provincie - SP 2003: Kamer - VLD Senaat - VLD 2004: Vlaams - VLD Europa - VLD 2006: Gemeente - VLD District - VLD Provincie - VLD 2007: Kamer - VLD Senaat - VLD
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1999:
Kamer - VLD Senaat - VLD Vlaams - VLD Europa - VLD 2000: Gemeente - VLD District - VLD Provincie - VLD 2003: Kamer - NVA Senaat - NVA 2004: Vlaams - NVA Europa - NVA 2006: Gemeente - NVA District - NVA Provincie - NVA 2007: Kamer - LDD Senaat - LDD |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En waarom beschouw je het VB niet als Vlaams-nationalistisch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij had er in ieder geval geen probleem mee om hem als kandidaat op de lijst te hebben?
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 29 mei 2007 om 18:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.hetvolk.be/Article/Detail...cleID=g1ut7ur7 Afgewezen door de BUB, hoe laag kan je vallen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Burger
|
![]() 1991 - VU
1995 - VU 1999 - Vlaams Blok 2003 - Vlaams Blok 2004 - Vlaams Blok 2006 - Vlaams Belang 2007 - Vlaams Belang 2009 - Vlaams Belang |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 mei 2007 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |