Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2007, 12:01   #1
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard Actrice 'Lisa' bewust geen orgaandonor

Actrice 'Lisa' bewust geen orgaandonor

door Arjen ten Cate

ARNHEM - Leonie Gebbink uit Arnhem vertolkte vrijdagavond de hoofdrol in de Grote Donorshow. Ze hield zonder blikken of blozen een miljoenenpubliek in binnen- en buitenland meer dan een uur voor de gek, terwijl ze speelde dat ze terminaal ziek was en een nier wilde weggeven.

Gebbink is nog beduusd van alle aandacht. "Maar het was het waard, dit was voor een goed doel." Over de 'rol van haar leven' zegt ze: "Ik heb het nog niet teruggezien, maar aan de lawine van reacties merk ik dat het goed was."
Gebbink is opvallend genoeg zelf geen donor. "Ik wil het wel, maar mijn vriend wil het niet. Het gaat erom dat iedereen zich in ieder geval laat registreren, of je nu wel of geen donor wilt zijn." De actrice hoopt dat de donorproblemen nu voorlopig op de politieke agenda blijven staan.
De Arnhemse, die in het dagelijks leven communicatietrainingen geeft en zo in contact kwam met een medewerker van producent Endemol, werd drie weken geleden door BNN gevraagd voor deze rol. "Ik heb wel even getwijfeld of ik het moest doen."
"De show was natuurlijk op het randje, maar ik vond de aandacht voor het doneren belangrijker. Bovendien wilden de drie kandidaten die echt een nier nodig hebben zelf ontzettend graag meewerken aan de show. Dat gaf de doorslag." Ook was Gebbink blij dat Patrick Lodiers het programma zou presenteren. "Hij heeft aangetoond dat hij goed met zulke onderwerpen kan omgaan."
Goed verhaal

Wie dacht dat de Arnhemse tot in de puntjes is klaargestoomd voor haar optreden komt bedrogen uit. " We hebben met BNN een goed verhaal bedacht rondom Lisa, maar de rest was improvisatie. Sterker nog, ik had de drie kandidaten voor de show nog nooit gezien. Misschien dat het daarom allemaal nog echter leek."
Gebbink, die jarenlang in het Land van Ooit toneelspeelde, mocht drie weken lang niets verklappen over haar opzienbarende rol. "Dat was wel even moeilijk, zeker toen het nieuws ook in het buitenland zo groot werd uitgemeten." Leonie lichtte alleen haar vriend in.
De live-uitzending verliep vlekkeloos. Een dag na de bizarre uitzending blijken 18.000 mensen een donorformulier te hebben aangevraagd.

Bron: De Telegraaf
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 12:02   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=90087

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be